Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?

Vierailija
28.10.2017 |

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Kommentit (1559)

Vierailija
141/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukseni ihanalta tuoksuvilla tuotteilla, ja se riittää tuoksuksi. Olen saanut tästä hyvää palautetta.

Jos käyttäisin hajuvettä, se riitelisi hiusten tuoksun kanssa ja minulle pitkien hiusteni tuoksuminen hyvältä on tärkeämpää.

Vierailija
142/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alkeellisempi kansakunta, sitä enemmän varakkaat korostavat raskailla keinotekoisilla hajuilla olemustaan. Tämän voi jo todeta hyvnkin lähellä, esim. entisissä itäblokin maissa. 

Sen sijaan pohjoismaissa hajusteteollisuus on kärvistelevässä tilassa. Luonnonmukainen on valttia juuri pohjoismaissa ja muutenkin sivistyneiden ihmisten keskuudessa länsimaissa. 

Haju- ja partavedet alkavat olla mennyttä aikaa, samaan tapaan kuin käynyt tupakoinnille.

Asenne kääntyy entistä enemmän niitä paheksuvaksi ja kohta niiden käyttöä pidetään lähinnä  yksinkertaisuuden merkkinä. Joskus muinoin pidettiin hienona olla sikari suussa tai savuke imukkeessa.

Kyllä tämä alkaa olla totta. Menee samaan sarjaan tuoksuvien ("tuoksuvien") pyykinpesu- ja huuhteluaineiden kanssa. Näiden käyttö on vähenemään päin, ja ilmiö korostuu vähän koulutetumman ja ns. tiedostavamman väestön parissa. Näiden määritelmien positiivisuudesta voi olla montaa mieltä mutta tuoksuttomuus on iso trendi tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensain The Silk on aivan ihana! Mutta aika kallis, toisaalta 50 ml pullo kestää muutaman vuoden.

Vierailija
144/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillu kirjoitti:

Älä käytä mitään. Pese itsesi ja vaatteesi tuoksuttomilla aineilla. Puhtaus ja sun oma tuoksusi riittää. Mieti myös kanssaihmisiä, joilla on allergiaa tai yliherkkyyttä. Monesti hajuvesiä käyttävillä haisee siinä lisäksi dödö, hiuslakka, pesuaine. Liika on liikaa. Ps. Hiki ja rasvasen tukan hajukin on ihan inhimillistä. 

Ihmiset tuntuvat jakautuvan kahteen porukkaan: niihin, jotka eivät voi sietää mitään hajusteita ja niihin, jotka yökkivät hienhajua. Itse kuulun jälkimmäisiin. En tiedä mitään kuvottavampaa kuin hienhaju, saan siitä  oksettavan olon ja päänsäryn. 

Ymmärtäkää nyt, te "hajusteyliherkät", ette voi pakottaa ihmisiä hylkäämään hajuvesiä ja tykkäämään "ihmisen omasta tuoksusta".

Vierailija
145/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estee Lauderin Pleasures

Vierailija
146/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmenneen Carolyn Bessette-Kennedyn tuoksua pidettiin taivaallisena, sitä muistelivat ja kehuivat kaikki. Liv Tyler sanoi ihmetelleensä unohtumatonta ihanaa tuoksua jota halusi aina vaan hengittää Carolynia halatessaan ja oli kysynyt, mitä CBK käytti. Hän sanoi ostavansa egyptiläistä myskiöljyä (Egyptian musk oil), jota sai ostettua New Yorkissa esim. torikauppiailta.

Vierailija
147/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prada, Prada infusion d'iris, prada candy, guerlain l'instant, guerlain chamade, chanel5, estee lauder youth dew ambre, lanvin d'eclat arpege. Siinä muutama.

Vierailija
148/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikit (raikkaita kukkaistuoksuja tai vesituoksuja):

Acqua di Parma Nobile sarja,

Issey Miyake L'Eau sarjan variaatiot,

Sensai The Silk ja

Elie Saabin omaa nimeä kantava hajuvesi.

Iltatuoksuna toimii Paco Rabannen Lady Million. Alexander McQueenin Mcqueen on myös aivan ihana!

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin oppia käyttämään hajuvesiä. Olen melko hajuherkkä (ei kuitenkaan mitään migreenejä tai sellaista) ja tuntuu, että suurin osa kalliimmistakin hajuvesistä haisee ihan hirveälle, sellaiselle voimakkaalle kemikaalien yhdistelmälle ja en tunnista mitään tuoksuja sieltä seasta. Osaisko joku suositella? 

Oletko kokeillut L'occitanen tai Acqua di Parman tuoksuja? Käyttävät valmistuksessa aitoja esansseja, eivätkä haise keinotekoisilta.

Vierailija
149/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karl Lagerfeld KL

Vierailija
150/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanotaan aina, että tuoksun hyvältä, mitten Halua paljastaa mitä käytän... sen verran kerron, että tätä merkkiä et tarjouksesta saa!!!

Vierailija
151/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään ranskalaisen hajuvesivalmistaja Fragonardin klassikosta Belle de nuit.

Vierailija
152/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkut: minkä tasoista tuoksua käytät sen tasoisen puolison löydät. Chanel viitonen ja tasokas mies.

