Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Vierailija kirjoitti:
Cat kirjoitti:
Lopetan tähän.
Surkea totuus on, että kaikki parfyymin käyttävät lemuavat.
Kun sitä ei voi ääneen missään sanoa, sanon sen nyt tarpeeksi röyhkeästi täällä.
Itse laitoin Poisonit pois 1985.
Erityisesti idässä on suosittu vahvoja hajuja. Samoin Ranskassa, jossa peseminen ei ole aina ollut yhtä suosittua.
I rest my case. Minun vuokseni kukaan ei lähde teatterista tai tuuleta huonetta jälkeeni eikä hamua oksennuspussia. Ennen vuotta 1985 ehkä näin kävi.No, sieltähän se tuli. Itse CATin mielipide ja se ainoa oikea totuus. AAMEN.
Sun nenu on ainoana oikeassa ;-DDD
Jos Cat ennen hajuvesien käytön lopettamista kultaisella 80-luvulla itse käytti Poisonia en ihmettele että hänestä hajuvedet lemuavat..
Vierailija kirjoitti:
CK Obsession !Se alkuperäinen v.1985 versio.
Aivan ihana tuoksu.
Vaikea kysymys, johon ei ole yksiselitteistä vastausta. Mutta jos minun pitäisi määritellä hyvältä tuoksuva nainen, hän tuoksuu sopivasti, kun hän kävelee ohitse. Nenään tarttuu pieni hempeä vivahdus tuoksua, mutta niin ettei se häiritse ohikulkijaa, oli kyseessä voimakas tai kevyt tuoksu.
Pidän laadukkaina tuoksuja, jotka pysyvät pitkään iholla ja jotka tietenkin tuoksuvat hyvältä. Mitä nämä tuoksut sitten ovat? Henkilökohtainen kysymys. Omaan nenääni miellyttäviä hajuja ovat esimerkiksi vanilja, raikkaus, sitrus, patchouli, jasmiini, karamelli, jopa myski, balsami, puinen, ruusu, kevyt kukkainen, kevyt puuterimaisuus, tummuus, aromikas, kevyt ja lämmin mausteisuus, hedelmällinen, trooppisuus ja makeus. Toisille osa tai jopa suurin osa voi pitää näitä tuoksuja hävityksen kauhistuksena, mutta minä pidän niistä. Omaan hajuvesikokoelmaan ja käyttöön on päätynyt niin Armanin Si, Lancomen La vie est belle, Diorin Poison Girl (kolmessa edellisessä on vaniljaa, hedelmällisyyttä ja puuterimaisuutta) Marc Jacobsin Decadence (puinen, kukkainen ja meripihkaisuus), YSL:n Black Opium Nuit Blanche (vaalea myski, lämmin mausteisuus ja makeus), (Chloen Roses de Chloe ja Dolce & Gabbanan Light Blue (raikas, kukkainen ja sitrus).
Joku taisi ketjun alkupäässä kauhistella julkkis, halppis ja markettituoksuja ja miten niistä tulee joku wt mieleen. Minulla on myös muotitalo tuoksujen lisäksi muutamat Juicy Couturen tuoksut Viva la Juicy Gold Couture ja Viva la Juicy Sucre (karamelli, vanilja, makeus). Jos joku niitä pitää wt:n merkkinä niin pitäkööt, miellyttäviä ja kivoja tuoksuja löytyy oman kokemuksen mukaan myös muotitalojen ulkopuolelta. Eiköhän se ole tärkeintä, että on itse tyytyväinen tuoksuun oli kyseessä Escadan tai Guerlainin hajuvesi.
Siksi kannattaakin kokeilla tuoksua omalla iholla ennen ostopäätöstä ja haistella miten tuoksu muuttuu välillä päivän aikana. Vaikka sillä ei ole väliä ja hajuvedet on tehty käytettäviksi, niin suosin itse syksyllä ja talvella EdP tuoksuja, joissa on lämpöisyyttä ja mausteisuutta, koska kylminä aikoina sitä haluaa olla ”lämmin”. Kesällä ja keväällä taas raikkaita ja kevyitä EdT tuoksuja. Eipä sillä, tulee noita käytettyä, kuten aiemmin sanoin ettei ole väliä, myös kumpiakin vuoden ajasta välittämättä ja mikä itse tuntuu parhaalta.
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut koko ketjua, mutta onko täällä ketään, joka on käyttänyt Calvin Kleinin unisex-tuoksuja, näitä be- ja one-nimisiä jne? Olen itse käyttänyt tuota be-nimistä vuosikaudet, myös deodoranttia, arkisin ja päiväkäytössä. Kun sitä suihkauttaa, ensituoksu on ehkä vähän maskuliininen, mutta pehmenee pian ihanan miedoksi ja huomaamattomaksi. Nenäni turtuu siihen aina välillä ja kokeilen jotain muuta, mutta tähän mennessä olen aina palannut takaisin. Ehkä eniten siinä miellyttää se puhtaus ja mietous ja se, että se ei ole mitenkään kovin feminiininen "hajuvesi". Ei varmaan kauheasti lemua ympäristöönkään, mutta kuitenkin esim. lapsi sylissä voi sanoa ihan spontaanisti: sinä haiset hyvältä!
