Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?

Vierailija
28.10.2017 |

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Kommentit (1559)

Vierailija
641/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja tuoksuja uudistetaan mutta toisinaan niiden muuttaminen johtuu myös lainsäädännöstä. Esim. oakmoss on tärkeä osa tuoksuja ja sitä pidetään hyvin allergisoivana ja ihoa ärsyttävänä aineosana nykyisin.

Esimerkki: Guerlainin Mitsouko. Sen vintagetuoksu on hyvin erilainen kuin uudemmat versiot.

Suosittelen lukemaan netistä parfyyminenien ja -harrastajien arvioita. Niitä voi lukea kuin viinivertailuja. Ja tässä on hyvä huomata, että monet arvostetuista "nenistä" saattavat asettaa jonkin "halvan" tuoksun ylemmäs kuin "arvokkaan".  Hintaa ja muodikkuutta ei siis kannata miettiä ensimmäisenä kun lähtee arvostelemaan tuoksuja.

Tässä pari juttua Mitsoukosta:

https://boisdejasmin.com/2005/05/guerlain-mitsouko-perfume-review.html

http://www.basenotes.net/threads/192673-Mitsouko-Comparison-of-Old-and-…

Ja suosittelen ehdottomasti Luca Turinin kirjoja. Mm. Amazonista löytää. Sen jälkeen tuoksumaailma tuoksuukin erilaiselta!

Guerlain Nahema kuulemma pysynyt aika lailla samana kautta aikojen, puuterinen ruusu jossa pieni itämainen vivahde.

Muistan aina kun Anne Pohtamo kertoi haastattelussa että Guerlainin Chamade on hänen suosikkituoksunsa. Olin nuori tuolloin. Onkohan tuo Chamade pysynyt samanlaisena?

En ole verrannut, mutta minulla on Chamadea iso pullo ja se on aivan ihana, ihana tuoksu.

Vierailija
642/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laaukkaisen naisten" ei tarvitse suihkuttaa itseensä tollasia, osaavat peseytyä ja käyttää deodoranttia.

Eiköhän noita käytä enemmän venäläiset ja sen tyyliset naiset.. 

Haistapa nyt kukkanen! Tuoksulla ei ole mitään tekemistä hygienian kanssa. Venäläiselle naiselle tuoksu on itsestäänselvä osa asua, siinä olet kyllä oikeassa. Pusi pusi ja ihania tuoksahduksia sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään poikaystävä (27 v) lausahti spontaanisti "Sä tuoksut tosi hyvältä." Mulla oli yksi kevyt suihkaus Chanel Chance Eau Vive.

Vierailija
644/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa uusiksi ilman virheitä. Siis:

"Laadukkaiden naisten" ei tarvitse suihkuttaa itseensä tollasia, osaavat peseytyä ja käyttää deodoranttia. 

Jos muut ostavat luksusmerkkien laatutuoksuja niin ei se ole sinulta pois, lipeäkalakasvoinen erisan-himorasvaaja!

Vierailija
645/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään poikaystävä (27 v) lausahti spontaanisti "Sä tuoksut tosi hyvältä." Mulla oli yksi kevyt suihkaus Chanel Chance Eau Vive.

Tuo ja Coco Mademoiselle ovat Chanelin ainoat tuoksut jotka eivät haise eltaantuneelle mummolle :)

Vierailija
646/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lacoste Pour Femme on ehdoton suosikkini. Eikä sen tuoksu ole tuntunut häiritsevän sellaisiakaan, jotka yleensä tekevät ison numeron toisten hajuvesien käytöstä. En itsekään pysty mitä tahansa käyttämään, koska joistakin saan päänsärkyä...

Vierailija
647/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Versace Bright Crystal EdT tuoksu on parasta mitä tiedän vaikka itsellä ei olekaan tuoksuja syystä, että olen herkästi migreenin saava.

Tämä tuoksu ei aiheuta minulle inhotusta vaan on keveän raikas vaikkakin voimakas tuoksu.

Käytän itse samaa tuoksua:) on ihana, raikas tuoksu, naisellinen ja sensuelli tuoksu.

Samoin minä käytän tuota tuoksua! Useamman vuoden ajan olen käyttänyt, välillä taukoja ja aina palannut tuohon. Usea ihminen, ihan tuntematonkin on kysynyt, mikä tuoksu tuo on, on niin ihana.