Jos etsii puolisoa, kannattaa jättää kaikenlaiset haisuvedet käyttämättä. Näin voi ihmisen luontaisen ihon tuoksun perusteella tunnistaa geneettisesti sopivan kumppanin ja liiton onnistumisen.

Vierailija
153/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sensain The Silk on aivan ihana! Mutta aika kallis, toisaalta 50 ml pullo kestää muutaman vuoden.

Tuoksu ei todellakaan kestä muutamaa vuotta pullossa.

Vierailija
154/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti käyttää nykyään hajuvesiä. Puhdas iho ja hajusteettomilla pesuaineilla pestyt puhtaat vaatteet ovat se paras tuoksu. 

Jos kotona tykkää käyttää, niin siitä vain. Mutta julkisiin tiloihin ei tulla kosmeettisten lemujen kanssa. 

En ole mikään hajusteyliherkkä, mutta inhottaa kuitenkin. Eipä enää juuri tapaakaan tätä ilmiötä

Heh, en tiedä, missä pöndellä ei juuri tapaa enää hajuvesiä käyttäviä ihmisiä. 

Nyt alkaa taas olla sesonkiaika käsillä. Ensin tulee isäinpäivätuoksut, sitten pikkujoulukausi, joululahjat ja uusivuosi. Ihanaa!

Vierailija
155/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua, mutta onko täällä ketään, joka on käyttänyt Calvin Kleinin unisex-tuoksuja, näitä be- ja one-nimisiä jne? Olen itse käyttänyt tuota be-nimistä vuosikaudet, myös deodoranttia, arkisin ja päiväkäytössä. Kun sitä suihkauttaa, ensituoksu on ehkä vähän maskuliininen, mutta pehmenee pian ihanan miedoksi ja huomaamattomaksi. Nenäni turtuu siihen aina välillä ja kokeilen jotain muuta, mutta tähän mennessä olen aina palannut takaisin. Ehkä eniten siinä miellyttää se puhtaus ja mietous ja se, että se ei ole mitenkään kovin feminiininen "hajuvesi". Ei varmaan kauheasti lemua ympäristöönkään, mutta kuitenkin esim. lapsi sylissä voi sanoa ihan spontaanisti: sinä haiset hyvältä!

Vierailija
156/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

CK Obsession !Se alkuperäinen v.1985 versio.

Vierailija
157/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan tähän.

Surkea totuus on, että kaikki parfyymin käyttävät lemuavat.

Kun sitä ei voi ääneen missään sanoa, sanon sen nyt tarpeeksi röyhkeästi täällä.

Itse laitoin Poisonit pois 1985.

Erityisesti idässä on suosittu vahvoja hajuja. Samoin Ranskassa, jossa peseminen ei ole aina ollut yhtä suosittua.

I rest my case. Minun vuokseni kukaan ei lähde teatterista tai tuuleta huonetta jälkeeni eikä hamua oksennuspussia. Ennen vuotta 1985 ehkä näin kävi.

Vierailija
158/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maailman parasta hajuvettä, joka kestää seuraavaan aamuunkin saakka ja tuoksua ovat tähän saakka rakastaneet kaikki, joilta olen kysynyt.

Tämä hajuvesi antaa onnellisen ja rauhallisen olon ja tuoksu on taivaallinen.

Tuoksu on YSL:n tuoksu, alkuperäiseltä nimeltään Champagne,  sitemmin nimi muutettiin Yvresseksi ja nykyään sitä ei saa Suomesta mistään, en tiedä saako koko maailmastakaan, mikä on aivan älyttömän harmittavaa.

Vierailija
159/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Lopetan tähän.

Surkea totuus on, että kaikki parfyymin käyttävät lemuavat.

Kun sitä ei voi ääneen missään sanoa, sanon sen nyt tarpeeksi röyhkeästi täällä.

Itse laitoin Poisonit pois 1985.

Erityisesti idässä on suosittu vahvoja hajuja. Samoin Ranskassa, jossa peseminen ei ole aina ollut yhtä suosittua.

I rest my case. Minun vuokseni kukaan ei lähde teatterista tai tuuleta huonetta jälkeeni eikä hamua oksennuspussia. Ennen vuotta 1985 ehkä näin kävi.

No, sieltähän se tuli. Itse CATin mielipide ja se ainoa oikea totuus. AAMEN. 

Sun nenu on ainoana oikeassa ;-DDD

Vierailija
160/1559 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on maailman parasta hajuvettä, joka kestää seuraavaan aamuunkin saakka ja tuoksua ovat tähän saakka rakastaneet kaikki, joilta olen kysynyt.

Tämä hajuvesi antaa onnellisen ja rauhallisen olon ja tuoksu on taivaallinen.

Tuoksu on YSL:n tuoksu, alkuperäiseltä nimeltään Champagne,  sitemmin nimi muutettiin Yvresseksi ja nykyään sitä ei saa Suomesta mistään, en tiedä saako koko maailmastakaan, mikä on aivan älyttömän harmittavaa.

Jihuu, perun puheeni, sitäpä onkin taas saatavana:

https://www.nordicfeel.fi/tuoksut/hajuvedet/naisten-tuoksut/yves-saint-…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä