Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies arvosteli tapaani hoitaa kipeänä olevaa lasta

Vierailija
29.10.2017 |

Olimme viikonlopun mummolassa. Taaperomme tuli flunssaan, myös uutta hammasta pukkaa. Ensimmäinen yö oli itkuinen ja levoton. Olin unohtanut Burana -oraaliliuoksen kotiin joten seuraavana päivänä lähdin apteekkin ostamaan Buranaa. Ostin suppoja koska en uskonut lapsen ottavan suunkautta, ei joka kerta päivällä suostunut syömäänkään ja kokemuksesta tiedän ettei itkuisena varsinkaan suostu ottamaan lääkettä suunkautta. Ennen apteekkiin lähtöäni mies sanoi että tuo oraaliliuosta, ne supot ei ole mukavia. Ostin kuitenkin suppoja ja mies arvosteli illalla isoon ääneen vanhempiensa kuullen kun lääkitsin lasta, että " et itsekään käyttäisi mitään suppoja ja on niitä nykyään mukavampiakin antotapoja. Minä olisin kyllä saanut annettua lääkkeen suunkautta" ..jne. myöhemmin asiasta jopa riideltiin, olin melko ärsyyntynyt. Mies sanoi että tuo on lapsen kiusaamista ja minä valitsin supot siksi jotta pääsisin helpolla eikä tarvitsisi yrittää tuputtaa liuosta. Ja että olen itsekäs. Itse kyllä ajattelin että en jaksa alkaa stressaamaan,tuleekohan lapsi nyt lääkittuä ennen nukkumaanmenoa, meneekö lääke perille. Suppo on ainakin varma että lääke tulee annettua. Ja kipeä lapsi tulee lääkitä,sehän tässä tärkeintä on. Mies sanoi että hän nyt vain ilmaisi mielipiteensä. Jälkikäteen hän tinkasi ainakin tunnin ajan, mikai päädyin suppoihin enkä liuokseen. Hohhoijaaa...
Mies ylireagoi selvästi.. ehkö minäkin kun suutuin. Mitä palstalaiset olette tästä mieltä?

Kommentit (251)

Vierailija
141/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kehtaa siellä apteekin hyllyllä valita, että "mäpäs otankin supot, vaikka se matti nimenomaan sanoi, että ei niitä"? Ymmärtäisin, jos matti olisi joku vittumainen vihamiehesi, jonka mielipiteillä ei olisi sinulle vitunkaan väliä, mutta kun se on oma mies..? Enkä siis tarkoita miehen ajatuksille alistumista, senhän ois voinut välttää neuvottelulla ennen sinne apteekkin menemistä.

Vierailija
142/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on supoilla menty noin 3-vuotiaiksi. Pistin kyselyn kehiin, kukaan ei muistanut edes, että supoilla lääkittiin ja lapsia 4.

Kaameata itkua ja hysteerisen lapsen kiinnipitoa, yrittää suun kautta lääkitä. Lapsi isänsä syslissä tiukassa ottseessa, äiti vääntää suun auki ja kun työntää lääkkeen sissään, samalla sulkee suun väkisin ja sitten sulkee sieraimet, jotta lapsi nielaisisi.

Tämän muisti jokainen.

No jos teillä on suun kautta annettavat lääkkeet annettu tuolla tavalla niin älä oleta, että kaikki toimisivat noin!

Meillä lapset aina saaneet liuosta joka iässä ja hyvin on mennyt ja rauhallisesti. Jos joku 1ml mennyt hukkaan niin ei ole haitannut.

Voi näitä täydellisiä mammoja!

Normaali olisi ymmärtänyt ettei nyt tuolla metodilla heti ensimmäisellä kerralla yritetty:)

Ja supot menivät meillä huomaamattomasti, kuten yllä kerroin.

En ymmärrä mitrn tr niitä suppoja annayye, jos lapsi siinä itkee.

Ei meillä ole annettukaan niitä suppoja, ikinä, mitenkään, kuten yllä kirjoitinkin.