Vierailija
648/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mahdotonta on toiselle antaa tuoksuvinkkejä, suuntaa antavia korkeintaan, jos tietää hänen nykyisen makunsa. Aistimme kuitenkin tuoksuja kaikki vähän eri tavalla ja monet eivät tiettyjä nuotteja pysty haistamaan ollenkaan(anosmia). Tuoksu voi olla yllättävän erilainen eri ihmisen iholla, kyllä sen toki samaksi tunnistaa. Laadukkuus tuoksun suhteen tarkoittaa ainakin minulle sitä, että se tuoksuu minusta hyvälle, on suhteellisen pitkäkestoinen ja aistittavissa ympärilläni muutenkin kuin nokka kiinni ihossa. Hinta tai merkki ei kerro juuri mitään! Jokaisella on oikeus käyttää sellaisia tuoksuja, mistä pitävät ja omakseen tuntevat, iästä riippumatta.

Vierailija
649/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Versace Bright Crystal EdT tuoksu on parasta mitä tiedän vaikka itsellä ei olekaan tuoksuja syystä, että olen herkästi migreenin saava.

Tämä tuoksu ei aiheuta minulle inhotusta vaan on keveän raikas vaikkakin voimakas tuoksu.

Käytän itse samaa tuoksua:) on ihana, raikas tuoksu, naisellinen ja sensuelli tuoksu.

Samoin minä käytän tuota tuoksua! Useamman vuoden ajan olen käyttänyt, välillä taukoja ja aina palannut tuohon. Usea ihminen, ihan tuntematonkin on kysynyt, mikä tuoksu tuo on, on niin ihana.

Versace Bright Crystal taitaa olla Versacen onnistunein tuoksutuotos ikinä :)

Kaikki merkin aiemmat tuoksut ovat olleet todella raskaita ja päällekäyviä; Woman, Blonde, Crystal Noir, White Jeans, Red Jeans, Versus (Donna).

Huh huh! Henkeä ahdistaa kun muistelen noita, enkä ole edes mikään tuoksuherkkä henkilö.

Vierailija
650/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancôme Ô D'AZUR EDT, tuota olen käyttänyt. Usein kuulen, että tuoksun mahdottoman hyvälle. Ihanin oli yksi nuorimies, joka tuli Rukalla Zonessa kysymään, että saako halata minua, tuoksun kuulema niin ihanalle. Olin kävellyt ohi, hän kertoi, että tuoksu oli ihana, ja sitä ei ollut liikaa. Sai halata. Olen yli kuudenkymmenen. Töissä myös usein kysytään mitä käytän ja kiitetään, että osaan käyttää kohtuudella. Olen päätellyt, että tuo tuoksu ja oma ominaistuoksuni täydentävät toisiaan.

Vierailija
651/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aqua di Parma: Rosa Nobile, on ehdoton suosikkini. Mutta toiselle on ihan mahdotonta antaa tuoksuvinkkejä, kun ei tiedä tykkäätkö hedelmäisistä, kukkaisista vai kenties mausteisista tuoksuista. Jokaisen iholla tuoksu muuttuu hyvinkin yksilöllisesti. Missään nimessä tuoksua ei saa laittaa korvan taakse tai muuhunkaan kohtaan, missä hiki ja muut ihon eritteet muuttavat tuoksun ominaispiirteitä liikaa. Sen lisäksi kaikenlainen tuoksun hierominen iholle on evdottomasti huono asia. Riittävän etäältä kun suihkuttaa, niin tuoksu "auneaa" kunnolla.

Vierailija
652/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksufriikki kirjoitti:

Aqua di Parma: Rosa Nobile, on ehdoton suosikkini. Mutta toiselle on ihan mahdotonta antaa tuoksuvinkkejä, kun ei tiedä tykkäätkö hedelmäisistä, kukkaisista vai kenties mausteisista tuoksuista. Jokaisen iholla tuoksu muuttuu hyvinkin yksilöllisesti. Missään nimessä tuoksua ei saa laittaa korvan taakse tai muuhunkaan kohtaan, missä hiki ja muut ihon eritteet muuttavat tuoksun ominaispiirteitä liikaa. Sen lisäksi kaikenlainen tuoksun hierominen iholle on ehdottomasti huono asia. Riittävän etäältä kun suihkuttaa, niin tuoksu "aukeaa" kunnolla.

Vierailija
653/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee hajuvesiosastolle, voi suihkautella testereistä paperiliuskoille tuoksuja ja haistella mikä omaan nenään tuoksuu laadukkaalta tai hyvältä.

Myyjän voi pyytää kertomaan tuoksuista. Hinnoista voi päätellä myös laadusta. Hyviksi havaittujen tuoksujen nimet voi ottaa ylös ja googlettaa. Löytyy mm. arvosteluita ja julkaisuvuosi.

Niistä voi päätellä esim. jos vanha tuoksu mutta edelleen kallis hinta niin tod.näk. on laadukas.

Tuoksua ei saa hieroa ranteisiin tai muualle koska niissä on ensimmäinen tuoksu, sydäntuoksu ja jälkituoksu jonka hierominen rikkoo. Suihkauta kerran ilmaan ja kävele sumun läpi. Näin neuvottiin tv:ssä.

