Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Luin koko ketjun ja alussa kun joku kehui Versacen Bright Crystalea, tuli paljon yläpeukkuja. Ketjun loppua kohden sama hajuvesi keräsi paljon alapeukkuja. Mistähän tämä johtuu?
Etsin itse uutta hajuvettä ja halusin saada ideoita tästä ketjusta. Tämä Bright Crystal ei ole tuttu, joten ajattelin käydä tuoksuttelemassa sitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyperallergisten ihmisten tulee kyllä mennä itseensä ja miettiä miten toimia, ei toistepäin, eli välttämättä superherkkä ei voi matkustaa julkisilla eikä todellakaan voi vaatia ettei kukaan käyttäisi hajusteita tai mikä vielä hullumpaa vaihtaisi vaatteet jos sylissä on esim istunut kissa tai voi toki vaatia ja kailottaa vaikka bussissa kaikkia hajusteita käyttäneitä poistumaan koska MINÄ! Mitähän tapahtuisi....? Sen ymmärrän ettei työpaikoilöa lotrata hajuvesien kanssa mutta siinäkin on rajansa, itse käytän hajustettuja shampoita, pyykinpesuaineita ja hiuslakkoja samoin dödö on hajustettu.
Totta,enemmistö ei voi mukautua vähemmistön mukaan vaan toisinpäin, jos saat hengenahdistusta tuoksuista, eläinten hilsepölystä jne niin tottakai liikut omalla autolla tai taksilla, kauppaan lähtiessä otat allergialääkkeet jne. On muuten jännä miten esim Ranskassa, Italiassa ei törmää ollenkaan näihin superallergisiin vaan tuoksuja riittää, itse luulen että nuo allergiat ettei kestä mitään on enemmän psyykkinen ongelma joka purkautuu paniikinomaisena hengenahdistuksena.
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun ja alussa kun joku kehui Versacen Bright Crystalea, tuli paljon yläpeukkuja. Ketjun loppua kohden sama hajuvesi keräsi paljon alapeukkuja. Mistähän tämä johtuu?
Etsin itse uutta hajuvettä ja halusin saada ideoita tästä ketjusta. Tämä Bright Crystal ei ole tuttu, joten ajattelin käydä tuoksuttelemassa sitäkin.
Bright crystal on hyvä mutta ei toilettena pysy iholla kuin hetken, itse pidän enemmän sarjan parfyymistä eli bright crystal absolu:sta, ihana tuoksu joka kestää koko päivän. Voin myös suositella Escadan joyful, ei ole sellainen makea tuoksu kuin escadat yleensä vaan raikas, kevyt ja kukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bright crystal on hyvä mutta ei toilettena pysy iholla kuin hetken, itse pidän enemmän sarjan parfyymistä eli bright crystal absolu:sta, ihana tuoksu joka kestää koko päivän. Voin myös suositella Escadan joyful, ei ole sellainen makea tuoksu kuin escadat yleensä vaan raikas, kevyt ja kukkainen.
Kiitos vinkistä. Etsin juuri jotain kevyttä ja raikasta tuoksua. Just olen tässä lähdössä kaupungille (kunhan tuo teini saisi itsensä valmiiksi) ja käyn samalla Sokoksella tuoksuostoksilla. Muitakin hyviä tuoksuja voi vinkata jos joku on juuri nyt kuulolla!
Hienoin tietämäni naisten tuoksu lienee Chanel Fleure de Pascal.
Olen yli viidenkymmenen ja olen huomannut, että se hajuvesi mitä käytin nuorena ei sopisi enää. Siis se ei tuoksu mielestäni hyvältä. YSL: Rive Gauche n.18-vuotiaana oli suosikkini. Välillä en käyttänyt mitään hajuvettä. Nyt on Versacen Bright Cristal ja iltamenoihin Chanel 5.
Chanel 5:stä muuten sanoisin, että sitä kannattaa laittaa huomattavasti vähemmän kuin yleensä muuta hajuvettä. Äärimmäisen pieni suihkaus riittää.
Dolce & Gabbana 3 l'imperatrice on ehdoton suosikkini, muita en käytä.
