Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat parfyymit ja eau de toilettet ovat aivan kaamean hajuisia, varsinkin naisten mutta nykyään yhä enemmän myös miesten. Selvä yhteys hintaan on: kun mennään reippaasti yli sadan euron, alkaa tuoksukin olla miellyttävä. Esim. Tom Fordin tuoksut eivät okseta, vaikka ne sinänsä eivät olekaan makuuni, ovat jopa aika voimakkaita. Mistä lie tämä johtuu. Varmaan tuoksuissa mennään nykyään enemmän kuin ennen alta riman ja käytetään halpoja ja keinotekoisia ainesosia, kuin aitoihin ei ole varaa. Voi olla tietysti, että oma ikäkin vaikuttaa, mutta mielestäni 20, 30 vuotta sitten tuoksuissa ei ollut näin paljon ällöjä. Kaikki tuoksut ei silloinkaan olleet mieleeni, mutta ei ne silti totaalisen vastenmielisiä olleet kuten nykyään.
Yksi pahimmista on Lancomen Hypnose. Sitä käyttävillä on varmaan huono hajuaisti, eivät haista kokonaisuutta vaan vain osan siitä.
Voi sua tietämätöntä snobia :'D
Hypnoselta löyhkäävällä meni tunteisiin :'D
Väärin arvattu. Hypnose on ihan hyvä tuoksu, mutta ylihintainen laatuunsa nähden. Väitteesi, ettei muu kuin reippaasti yli sadan euron tuoksu voi olla hyvä ja laadukas ja että edes erottaisit tuoksusta, minkä hintainen se on, on naurettava. Itse olen muutaman kerran aiheuttanut kaltaisillesi "asiantuntijoille" pitkän nenän, kun ovat nuuhkineet ja ihastelleet tuoksuani (olettaen että kyseessä on hintava tuoksu, koska myös sellaisia käytän). Aina yhtä hupaisaa :'D
Armani Prive:n Pivoine Suzhou on tällä hetkellä käytössä. Tykkään kovasti ja paljon kysellään mitä tuoksua käytän.
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita näytteitä voi tilata ja paljonko niillä tavallisesti on hintaa?
Minä tilaan Essanza Nobile:sta. En tiedä toimittavatko Suomeen. Niiden näytteiden, joita itse aion tilata, hinnat on siellä 3€ - 8€, (keskimäärin 4-5€). Mutta näin siellä myös 17€ näytteitä ja ne on sellaisista överihintaisista 500€ pulloista joihin ei muutenkaan olisi varaa.
Vierailija kirjoitti:
Hajuvedet ilmansaastetta ja aiheuttavat hengitysvaikeuksia monille ulkopuolisillekin.
Maailmassa on kyllä paljon pahempiakin saasteita. Ja PALJON pahempi ongelmia. Mut jos on elänyt kultalusikka perseessä, niin eihän niistä voi toki mitään tietää!
Mun suosikki tällä hetkellä Armanin Code.
Christian Diorin J’Adore.
Itsehän en ole laadukasta naista nähnytkään joten käytän Lushin jasmiinille tuoksuvaa kiinteää ”parfyymia”. Hyvin hintansa arvoista, pieni purkki riittää ihan loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita näytteitä voi tilata ja paljonko niillä tavallisesti on hintaa?
Minä en ole tuo aikaisempi mutta itse olen tilannut näytteitä useampaan otteeseen Notino:sta, jolloin fima on ilmeisesti itävaltalainen mutta samplet lähetetään muistaakseni Tsekeistä? Joka tapauksessa, hinnat on 0,90 eurosta johonkin 15 euroon/kpl. Niillä on hyvät valikoimat kalliimpia niche-tuoksujen näytteitä. Ne tulevat halpis muoviputkiloissa eli ei kannata odottaa mitään miniatyyripulloja. Näin olen saanut testattua esimerkiksi Parfums de Marlyn Delinan ja Creedin tuoksuja, joita en ikinä raaskisi ostaa täyttä pulloa. Toimitus maksaa jotain 6,95e mutta ei tule muita yllärikuluja.
Sieltä minäkin olen tilannut näytteitä mm. Amouagen, Byredon, Montalen ja Xerjoffin tuoksuista. Myös Baccarat rouge 540. Tulin siihen tulokseen, että pidän kuitenkin tavan designer-tuoksuista enemmän. Hyvä näin, eipä tule niin kalliiksi. Oikeastaan Amouagen aprikoosintuoksuinen Sunshine oli ainut, jonka voisin joskus tulevaisuudessa ostaa. Noissa näytteissä oli tuoksua 2-5 ml eli tarpeeksi ehkä kymmeneen kokeilukertaan.
