Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Kannattaa olla käyttämättä, myrkytät ittes ja muut. Huolehdi hygieniastas nii ei tarvi myrkkyjä peittämään paskan hajuas.
Jos et tiedä, et ole laadukas nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuvedet ja huonetuoksut ja tuoksukynttilät= kaikki tarpeettomia.
Kyllä mä mieluummin istun esim. bussissa hyvälle tuoksuvan miehen/naisen vieressä kuin tupakalle tms. (viina, kalja, hiki) lemuavan tyypin vieressä.
Onko elämässäsi kaikki aina noin mustavalkoista? Jos ihminen ei haise hajuvedelle, niin hän haisee automaattisesti likaiselle yms? Miten olisi vaikka noiden välimuoto, suihkunraikas hajuttomuus?
Onko kellekään tuttuja seuraavat merkit, ja jos on, mitä mieltä niistä olet?
- Parfumerie Generale
- Bois 1920
- Escentric Molecules
- Maison Margiela
- Philly & Phill
- Aqua Alpes
- Kemi
- Birkholz
- Zarkoperfume
- Heeley Parfums
- Shay & Blue
- Aqua di Parma
- Mancera
- Francesca Bianchi
- Santa Eulalia
- A Lab on Fire
- Profumi del Forte
- Heeley
- Frapin
Ajattelin joitakin näytteitä tilata, mutta maksaa ne näytteetkin, niin aattelin jos jollakulla olisi mielipiteitä ko. merkkien tuoksuista? Minkä kokoisia ne näytteet mahtaa olla; kertakäyttö vai riittääkö kahteenkin kokeiluun? Ja sori pitkä lista. :-o
Kiitos jeesistä! <3
Ehdotan, että jätetään ne hajuliemet kauppaan. Vaikka ette myönnä tätä, mutta monet naiset käyttää liikaa hajuvettä peittääkseen pissanhajun housuissa. Voin kertoa, että ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että jätetään ne hajuliemet kauppaan. Vaikka ette myönnä tätä, mutta monet naiset käyttää liikaa hajuvettä peittääkseen pissanhajun housuissa. Voin kertoa, että ei auta.
Huomionkipeitä urpoja riittää! :D
Tietty jos työskentelet muistisairaiden osastolla, olet oikeassa. Minäkin. Ja toivottavaa olisi jopa peittää sitä virtsan hajua..... ;-)
Qliniquen Happy paras kaikista.
Useimmat parfyymit ja eau de toilettet ovat aivan kaamean hajuisia, varsinkin naisten mutta nykyään yhä enemmän myös miesten. Selvä yhteys hintaan on: kun mennään reippaasti yli sadan euron, alkaa tuoksukin olla miellyttävä. Esim. Tom Fordin tuoksut eivät okseta, vaikka ne sinänsä eivät olekaan makuuni, ovat jopa aika voimakkaita. Mistä lie tämä johtuu. Varmaan tuoksuissa mennään nykyään enemmän kuin ennen alta riman ja käytetään halpoja ja keinotekoisia ainesosia, kuin aitoihin ei ole varaa. Voi olla tietysti, että oma ikäkin vaikuttaa, mutta mielestäni 20, 30 vuotta sitten tuoksuissa ei ollut näin paljon ällöjä. Kaikki tuoksut ei silloinkaan olleet mieleeni, mutta ei ne silti totaalisen vastenmielisiä olleet kuten nykyään.
Yksi pahimmista on Lancomen Hypnose. Sitä käyttävillä on varmaan huono hajuaisti, eivät haista kokonaisuutta vaan vain osan siitä.
Itse en voi käyttää edes laatumerkkien hajuvesiä sillä nenäni menee tukkoon synteettisten hajujen yhdistelmistä.
Sen sijaan aidot eteeriset öljyt kuten ylang ylang, ruusu ja laventeli tuoksuvat minusta hyviltä. Laitan niitä pieneen lasipulloon jossa on vettä ja suihkauttelen esim huonetuoksuksi.