Sinäkö olet kirjoittanut kaikki kommentit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, sanoin aiemmin turhan ilkeästi ja kärkkäästi tässä ketjussa sinulle. Pyydän sitä vilpittömästi anteeksi. Vaikka olen eri mieltä, en olisi saanut sanoa sitä niin, että pahoittaisit mielesi.

Vierailija
144/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin alan vihata omaa miestäni tämän ketjun pohjalta taas niin paljon, koska muistankin, miten sillä on noita samoja arrogantteja eli röyhkeitä itseään oikeuttavia mielipiteitä kuin aloittajalla. Nooo, siellähän nyt hoitelee lapsiaan yksinään, ja kärsii ettei pääse edes lenkille. Hähhä, karma is a bitch.

Vierailija
145/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei AP, sanoin aiemmin turhan ilkeästi ja kärkkäästi tässä ketjussa sinulle. Pyydän sitä vilpittömästi anteeksi. Vaikka olen eri mieltä, en olisi saanut sanoa sitä niin, että pahoittaisit mielesi.

Oisit laittanut vielä kommenttisi. Ei toi muuten mihinkään viittaa. En ole ap.

Vierailija
146/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun ketjuun on nyt pesiytynyt jankkaaja, vähän ilmeisesti on raivohullun piirteitä, joten suosittelen vakavasti joko ohittamaan sen tekstit automaattisesti tai lopettaan ketjun seuraamisen.

Itse olen suosinut nestemäisiä lääkkeitä, koska en luottanut siihen, että onnistuisin sen laitossa ja sisällä pitämisessä ja lapsellani ei ollut ongelmia nesteen ottamisessa.

Mutta tilanteessasi olisin toiminut varmaankin samalla tavalla, päätynyt siihen varman tapaan saada se lääke sisään, vaikka mieheni olisi toisin toivonut. Meillä erona olisi, että mies ei olisi jäänyt jankkaan, vain tuumannut että aha, kunhan lapsen olo helpottaa.

Et olisi siis kunnioittanut miehesi mielipidettä sen vertaa, että ennen kuin valitsette lääkkeen, niin jos sen pitää olla se, minkä sinä haluat, niin vakuutat lapsen isän miksi sen pitäisi mennä sen mukaan, mitä SÄ haluat? Sun yli voikin sitten kävellä, koska sä oot tuollainen paska. Miehesi saa varmasti lämpöä ja ymmärrystä naisilta, jotka häntä KUUNTELEE... muualla....

Jos minä sen lapselleni ostan ja annan niin todellakin minä sen valitsen, sillä valintani perustuu kokemukseen ja osaamiseen mitä minulla on lapseni kanssa ja todellakin valitsen hänelle tehokkaimman ja kivuttomimman tavan. Oli se sitten suppo tai neste. Mieheni on onneksi niin viisas, että ymmärtää tämän, eikä koskaan ole tarvinnut hänen kanssaan mistään näin idioottimaisesta asiasta edes väitellä. Kunnioitan hänen osaamisalueen tietoja ja kokemusta, hän minun ja en mene kiukuttelemaan hänelle, jos hän tekee eriävän päätöksen, luotan siihen että hän tietää mitä tekee.

Ja tuo sun uhkailus toisilla naisilla on ainoastaan säälittävää, sillä eriävistä mielipiteistä huolimatta osataan kunnioittaa ja luottaa toisiimme ja jos hän taantuisi kakaramaiseksi pettäjäksi niin antaa mennä vaan, en halua mitään kiukuttelevaa pikkukakaraa jakamaan elämääni vaan aidon, luotettavan miehen. Ja minulla on sellainen ollut vierelläni sellaiset parikytä vuotta.

Vierailija
147/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kajota lasten peräaukkoihin, jollei ole pakko. Nyt ei ollut.

Vierailija
148/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun räyhääjä on kyl hieno esimerkki syystä miksi jotkut tarvitsevat suljettua osastoa mielenterveydenhoidossa, eikä mitään avohoitoa. Olkaamme onnekkaita, että suurin sen henkisestä oksentamisesta päätyy tänne ja ihmisten ilmoilla hillitsee itseänsä edes tilkkasen.