Pienitalomaalta kirjoitti:
Itse en voi käyttää edes laatumerkkien hajuvesiä sillä nenäni menee tukkoon synteettisten hajujen yhdistelmistä.
Sen sijaan aidot eteeriset öljyt kuten ylang ylang, ruusu ja laventeli tuoksuvat minusta hyviltä. Laitan niitä pieneen lasipulloon jossa on vettä ja suihkauttelen esim huonetuoksuksi.
En kyllä kaipaa jatkuvassa käytössä ylimääräisiä tuoksuja. Puhdas iho ja puhtaat vaatteet tuoksuvat minusta parhaalle 😊
En itse ole pahasti hajusteyliherkkä, mutta jotkut ovat ja siksikin vältän voimakkaiden hajuvesien käyttämistä.
Itse en kestä edes noita eteerisiä öljyjä. Nenä menee tukkoon, vuotaa verta, ääni lähtee, päätä särkee.
MIETTIKÄÄ IHMISET MITÄ NUO KEINOTEKOISET HAJUSTEET TEKEVÄT MEILLE MUILLE!
Muistattehan, että hajuvedet ovat ongelmajätettä. Vanhoja pulloja ei saa heittää tavalliseen roskikseen. Ne pitää viedä ongelmajätteeseen käsiteltäviksi tai palauttaa hajuvesiä myyvään liikkeeseen, joka lähettää ne edelleen.
Kun tuota miettii, niin väkisinkin tulee mieleen, että mitähän myrkkyjä munkin ihoni läpi on kehooni piintynyt näiden 20 vuoden kuluessa. Noissahan käytetään mm. ftalaatteja (eli muovinpehmentimiä). Eipä ihme, että lisääntymiskyky häviää ihmisiltä vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan, että hajuvedet ovat ongelmajätettä. Vanhoja pulloja ei saa heittää tavalliseen roskikseen. Ne pitää viedä ongelmajätteeseen käsiteltäviksi tai palauttaa hajuvesiä myyvään liikkeeseen, joka lähettää ne edelleen.
Kun tuota miettii, niin väkisinkin tulee mieleen, että mitähän myrkkyjä munkin ihoni läpi on kehooni piintynyt näiden 20 vuoden kuluessa. Noissahan käytetään mm. ftalaatteja (eli muovinpehmentimiä). Eipä ihme, että lisääntymiskyky häviää ihmisiltä vähitellen.
Luojan kiitos! Minulla on jo 4 lasta.
Kiitos vinkistä! Ei ne ehkäisypilleritkään kai ihan terveellisiä ole.
Kellään kokemusta (kanadalaisista?) Zoologist -merkin tuoksuista?
Käytetty loppuun, armani acqua di gioia. Oli raikas, sopi päiväkäyttöön loistavasti. Chanel 5 löytyy, sitä tippa ranteeseen ja toinen korvien taakse iltamenoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää mausteisesta hieman tummahkosta tuoksusta, kannattaa ainakin koehaistaa YSL:n Opium Edt:a. Klassinen, hieman itämainen. Ollut suosikkini pitkään vaikka nykyään en juuri käytäkään.
Sain joskus lahjaksi YSL:N Opiumia. Oli niin kauhean tuoksuista, että suihkuttelin sitä vain wc:n tarpeilla käynnin jälkeen. Lopulta en voinut sietää koko hajua, vaan heitin pullon roskiin.
Kerronpa pienen hajuvesitarinan, vaikkei se tuoksun etsijää nyt autakaan :)
Olin kauan sitten 80-luvun lopulla todella helteisen viikon Kairossa. Oli päiväsaikaan niin kuuma, että piipahdettiin vähän väliä jossain ilmastoidussa tai tuulettimellisessa kaupassa tai kuppilassa.
Jollain sivukadulla oli pieni parfyymikauppa, johon mielijohteesta menimme. Siellä ei myyty mitään tunnettuja merkkejä vaan omia valmisteita ja sekoituksia.
Silloinen poikaystäväni halusikin ostaa minulle jonkin tuoksun. Arvonsa tuntevan oloinen vanhempi herrasmies mittaili minua katseellaan ja pohti pitkään ennenkuin antoi minulle tuoksun kokeiltavaksi.
Se oli aivan ihana, ihanin koskaan kohtaamani parfyymi, joten se mukanamme lähdimme putiikista, eikä tuoksu verottanut matkakassaamekaan paljon.