Tuoksuilla ei itse asiassa ole "sukupuolta", tätä mieltä ovat kaikki alan harrastajat ja "nenät". Vaikka tuoksuissa on "maskuliinisia" ja "feminiinisiä" nuotteja, mikään ei estä naista käyttämästä "miesten tuoksua" ja päinvastoin. Aika usea tekeekin näin.
Nuo kevyet unisex-tuoksut taisivat tulla ysärillä? Ihanaa, jos sopivat sinulle. Ja hyvässä tuoksussa kuuluukin olla vähintään ne 3 kerrosta jotka limittäin muuttuvat ajan kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
You can't go wrong with Chanel. Nyt ei puhuta viitosesta mikä on mielestäni tunkkainen ja vanhanaikainen.
Lähes kaikilta designer-merkeiltä löytyy hyviä, ja nyt olen innostunut niche-tuoksuista. Mm. Byredo.
Designer-merkeistä tämänhetkinen suosikkini on Narsico Rodriguez.
Itse pidän Chanelin Chance tuoksusta, siitä vaaleanpunaisesta ;)
Harmittaa todella, että Armanin Sensi- tuoksua ei enää saa :(
Osaako joku sanoa, mikä tuoksu olisi samanlainen?
Vierailija kirjoitti:
CK Obsession !Se alkuperäinen v.1985 versio.
Tämä oli ihana tuoksu! 😊
Syksyllä-talvella rakastan käyttää lämpimän tuoksuisia, mausteisia, makeita ja pehmeitä tuoksuja.
Muutama suosikkini näistä:
Marc Jacobs Decadence - suosikkituoksuni, seksikäs ja salaperäinen, iltakäyttöön, kestää pitkään iholla
Kenzo Amour - aivan ihanan pehmeä tuoksu, vaniljainen, päiväkäyttöön
Mugler Angel Muse - uudempi versio klassikosta, pähkinäinen, kermavaahto ja puinen tuoksu, kestää todella pitkään iholla, iltakäyttöön
Zadig & Voltaire This is Her! - päivittäiseen käyttöön, vähän samoilla linjoilla kuin edellinen mutta kevyempi, todella naisellinen ja pehmeä
Lolita Lempicka - lakritsainen ja makea hieman erikoinen tuoksu päiväkäyttöön
Chopard Wish - edullinen päivittäiseen käyttöön sopiva hunajainen tuoksu
Keväällä ja kesällä suosin raikkaita, sitruksisia, kukkaistuoksuja. Muutama suosikki näistä:
Dolce & Gabbana Light Blue - klassikko, raikas, sitruunaa ja valkoisia kukkia, kestää kauan iholla, toimii helteellä
Guerlain Terracotta Le Parfum - pehmeä, aurinkoisen paratiisirannan tuoksu, kookos, ylang ylang
Chloe Eau De Parfum Chloe - raikas, ruusuinen, päiväkäyttöön ja toimistoon sopiva
The Body Shop Polynesian Island Tiare - edullinen, ihanan raikas paratiisisaaren tuoksu
Jil Sander Sun - klassinen aurinkovoiteen tuoksu, sopii helteeseen
Minun luottotuoksuni on Lancomen La Vie est Belle, edp-versiona. Aiemmin käytin Versacen Versense -tuoksua ja sitäkin kehuttiin monesti.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa todella, että Armanin Sensi- tuoksua ei enää saa :(
Osaako joku sanoa, mikä tuoksu olisi samanlainen?
Joko sekin on lakkautettu, voi sentään. Itse rakastin Sensin tytärtuoksua Sensi White Notes. Paras tuoksu ikinä, hieman itämainen mutta kuitenkin kevyt ja sitruksisen kukkainen. Pehmeä ja raikas.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on maailman parasta hajuvettä, joka kestää seuraavaan aamuunkin saakka ja tuoksua ovat tähän saakka rakastaneet kaikki, joilta olen kysynyt.
Tämä hajuvesi antaa onnellisen ja rauhallisen olon ja tuoksu on taivaallinen.
Tuoksu on YSL:n tuoksu, alkuperäiseltä nimeltään Champagne, sitemmin nimi muutettiin Yvresseksi ja nykyään sitä ei saa Suomesta mistään, en tiedä saako koko maailmastakaan, mikä on aivan älyttömän harmittavaa.
Voi ei, nyt haluan tietää millainen tämä tuoksu on! Tutustuminen ei vaan taida olla mahdollista, jos löytyy vain jostain nettikaupoista mitä mainitsit :(
Suosittelen tätä sivua https://www.fragrantica.com/
tuonne voi laittaa oman lempituoksun ja katsoa mitä nuotteja siinä on ja etsiä vastaavia. Tai vertailla mitä muut siitä tuoksusta tykkäävät käyttävät myös. Testereitä voi tilata joistain.
Niche tuoksuja miettiville taivas on tämä https://www.luckyscent.com/ josta voi myös tilata testikokoja.
Mulla on nyt hukassa yksi kauppa josta sai vaikka tuoksuja eri kokoisina testipakkauksina.. kokoelmia tai yksittäisiä, vanhoja ja uusia. Mikä hittolainen se oli..
Tuoksuttomuus tuoksuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
tuonne voi laittaa oman lempituoksun ja katsoa mitä nuotteja siinä on ja etsiä vastaavia. Tai vertailla mitä muut siitä tuoksusta tykkäävät käyttävät myös. Testereitä voi tilata joistain.
Niche tuoksuja miettiville taivas on tämä https://www.luckyscent.com/ josta voi myös tilata testikokoja.
Mulla on nyt hukassa yksi kauppa josta sai vaikka tuoksuja eri kokoisina testipakkauksina.. kokoelmia tai yksittäisiä, vanhoja ja uusia. Mikä hittolainen se oli..
Surrendertochance? Siellä on kyllä mahtava valikoima ja hyvin toimii kauppa.
Hermeksen tuoksut ovat hyviä, lähes kaikki niistä. Caleche on ikisuosikkini. Diorin Diorella on mielestäni ehkä ihanin tuoksu. Harmi että sitä ei oikein saa enää mistään. Muutamassa ulkolaisessa nettikaupassa vielä on myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You can't go wrong with Chanel. Nyt ei puhuta viitosesta mikä on mielestäni tunkkainen ja vanhanaikainen.
Lähes kaikilta designer-merkeiltä löytyy hyviä, ja nyt olen innostunut niche-tuoksuista. Mm. Byredo.
Designer-merkeistä tämänhetkinen suosikkini on Narsico Rodriguez.
Chanel 5 on hyvä. Laitan sitä aamuisin vain YHDEN tipan ranteeseen, hieron toiseen ranteeseen ja siitä kaulaan. Se riittää. Kauempana olivat eivät haista, mutta joskus jos joku on halannut minua, on kysytty, mitä tuoksua käytän, kuulemma erittäin pehmeä tuoksu. Ilmeisesti sopii minulle.
Itseään ei pidä uittaa hajuvedessä.
Mullakin chanel 5 edt. Suihkautan pari suihkausta ilmaan ja pyörähdän sumussa. Tulee sopiva määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on maailman parasta hajuvettä, joka kestää seuraavaan aamuunkin saakka ja tuoksua ovat tähän saakka rakastaneet kaikki, joilta olen kysynyt.
Tämä hajuvesi antaa onnellisen ja rauhallisen olon ja tuoksu on taivaallinen.
Tuoksu on YSL:n tuoksu, alkuperäiseltä nimeltään Champagne, sitemmin nimi muutettiin Yvresseksi ja nykyään sitä ei saa Suomesta mistään, en tiedä saako koko maailmastakaan, mikä on aivan älyttömän harmittavaa.
Voi ei, nyt haluan tietää millainen tämä tuoksu on! Tutustuminen ei vaan taida olla.mahdollista, jos löytyy vain jostain nettikaupoista mitä mainitsit :(
Valitettavasti pyyntösi on mahdoton, sitä kun ei näy olevan muualla myynnissä kuin netissä.
Ja koska et itse siis osta netistä, olisiko joku, joka voisi sinulle sitä sieltä tilata, jos maksaisit hänelle?
Siinä tosin on sellainen pieni mahdollisuus, että et pitäisi tuoksusta, jota on vaikea uskoa, mutta onhan se mahdollista - ja tietääkseni hajuvesiä ei saa palauttaa, koska ne on yleensä pakattu muoviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surrendertochance? Siellä on kyllä mahtava valikoima ja hyvin toimii kauppa.
pikkaisen isot postimaksut Suomeen tuolta, kokeilin tilata kaksi hyvin pientä näytettä ja maksoi postimaksuineen yli 33 dollaria.
Dior Homme Cologne. Mun miehen tuoksu, mutta nyysin sitä itsekin. Aivan ihana!
Tyky - päivän päätteeksi teatterista hajun vuoksi poistuneet hoitajat seisoivat väliajalla apeina ulkona ja sanoivat, että eivät pysty enää olemaan siinä hajussa. Harmitti niin turkasesti. Tässä harmituksen tulos sitten oli. So long.