Vierailija
149/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on ihan selvä tapaus. Mies on ollut lapsen hoidossa sivuosassa eikä hänellä näin riitä asiantuntemus arvioimaan, mikä hoitotapa toimii ja mikä jää yritykseksi. Tällaisessa tilanteessa mieheltä ei mitään neuvoja kysellä eikä vastaanoteta. Vaimo on tilanteeseen perehtyneempi ja pystyy kokemuksensa perusteella tekemään itsenäisen ratkaisun, joka on lapsen parhaaksi.

Tuskin tuo mieskään kyselee vaimon mielipiteitä, jos on hankkimassa jotain välinettä omaan harrastukseensa, josta vaimo ei välttämättä paljonkaan ymmärrä. 

Miehen mielipidettä voi kysyä asioissa, joista hänellä on jonkinlainen ymmärrys. Tässä ei nyt selvästikään ollut kyse sellaisesta asiasta.

Se on eri asia, mitä kukakin tekee omilla rahoillaan, jos taas ostokseen käytetään minunkin rahaani, niin en minä oikeuta omaa väärää käytöstäni sillä, että joku käyttää rahojani väärin, vaan vaadin että se raha-asia oikaistaan. Enkä tee lisää väärää, koska joku ihmeen imaginaarinen minä-minä oikeus!

Epäkohtelias ja ylimielinen puoliso tämä ap. Ja vielä, jos mies ei kerran saanut sanoa lääkkeen valintaan mitään, niin MIKSI HÄNELLÄ EI OLE OIKEUTTA ARVOSTELLA SIITÄ? Kerrotko?

Aika kajahtanut tämä tyyppi kun hän ajattelee, että se kenenkä RAHAA käytetään lääkkkeen ostoon päättää mitä lääkettä sairaalle lapselle ostetaan. Se on tärkeintä, että saa päättää miten hoidetaan, mitä lääkettä ostetaan RAHALLA ei niinkään tärkeää osallistua lapsen hoitoon tai hoitaa lasta tai että lapsi saa hoitoa tai että lapsi paranee. Sen ei ole niin väliä ettei ap:n mies osallistu sairaan lapsen hoitoon, tai ei tiedä lapsen käytöksestä sairaana mitään. Ap:n mies ehkä ei innostu ajatuksesta, että hänen takapuoleensa laitetaan suppo niin miksi sitten lapsenkaan. Aika hataralla pohjalla ihmiset tekevät päätöksensä. Menee ap:n miehellä sairas lapsi pesuveden mukana.

Vierailija
150/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen ja käytän suppoja kun voin niin pahoin ettei suun kautta voi ottaa. Ja tätä tapahtuu vähintään kerran pari kuussa. Erittäin miellyttävä tapa ottaa lääke, ei tunnu miltään ja olo paranee nopeasti.

Vierailija
151/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun ketjuun on nyt pesiytynyt jankkaaja, vähän ilmeisesti on raivohullun piirteitä, joten suosittelen vakavasti joko ohittamaan sen tekstit automaattisesti tai lopettaan ketjun seuraamisen.

Itse olen suosinut nestemäisiä lääkkeitä, koska en luottanut siihen, että onnistuisin sen laitossa ja sisällä pitämisessä ja lapsellani ei ollut ongelmia nesteen ottamisessa.

Mutta tilanteessasi olisin toiminut varmaankin samalla tavalla, päätynyt siihen varman tapaan saada se lääke sisään, vaikka mieheni olisi toisin toivonut. Meillä erona olisi, että mies ei olisi jäänyt jankkaan, vain tuumannut että aha, kunhan lapsen olo helpottaa.

Et olisi siis kunnioittanut miehesi mielipidettä sen vertaa, että ennen kuin valitsette lääkkeen, niin jos sen pitää olla se, minkä sinä haluat, niin vakuutat lapsen isän miksi sen pitäisi mennä sen mukaan, mitä SÄ haluat? Sun yli voikin sitten kävellä, koska sä oot tuollainen paska. Miehesi saa varmasti lämpöä ja ymmärrystä naisilta, jotka häntä KUUNTELEE... muualla....

