Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Minä tuoksun kyllä ihan laadukkaalta ilman hajusteita.
Clean eau de toilette, se Original version. Ihana ja kuten nimi sanoo, tuoksuu vain puhtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Hermes on yksi parhaita hajuvesitaloja.
Ylipäänsä ranskalaiset. Persoonallisia.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia Elie Saab tuoksuista?
Itse tykkään! Se ekahan on hyvin suosittu ja onkin ihana. Kukkaista, naisellista, laadukkaan tuoksuista. Erottuu muoti/trendi/halppistuoksuista selkeästi.
Kenzon kolmikulmaista vaaleanpunaista on sikahyvä
Lanvinin ruusutuoksu Rumeur. Tuntemattomat ihastelleet, kun olen käyttänyt. Ei mitenkään raskas, sopii päiväkäyttöön. Sokokselta saanut noin 30 eurolla eli ei edes kallis laatutuoksuksi. Lanvinilla muitakin ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään! Se ekahan on hyvin suosittu ja onkin ihana. Kukkaista, naisellista, laadukkaan tuoksuista. Erottuu muoti/trendi/halppistuoksuista selkeästi.
Elie Saabin ruusutuoksu myös erittäin hyvä ja pehmeä, sensuelli tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun ja alussa kun joku kehui Versacen Bright Crystalea, tuli paljon yläpeukkuja. Ketjun loppua kohden sama hajuvesi keräsi paljon alapeukkuja. Mistähän tämä johtuu?
Etsin itse uutta hajuvettä ja halusin saada ideoita tästä ketjusta. Tämä Bright Crystal ei ole tuttu, joten ajattelin käydä tuoksuttelemassa sitäkin.
Kokeile ilman muuta, kevyt ja naisellinen tuoksu, sopii kesäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosca oli ihana tuoksu. Myös oli joku kielontuoksuinen hajuvesi.
Muistan kun sain teininä lahjaksi sellaisen Eiffel-tornin muotoisen lasipullon hajuvettä. Tuoksua ja nimeä en enää muista, ei ollut ainakaan paha tuoksu. Ainakin käytin kaiken.
Oli myös suihkutettava deodorantti Apple Blossom.
Ei liity hajuvesiin, mutta Tokalon-voiteen tuoksun muistan myös, liittyi lapsuuteen. Myös oli Ponds-voide samoihin aikoihin, sekin tuoksui.
Ai niin, myös Creme Mouson ihovoide.
Tuoksuivat siis kaikki. ☺Toscan lisäksi äidilläni oli 60-luvulla myös pikkuruinen lasinen pullo kielon tuoksuista hajuvettä ja se oli todellakin niin ihanaa ja aidon kielon kukkaisen tuoksua, ettei tosikaan. En minäkään enää muista sen nimeä niin tarkkaan, mutta pienen kielon kukkasen kuvan muistan siinä pikkupullosen etiketissä olleen.
On ainakin ollut Muguet-niminen kielotuoksu, ostin 70-luvulla kaverille lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ne on aika voimakkaita, tiedän että arabimaiden naisen tykkää niistä.
Chanelin Chance Eau Tendre on ihana, mutta hiukan kallis. Jossain vaiheessa ostan silti.
Up. Nyt kivoja kesätuoksuja kehiin! Itse käytän Jo Malonen Mimosa & cardamomia ja Versacen Versenseä.
Vinkatkaa mua sellaisesta kesäisestä hajuvedestä, joka kestäisi yli 4 tuntia iholla, olisi hedelmäinen (kaikki hedelmän tuoksut ovat hyviä, mutta en tykkää melonin ja liian sitruksisen tuoksuisista hajuvesistä, eikä nektariinikaan ole niitä parhaita, viimeksi mainitun kyllä vielä siedän, jos muuten hyvä edp), ei maksaisi maltaita. Julkkistuoksukin käy. Pidän myös puisista, myskisistä ja vaniljaisista tuoksuista, tosin kesällä hieman kevyemmällä kädellä. Vesituoksut eivät tuoksu hyvältä minulla. Moniin hajuvesiin olen saanut pettyä, kun ne eivät kestä iholla.
