Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Juicy Couturen Viva la juicy, Dolce and Gabbanan The only one, YSL Black opium ja Victor & Rolf BonBon 😊
Minkä ikäiselle sopii Wunderlust? Siis Korsin tuoksu.
Mulla käytössä Yves Saint Laurent - Black Opium. Melko voimakas tuoksu, ei tarvi kuin pienen pisaran.
Monista juhlista, teatteri- ja oopperaesityksistä olen joutunut lähtemään kesken pois, kun hajuvedet laukaisevat astmakohtauksen, joka ei lievity muuten kuin poistumalla paikalta. Pakkasaamujen junat ja bussit ovat myös pahoja paikkoja. Toivoisin enemmän hajusteettomia esityksiä, sekä bussi- ja junavuoroja. Toivoisin hajusteita käyttäviltä maltillista käyttöä ja kokeilemaan päiviä ilman hajusteita.
Tommy girl arkena
Chloe signature juhlaan
Ardenin green tea kesällä
Tuoksut on tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pari tuttua, joiden hajuvedet haisevat ihan kaamealle. Tekisi mieli kysyä, mitä käyttävät, että osaisi välttää, mutten uskalla, koska pelkään, että pokkani pettää.
Epäilen että tutuillasi on joku myskin tuoksu, ne haisevat aivan paskalle, kuin navetassa olisi.
Lanvin Modern princess EdP-tuoksu
Paras
Itse en ole käyttänyt moneen vuoteen mitään. Paras tuoksu on puhdas iho ja puhtaat vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You can't go wrong with Chanel. Nyt ei puhuta viitosesta mikä on mielestäni tunkkainen ja vanhanaikainen.
Lähes kaikilta designer-merkeiltä löytyy hyviä, ja nyt olen innostunut niche-tuoksuista. Mm. Byredo.
Designer-merkeistä tämänhetkinen suosikkini on Narsico Rodriguez.
Chanel 5 on hyvä. Laitan sitä aamuisin vain YHDEN tipan ranteeseen, hieron toiseen ranteeseen ja siitä kaulaan. Se riittää. Kauempana olivat eivät haista, mutta joskus jos joku on halannut minua, on kysytty, mitä tuoksua käytän, kuulemma erittäin pehmeä tuoksu. Ilmeisesti sopii minulle.
Itseään ei pidä uittaa hajuvedessä.
Ja ikä on 76v.
Unohdin mainita.
Höpsis. Olen 31.
Ihmetyttää kyllä kommenttisi.
Sain kerran anopiltani Chanel 5 -hajuveden. En pitänyt, joten käyttämättä jäi. Nyt on kaapissani Chanelin Change, itse ostamani, en ole käyttänyt sitäkään. Itse asiassa en voi sietää hajuvesiä. Vain pieni sipaus ranteisiin tai korvan taakse, tuoksuu nenässäni niin kauan, että tulee huono, suorastaan oksettava olo. Kerran bussiin tuli nainen parin penkin päähän minusta ja hän lemusi niin vahvasti, että sain kamalan yskänkohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla käytössä Yves Saint Laurent - Black Opium. Melko voimakas tuoksu, ei tarvi kuin pienen pisaran.
Kokeilin kerran tuotakin, en pitänyt, annoin siskolleni, hänkään ei sitä käyttänyt. Aivan liian vahva itämainen tuoksu. Pieni pisarakin liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras tuoksu on raikas/puhdas nainen ilman keinotekoista hajustetta.
Useat HAJUvesien käyttäjät turtuvat hajusteeseensa ja siitä kärsii sitten esim. koko junavaunullinen ihmisiä :D
Ongelmahan on ne, jotka turtumisen takia alkavat laittaa lisää hajuvettä eivätkä tajua, ettei se tuoksu ole kulunut vaan nenä. Jos tietää tämän suht yleisen "riskin", tokkopa pitkälläkään aikavälillä sortuu liikaa tuoksuttelemaan. Siksi hajuvesiä neuvotaan kierrättämään, ettei aina käyttäisi sitä samaa ja antaisi nenän tottua. En koskaan ole poikennut yhden suihkauksen taktiikastani vaikka vuosia olen hajuvesiä käyttänyt :)
Minä olen tuon asian taas kuullut ja huomannut itsekin aivan päinvastoin. Kun laitan tipan hajuvettä ranteeseeni taikka korvan taakse, sen tuoksu häipyy omasta nenästäni pienen ajan kuluttua, joten se tuoksu sopii minun kemiaani. Jos se tuoksuu vielä pitkään, se ei sovi itselleni ja se alkaa oksettaa itseänikin. Ja huom, sitä tuoksua ei sitten lisätä pitkin päivää uudelleen, vaan sen teho kyllä kestää ja ympärilläsi olevat ihmiset mieltävät sinut miellyttävän tuoksuisena, ei liian tunkkaisena ja tällättynä hajujen sinfoniana.
Vierailija kirjoitti:
Makuasiahan se tuoksu on. Minusta vihonviimeinen on tunkkainen ja löyhkäävä Chanel No. 5, miten voikin olla ikisuosittu klassikko.
Siksi suosikkituoksu, kun Marilyn Monroe käytti sitä, nukkui yöt alasti, päällään vain lakana ja tuoksui Chanel vitoselle.
Terre'd Hermes hieno elegantti tuoksu.
Osaako joku kertoa mistä johtuu, että useimmat hajuvedet alkavat haista ihollani sellaiselle pistävällä saippualle? Liittyykö jotenkin ihon ph-arvoon? On todella haastavaa löytää toimivaa tuoksua
Byredon tuoksut tällä hetkellä.
Tyylikkäitä, mietoja, ei yhtään imeliä.
Itsellä nyt Blanche.
Satunnainen vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You can't go wrong with Chanel. Nyt ei puhuta viitosesta mikä on mielestäni tunkkainen ja vanhanaikainen.
Lähes kaikilta designer-merkeiltä löytyy hyviä, ja nyt olen innostunut niche-tuoksuista. Mm. Byredo.
Designer-merkeistä tämänhetkinen suosikkini on Narsico Rodriguez.
Chanel 5 on hyvä. Laitan sitä aamuisin vain YHDEN tipan ranteeseen, hieron toiseen ranteeseen ja siitä kaulaan. Se riittää. Kauempana olivat eivät haista, mutta joskus jos joku on halannut minua, on kysytty, mitä tuoksua käytän, kuulemma erittäin pehmeä tuoksu. Ilmeisesti sopii minulle.
Itseään ei pidä uittaa hajuvedessä.
Ja ikä on 76v.
Unohdin mainita.
Höpsis. Olen 31.
Ihmetyttää kyllä kommenttisi.Sain kerran anopiltani Chanel 5 -hajuveden. En pitänyt, joten käyttämättä jäi. Nyt on kaapissani Chanelin Change, itse ostamani, en ole käyttänyt sitäkään. Itse asiassa en voi sietää hajuvesiä. Vain pieni sipaus ranteisiin tai korvan taakse, tuoksuu nenässäni niin kauan, että tulee huono, suorastaan oksettava olo. Kerran bussiin tuli nainen parin penkin päähän minusta ja hän lemusi niin vahvasti, että sain kamalan yskänkohtauksen.
Chanel 5 hajuvedessä on perinteisesti käytetty hajusteainetta nimeltä Evernia prunastri, oak moss englanniksi. Se on erittäin allergisoiva.
Ehkä sun reaktio liittyy tähän.
Eau de parfum kirjoitti:
Humpsuttelen hajuvesiä 5 eri tuoksua ylleni aina, kun lähden ostarille. Miksikö? Siksi että minulla on siihen oikeus, ja rakastan kylpeä hajuvesissä. Jos joku tukehtuu, ei ole ongelmani.
Varsinainen haisuli, jotka suurin osa ihmisistä välttää kuin ruttoa :D
Chanel Mademoiselle body mist. Tää saa aina kehuja eikä ole liian voimakas.
Sama tuoksu EDP ja EDT ovat ihan hirveitä mun mielestä.
Miksi pitää haista keinotekoiselle tökötille? Normaalisti kun peseytyy ja on puhtaat vaatteet ei tarvitse mitään äklöjä litkuja itseensä tököttää!
Laadukkuudesta en tiedä, mutta minusta hyvä perustuoksu on myski maltillisesti käytettynä. Myski on saippuan klassinen perustuoksu.
Esim. The Body Shopin valkoinen myski on tuoksu johon en koskaan kyllästy. Se on raikas ja puhdas.
Diorin kielotuoksu Diorissimo on toinen ihana, sitä olen haikaillut vuosia, mutta se on tosi kallis.
Yksi tuntemani varakas, laatua ja luonnonmukaisuutta kaikessa suosiva nainen käyttää tuoksuna jotain öljyä (eteeristä tuoksuöljyä?). Yksissä juhlissa hänellä oli karhunvatukka-öljyä, ja se oli tosi hyvä tuoksu.
Joku oikein laadukas ruusutuoksu olisi ihana.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/