Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Olen löytänyt monet kesto-suosikeistani ihan vaan rohkaistumalla kysymään tuntemattomiltakin naisilta, että mitä parfymia heillä on kun tuoksu on niin ihana. :D Ovat suhtautuneet ilahtuneesti ja avuliaasti, vielä ei ole kukaan pitänyt tungettelevana tai epäilyttävänä, onneksi!
Tässä suosikkejani: Flower by Kenzo. Oscar de la Rentan Oscar (tätähän käyttää miehet myös, muttei haittaa mua yhtään). Se parjattu Thierry Muglerin Angel (ainakin minulla tuoksu makea ja pehmeä. Ja käytän vain yhden suihkaisun, enkä suoraan iholle tai vaatteelle). Guerlain: Insolence. Yves Saint Laurent: Black Opium.
En ole mikään muotitietoinen pimatsu saatikka mikään elegantti hienosto-leidikään, vaan tällainen boheemi taiteilijahippi enemmänkin. Eniten käytän itseni takia parfyymejä, antaa mulle hyvän fiiliksen se tuoksu. Ja aina mahdollisimman vähän sitä tuoksua. Yksi suihkaus ilmaan, ja sitten kävelen siitä sumun ali/läpi.
Dolce&cabbana, light blu tai one (vanilja).
Ikä 68
Dolce&cabbana, light blu tai one (vanilja).
Ikä 68
Versacen Crystal noir on noista kalliimmista tuoksuista aivan ihana, mm. mausteita ja kookosta, sopii syksyyn ja talveen, samoin Armanin Si voimakkaammassa muodossa. Pidän paljon myös edullisemmasta Agent Provocateurin itämaisesta Fatale Intense-tuoksusta. Kesätuoksut on eri asia.
Miltä tuoksuu "laadukkaalta tuoksuva nainen"?
Googlailin ketjun innottamana hajuvesiä ja alkoi naurattaa kun muutamalla eri sivulla törmäsin samaan tuoksuun nimeltä:
Guerlain - Shalimar
Luetteko te muutkin tuon nimen "Shalimar" päässänne väkisin tietyllä äänellä? :D
Mun suosikkeja:
Jean Desprez: Bal a Versailles (klassinen ja salaperäinen tumma iltatuoksu)
Serge Lutens: Louve (kirsikkaa, aah!)
Bond No 9: Fire Island (täydellinen kesätuoksu, ranta kutsuu...)
Frederic Malle: Lipstick Rose (naisellinen huulipunan tuoksu)
Philosophy: Inner Grace, Baby Grace, Eternal Grace (rakastan näitä kolmea kevyttä ja raikasta arkituoksua)
Hienostuneelta ja kalliilta? :P Miehet tuskin huomaa yleensä eroa.
Kesätuoksuksi, miksei muulloinkin, sopii klassikko, The body shopin White musk.
Vierailija kirjoitti:
Googlailin ketjun innottamana hajuvesiä ja alkoi naurattaa kun muutamalla eri sivulla törmäsin samaan tuoksuun nimeltä:
Guerlain - Shalimar
Luetteko te muutkin tuon nimen "Shalimar" päässänne väkisin tietyllä äänellä? :D
Jaa niin kuin minkälaisella äänellä?
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuoksuu "laadukkaalta tuoksuva nainen"?
Ei ainakaan käyttäisi tuoksua jota ei voi kutsua laadukkaaksi. Halöö
Vierailija kirjoitti:
Eräältä aivan hirvittävän hyvältä, tai siis ennemminkin lumoavalta, tuoksuvalta rouvalta joskus uskaltauduin kysymään, mitä hän käyttää. Vastaus oli Elizabeth Taylorin White Diamonds.
Harva hajuvesi rankataan alle kolmen Fragranticassa, mutta tuo White Diamonds näkyy saaneen tuon kyseenalaisen "kunnian". Haissee pahemmalle kuin keskivertovirtsa?
onko kokemuksia Jo malone tuoksuista? Mistä saisi Suomessa kyseisiä tuoksuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille!
Päädyin Chanelin Eau Tendreen. Chanelin ja Diorin suurimmat klassikot eivät vain tuntuneet itselle oikeilta, mutta Eau Tendre tuoksui heti varsin lumoavalta. En ole ikinä ennen haistanut hajuvettä ja samalla sekunilla todennut että se tuoksuu itsestä tuhat kertaa paremmalta kuin muut mitä ikinä on haistanut. Rakkautta ensisilmäyksellä ;)
Oletteko muut kokeillee kys. hajuvettä? Mitä pidätte ja mitä käytätte itse?
On hyvä tuo chanel eau tendre. Mielestäni yhtä hyvä ellei parempi on gucci bamboo jota olen käyttänyt jo melko pitkään. Jos olisi rahaa millä mällätä, ostaisin monenlaista. Mutta nämä kaksi on luottotuoksuja ja sopii päiväkäyttöön.
Chanelin Eau Tendren kanssa samantyylinen, mutta parempi versio on Marc Jacobsin Daisy Eau So Fresh.
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikkeja:
Philosophy: Inner Grace, Baby Grace, Eternal Grace (rakastan näitä kolmea kevyttä ja raikasta arkituoksua)
Koko lista mulle aivan tuntemattomia nimiä. Miten ihmeessä olet nuo kaikki löytänyt ja oppinut tuntemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkut: minkä tasoista tuoksua käytät sen tasoisen puolison löydät. Chanel viitonen ja tasokas mies.
Jos etsii puolisoa, kannattaa jättää kaikenlaiset haisuvedet käyttämättä. Näin voi ihmisen luontaisen ihon tuoksun perusteella tunnistaa geneettisesti sopivan kumppanin ja liiton onnistumisen.
Tämä on totta. Siitä on tehty myös tutkimuksia, että pelkän ominaishajun perusteella valittu kumppani on sopivin (mahdollisimman erilainen geeniperimä). Tämä ihmisen kyky on voinut olla jopa ratkaiseva tekijä ihmiskunnan säilymisen kannalta. Miettikääpä sitä siskot , kun seuraavan kerran tupsutatte ominaistuoksunne (en tarkoita likaa ja hikeä) piiloon!
No tässä sitä ollaan nyt sitten jännän äärellä joku päivä kun aletaan puolison kanssa lasta tekemään. Aina on hyvä että on hajuvesi mitä syyttää jos ei ala nappaamaan.
No me kyllä ainakin oltiin sen verran yhdessä ennen lasten tekoa että kyllä ne omatkin tuoksut tulivat tutuiksi. (: En minä ainakaan käytä hajuvesiä jatkuvasti vaan lähinnä silloin kun muutenkin laittaudun vähän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikkeja:
Koko lista mulle aivan tuntemattomia nimiä. Miten ihmeessä olet nuo kaikki löytänyt ja oppinut tuntemaan?
Mä olen hajuvesifriikki, joka tykkää erityisesti hieman harvinaisemmista tuoksuista, joihin ei törmää joka paikassa. Oppini olen saanut nettipalstoilta kuten Fragrantica.com ja netistä löytyy kyllä tutkimalla vaikka mitä hajuvesi-ihanuuksia, joita voi myös tilata Suomeen. Luojan kiitos internetistä!😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikkeja:
Bal a Versailles on mulle tuttu, se on vanha tuoksu. Aika voimakas, mutta moni tykkää. Ei huomaamaton, mutta ei ainakaan "kissanpissa".
Onko täällä Byredon Gypsy Waterin ystäviä? Sen kuvaus kuulostaa täydelliseltä.
Niin, Fatale Intensessä on tietysti myös vaniljaa.