Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia Elie Saab tuoksuista?
Elie Volvo tuoksu on mahtava!
Minun vaimoni ei käytä kuin hyväntuoksuisia saippuoita ja deodoranttia. Aivan mielettömän hyvälle tuoksuu.
Vierailija kirjoitti:
Käytän miesten tuoksuja, koska olen huomannut, että ne vetoavat yleensä kaikista parhaiten miehiin. Valtaosa miehistähän on homoja tai ainakin bi-seksuaaleja joten he viehättyvät usein miehentuoksusta.
Ei niitä tuoksuja tarvitse käyttää vain miehiä varten. Itsellekin on mukavaa kun tuntee hyvän tuoksun vaikka ranteessaan.
Millainen on laadukas nainen?
Tällä hetkellä on käytössä Boss'in The Scent. Vain tippa päivällä kaulalle mekonkauluksen alle. Omalla ihollani vasta jälkituoksu on paras. Tuoksua oli joutunut erään villatakkini kaulukseen ja joskus viikkojen jälkeen villatakki tuksui todella hyvältä. Pullo ei mielestäni ole mitenkään nätti.
Vierailija kirjoitti:
Pienet ranskalaiset hajuvesimerkit, jotka siis nimenomaan tekevät hajuvesiä päätuotteenaan. Niistä löytyy hyviä. Mutta jokaisen iholla tuoksuu eri tavalla, joten parempi ostella näytteitä, kokeilla rauhassa. Joskus ensi tuoksu on vähemmän hyvä, mutta tunnin päästä tuoksu onkin taivaallinen. Ja hyvin usein päinvastoin.
Voitko luetella merkkejä?
DKNY Be Delicious EdP, vihreä omena, mieto ja raikas
Maison margiela, by the fireplace
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet ranskalaiset hajuvesimerkit, jotka siis nimenomaan tekevät hajuvesiä päätuotteenaan. Niistä löytyy hyviä. Mutta jokaisen iholla tuoksuu eri tavalla, joten parempi ostella näytteitä, kokeilla rauhassa. Joskus ensi tuoksu on vähemmän hyvä, mutta tunnin päästä tuoksu onkin taivaallinen. Ja hyvin usein päinvastoin.
Voitko luetella merkkejä?
Annick Goutal on yksi.
Ranskalainen Carven, on jo vuosia ollut minun suosikkini. Tosin vaikea löytää, joutuu tilaamaan. Mutta ei ole kovin kallis kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei mieti tuoksuissa brändien nimiä, vaan luottaa nenäänsä sekä osaa katsoa ns. Merkkien ohi. Nauttii laadusta ilman merkkejä, ottaa toisen huomioon, nauraa myös itselleen sekä on rehellinen.
N45
En mitään. Ehdottomasti. Hajuveden haju on aina kaamea. Parfyymiksi sipaisen suihkun jälkeen alapäästä sormella viivat korvien taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei mieti tuoksuissa brändien nimiä, vaan luottaa nenäänsä sekä osaa katsoa ns. Merkkien ohi. Nauttii laadusta ilman merkkejä, ottaa toisen huomioon, nauraa myös itselleen sekä on rehellinen.
N45
Ei juokse trendien perässä, pukeutuu klassisesti kestäviin vaatteisiin. Arvostaa itseään, on utelias ja seuraa maailman tapahtumia ja ajattelee itse. Ei todellakaan vietä aikaansa tositv:n ja julkkisten seuraamisessa. Rakastaa perhettään ja on kyllin vahva tekemään sen vaikka ilman tukea. Kehittää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Maison margiela, by the fireplace
Tätä ei todellakaan kannata ostaa ilman testausta. Jakaa mielipiteet ja tuoksu on todella erikoinen. Muutenkin Maison Margiela on yliarvostettu ja -hinnoiteltu.
Katson hinnat useammasta paikasta, jos tilaan netistä. Edullisimpia ovat Notino, Cocopanda, Parfyymi-klikkaus, Bangerhead, Nordicfeel, Parfymdreams ja Hobby hall. Aika usein tuo Hobby hall on ollut kaikkein edullisin mutta siellä toimitusaika on useimpien tuoksujen kohdalla pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita näytteitä voi tilata ja paljonko niillä tavallisesti on hintaa?
Minä en ole tuo aikaisempi mutta itse olen tilannut näytteitä useampaan otteeseen Notino:sta, jolloin fima on ilmeisesti itävaltalainen mutta samplet lähetetään muistaakseni Tsekeistä? Joka tapauksessa, hinnat on 0,90 eurosta johonkin 15 euroon/kpl. Niillä on hyvät valikoimat kalliimpia niche-tuoksujen näytteitä. Ne tulevat halpis muoviputkiloissa eli ei kannata odottaa mitään miniatyyripulloja. Näin olen saanut testattua esimerkiksi Parfums de Marlyn Delinan ja Creedin tuoksuja, joita en ikinä raaskisi ostaa täyttä pulloa. Toimitus maksaa jotain 6,95e mutta ei tule muita yllärikuluja.
Sieltä minäkin olen tilannut näytteitä mm. Amouagen, Byredon, Montalen ja Xerjoffin tuoksuista. Myös Baccarat rouge 540. Tulin siihen tulokseen, että pidän kuitenkin tavan designer-tuoksuista enemmän. Hyvä näin, eipä tule niin kalliiksi. Oikeastaan Amouagen aprikoosintuoksuinen Sunshine oli ainut, jonka voisin joskus tulevaisuudessa ostaa. Noissa näytteissä oli tuoksua 2-5 ml eli tarpeeksi ehkä kymmeneen kokeilukertaan.
Tilasin myös näytteen tuosta Baccarat rouge 540:stä ja voi mikä pettymys. En koe sitä ollenkaan naiselliseksi tuoksuksi. Sopisi ehkä jollekin latinomiehelle. En ymmärrä miksi ylistetään niin kovasti ja hintakin on huikea.
Sofia Blörf käyttää tuota Baccarat Rouge 540-tuoksua :D Ainakin sen ig-tilin kuvassa oli kaksi pulloa lavuaarin vieressä, joitakin kuukausia sitten. Se tavallinen Baccarat ja se voimakkaampi punaisessa pullossa oleva.
Talvella oman ihon tuoksu on paras. Nyt kesällä käytän nestemäistä Bliw -mustikkasaippuaa.
Nina Ricci. Ja Escadan jotkut tuoksut. Pidän erityisesti voidemaisista tuoksuista, ei sitä voi sipaista tipan iholle
Käytän Jimmy Choon Floralia ja Hugo Bossin The Scent for Her tuoksuja. Aina saanut kehuja näistä ja tykkään tietystu itsekin.
Tuoksutin taannoin Girl of Now ES-tuoksua ja totesin hyväksi. Menin ostamaan ja ne olikin myyty loppuun, samanniminen Girl of Now, mutta Shine oli jäljellä. Ajattelin, ettei se voi paljon poiketa siitä ekasta ja ostin. Pettymys! Raskas ja tunkkainen. Täytynee lahjoittaa se eteenpäin.
Toinen virheostos oli Tiffanyn tuoksu. Näytepullossa ihana, kotiin tuomassani ei oikeastaan mitään tuoksua. Kuin vettä roiskisi iholleen.
Chanelin ja Diorin tuoksuissa ei mene juuri metsään.