Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Sana "laadukas" on hirveä. Pitäisi puhua korkealaatuisesta.
Parfumööri kirjoitti:
Chanelin Eau Tendre on yksi parhaimpia tuoksuja, mitä olen käyttänyt! Sitä myös muut kehuneet. Toinen, hieman edullisemmasta hintaluokasta oleva suosikkini on Lanvinin Modern Princess, joka nimestään huolimatta on mieto, mutta raikas ja kepeä tuoksu.
Se Chanel on siis Chanche eau tendre nimeltään.
Oma suosikkini on Chance eau Vie.
Ne ihmiset (esim. kansainvälinen Fragrantica-foorumi), jotka todella rakastavat tuoksuja, eivät snobbaile niche-tuoksuilla ja halveksi celebrity-tuoksuja, vaan tutkivat ja käyttävät molemmista niitä, joista pitävät ja näiden lisäksi tietysti design-tuoksuja suosivat myös. Julkkistuoksuissa on joitain todellisia helmiä, joita tämän keskustelun niche-snobi ei edes erottaisi kalliimmista, jos sokkona testaisi.
itselläni ei ole yhtään niche-tuoksua, vaikka parfyymiharrastaja olenkin, koska ne ovat ylihintaisia ja useimmissa on ruma pullo.
Oletteko koskaan kokeilleet tehdä itse tuoksunne? Minä ostan aitoja eteerisiä öljyjä ja teen niistä ihania tuoksuvia ihoöljyjä. Jopa hajusteallergikko sanoi, että eipä haittaa tuollainen tuoksu ja ihmetteli mitä se on. Suosikkejani on appelsiini, santelipuu, ruusu, ylang ylang, patsuli ja nerolikin on ihana, mutta aika hintava. Tosin paljon halvemmaksihan aidot tuoksut tulee kuin nuo myrkkyteollisuuden mönjät. Ihmettelen, että niin moni vielä käyttää hajusteita ja muutenkin "kemianteollisuuden" tuotteita, vaikka laadukkaita luonnontuotteita on jo kiitettävästi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Parfumööri kirjoitti:
Chanelin Eau Tendre on yksi parhaimpia tuoksuja, mitä olen käyttänyt! Sitä myös muut kehuneet. Toinen, hieman edullisemmasta hintaluokasta oleva suosikkini on Lanvinin Modern Princess, joka nimestään huolimatta on mieto, mutta raikas ja kepeä tuoksu.
Se Chanel on siis Chanche eau tendre nimeltään.
Q
Oma suosikkini on Chance eau Vie.
Totta, en vaan jaksanut tarkistaa oikeaa sanamuotoa, ulkomuistista vedin (vrt. Eau Vive😉) Eau Fraiche on myös hyvä tästä tuoksuperheestä. Ja Chanelin uusin tuoksu Gabrielle.
Diptyque - L'Ombre dans l'Eau, tykkään monista kyseisen merkin tuoksuista, tyyriitã tosin. Kannattaa suosia luonnon raaka-aineista tehtyjä tuoksuja synteettisten sijaan, eron huomaa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hieroko sitä hajuvettä vaan antakaa rauhassa kuivua, hieroessa hajuveden molekyylit rikkoutuvat/muuttavat muotoaan ja tuoksu hitusen muuttuu.
Orgaanisten molekyylien atomien välisten sidosten energiat ovat kertaluokkaa 500 kJ/mol. Ne eivät todellakaan hajoa rannetta pyyhkäisemällä.
Usein kuultu urbaanilegenda toki.
Vierailija kirjoitti:
Diptyque - L'Ombre dans l'Eau, tykkään monista kyseisen merkin tuoksuista, tyyriitã tosin. Kannattaa suosia luonnon raaka-aineista tehtyjä tuoksuja synteettisten sijaan, eron huomaa nopeasti.
Mistä nenukki tietää onko siihen leijaileva yhdiste valmistettu alusta asti laboratoriossa vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Victor&Rolf flowerbomb
Yläasteen vessa.
Kannattaa kokeilla laittaa vaikka toiseen ranteeseen näitä myrkkyhajusteita ja toiseen ehtaa luonnontuoksua. Eron huomaatte viimeistään iltapäivällä. Myrkky haisee siltä mitä se on; myrkyltä. Luonnontuoksu taas siltä, mitä se on, esim. ruusulta. Ilmeisesti hajuvesien käyttäjien nenät on tottuneet eltaantuneisiin, pistäviin ja kaikenpuolin pahoihin hajuihin, kun pystyvät niitä käyttämään. Sama ilmiö siinä, että ihmiset voivat käyttää keinokuituja, kun tottuvat niihin. Tai syödä huonolaatuista, tehotuotettua einesmössöä, koskapa ovat siihen tottuneet. Ilmeisesti ihmiskunta jakautuu kahteen osaan: todellisuudessa ja keinotodellisuudessa eläviin?
Tällä hetkellä käytössä päivällä Marc Jacobsin Daisy (alkuperäinen) ja iltariennoissa usein Viktor & Rolfin Flowerbomb. Daisy on kyllä todella mieto eikä hetken päästä tuoksu enää miltään, ihan kesävesi. Flowerbomb taas aiheuttaa joissain ihastusta ja joissain inhotusta, sillä makeahan se on sekä lisäksi nuorisolla yleinen.
Valentinon Valentina on edelleen suosikkini.
Mun ehdoton lemppari on Guccin Bamboo.
Käytän töissä raikkaita, kevyitä tuoksuja, esim. Oriflame Elvie ja viikonloppuna sitten vaikka Chanelin Allure on suosikki tällä hetkellä. Erotan aina arjen ja vapaa-ajan.
Tykkään, kun toisetkin tuoksuvat, kunhan tuoksua ei ola kaadettu päälle vaan suihkuteltu sopivasti.
Ihanin tuoksu ikinä oli kukkaisen raikas Kenzon parfum d´ete, joka lopetettiin. :( Lehden muotoinen pullo. Mutta joistain se tuoksui kärpäsmyrkylle :). Minusta se oli freesein tuoksu ikinä. Ja iholla raikas, makea, vihreä. Iihana <3
Näitä Thierry Mugler harrastajia tai Flowerbomb ihmisiä en kyllä ymmärrä, en alkuunkaan.
Ja toisaalta nämä makeat escada -ihmiset ovat toinen ryhmä.
Uusin suosikkini on perinteinen Bodyshopin White Musk. Käytän siis myskiä päivälläkin, mikä oli ehdoton no-no jostakin.Ja Laura Biagottin Laura on luottotuote. Mutta joo, aika perusmeninki mulla.
Myös Narcisso Rodriquezin tuoksut ovat aika ihania, vaikkakin voimakkaita.
Jean-Paul Gaultier'in klassikko:
La Femme.
Yksinkertaisesti paras.
https://www.parfumarabais.com/boutique/jean-paul-gaultier/jean-paul-gau…
Muut tuoksut eivät pääse lähellekään.
Versacen Bright Crystal täälläkin, kolmas pullo menossa! Mitään muuta tuoksua en ole ikinä ostanut edes toiseen kertaan, useimmat ovat jääneet puolilleen. Jonkun mainitsema Givenchyn Ange ou Demon on omalla ostoslistalla seuraavana.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille!
Päädyin Chanelin Eau Tendreen. Chanelin ja Diorin suurimmat klassikot eivät vain tuntuneet itselle oikeilta, mutta Eau Tendre tuoksui heti varsin lumoavalta. En ole ikinä ennen haistanut hajuvettä ja samalla sekunilla todennut että se tuoksuu itsestä tuhat kertaa paremmalta kuin muut mitä ikinä on haistanut. Rakkautta ensisilmäyksellä ;)
Oletteko muut kokeillee kys. hajuvettä? Mitä pidätte ja mitä käytätte itse?
Minustakin tuo Eau Tendre tuoksui ihanalta pullossa ja tuoksunäytteessä, pehmeältä ja aika miedoltakin. Mutta kun ostin sitä ja käytin, se muuttui minulla jotenkin äiteläksi. Myös vaatteet, joissa sitä oli, eivät enää seuraavana päivänä tuoksuneetkaan hyvältä, vaan niissä oli se vähän tunkkainen "vanhan hajuveden" tuoksu. Mutta nämä ovat hyvin yksilöllisiä asioita.
Haju- ja partavedet alkavat olla mennyttä aikaa, samaan tapaan kuin käynyt tupakoinnille.
Asenne kääntyy entistä enemmän niitä paheksuvaksi ja kohta niiden käyttöä pidetään lähinnä yksinkertaisuuden merkkinä. Joskus muinoin pidettiin hienona olla sikari suussa tai savuke imukkeessa.