Asteikolla 1-10, miten paljon synnytys sattuu?
Jos 5 on tosi paha hammassärky ja 7 käden polttaminen liekillä, niin synnytys on 12.
Kommentit (103)
Mulla on kokemusta golfpallon kokoisesta märkäpaiseesta hammasjuuressa, niskamurtumasta, aivoverenvuodosta, viiden kylkiluun murtumasta ja sappikohtauksista. Ottaisin näistä minkä tahansa ja kaikki yhdessä mieluummin kuin synnyttäisin alakautta. Eka synnytys meni ihan ok, kipu oli pahimmillaan ehkä 8-9, mutta toisessa kivunlievitys meni pieleen ja kipu oli 100.
Kolme oon synnyttäny ja ekassa kivunlievityksenä ilokaasu.
Kipu pahimmillaan hetki ennen ponnistusvaihetta asteikolla ehkä 9.Muuten tasoa 5-6. Ja ihan siedettävää kipua kun on liikkunu ja lillunu kuumassa vedessä.
Supistukset vastaavat ankaria vatsalihasten kramppeja joita saan aikaan kun teen vatsoja tietyssä kulmassa. Synnytyskivut ovat vain paisuteltu myytti.
Sektio, kipu 1.. seki kanyylin laiton takia
Kipu oli lievempää kuin pahimmissa migreenikohtauksissa mutta kovempi kuin murtunut sormi. Ehkä ~7.
Synnytys kipu 14+ . Hammassärky 18+. Luuydinnesteen otto rintalastasta 38+.
Ei riitä asteikot. Palava miekka iskettiin läpi kropan. Siltä tuntui. Ja silti kannatti.
Kipu oli sietämätöntä. Ilmoitin, että haluan mieluummin kuolla ennen seuraavaa supistusta.
Nykyajan äidit ei tiedä synnytyskivuista mitään, kun on kaikenmaailman kivunlievitykset. Nimim. 12 ilman lievityksiä synnyttänyt
Tuntuu siltä kuin olisi raiskattu.
Kolmoishermosärky on luokiteltu pahimmaksi kivuksi mitä ihmisellä voi olla. Älkää peukuttako alas, jos ette tätä särkyä ole kokeneet. Takana myös kuusi synnytystä, joista kolmessa sain epiduraalin.
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on jonkun miehen provo joka haluaa pelotella. Painu vittuun sadistiääliö. Ei kannata ottaa tosissaan.
Itse veikkaisin lapsetonta, mt-ongelmaista naista. Joka haluaisi lapsia, mutta kärsii järjettömistä peloista. Aloittaa lähes päivittäin jonkun synnytystä/synnytyskipua/pahoinvointia/raskautta koskevan keskustelun.
Mulla luomusynnytys sattui täyden 10 verran!
Lievää kipua kirjoitti:
Synnytys kipu 14+ . Hammassärky 18+. Luuydinnesteen otto rintalastasta 38+.
Luuydinnesteen otto sattuu kyllä myös, mutta kestää korkeintaan muutaman minuutin. Synnytys voi kestää vuorokauden.
Synnytetty on aina ja vain harvoin käy huonosti kirjoitti:
Sehän on _yksilöllistä_. Mulla eka ja ainoa synnytys oli toki kivulias, muttei mitään mitä en olisi kestänyt. Olin valmistautunut hyvin (ymmärtäen siis kuitenkin ottaa asiat vastaan sellaisina kuin ne sitten mun kohdallani tulisivat eli en ns. suunnitellut omaa synnytystä, valmistauduin vain...). Luotin itseeni sekä henkilökuntaan. Kävin ammeessa, otin epiduraalin ja 9 tunnin kuluttua tissiä imi ihana ja rakas poikani. Kaunis, rauhallinen kokemus, kipu ehkä 6/10. Näin mulla, muilla omanlaisensa.
Minulla myös samanlainen kokemus ekasta synnytyksestä. Sain epiduraalin 6 cm auki ja kokemus oli siedettävä. Toinen menikin sitten luomuna ja kipu oli jotain aivan järkyttävää. Pyörryin kerran ja oksensin monesti kivusta. 8-10 cm avautuminen oli se tajun vievä kipu. Joten kyllä, 10+, jos luomuna siis mennään.
12 ilman kivunlievitysyä synnyttänyt kirjoitti:
Nykyajan äidit ei tiedä synnytyskivuista mitään, kun on kaikenmaailman kivunlievitykset. Nimim. 12 ilman lievityksiä synnyttänyt
Lääkkeetön synnytys voi olla ja usein onkin kivuttomampi. Johtuu kehon omista endorfiineista eli kipulääkkeistä.
Eka synnytys oli 1-10 asteikolla ehkä 5. Toinen oli 9 ja niin kivulias etten synnytä enää koskaan. Silti kivuliain kaikista oli pitkä sappikipukohtaus ja leikkauskomplikaatiot.
Todellisuudessa suurinpiirtein 8.
t. mies.
Jaa, mää luin väärin et asia koski synnytystä.