Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anais-Anais oli ihana joskus, jossain vaiheessa joku kaveripiiristä alkoi kutsua sitä Penis-Penis-tuoksuksi kun ei muistanut sen oikeaa nimeä =D Ranskalaiset lausuu tuon jännästi, jotenkin Aneei-Aneei.
Anais kirjoitetaan kahdella i:n päällä olevalla pisteellä eli tremalla (en jaksa etsiä kyseistä merkkiä näppikseltä), mikä tarkoittaa että se lausutaan aika samoin kuin kirjoitetaan. Jos i:n päällä olisi vain yksi piste, lausuttaisiin se ”anee”.
Anee-Aneei olen kuullut tuon Ranskassa lausuttavan.
Armani ja Versace, kun haluan hienostella. Nuo myös säilyvät iholla kauemmin.
Arkena ja töissä menee yleensä Hugo Boss:n kevyt tuoksu.
Nina Ricci L' Air du temps. Raikas, ei aiheuta päänsärkyä kuten jotkut äklöt voimakkaasti tuoksuvat. Ensimmäisen ostin muistaakseni lennolta.
Vierailija kirjoitti:
Otsikkoon liittyen, minulta on usein kysytty että mikä käyttämäni kalliin ja tyylikkään oloinen tuoksu on. En käytä tuoksuja sillä minulla on astma, ainoastaan Johnson&Johnsonin vauvatalkkia, sitä kevyesti hajustettua versiota jota saa Jenkeistä, Briteistä ja joistakin pääkaupunkiseudun etnisistä marketeista. Siinä on ilmeisesti ihmisten mielestä pehmeä ja tyylikäs vivahde :D Maksoi viimeksikin etnisestä marketista ostettuna jotain 3 euroa. Pukeudun hyvin, meikkaan ja laitan hiuksiani päivittäin, joten siitä kaikille tullut se mielikuva minun "kalliista" tuoksusta.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/johnson-johnson-tuomittiin-miljoonak…
Salvatore Ferragamo Signature on minun tuoksuni. Monet kengät myös samaa merkkiä.
Jo aiemmin täällä mainittu L'Air du Temps on ihanan keväinen tuoksu. Raikas ja ei kuitenkaan ehkä kovin kukkaisen kevyt. Se on ns puuterinen tuoksu.
Vercasella on aika onnistuneita, ylellisiä jopa kuten naisten Eros.
Dolçe&Gabbanan Light Blue on vakioarkituoksu. Tuo mieleen aamun meren rannalla.
Éstee Lauderin Pleasures on reipas, sellainen puhtaan pyykin tuoksu jotenkin.
Sisleyn kaikki tuoksut ovat taivaallisia, mutta kalliita.
En juuri käytä enää hajuvesiä kun tahtoo iskeä melkein astmakohtaus omista ja muitten hajuvesistä mutta silloin kun käytin, niin näitä kahta:
- Lanvinin Éclat d'arpègea ja
- Lacosten Pour femmea
Shiseido Ever Bloom sekä edp että edt taivaallisen hyviä tuoksuja
Hieman on ketjun aihe unohtunut, kun jokainen vain luettelee itse käyttämiään ihan perus-suhthalpis-tuoksuja. Iso osa näistä on juuri niitä vessanraikastin hajuja mitä ap tuskin tarkoitti...
Itse käytän nykyisin näitä Boss:n Bamboo,
Ysl:n mon Ami Paris ja kevyenä arkituoksuna Aquia De gioa.
Jos uskaltaa tutustua mitä hirveää myrkkyä hajuvedet on niin eipä tarvi enää miettiä mitä merkkiä käyttäisi. Eikä ole väliä onko kallista vai halpaa.
Käytän bodyshopin tuoksuja, useat tuoksut tuntuvat nenään liian voimakkaille/teollisille.
Muakin ruvennut etomaan tosi monet vahvemmat merkkituoksut.
Teininä rakastin Marc Jacobsin Daisya ja se oli eka kallis hajuvesi, jonka ostin. Käytin sitä säästellen harvakseltaan. Tykkään tuoksusta edelleen, mutta se ei tunnu enää niin omalta että haluaisin itse tuoksua siltä. Flora by Gucci löytyi myös mutta siitäkin olen kasvanut ohi.
Nykyään käytän lähinnä bodyshopia, olen kokeillut monia ja tykästynyt erityisesti Indian night jasmineen, ihanan lämmin ja pehmeä, sopii arkeen. On myös perus vaniljatuoksu, mutta sitä ei voi suoraan iholle suihkuttaa, muuten tuoksu on turhan vahva ja töykeä. Yksi suihkaus ilmaan riittää.
Käytän kevyitä vartalotuoksuja.Yleensä hedelmäisiä/kukkaistuoksuja.Raskaat parfyymit on kamalia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikkoon liittyen, minulta on usein kysytty että mikä käyttämäni kalliin ja tyylikkään oloinen tuoksu on. En käytä tuoksuja sillä minulla on astma, ainoastaan Johnson&Johnsonin vauvatalkkia, sitä kevyesti hajustettua versiota jota saa Jenkeistä, Briteistä ja joistakin pääkaupunkiseudun etnisistä marketeista. Siinä on ilmeisesti ihmisten mielestä pehmeä ja tyylikäs vivahde :D Maksoi viimeksikin etnisestä marketista ostettuna jotain 3 euroa. Pukeudun hyvin, meikkaan ja laitan hiuksiani päivittäin, joten siitä kaikille tullut se mielikuva minun "kalliista" tuoksusta.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/johnson-johnson-tuomittiin-miljoonak…
Talkkia on missä vaan. Kasvopuuterit, kuivashampoot jne. Tuo on tyypillistä jenkkiläistä että aletaan haastamaan oikeuteen suuryrityksiä. Minusta tuo J&J talkki tuoksuu hyvälle ja käytän sitä itsekin ja olen terve kuin pukki.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tätä sivua https://www.fragrantica.com/
tuonne voi laittaa oman lempituoksun ja katsoa mitä nuotteja siinä on ja etsiä vastaavia. Tai vertailla mitä muut siitä tuoksusta tykkäävät käyttävät myös. Testereitä voi tilata joistain.
Niche tuoksuja miettiville taivas on tämä https://www.luckyscent.com/ josta voi myös tilata testikokoja.
Mulla on nyt hukassa yksi kauppa josta sai vaikka tuoksuja eri kokoisina testipakkauksina.. kokoelmia tai yksittäisiä, vanhoja ja uusia. Mikä hittolainen se oli..
Minä tilasin täältä monenlaisia näytteitä edullisesti:
Itse tykkään Victoria’s Secretin Bombshell tuoksusta. Enkä nyt siis puhu näistä teinien lotraamista vartalosuihkeista jotka ovat ällöttävän esanssisia, vaan ihan Edp tuoksusta. Muistuttaa vähän Versacen Bright Crystalia, joka on toinen suosikkini. Tykkään myös Versacen Yellow Diamondista.
Olen alle 30-vuotias niin makunikin on aika raikas ja nuorekas.
YSL Paris on ihan paras.
Neutraali ja romanttinen tuoksu.
Jo 30- vuotta reilusti ollut käytössä,enkä ole kyllästynyt.