En kyllä kaipaa jatkuvassa käytössä ylimääräisiä tuoksuja. Puhdas iho ja puhtaat vaatteet tuoksuvat minusta parhaalle 😊
En itse ole pahasti hajusteyliherkkä, mutta jotkut ovat ja siksikin vältän voimakkaiden hajuvesien käyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräältä aivan hirvittävän hyvältä, tai siis ennemminkin lumoavalta, tuoksuvalta rouvalta joskus uskaltauduin kysymään, mitä hän käyttää. Vastaus oli Elizabeth Taylorin White Diamonds.
Tämä! Tuon tuoksun sain lahjaksi vaihto-oppilasperheen tyylikkäältä äidiltä ysärin alussa. Niin harmi, että vuosien varrella pullo katosi :( . Tuoksu oli hienostuneen tyylikäs, ei liian imelä eikä voimakas.
Ei ole kadonnut minnekään, mm. hajuvesi.fi-nettikaupasta saatavilla :)
Kiitos hei tiedosta! Kävinkin jo tilaamassa sieltä! :)
Vierailija kirjoitti:
Onko kellekään tuttuja seuraavat merkit, ja jos on, mitä mieltä niistä olet?
- Parfumerie Generale
- Bois 1920
- Escentric Molecules
- Maison Margiela
- Philly & Phill
- Aqua Alpes
- Kemi
- Birkholz
- Zarkoperfume
- Heeley Parfums
- Shay & Blue
- Aqua di Parma
- Mancera
- Francesca Bianchi
- Santa Eulalia
- A Lab on Fire
- Profumi del Forte
- Heeley
- Frapin
Ajattelin joitakin näytteitä tilata, mutta maksaa ne näytteetkin, niin aattelin jos jollakulla olisi mielipiteitä ko. merkkien tuoksuista? Minkä kokoisia ne näytteet mahtaa olla; kertakäyttö vai riittääkö kahteenkin kokeiluun? Ja sori pitkä lista. :-o
Kiitos jeesistä! <3
Helsingissä Stockmannilla ja Harmoniassa on osaa noista ja voi testata. Ei, en ala erittelemään. Esim. Acqua di Parmasta on Stockmannilla näytteitä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat parfyymit ja eau de toilettet ovat aivan kaamean hajuisia, varsinkin naisten mutta nykyään yhä enemmän myös miesten. Selvä yhteys hintaan on: kun mennään reippaasti yli sadan euron, alkaa tuoksukin olla miellyttävä. Esim. Tom Fordin tuoksut eivät okseta, vaikka ne sinänsä eivät olekaan makuuni, ovat jopa aika voimakkaita. Mistä lie tämä johtuu. Varmaan tuoksuissa mennään nykyään enemmän kuin ennen alta riman ja käytetään halpoja ja keinotekoisia ainesosia, kuin aitoihin ei ole varaa. Voi olla tietysti, että oma ikäkin vaikuttaa, mutta mielestäni 20, 30 vuotta sitten tuoksuissa ei ollut näin paljon ällöjä. Kaikki tuoksut ei silloinkaan olleet mieleeni, mutta ei ne silti totaalisen vastenmielisiä olleet kuten nykyään.
Yksi pahimmista on Lancomen Hypnose. Sitä käyttävillä on varmaan huono hajuaisti, eivät haista kokonaisuutta vaan vain osan siitä.
Voi sua tietämätöntä snobia :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun ja alussa kun joku kehui Versacen Bright Crystalea, tuli paljon yläpeukkuja. Ketjun loppua kohden sama hajuvesi keräsi paljon alapeukkuja. Mistähän tämä johtuu?
Etsin itse uutta hajuvettä ja halusin saada ideoita tästä ketjusta. Tämä Bright Crystal ei ole tuttu, joten ajattelin käydä tuoksuttelemassa sitäkin.
Bright crystal on hyvä mutta ei toilettena pysy iholla kuin hetken, itse pidän enemmän sarjan parfyymistä eli bright crystal absolu:sta, ihana tuoksu joka kestää koko päivän. Voin myös suositella Escadan joyful, ei ole sellainen makea tuoksu kuin escadat yleensä vaan raikas, kevyt ja kukkainen.