Jos minä sen lapselleni ostan ja annan niin todellakin minä sen valitsen, sillä valintani perustuu kokemukseen ja osaamiseen mitä minulla on lapseni kanssa ja todellakin valitsen hänelle tehokkaimman ja kivuttomimman tavan. Oli se sitten suppo tai neste. Mieheni on onneksi niin viisas, että ymmärtää tämän, eikä koskaan ole tarvinnut hänen kanssaan mistään näin idioottimaisesta asiasta edes väitellä. Kunnioitan hänen osaamisalueen tietoja ja kokemusta, hän minun ja en mene kiukuttelemaan hänelle, jos hän tekee eriävän päätöksen, luotan siihen että hän tietää mitä tekee.

Ja tuo sun uhkailus toisilla naisilla on ainoastaan säälittävää, sillä eriävistä mielipiteistä huolimatta osataan kunnioittaa ja luottaa toisiimme ja jos hän taantuisi kakaramaiseksi pettäjäksi niin antaa mennä vaan, en halua mitään kiukuttelevaa pikkukakaraa jakamaan elämääni vaan aidon, luotettavan miehen. Ja minulla on sellainen ollut vierelläni sellaiset parikytä vuotta.

No et kyllä valitse, jos lähtiessäsi miehesi kertoo sinulle, mitä hän ei siihen halua käytettävän. Ellet ole miestäsi kunnioittamaton. Varo vaan, sun mies ei sua oikeasti rakasta, ja vaihtaa sut nuorempaan jos vain pystyy. Etkä näköjään itsekään rakasta, kun miehesi lapsellisuus ois sulle deal breaker.

Vierailija
152/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on ihan selvä tapaus. Mies on ollut lapsen hoidossa sivuosassa eikä hänellä näin riitä asiantuntemus arvioimaan, mikä hoitotapa toimii ja mikä jää yritykseksi. Tällaisessa tilanteessa mieheltä ei mitään neuvoja kysellä eikä vastaanoteta. Vaimo on tilanteeseen perehtyneempi ja pystyy kokemuksensa perusteella tekemään itsenäisen ratkaisun, joka on lapsen parhaaksi.

Tuskin tuo mieskään kyselee vaimon mielipiteitä, jos on hankkimassa jotain välinettä omaan harrastukseensa, josta vaimo ei välttämättä paljonkaan ymmärrä. 

Miehen mielipidettä voi kysyä asioissa, joista hänellä on jonkinlainen ymmärrys. Tässä ei nyt selvästikään ollut kyse sellaisesta asiasta.

Se on eri asia, mitä kukakin tekee omilla rahoillaan, jos taas ostokseen käytetään minunkin rahaani, niin en minä oikeuta omaa väärää käytöstäni sillä, että joku käyttää rahojani väärin, vaan vaadin että se raha-asia oikaistaan. Enkä tee lisää väärää, koska joku ihmeen imaginaarinen minä-minä oikeus!

Epäkohtelias ja ylimielinen puoliso tämä ap. Ja vielä, jos mies ei kerran saanut sanoa lääkkeen valintaan mitään, niin MIKSI HÄNELLÄ EI OLE OIKEUTTA ARVOSTELLA SIITÄ? Kerrotko?

Aika kajahtanut tämä tyyppi kun hän ajattelee, että se kenenkä RAHAA käytetään lääkkkeen ostoon päättää mitä lääkettä sairaalle lapselle ostetaan. Se on tärkeintä, että saa päättää miten hoidetaan, mitä lääkettä ostetaan RAHALLA ei niinkään tärkeää osallistua lapsen hoitoon tai hoitaa lasta tai että lapsi saa hoitoa tai että lapsi paranee. Sen ei ole niin väliä ettei ap:n mies osallistu sairaan lapsen hoitoon, tai ei tiedä lapsen käytöksestä sairaana mitään. Ap:n mies ehkä ei innostu ajatuksesta, että hänen takapuoleensa laitetaan suppo niin miksi sitten lapsenkaan. Aika hataralla pohjalla ihmiset tekevät päätöksensä. Menee ap:n miehellä sairas lapsi pesuveden mukana.

Idiootti, rahallla viittasin tähän lauseeseen "Tuskin tuo mieskään kyselee vaimon mielipiteitä, jos on hankkimassa jotain välinettä omaan harrastukseensa, josta vaimo ei välttämättä paljonkaan ymmärrä" joka on muutenkin täysin ylimielinen siihen, etteikö mies ymmärtäisi lääkkeistä tuossa aivan yhtä paljon kuin ap:kin.

En puhunut rahasta tuon lääkkeen oston kohdalla.

Vierailija
153/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän normaalissa perheessä käytetä sitä lääkitsemistapaa mikä toimii ja on lapselle helpoin.

Ja tuli mieleeni, että itselläni pahan migreenikohtauksen aikana pahoinvoinnin pysäyttää suppo, mikä oikein käytettynä ei tunnu miltään sisään sujahtaessaan.

Eli rasvaa peppureikään ja suppoon.

Ja vaikuttaa todella nopeasti.

Vierailija
154/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän ketjun räyhääjä on kyl hieno esimerkki syystä miksi jotkut tarvitsevat suljettua osastoa mielenterveydenhoidossa, eikä mitään avohoitoa. Olkaamme onnekkaita, että suurin sen henkisestä oksentamisesta päätyy tänne ja ihmisten ilmoilla hillitsee itseänsä edes tilkkasen.

Olet vain niin epäkypsä, ettet OSAA NEUVOTELLA, etkä arvostaa toisten mielipiteitä, se ei tee kanssasi eri mieltä olevista mitään suljetukle joutujia, vaikka sä avuton perkele sitä toivoisitkin, jotta voisit jatkaa kusetustasi, ylimileilyäsi ja heikompiesi sumuttamistasi.

Vierailija
155/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän normaalissa perheessä käytetä sitä lääkitsemistapaa mikä toimii ja on lapselle helpoin.

Ja tuli mieleeni, että itselläni pahan migreenikohtauksen aikana pahoinvoinnin pysäyttää suppo, mikä oikein käytettynä ei tunnu miltään sisään sujahtaessaan.

Mitähän tämä alapeukuttaja vastusti?

Käyttääkö hän sitä lääkitsemismetodia mikä ikävin lapselle?

Vai tietääkö hän minua paremmin suppokokemukseni :)

Vierailija
156/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti, rahallla viittasin tähän lauseeseen "Tuskin tuo mieskään kyselee vaimon mielipiteitä, jos on hankkimassa jotain välinettä omaan harrastukseensa, josta vaimo ei välttämättä paljonkaan ymmärrä" joka on muutenkin täysin ylimielinen siihen, etteikö mies ymmärtäisi lääkkeistä tuossa aivan yhtä paljon kuin ap:kin.

Rauhoitu, laita suppo rektumiin, ei se paljoa maksa.

Vierailija
157/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina sanon arvostelijoille että teeppä ite paremmin ja annan näyttää.

No voi helvetti. Se mieshän sanoi että tuo liuosta mutta äiti otti kuitenkin supooja. Siis etkö ymmärrä lukemassa tekstiä vain mitä helvettiä?

Vierailija
158/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä alapeukuttaja vastusti?

Käyttääkö hän sitä lääkitsemismetodia mikä ikävin lapselle?

Vai tietääkö hän minua paremmin suppokokemukseni :)

Miehen mielestä se helpoin (paras) ei ollut suppo. Joten miten niin "perheissä" käytetään sitä helpointa?

Vierailija
159/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu, laita suppo rektumiin, ei se paljoa maksa.

Tajuatko, että kipulääke ei "rauhoita"?

Vierailija
160/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen hysteerinen jankkaaja tähän ketjuun on pesiytynyt? 😂 Toivottavasti hänellä ei ole lapsia.

Ap: Oikea vastaus miehen kiukutteluun on: "Jos ei kelpaa miten hoidan, niin hoida itse". Ja sitten lähdet itse koko päiväksi harrastuksen pariin. Tsemppiä!

Siis kun ap pyytää miestään tuomaan kaupasta tamppooneita ja se tuokin banaaneja ja ap alkaa kitisemään asiasta niin mies vastaa että jos banaani ei kelpaa niin hoida tamppoonis itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan