Asteikolla 1-10, miten paljon synnytys sattuu?
Jos 5 on tosi paha hammassärky ja 7 käden polttaminen liekillä, niin synnytys on 12.
Kommentit (103)
Ensimmäinen 3
Toinen 2
Kolmas 1
Ei kivunlievitystä, menisin milloin tahansa neljänteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim pahaan oksennustautiin verrattavaa.
Ja kun se on ohi, olo on helpottunut..
Synnytyksessä saa vaan maailman ihanimman asian.Ei se äitiyspakkaus ihan maailman ihanin ole.
Sen pakkauksen tai pari sataa saa kyllä jo muutamaa kk ennen synnytystä. Lällällää.
Ai tarkoititkin lapsilisiä. No voi ne köyhälle olla se todella ihanaa.
No se tulee takautuvasti vasta seuraavassa kuussa. Nykyään taitaa mennä 2 kk kun käsittelyajat niin pitkät.
Ei sen takia kannata synnyttää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauhea kipu että siihen normaalisti annettaisiin vahvinta mahdollista kipulääkettä, jota ei helpolla anneta edes amputoinnissa.
Morfiinia?
Oxycodin on se mitä annetaan.
Sufentaniili voisi lievittää synnytyskipuja, mutta eihän ne anna.
Takana 2 synnytystä ja en nauttinut. Tekis mieli vastata jotain 84 mut vastaan sitten että 10.
En ole halunnut epiduraalia.
Toisessa synnytyksessä luulin ettei sietorajani ylity mutta ylittyi se ihan lopussa kuitenkin ja sanoin etten kestä enää ja pyysin apua. No, ei ollut vaihtoehtoa :-D
Pahinta on se, jos vauva jumittuu just siihen melkein ulkona-kohtaan. Ei s**tana.
Sitten palelsi koko ajan, kylmä hiki ja olotila kuin olisin jossain muualla. En ole huutanut enkä kiroillut mutta suusta tuli jotain ihmeellistä alkukantaista ääntä vaikka yritin olla hiljaa.
Synnytykset ovat olleet pitkiä, 17 ja 15 tuntia, koko ajan supistukset 3-4min välein.
Onneksi ei ikinä enää.
No jos ne pahimmat poltot tulisi ihan yhtäkkiä, eikä siis tietäisi syytä niin kyllä luulisi kuolevansa...Silläpä olen viimesimmät lapset sektiolla saanut.
Suurimman osan ajasta joku 3-4, pahimmillaan ehkä 6-7. Ei onneksi kestänyt kuin 2 tuntia ekalla kerralla ja noin 40 minuuttia toisella. Ja joo, ei ehditty sairaalaan vaan kuopus syntyi kotona. Kolmatta en ala pykäämään koska se syntyisi varmaan ilmoittamatta.
Kuvittele jos selkäranka revittäisiin elävänä pois, jotain samaa.
Se on oikeasti niin kauheaa etten toivoisi samaa edes Hitlerille.
Pahimmillaan 7, muun ajan vaihteli 1-6. Odoton aina pahempaan (2 synnytystä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauhea kipu että siihen normaalisti annettaisiin vahvinta mahdollista kipulääkettä, jota ei helpolla anneta edes amputoinnissa.
Morfiinia?
Ei siä mitään anneta, en mää oo ainakaan saanu kun buranaa ja panadolia suun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeasti niin kauheaa etten toivoisi samaa edes Hitlerille.
Heh, miten mä luulen et sitä ei enää haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa keino välttää hirveä kipu on synnyttää tajuttomana.
Ei. Kyllä sinun pitää synnyttäessä tehdä jotain! Et voi maata kuin lahna paikallasi kun lastasi tehdään miehesi lauetessaan sisääsi kun makaat paikoillasi. Siksi synnyttäessä sinä teet työn!
Ilman kivun lievitystä 10, epiduraalilla 1-2.
Migreeni on pahempi.
Palovamma on pahempi.
Murtunut käsi on pahempi.
Paha krapula on pahempi.
Synnytyskipu ei ollut omalla kohdallani mitenkään rikkovaa tai pelottavaa. Onhan se tosi intensiivistä ja sattuu juu, mutta se kipu on hyödyllistä, ohjaavaa. Sen hetken kun se avautumisvaiheessa tuntuu sietämättömältä, niin silloin tietää homman olevan jo melkein ohi.
Olen synnyttänyt kolmesti lääkkeittä, mutta en ilman kivunlievitystä. Neljäs kerta kohta edessä ja ihan hyvin mielin odotan taas.
Asteikolla 1-10 synnytys on ehkä 5.
Sehän on _yksilöllistä_. Mulla eka ja ainoa synnytys oli toki kivulias, muttei mitään mitä en olisi kestänyt. Olin valmistautunut hyvin (ymmärtäen siis kuitenkin ottaa asiat vastaan sellaisina kuin ne sitten mun kohdallani tulisivat eli en ns. suunnitellut omaa synnytystä, valmistauduin vain...). Luotin itseeni sekä henkilökuntaan. Kävin ammeessa, otin epiduraalin ja 9 tunnin kuluttua tissiä imi ihana ja rakas poikani. Kaunis, rauhallinen kokemus, kipu ehkä 6/10. Näin mulla, muilla omanlaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Morfiinia?
Ei siä mitään anneta, en mää oo ainakaan saanu kun buranaa ja panadolia suun kautta.
Missä? Kyllä avosydänleikkauksessa ja muissa isoissa kirurgisissa isoissa operaatioissa annetaan oxycodinia sekä ensimmäinen vuorokausia tai toinen menee teholla.
Vierailija kirjoitti:
Migreeni on pahempi.
Palovamma on pahempi.
Murtunut käsi on pahempi.
Paha krapula on pahempi.Synnytyskipu ei ollut omalla kohdallani mitenkään rikkovaa tai pelottavaa. Onhan se tosi intensiivistä ja sattuu juu, mutta se kipu on hyödyllistä, ohjaavaa. Sen hetken kun se avautumisvaiheessa tuntuu sietämättömältä, niin silloin tietää homman olevan jo melkein ohi.
Olen synnyttänyt kolmesti lääkkeittä, mutta en ilman kivunlievitystä. Neljäs kerta kohta edessä ja ihan hyvin mielin odotan taas.
Asteikolla 1-10 synnytys on ehkä 5.
Joo, kyllä mäkin sanoisin että joku kunnon vatsatauti on ollut pahempaa. Oikein reipas noro niin kyllä oli hirveämpää.
Mä oon synnyttänyt semmosen 12-24 tuntia muutaman kerran.
Kerran neljä tuntia..