Onko kokemuksia Amo Ferragamosta? Tuoksuu ilmeisesti appelsiinille/Camparille? Kestääkö hyvin iholla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun ja alussa kun joku kehui Versacen Bright Crystalea, tuli paljon yläpeukkuja. Ketjun loppua kohden sama hajuvesi keräsi paljon alapeukkuja. Mistähän tämä johtuu?
Etsin itse uutta hajuvettä ja halusin saada ideoita tästä ketjusta. Tämä Bright Crystal ei ole tuttu, joten ajattelin käydä tuoksuttelemassa sitäkin.
Kokeile ilman muuta, kevyt ja naisellinen tuoksu, sopii kesäänkin.
Tämä tuoksu vaihtelee tosi paljon riippuen ihmisestä. Ystävälläni tuoksuu ihanalta mutta itselläni halvalta dödöltä. Kannattaa koittaa omalle iholle ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita näytteitä voi tilata ja paljonko niillä tavallisesti on hintaa?
Minä en ole tuo aikaisempi mutta itse olen tilannut näytteitä useampaan otteeseen Notino:sta, jolloin fima on ilmeisesti itävaltalainen mutta samplet lähetetään muistaakseni Tsekeistä? Joka tapauksessa, hinnat on 0,90 eurosta johonkin 15 euroon/kpl. Niillä on hyvät valikoimat kalliimpia niche-tuoksujen näytteitä. Ne tulevat halpis muoviputkiloissa eli ei kannata odottaa mitään miniatyyripulloja. Näin olen saanut testattua esimerkiksi Parfums de Marlyn Delinan ja Creedin tuoksuja, joita en ikinä raaskisi ostaa täyttä pulloa. Toimitus maksaa jotain 6,95e mutta ei tule muita yllärikuluja.
Notinosta löytää varmaan muutakin samaan tilaukseen, osa tuotteista paljon Suomen hintoja halvemmat.
Haluaisin käyttää vain ja ainoastaan Chanel 5 hajuvettä.
Nyt sain lahjaksi La Vie Est Belle parfyymin. Käytän sen loppuun ja ostan sitten Chanel 5 hajuvettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita näytteitä voi tilata ja paljonko niillä tavallisesti on hintaa?
Minä en ole tuo aikaisempi mutta itse olen tilannut näytteitä useampaan otteeseen Notino:sta, jolloin fima on ilmeisesti itävaltalainen mutta samplet lähetetään muistaakseni Tsekeistä? Joka tapauksessa, hinnat on 0,90 eurosta johonkin 15 euroon/kpl. Niillä on hyvät valikoimat kalliimpia niche-tuoksujen näytteitä. Ne tulevat halpis muoviputkiloissa eli ei kannata odottaa mitään miniatyyripulloja. Näin olen saanut testattua esimerkiksi Parfums de Marlyn Delinan ja Creedin tuoksuja, joita en ikinä raaskisi ostaa täyttä pulloa. Toimitus maksaa jotain 6,95e mutta ei tule muita yllärikuluja.
Sieltä minäkin olen tilannut näytteitä mm. Amouagen, Byredon, Montalen ja Xerjoffin tuoksuista. Myös Baccarat rouge 540. Tulin siihen tulokseen, että pidän kuitenkin tavan designer-tuoksuista enemmän. Hyvä näin, eipä tule niin kalliiksi. Oikeastaan Amouagen aprikoosintuoksuinen Sunshine oli ainut, jonka voisin joskus tulevaisuudessa ostaa. Noissa näytteissä oli tuoksua 2-5 ml eli tarpeeksi ehkä kymmeneen kokeilukertaan.
Tilasin myös näytteen tuosta Baccarat rouge 540:stä ja voi mikä pettymys. En koe sitä ollenkaan naiselliseksi tuoksuksi. Sopisi ehkä jollekin latinomiehelle. En ymmärrä miksi ylistetään niin kovasti ja hintakin on huikea.
Pienet ranskalaiset hajuvesimerkit, jotka siis nimenomaan tekevät hajuvesiä päätuotteenaan. Niistä löytyy hyviä. Mutta jokaisen iholla tuoksuu eri tavalla, joten parempi ostella näytteitä, kokeilla rauhassa. Joskus ensi tuoksu on vähemmän hyvä, mutta tunnin päästä tuoksu onkin taivaallinen. Ja hyvin usein päinvastoin.
Sukupuolia ei ole.