Dolce & Gabbanan Intense on ihana. Myös Bossin Deep Red. Ovatkin vähän saman tyyppisiä tuoksuja.
Ranska on parfyymien, hajuvesien maa, Pariisi tietysti niiden keskus. Pariisissa tulee joskus mieleen, että miten tyylikkäästi pariisilaiset osaavat käyttää hajuvesiä. Ei tule oksettavaa oloa parfyymipilvestä, vaan ihan miellyttävä tuulahdus. kun joku kulkee ohi ja ihana tuoksu vaan jää. Parfyymi ei ole pelkkä ällötys vaan se voi olla myös voimaa, kauneutta lisäävä aistimus. Pariisissa tietysti monia puolia, vähemmän esteettisiä, mutta hajuvesikeskustelussa tuli tämä asia mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Maison margielalla on ihania, pitkäkestoisia tuoksuja! Ostin juuri talvituoksuksi by the fireplace, nyt syksyllä käytössä saman merkin lipstick on, kesällä käytin merellistä sailing day tuoksua...
Nämä kuulostaa jänniltä. Täytyy tilata tuoksunäytteitä. :-)
Vierailija kirjoitti:
Eräältä aivan hirvittävän hyvältä, tai siis ennemminkin lumoavalta, tuoksuvalta rouvalta joskus uskaltauduin kysymään, mitä hän käyttää. Vastaus oli Elizabeth Taylorin White Diamonds.
Tämä! Tuon tuoksun sain lahjaksi vaihto-oppilasperheen tyylikkäältä äidiltä ysärin alussa. Niin harmi, että vuosien varrella pullo katosi :( . Tuoksu oli hienostuneen tyylikäs, ei liian imelä eikä voimakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräältä aivan hirvittävän hyvältä, tai siis ennemminkin lumoavalta, tuoksuvalta rouvalta joskus uskaltauduin kysymään, mitä hän käyttää. Vastaus oli Elizabeth Taylorin White Diamonds.
Tämä! Tuon tuoksun sain lahjaksi vaihto-oppilasperheen tyylikkäältä äidiltä ysärin alussa. Niin harmi, että vuosien varrella pullo katosi :( . Tuoksu oli hienostuneen tyylikäs, ei liian imelä eikä voimakas.
Ei ole kadonnut minnekään, mm. hajuvesi.fi-nettikaupasta saatavilla :)
Carolina Herrera Good Girl ja Chanel Coco Mademoiselle keräävät aina kehuja (etenkin miehiltä) ja ovat sellaisia laadukkaita tuoksuja. Chanel nyt on klassikko. <3
Vierailija kirjoitti:
Lancome in love
Ihana tuoksu
Tresor in love? Mun suosikkituoksuja, pidän kyllä alkuperäisestä Tresoristakin ja sitä kyllä hankin, mutta aion käyttää sopivassa määrin, ei liikaa eikä ehkä bussilla mennessäni.
Vierailija kirjoitti:
Hajuvedet ja huonetuoksut ja tuoksukynttilät= kaikki tarpeettomia.
Kyllä mä mieluummin istun esim. bussissa hyvälle tuoksuvan miehen/naisen vieressä kuin tupakalle tms. (viina, kalja, hiki) lemuavan tyypin vieressä.
Hyperallergisten ihmisten tulee kyllä mennä itseensä ja miettiä miten toimia, ei toistepäin, eli välttämättä superherkkä ei voi matkustaa julkisilla eikä todellakaan voi vaatia ettei kukaan käyttäisi hajusteita tai mikä vielä hullumpaa vaihtaisi vaatteet jos sylissä on esim istunut kissa tai voi toki vaatia ja kailottaa vaikka bussissa kaikkia hajusteita käyttäneitä poistumaan koska MINÄ! Mitähän tapahtuisi....? Sen ymmärrän ettei työpaikoilöa lotrata hajuvesien kanssa mutta siinäkin on rajansa, itse käytän hajustettuja shampoita, pyykinpesuaineita ja hiuslakkoja samoin dödö on hajustettu.