En ole laadukas vaan rähjäinen lähiömamma mutta käytän Dsquared2:n SheWoodia.

" She Wood on jännittävä tuoksu, jonka ominaisluonteen muodostavat tyylikkäät puu- ja kukkaissävyt.

Tuoksu avautuu sitruunan, jasmiinin ja nerolin raikkaalla yhdistelmällä, joka sydämessä tapaa orvokin, heliotroopin ja myskin. Lopuksi She Woodin sitovat yhteen vetiveri, setripuu ja meripihka. "

Tuotu markkinoille 2008. Hinta heidän omilla sivuillaan 78 dollaria, muualta netistä saa halvemmalla. Tällä hetkellä myyty loppuun.

Päättele siitä mitä haluat.

Vierailija
654/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään tuoksuista ja toki jos tiedän jonkun henkilön olevan yliherkkä tai muuten kärsivän tuoksuista, jätän suihkauttamatta jos olen hänet tapaamassa tai työpaikalla, tms. Mutta yleisillä paikoilla käytän surutta enkä koe velvollisuudekseni ottaa huomioon kaikkia mahdollisesti yliherkkiä. Pitäisikö sitten olla myös huolissaan kissalle allergisista, sillä kyllä minulla niitäkin allergeeneja on vaatteissani? Tai kirjava mekko voi aiheuttaa jollekulle migreenikohtauksen? Missä se raja menee huomaavaisuuden suhteen, jos sille linjalle lähdetään?

Hajuaisteissakin on eroa. Osa meistä haistaa huomattavasti paremmin, kuin toiset.

Elämä on varmasti mukavaa, jos on heikko hajuaisti.

Vierailija
655/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan itse todella raikasta hajuvettä ja Cleanin Air sopii omalle iholleni erinomaisesti näin kesäaikaan.

Vierailija
656/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chloe eau de parfum. Puhdas, tyylikäs, naisellinen tuoksu päiväkäyttöön. Hyvin pariisilaistyylinen. Voisin hyvin kuvitella näiden otsikossa mainittujen tyylisen naisten käyttävän tätä.

Vierailija
657/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että tuoksu ei ole sama ihmisen iholla kuin paperiliuskalla. Jokaisella on oma ykislöllinen ph , joten itselle sopiva tuoksu löytyy kokeilemalla, konkreettisesti pitää laittaa iholle ja ihon oltava puhdas ja tuoksu ei ole tuoreena vielä valmis vaan korkeintaan n tunnin kuluttua.

Vierailija
658/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että tuoksu ei ole sama ihmisen iholla kuin paperiliuskalla. Jokaisella on oma ykislöllinen ph , joten itselle sopiva tuoksu löytyy kokeilemalla, konkreettisesti pitää laittaa iholle ja ihon oltava puhdas ja tuoksu ei ole tuoreena vielä valmis vaan korkeintaan n tunnin kuluttua.

Tunnin kuluttua sitä ei enää itse haista, joten pitää lisätä ja sitten haiseekin jo koko huone.

Vierailija
659/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksufriikki kirjoitti:

Aqua di Parma: Rosa Nobile, on ehdoton suosikkini. Mutta toiselle on ihan mahdotonta antaa tuoksuvinkkejä, kun ei tiedä tykkäätkö hedelmäisistä, kukkaisista vai kenties mausteisista tuoksuista. Jokaisen iholla tuoksu muuttuu hyvinkin yksilöllisesti. Missään nimessä tuoksua ei saa laittaa korvan taakse tai muuhunkaan kohtaan, missä hiki ja muut ihon eritteet muuttavat tuoksun ominaispiirteitä liikaa. Sen lisäksi kaikenlainen tuoksun hierominen iholle on evdottomasti huono asia. Riittävän etäältä kun suihkuttaa, niin tuoksu "auneaa" kunnolla.

Minulla saman tuoksusarjan Peonia Nobile, eli melko uusi tuoksu kyseiseltä merkiltä. Olen käyttänyt sitä koko kevään ja kesän, ja sekä miehet että naiset ovat pysäyttäneet minua Hgin kadulla ja kysyneet että mikä tuo hyvä, erikoinen ja tyylikäs tuoksu on :D Aiemmin kukaan ole minulta mitään tuollaista edes kysynyt, toki ei minulla noin kallista tuoksua ole aiemmin ollut.

Siinä tuoksussa on pionia, ruusua, vadelmaa ja aavistus mustapippuria.

Vierailija
660/1559 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lancôme Ô Oui!" oli todella ihana, hedelmäinen kesätuoksu, eli tyylikäs vaihtoehto niille Escadan jokakesäisille karkkituoksuille. En muista nähneeni sitä Oui!:ta pitkään aikaan missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän