Mikä on intohimosi??
Mikä sytyttää kipinän sinussa, saa silmäsi syttymään? Mistä saat energiaa? Mitä tehdessäsi aika katoaa? Mitä tekisit jos voisit tehdä mitä tahansa ja sinulle maksettaisiin siitä?
:)
Kommentit (218)
Kirjoittaminen, pianomusiikki, matkustelu! Kunpa pääsisikin matkustamaan... Kauneus - en koskaan kyllästy ihailemaan kauneutta, missä ikinä sitä kohtaankin, esimerkiksi luonnossa, tiloissa, sisustuksessa, pukeutumisessa, meikissä, esineissä....
Ruoka ja syöminen, kiinnostavien ihmisten tapaaminen.
Juoksu. Aika katoaa, tulee ihana olo. Sen vastapainoksi tumma suklaa ja jäätelö 😊
Puiden polttaminen takassa tai uunissa. Niistä tuleva lämpö ja liekkien tuijottaminen, siinä on jotain lumoavaa ja rauhoittavaa. Ainoa hyvä asia talvessa on, että tuota saa harrastaa lähes päivittäin. :)
Kaikenlainen eräjormailu on lähellä sydäntä. Luonto antaa paljon. Ihania tuoksuja, rauhaa, se "alkukantaisuus". Tykkään samoilla tuntemattomissakin maastoissa seikkailumielellä.
Nautin koiran kanssa harrastamisesta ja siitä miten eläimeenkin voi luoda todella syvän suhteen.
Elokuvat, musiikki, hyvä ruoka ja mukavat hetket ystävien kanssa tuo valoa elämään.
Itseni ihailu ja toisten kiusaaminen. Nautin suuresti kun näen siron vartaloni peilissä tai kun huomaan että olen onnistunut aiheuttamaan pahaa mieltä "ystävilleni".
No niitä on kyllä paljon...perheen kanssa kaiken kivan tekeminen kuitenkin ehkä se tärkein, eli esim. kokkaaminen, patikointiretket, elokuvien katselu, jutteleminen kaikesta mahdollisesta, karaoke, lautapelit.
Sitten tulee käsityöt ja askartelut, lähinnä luonnonmateriaaleista ja kierrätysjutuista. Neulon, ompelen, virkkaan, kirjon, huovutan, värjään kankaita ja lankoja, karstaan ja kehrään, väännän rautalankaa, teen kaarnasydämiä, tuulikelloja, aurinkosieppareita, säilyketölkeistä esim. kynttilälyhtyjä, koruja. Keramiikkatyöt ja lasinsulatus.
Puutarhanhoito. Luonnossa liikkuminen kävellen, hiihtäen, lumikenkäillen, pyöräillen. Kaikenlaiinen "tuuskaus"; nuotion pitäminen, takkojen lämmitys, pannukahvin keittäminen puuliedellä, käsintiskaaminen, sukkien parsiminen.
Lukeminen ja kirjoitaminen. Jooga. Sienestys ja marjastus. Lumityöt. Öljyvärimaalaus. Kirppareilla kiertely. Kodin sisustaminen. Mielenkiintoisten ihmisten kanssa pitkään ja hartaasti jutteleminen.
Vierailija kirjoitti:
Juoksu. Aika katoaa, tulee ihana olo. Sen vastapainoksi tumma suklaa ja jäätelö 😊
Mä oon niin kateellinen tuosta juoksufiiliksestä. Itselle siitä on aina tullut ainoastaan epämukava olo, kylkeen pistää ensin ja pian veri maistuu suussa. Olisi ihanaa harrastaa liikuntaa ja saada siitä se hyvä euforinen olo, mutta ihan tavallinen olo mulla aina kävellessä ja sen jälkeen on.
Villasukkien ja lapasten tekeminen
Raha, matkustelu, vaatteet, suklaa, nukkuminen.
Savut ja seksi. Siinä on voittamaton yhdistelmä. Kokemusta varmaan tuhansia kertoja eri naisten kanssa eikä vieläkään kyllästytä. Jos koittaa laskea niin 28 vuotta satunnaista käyttöä ja mitä siihen aikaan mahtuu naisia niin tuhansiin kertoihin se menee ihan varmasti.
Monille krapula panetus on tuttu ilmiö. Siihen jos savut vaikuttaa haluja lisäävästi niin erittäin harva nainen jaksaa niin paljon. Yksi oikein väitti että jaksaa varmasti useammin kuin mä. Sunnuntaina illalla pyysi lopettamaan kun ei pystynyt enään. Kuorsasi sekunneissa sen jälkeen kun pyysi lopettamaan. Nooh sen hoitaa rento ranne ja rajaton mielikuvitus mihin naiset ei jaksa.
Uusi rakas ja kaikki mitä yhdessä teemme
Ei mulla ole mitään suurempia intohimoja, mutta videopelien pelaamisesta nautin eniten.
Matkustelu, uudet vaatteet, syöminen, meikkaaminen.. xDDDDSJdöaskldjaslkdja
Seksi olisi, mutta kilttinä ja kunnollisena miehenä en sitä saa. :(
Willy Loman kirjoitti:
Oivallus ja ongelmanratkaisu.
Sama täällä. Huippuhetkiä elämässäni ovat olleet, toivottavasti ovat jatkossakin, ne muutamat kerrat, kun olen oivaltanut esimerkiksi, mistä näkökulmasta jotakin empiiristä aineistoa kannattaa lähestyä! En ole mikään teoreettisen tutkimuksen tekijä, vain tällainen kvalitatiivisten aineistojen parissa piipertäjä. Minua ei haittaa se, että meitä yhteiskuntatieteilijöitä pidetään toisen luokan tutkijoina (vrt. niin sanotut kovat tieteet). Minä rakastan omaa oppialaani, vaikken ole kuin pahainen keskinkertaisuus. :)
Tietokonepelit/tietotekniikka, lukeminen, ruuanlaitto ja tietyssä mielentilassa myös kirjoittaminen.
Mulla ei ole yhtään niin voimakasta intohimoa missä tulisi esille aloituksessa mainitut asiat. Pidän tosi paljon jostain asioista kuten joulu, mut jos joulu olisi joka päivä, niin eihän se enää olisi kivaa. Pidän myös leffoista paljon, mut ei mun ole pakko elokuvia katsella päivittäin. Olishan se kivaa jos olisi joku asia mistä olisin intohimoisesti innostunut, esim liikunta mutta ei ole.
Uuden oppiminen (historia, eräät kielet, kulttuuri), matkustaminen, luonto, terveellisesti syöminen, uusien ihmisten tapaaminen, vaatteet, säästeliäästi ja tavallaan minimaalisesti eläminen.
Näköjään av-palsta....