Kiitos vinkistä. Etsin juuri jotain kevyttä ja raikasta tuoksua. Just olen tässä lähdössä kaupungille (kunhan tuo teini saisi itsensä valmiiksi) ja käyn samalla Sokoksella tuoksuostoksilla. Muitakin hyviä tuoksuja voi vinkata jos joku on juuri nyt kuulolla!
Ma en tykkaa henk.koht tosta Bright Crystalista, ei se huono tuoksu ole mutta jotenkin tavanomainen ja halpa. Tulee mieleen kun kaytiin nuorena Seppalassa kavereiden kanssa tuoksuttamassa niiden omia hajuja.
Itse tykkaan Lancôme O D'Azur. Kiva, helppo, raikaskin, mutta samalla naisellinen ja ylellinen. Kiva paivahaju ja olen saanut tasta paljon positiivista kommenttia seka miehilta etta naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun ja alussa kun joku kehui Versacen Bright Crystalea, tuli paljon yläpeukkuja. Ketjun loppua kohden sama hajuvesi keräsi paljon alapeukkuja. Mistähän tämä johtuu?
Etsin itse uutta hajuvettä ja halusin saada ideoita tästä ketjusta. Tämä Bright Crystal ei ole tuttu, joten ajattelin käydä tuoksuttelemassa sitäkin.
Bright crystal on hyvä mutta ei toilettena pysy iholla kuin hetken, itse pidän enemmän sarjan parfyymistä eli bright crystal absolu:sta, ihana tuoksu joka kestää koko päivän. Voin myös suositella Escadan joyful, ei ole sellainen makea tuoksu kuin escadat yleensä vaan raikas, kevyt ja kukkainen.
Kiitos vinkistä. Etsin juuri jotain kevyttä ja raikasta tuoksua. Just olen tässä lähdössä kaupungille (kunhan tuo teini saisi itsensä valmiiksi) ja käyn samalla Sokoksella tuoksuostoksilla. Muitakin hyviä tuoksuja voi vinkata jos joku on juuri nyt kuulolla!
Ma en tykkaa henk.koht tosta Bright Crystalista, ei se huono tuoksu ole mutta jotenkin tavanomainen ja halpa. Tulee mieleen kun kaytiin nuorena Seppalassa kavereiden kanssa tuoksuttamassa niiden omia hajuja.
Itse tykkaan Lancôme O D'Azur. Kiva, helppo, raikaskin, mutta samalla naisellinen ja ylellinen. Kiva paivahaju ja olen saanut tasta paljon positiivista kommenttia seka miehilta etta naisilta.
Tämä Bright crystal olikin mielenkiintoinen tuoksu. Edellisellä sivulla kyselin siitä ja kävin sitten ostosreissulla kokeilemassa. Tuoksuliuskassa tuoksui ihan hyvälle ja suihkautin sitten omalle iholleni. Jonkin aikaa tuoksui hyvälle, mutta alkoi sitten löyhkätä jollekin väljähtyneelle hajulle. Liuskassa tuoksui edelleen hyvälle. Oma ihoni on siis ongelma tämän tuoksun suhteen :(
Ei ollut aikaa tuoksutella monia tuoksuja. Pitää taas käydä Sokoksella kunhan taas tulee käyntiä keskustaan.
Mistä noita näytteitä voi tilata ja paljonko niillä tavallisesti on hintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sua tietämätöntä snobia :'D
Hypnoselta löyhkäävällä meni tunteisiin :'D
Juliette Has A Gun: Midnight Oud on aivan ihana. Sitä ennen mm. Chanel 5, Lancômen La Vie est Belle (nyt pidän liian makeana). Ja nuorena Laura Biagiottin Laura.
Tää vähän off topic, mut hajuherkkänä ikävää kulkea yhtään missään jos vieressä istuva tuoksuu todella voimakkaasti hajuvedelle. Junamatkat monesti näiden hyvältä tuoksuvien miesten ja naisten vieressä on itselle lähinnä migreenin heräämistä ja huonoa oloa.