Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Meidän koulun pissikset, joilla keltaisiksi vaalennetut tukat ja kovat meikit, käyttivät tuota Loulouta 90-luvun alussa! Hirveä se katku koulun käytävillä ja luokassa. Siksi minulle jäänyt siitä etova muistikuva.
Nykyään pissistuoksuksi mielletään kai lähinnä ne Escadan kesäkausituoksut?
Givenchyn Ysatis oli minun päiväsuosikki pitkän aikaa.
Vivienne Westwoodin Boudoir-tuoksu oli äärettömän seksikäs, oli minun yökerhotuoksu :D
Giorgio Beverly Hillsin 'Red'-tuoksu oli yhteen aikaan suosikkini, oli aikas tujua kamaa, enää en pystyisi käyttää. Sitten siirryin saman merkin 'kevyempään Wings'-tuoksuun.
Muistatteko kun ne itämaiset ihonläheiset ja puhtaat vesituoksut löivät läpi 2000-luvun puolessa välissä? Sellainen joka tuoksui vain jos tuli tarpeeksi lähelle haistelemaan. Masaki Matshushiman Mat-tuoksu oli tuommoinen, sitten siitä tuli eri värisiä Mat-variaatioita.
Dior nr. 1 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diorin Forever and ever on aika pehmeä ja mainio päivätuoksu.
Tämä on niiin ihana tuoksu, kestosuosikkini mutta valitettavasti ei löydy juuri maista... Laivalta olen ostanut.
Tämä on myös minun luottotuoksuni. Ei vaan meinaa löytyä mistään. Sitten kerran jostain Kicksistä tai vastaavasta löysin yhden putelin.
Miracle muistuttaa tätä hiukan.
Estée Lauder. Sen eräs tietty tuoksu on mun "signature scent". Se ainoa, jota käytän.
Vierailija kirjoitti:
Giorgio Beverly Hillsin 'Red'-tuoksu oli yhteen aikaan suosikkini, oli aikas tujua kamaa, enää en pystyisi käyttää. Sitten siirryin saman merkin 'kevyempään Wings'-tuoksuun.
Mulla oli tämä myös, mutta annoin pois. Hyvä, pitkäkestoinen ja voimakas tuoksu, varsinkin ottaen huomioon, että on EdT! Ei kuitenkaan lopulta niin mieluinen, että olisi tullut käytettyä tarpeeksi. Arkiseksi päivätuoksuksi minun makuuni turhan "tuju" ja ilta-/juhlakäyttöön minulla on muita, jotka menivät edelle. Mutta tosiaan, jos joku kaipaa edullista mutta laadukasta, kestävää tuoksua eikä säikähdä pientä vanhanaikaisuutta (80-luvun luomus tämäkin) ja pitää melko voimakkaista, mausteisen makeahkoista tuoksuista, niin kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. Saa monesta nettikaupasta. Täällä arvioita:
https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Beverly-Hills/Red-5225.html
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulun pissikset, joilla keltaisiksi vaalennetut tukat ja kovat meikit, käyttivät tuota Loulouta 90-luvun alussa! Hirveä se katku koulun käytävillä ja luokassa. Siksi minulle jäänyt siitä etova muistikuva.
Nykyään pissistuoksuksi mielletään kai lähinnä ne Escadan kesäkausituoksut?
Tai joku Victoria's Secret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tämä myös, mutta annoin pois. Hyvä, pitkäkestoinen ja voimakas tuoksu, varsinkin ottaen huomioon, että on EdT! Ei kuitenkaan lopulta niin mieluinen, että olisi tullut käytettyä tarpeeksi. Arkiseksi päivätuoksuksi minun makuuni turhan "tuju" ja ilta-/juhlakäyttöön minulla on muita, jotka menivät edelle. Mutta tosiaan, jos joku kaipaa edullista mutta laadukasta, kestävää tuoksua eikä säikähdä pientä vanhanaikaisuutta (80-luvun luomus tämäkin) ja pitää melko voimakkaista, mausteisen makeahkoista tuoksuista, niin kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. Saa monesta nettikaupasta. Täällä arvioita:
https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Beverly-Hills/Red-5225.html
Tuosta Red-tuoksusta tulee mieleen Dynastia-sarjan Alexis, eli häikäilemätön, trendikäs, ylimielinen olento! :D Isot olkatoppaukset, sifonkia, punaista paljettia, linjakas iltapuku jossa syvään uurrettu halkio. Klassiset korkkarit jalassa. Kädessä tupakkaholkki ja hönkäilee siitä sensuellisti samalla kuin tarkkailee muita keskellä huonetta ja odottaa että joku tuo hänelle lasillisen Martinia.
^ Tuosta Red-tuoksusta tulee mieleen Dynastia-sarjan Alexis, eli häikäilemätön, trendikäs, ylimielinen olento! :D Isot olkatoppaukset, sifonkia, punaista paljettia, linjakas iltapuku jossa syvään uurrettu halkio. Klassiset korkkarit jalassa. Kädessä tupakkaholkki ja hönkäilee siitä sensuellisti samalla kuin tarkkailee muita keskellä huonetta ja odottaa että joku tuo hänelle lasillisen Martinia.
otetaas uusiks kun kopiointi meni pieleen kirjoitti:
^ Tuosta Red-tuoksusta tulee mieleen Dynastia-sarjan Alexis, eli häikäilemätön, trendikäs, ylimielinen olento! :D Isot olkatoppaukset, sifonkia, punaista paljettia, linjakas iltapuku jossa syvään uurrettu halkio. Klassiset korkkarit jalassa. Kädessä tupakkaholkki ja hönkäilee siitä sensuellisti samalla kuin tarkkailee muita keskellä huonetta ja odottaa että joku tuo hänelle lasillisen Martinia.
Jep, ei se minkään seinäruusun tuoksu ole😊
Minulla on paheena ostella tuoksuja sokkona ja testaamatta, siinä on Fragrantica hyväksi avuksi. Metsästän edullisia helmiä (sanotaan, alle 30€) joita ei tule monella vastaan ja 80-90-luvun tuoksut miellyttävät monesti, vaikka olen itse kolmissakymmenissä. En mielelläni nykyään paljasta kysyjille, mitä tuoksua minulla on. Entinen työkaveri kerran "omi" käyttämäni tuoksun, kysyi ihastellen mikä se on ja kas, oli kohta hankkinut samaa ja alkoi myös käyttää töissä. Ehkä olen pikkumainen ja lapsellinen, mutta ärsytti. No, eipä se mikään ikisuosikkini tai "signatureni" ollut.
Escada Joyful, Gucci bamboo ja Zadig&Voltaire this is her tuoksut tällä hetkellä enemmän käytössä.
Diptyque tai Serge Lutens - mikä tahansa näiltä
Itse käytän Diorin Dior Hommea tai Fahrenheitia, vaikka ovatkin miesten tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Diptyque tai Serge Lutens - mikä tahansa näiltä
Myös Muscs koublai khan? ;-)
Lancomen La vie est belle ja Burberryn Body. Jotenkin tulee luksusolo näistä.
Hei mullakin oli Gloria Vanderbiltia joskus teininä! :D Mutta muistaakseni en tykännyt siitä edes silloin aikoinaan oikein.
Amarige varastettiin Ruisrockissa, jossa meni koko meikkipussi. Terkut vaan, jos joku sattuu tunnistamaan itsensä. Toivottavasti tuli käyttöön. ;)
4711:n muisti siitä, että myrkytystietokeskuksen numero.
Kylläpä tulee vanha olo, kun näitä muistelee. No, niinhän sitä jo onkin vanha.