Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?

Vierailija
28.10.2017 |

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Kommentit (1559)

Vierailija
981/1559 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikkoon liittyen, minulta on usein kysytty että mikä käyttämäni kalliin ja tyylikkään oloinen tuoksu on. En käytä tuoksuja sillä minulla on astma, ainoastaan Johnson&Johnsonin vauvatalkkia, sitä kevyesti hajustettua versiota jota saa Jenkeistä, Briteistä ja joistakin pääkaupunkiseudun etnisistä marketeista. Siinä on ilmeisesti ihmisten mielestä pehmeä ja tyylikäs vivahde :D Maksoi viimeksikin etnisestä marketista ostettuna jotain 3 euroa. Pukeudun hyvin, meikkaan ja laitan hiuksiani päivittäin, joten siitä kaikille tullut se mielikuva minun "kalliista" tuoksusta.

Astmaatikkona kannattaisi varmaan pysyä pölisevistä talkeista kaukana.

Vierailija
982/1559 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän raikkaasta ja puhtaasta tuoksusta arjessa. Clean: Skin

Iltamenoissa vaihtelen Jimmy Choon ja Versacen Versensen välillä. Näistä kysellään aina, että mikä ihana tuoksu. Muitakin on ollut, mutta siivosin kaapit niistä ja nämä jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1559 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina kahta. Muglerin Alien ja Chanelin Coco Mademoiselle Intense.

Monet kehuvat Versacen tuoksuja, mutta yhtäkään mieleistä en ole niistä löytänyt.

Vierailija
984/1559 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet täällä kirjoittelee että siitä ja siitä tuoksusta on tullut kehuja tai jopa tuntemattomat kyselleet että mitä se on. Mietin vaan että miten paljon jengi sitä tuoksua laittaa että tuntemattomat ohikulkijat sen haistaa? Tykkään tuoksuista mutta en voi sietää sitä jos tuoksu ehtii paikalle ennen ihmistä/jää pilveksi perään. Vieno tuoksu kun seisoo ihmistä lähellä on musta kiva. Käytän itse kevyitä tuoksuja lähes joka päivä, mutta juuri koskaan kukaan edes lähietäisyydellä käynyt ei ole kommentoinut.

Eiköhän tuoksu sitten ole heitä miellyttänyt kun kommentteja ei tule 😬

Vierailija
985/1559 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkikäytössä jotakin kevyttä Clean-sarjan tuoksua: warm tai cold cotton, air, fresh linen...

Ilta- ja juhlakäytössä esim. jotakin voimakkaampaa Armania tai Dioria.

Aina kuitenkin edp, ei edt.

Vierailija
986/1559 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikkoon liittyen, minulta on usein kysytty että mikä käyttämäni kalliin ja tyylikkään oloinen tuoksu on. En käytä tuoksuja sillä minulla on astma, ainoastaan Johnson&Johnsonin vauvatalkkia, sitä kevyesti hajustettua versiota jota saa Jenkeistä, Briteistä ja joistakin pääkaupunkiseudun etnisistä marketeista. Siinä on ilmeisesti ihmisten mielestä pehmeä ja tyylikäs vivahde :D Maksoi viimeksikin etnisestä marketista ostettuna jotain 3 euroa. Pukeudun hyvin, meikkaan ja laitan hiuksiani päivittäin, joten siitä kaikille tullut se mielikuva minun "kalliista" tuoksusta.

Talkki ei ole ahdistanut ainakaan minua, eikä laukaissut migreeniäkään.

terv. astmaatikko, allergikko ja migreenistä kärsivä

Vierailija
987/1559 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkikäytössä jotakin kevyttä Clean-sarjan tuoksua: warm tai cold cotton, air, fresh linen...

Ilta- ja juhlakäytössä esim. jotakin voimakkaampaa Armania tai Dioria.
Aina kuitenkin edp, ei edt.

Näiden ero kestävyydessä ja voimakkuudessa ei kyllä ole mitenkään itsestäänselvää.

Vierailija
988/1559 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullista ja hyvää tuoksua kaipaaville voin suositella Yves Rocherin Nerolia. Ihana varsinkin kevääseen ja kesään - tyylikäs, yksinkertaisen puhdas ja hyvin naisellinen. Kestää myös aika hyvin. Minulle on harvinaista ostaa toinen pullo samaa tuoksua, mutta tätä oli saatava lisää.

Vierailija
989/1559 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armani Si Passione ja pieruverkkareissa sohvalla.

Vierailija
990/1559 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talkki ei ole ahdistanut ainakaan minua, eikä laukaissut migreeniäkään.

terv. astmaatikko, allergikko ja migreenistä kärsivä

Ehkä ei  - vielä.

Vierailija
991/1559 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä jo vuosia Elisabeth Ardenin Grean Tea. Pidän raikkaista tuoksuista ja tämä on mulle sopivin. Muita en enää välitä edes kokeilla.

Vierailija
992/1559 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät?"

-Ei mitään.. tai ainakaan laadukkaat, älykkäät ja raikkaalta tuoksuvat naiset :)

Muutenkin he käyttävät ekotuotteita ja luonnonkosmetiikkaa esimerkiksi pesuaineina ja rasvoina.

Kemikaalit ovat haitallisia ja itse asiassa saastuttavat hengitysilmaa merkittävästi.

HS: "Yllätystulos: Kuluttajien käyttämät kemikaalit saastuttavat ilmaa jo yhtä pahasti kuin autot"

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005569123.html

Lähes sama artikkeli julkaistu Tiede-lehdessä:

https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/arjen-kemikaalit-saastuttavat-ilmaa-yhta-pahasti-kuin-autot

"Vaaniiko kosmetiikkaosastolla astma?"https://www.naava.io/fi/editorial/vaaniiko-kosmetiikkaosastolla-astma

Vierailija
993/1559 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angel tuoksuu suklaakakulee ja aiheuttaa syvää kuvotusta raskaana oleville

Vierailija
994/1559 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thierry Muglerin Angel.

Tämä on kyllä kamalista kanalin tuoksu, jonka tunnistaa jo metrien etäisyydeltä. Paljon halvemmalla pääset suihkauttamalla Raid-kärpäsmyrkkyä ihollesi, sillä se tuoksuu aivan samalta.

Turha väittää, että jonkun iho tekisi tästä tuoksusta vastenmielisen, sillä ihan jokaikisellä Angelia käyttävällä on ympärillään kärpäsmyrkyn tuoksu.

Voi luoja, onkohan yhdellä työkaverilla tätä? Tulin yksi päivä töihin ja koko toimistokäytävä haisi ihan karmealle pistävälle ja tunkkaiselle hajulle. Luulin oikeasti, että lattiat on pesty ja vahattu jollain haisevalla tökötillä mutta kävelin työkaverin huoneen ohi: sieltä se haju tuli. Se haju valloitti koko toimiston, tuli minunkin huoneeseeni ja sain karmean päänsäryn :D en ole edes hajusteherkkä, käytän hajuvesiä itsekin ja niin käyttää toimistolla moni muukin. Mutta tämä oli kyllä niin jonkun lattiavahan ja hyttysmyrkyn yhdistelmä että heikompia hirvittää. Onneksi ainoa hajusteille herkkä työkaverimme oli lomalla.

No sait itse sitten varmaan kokemuksen siitä, miltä tästä oikeasti hajusteyliherkästä saattaa välillä tuntua teidän muiden työkaverien käyttämien hajusteiden seassa. Hänelle kun tulee erilaisia oireita varmastikin pienemmistäkin annoksista ja myös muista hajuveistä/hajusteista. Ei teidän muidenkaan hajuvedet hänen mielestä varmastikaan haise mitenkään hyvälle. Ei ole tullut mieleen lopettaa hajuvesien käyttöä työpaikalla?

Hajusteyliherkkyys/kemikaaliyliherkkyys on aika yleistä nykypäivänä. Johtuneeko sitten siitä valtavasta määrästä ihmisten joka päivä käyttämistä erilaisista kemikaaleista niin kotona kuin teollisuudessa?

Vierailija
995/1559 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän meidän mediakin tietää.

Vierailija
996/1559 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näitä perinteisiä: Dior, Chanel, Gucci, Estee Lauder, Boss, Lancome, Elisabeth Arden. Tilanteesta ja fiiliksestä riippuen sitten valitsen tuoksun. Olen ehkä vähän parfyymifriikki, hyllyssä on parisenkymmentä eri tuoksua. 

Vierailija
997/1559 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carthusia tai Clean, mutta harvemmin enää mitään. Yhtä tuoksua halusin kovasti monta vuotta ja käynyt haistattelemassa lähes kaikki läpi, myös ulkomailla. Milloin törmäsin Cleaniin jota ei silloin vielä myyty täällä, sekä Carthusiaan, Diptyqueen, Bulgariin jne.

En ikinä löytänyt enkä rohjennyt kysyä mikä oli, niitten tyyppien nimiä en edes muista mutta joku epäili että Rochas Byzantine. Sitä en ole vielä haistattanut.

En ole varma ostaisinko enää uutta hajuvettä. Mutta nuorena harrastin niitä jonkun verran. Kalliimpia kuten YSL ja chanel sekä halvempia Biotherm... Käyn edelleen Stockkalla haistelemassa noita uusia Jo Malone, Byredo ym jos SE löytyisi.  Toistaiseksi ei ole tullut mitään vastaavaa vastaan, joku merkki vielä nuuhkittava.

Vierailija
998/1559 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Victorias Secret Mango passion!

Vierailija
999/1559 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zadig&Voltairen This Is Her on arkikäyttöön sopiva, hieman yrttinen, erittäin miellyttävä, mieto tuoksu, josta eivät edes tuoksuyliherkät työkaverini saa hepulia.

Vierailija
1000/1559 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään melko miedoista ja raikkaista tuoksuista. Vaikka tuoksuja harrastan ja niitä on varmaan useampi kymmenen pulloa, niin ihmisten ilmoilla haluan tuoksua suht huomaamattomalta. Voimakkaammat tuoksut testailen ja nautiskelen kotona omissa oloissani :D

Päiväkäytössä tällä hetkellä suosikkejani ovat:

Dolce&Gabbana L'Impératrice 3 joka on kevyt kukkaishedelmäinen tuoksu.

D&G:ltä myös Light Blue ollut kovassa käytössä.

Vercace Versense on mukava raikas, hieman sitruunainen kevyt tuoksu.

Clean Ultimate beach night on sellainen ”vedin just puhtaat vaatteet päälle” tuoksu.

Just ostin myös kesäksi itselleni Calvin Kleinin Summer 2019 tuoksun, joka käy niin miehelle kuin naiselle. Tässä on selkeät Ck One vibat, mutta mielestäni kyllä enemmän naisellinen kuin miehekäs. One on mun iholla liian maskuliininen, tää on just hyvä. Raikas kesätuulen tuoksu.

Iltatuoksuilla saatan sitten vähän revitellä, tosin annostus on melko minimaalisella kädellä.

Ihanin iltatuoksu on tällä hetkellä YSL:n Mon Paris. On melko makea, mutta ihana patsulin maanläheinen vivahde tekee tästä jotenkin tosi valloittavan.

Diorin Poison Girl onkin sitten tujua kamaa, mutta ilmaan suihkautettuna ja läpi käveltynä on kyllä uskomattoman ihana mausteinen vaniljatuoksu.