Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Tuoksufriikki kirjoitti:
Aqua di Parma: Rosa Nobile, on ehdoton suosikkini. Mutta toiselle on ihan mahdotonta antaa tuoksuvinkkejä, kun ei tiedä tykkäätkö hedelmäisistä, kukkaisista vai kenties mausteisista tuoksuista. Jokaisen iholla tuoksu muuttuu hyvinkin yksilöllisesti. Missään nimessä tuoksua ei saa laittaa korvan taakse tai muuhunkaan kohtaan, missä hiki ja muut ihon eritteet muuttavat tuoksun ominaispiirteitä liikaa. Sen lisäksi kaikenlainen tuoksun hierominen iholle on evdottomasti huono asia. Riittävän etäältä kun suihkuttaa, niin tuoksu "auneaa" kunnolla.
Aqua di Parma sarjassa on muitakin aika ihania! Itse tykkää metsäisistä, sitruksisista ja vähän unisex tyylisistä tuoksuista ja tuosta sarjastta löytyy mun makuun Cedro di Taormina (setripuu), Fico di Amalfi (viikuna), Bergamotto di Calabria. Nämä on sellaisia jotka voi käydä ihmisille jotka ei yleensä voi sietää mitään varsinkaan naisten parfyymien tuoksuja. Itselläni on paha antipatia erityisesit vähänkään puuterista tuoksua kohtaan, enkä itselläni kukkaistuoksujakaan välitä käyttää.
Muistithan tuoksua tänäänkin laadukkaalta?
Ti rsk.
Lienen kyyninen, mutta minun on vaikeata kuvitella, että joku tuntematon alkaisi kadulla kysellä, että mitäs hajuvettä sulla on. Kirjoittavatko ne sitten sen ylös samoin tein?
Joskus harvoin joku läheinen, jota olen ehkä halannut, on maininnut tuoksustani. Ai niin, ja töissä asiakas (jota näki päivittäin) joskus sanoi, että hän haistoi jo alhaalla, että minä olen töissä. :D Noloa, vaikka tarkoitti sen lähinnä kehuksi.
Clean-sarja, esim. Skin ja Simply soap, Warm cotton
Vierailija kirjoitti:
You can't go wrong with Chanel. Nyt ei puhuta viitosesta mikä on mielestäni tunkkainen ja vanhanaikainen.
Lähes kaikilta designer-merkeiltä löytyy hyviä, ja nyt olen innostunut niche-tuoksuista. Mm. Byredo.
Designer-merkeistä tämänhetkinen suosikkini on Narsico Rodriguez.
Itse käytän ajoittain Chanelin Cocoa, mutta Gabrielle on mielestäni tuoksuna epämiellyttävä.
Ei mitään. Hajuvedet ovat vanhojen ihmisten juttuja. Niiden jotka eivät juuri seuraa aikaansa eivätkä ole huomanneet että tuollaiset keinotekoiset hajut ovat monista ihmistä vastenmielisiä, mutta mikä vielä selvempää, hajuvesi menee suoraan verenkiertoon eikä kukaan tiedä kuinka paljon esim. syöpiä hajuvesi aiheuttaa.
Voisko nää ”en käytä hajuvesiä, ne kaikki on myrkkyjä ja niiden käyttäjät haisee pskalta” -jankkaajat nyt pikkuhiljaa häipyä tästä ketjusta?
Naomi Cambell. Moni tullut kysymään mitä hajuvettä käytän, kun tuoksun niin hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on esim. Lucan top10-lista halvoista (tai sanotaan halvemman pään) tuoksuista:
Esimerkiksi Breath of God on käsittämättömän upea tuoksu, joka aukeaa kuin kirja tai ooppera. Kokeilkaa, Lushin kaupasta löytyy. Ei saa säikähtää alkutuoksua!
Lisää listoja: https://scentertainer.net/en/top-10-best-perfumes-luca-turin/
Ok, kiitos listasta, jonka tuoksuista pysyn erossa, koska ko henkilön nenän täytyy haistaa ihan eri tavalla kuin minä. Breath of God on kammottavin parfyymi, mitä ikinä olen haistanut. Aiheutti aidon yäk reaktion. Vaikka se jälkeen tulisi mikä paratiisi niin ei kiinnosta levitellä itseensä jotain yrjönhajua muistuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että tuoksu ei ole sama ihmisen iholla kuin paperiliuskalla. Jokaisella on oma ykislöllinen ph , joten itselle sopiva tuoksu löytyy kokeilemalla, konkreettisesti pitää laittaa iholle ja ihon oltava puhdas ja tuoksu ei ole tuoreena vielä valmis vaan korkeintaan n tunnin kuluttua.
Tuoksua ei ole mikään pakko laittaa iholle.
Minulla henkilökohtaisesti ei Cleanin hajuvedet haihdu iholta tunnin aikana, niin kuin joku aiemmin väitti. Itsellä pysyy koko päivän. En tiedä vaikuttaako tähän kohta, johon hajuvettä laitan. Äitini opetti joskus, että hajuvettä kannattaa laittaa yksi suihkaus ylävatsalle, joka on itse asiassa yksi pulssikohta. Tällöin tuoksu lempeästi on osa sinua, eikä jotenkin irrallinen mitä se voi olla ranteisiin tai kaulaan suihkautettuna. Toisin sanoen siis toinen henkilö ei osaa sanoa mihin tuoksua on suihkautettu.
Minä suihkutan tuoksua niskaan, rinnukseen ja alaselkään. Jos kyseessä kevyempi tuoksu niin hiuksiin.
Ranteeseen tai käsivarteen ainoastaan kun olen kokeilemassa tuoksuja, ja tosiaan niitä ranteitahan ei saisi hieroa toisiaan vasten koska se rikkoo tuoksumolekyylit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että tuoksu ei ole sama ihmisen iholla kuin paperiliuskalla. Jokaisella on oma ykislöllinen ph , joten itselle sopiva tuoksu löytyy kokeilemalla, konkreettisesti pitää laittaa iholle ja ihon oltava puhdas ja tuoksu ei ole tuoreena vielä valmis vaan korkeintaan n tunnin kuluttua.
Ihan totta tämä. Itselläni lähes kaikki tuoksut muuttuu iholla vinkeän hajuisiksi, joten sumutan hiuksiin ja vaatteisiin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnin kuluttua sitä ei enää itse haista, joten pitää lisätä ja sitten haiseekin jo koko huone.
Aika onneton tuoksu tai turhan vähän laitettu, jos ei tunnin päästä haista. Usein varsinkin kuivemmalla iholla tuoksut eivät toki niin hyvin kestäkään. Ja siihen päivittäin ehkä vuosikymmeniä käytettyyn tuoksuun oma nenä helposti turtuu eli päädytään lutraamaan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niin. Jotkut tuoksut ovat parhaimmillaan vaatteissa. Itse suihkautan ilmaan, josta tuoksu satelee niin hiuksiin, iholle kuin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnin kuluttua sitä ei enää itse haista, joten pitää lisätä ja sitten haiseekin jo koko huone.
Aika onneton tuoksu tai turhan vähän laitettu, jos ei tunnin päästä haista. Usein varsinkin kuivemmalla iholla tuoksut eivät toki niin hyvin kestäkään. Ja siihen päivittäin ehkä vuosikymmeniä käytettyyn tuoksuun oma nenä helposti turtuu eli päädytään lutraamaan liikaa.
Tuon takia tuoksuja kannattaakin vaihdella ettei oma nenä turru, ja on hyvä huomioida myös vuodenaika tuoksua valittaessa.
Ötökät muuten inhoaa sitruksen ja ruusun tuoksua, luin jostain. Vanijaisia ja liian makean hedelmäisiä tuoksuja ei kannata kesällä suikutella koska se innostuttaa ampiaiset ja muut vaan entisestään.
Oikea hajuvesi ei haihdu iholta tunnissa. Alkutuoksu katoaa nopeasti, tulee keskisävelet ja myöhemmin se ydintuoksu. Mutta on myös kevyitä "yhden nuotin tuoksuvesiä" jotka katoavat nopeasti, esim. tässäkin ketjussa mainittu Clean. Sellaiset eivät yleensä ärsytä kenenkään nenää, ellei tuoksua sitten suihkuttele / ripottele esim. vaatteeseen jolloin se tuoksuu voimakkaammin ja pidempään.