Saan itse päänsärkyä liiallisista tuoksuista, mutta tuota parfyymiä ei tarvittukaan kuin aavistus, pieni pisara.
Käytin sitä säästeliäästi useamman vuoden, eikä se mennyt pilalle ja tunkkaiseksi.
Voin kertoa, että sain usein ihan vierailtakin ihmisiltä kommenttia, töissäkin joku tuli aina kylkeen nuuskuttamaan ja sanoi, miten hyvältä tuoksutkaan.
Tuoksu taisi siis sopia juuri minulle ja ajattelin usein, että olipa asiantunteva myyjä.
Kun se sitten aikanaan loppui, säilytin tyhjää parfyymipulloa pitkään. En ole sen koommin vertaistaan löytänyt :)
Vierailija kirjoitti:
Olin kauan sitten 80-luvun lopulla todella helteisen viikon Kairossa. Oli päiväsaikaan niin kuuma, että piipahdettiin vähän väliä jossain ilmastoidussa tai tuulettimellisessa kaupassa tai kuppilassa.
Jollain sivukadulla oli pieni parfyymikauppa, johon mielijohteesta menimme. Siellä ei myyty mitään tunnettuja merkkejä vaan omia valmisteita ja sekoituksia.
Silloinen poikaystäväni halusikin ostaa minulle jonkin tuoksun. Arvonsa tuntevan oloinen vanhempi herrasmies mittaili minua katseellaan ja pohti pitkään ennenkuin antoi minulle tuoksun kokeiltavaksi.
Se oli aivan ihana, ihanin koskaan kohtaamani parfyymi, joten se mukanamme lähdimme putiikista, eikä tuoksu verottanut matkakassaamekaan paljon.
Saan itse päänsärkyä liiallisista tuoksuista, mutta tuota parfyymiä ei tarvittukaan kuin aavistus, pieni pisara.
Käytin sitä säästeliäästi useamman vuoden, eikä se mennyt pilalle ja tunkkaiseksi.
Voin kertoa, että sain usein ihan vierailtakin ihmisiltä kommenttia, töissäkin joku tuli aina kylkeen nuuskuttamaan ja sanoi, miten hyvältä tuoksutkaan.
Tuoksu taisi siis sopia juuri minulle ja ajattelin usein, että olipa asiantunteva myyjä.
Kun se sitten aikanaan loppui, säilytin tyhjää parfyymipulloa pitkään. En ole sen koommin vertaistaan löytänyt :)
Millainen pullo se oli? Minulla on äidiltä peritty, Kairosta 70-luvun lopulla ostettu melko pieni lasinen hajuvesipullo. Siinä on jotain violettia kuviota ja joku faaraon pää tms. Äitini ei ole käyttänyt sitä ollenkaan.
Tuoksu ei ole itämainen, vaan sellainen pehmeä ja lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen pullo se oli? Minulla on äidiltä peritty, Kairosta 70-luvun lopulla ostettu melko pieni lasinen hajuvesipullo. Siinä on jotain violettia kuviota ja joku faaraon pää tms. Äitini ei ole käyttänyt sitä ollenkaan.
Tuoksu ei ole itämainen, vaan sellainen pehmeä ja lämmin.
En valitettavasti tarkemmin muista, mutta ei mielestäni kuitenkaan violetti, kullankeltainen, koristeellinen....
Tuoksu ei ollut luonteeltaan tyypillisesti ns. itämainen!
Hei, onko kukaan kokeillut Agonist -tuoksuja?
Käytän miesten tuoksuja, koska olen huomannut, että ne vetoavat yleensä kaikista parhaiten miehiin. Valtaosa miehistähän on homoja tai ainakin bi-seksuaaleja joten he viehättyvät usein miehentuoksusta.
Onko kenelläkään kokemuksia Elie Saab tuoksuista?
Minä en ole tuo aikaisempi mutta itse olen tilannut näytteitä useampaan otteeseen Notino:sta, jolloin fima on ilmeisesti itävaltalainen mutta samplet lähetetään muistaakseni Tsekeistä? Joka tapauksessa, hinnat on 0,90 eurosta johonkin 15 euroon/kpl. Niillä on hyvät valikoimat kalliimpia niche-tuoksujen näytteitä. Ne tulevat halpis muoviputkiloissa eli ei kannata odottaa mitään miniatyyripulloja. Näin olen saanut testattua esimerkiksi Parfums de Marlyn Delinan ja Creedin tuoksuja, joita en ikinä raaskisi ostaa täyttä pulloa. Toimitus maksaa jotain 6,95e mutta ei tule muita yllärikuluja.