Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?

Vierailija
28.10.2017 |

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Kommentit (1559)

Vierailija
701/1559 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on esim. Lucan top10-lista halvoista (tai sanotaan halvemman pään) tuoksuista:

Esimerkiksi Breath of God on käsittämättömän upea tuoksu, joka aukeaa kuin kirja tai ooppera. Kokeilkaa, Lushin kaupasta löytyy. Ei saa säikähtää alkutuoksua!

Lisää listoja: ...

Ok, kiitos listasta, jonka tuoksuista pysyn erossa, koska ko henkilön nenän täytyy haistaa ihan eri tavalla kuin minä. Breath of God on kammottavin parfyymi, mitä ikinä olen haistanut. Aiheutti aidon yäk reaktion. Vaikka se jälkeen tulisi mikä paratiisi niin ei kiinnosta levitellä itseensä jotain yrjönhajua muistuttavaa.

Oli kieltämättä karmaisevia listoja. Shalimar, Poison, Boucheron, Angel, Rive Gauche?!? Ei hemmetti, äidillä oli Rive Gauchea ja Poisonia, kun olin lapsi/nuori. 

Kummallista sekin, että yhtäkkiä loud perfumeissa oli Amarige ja jopa Lolita Lempicka. Amarigen voin vielä etäisesti ymmärtää, mutta että Lolita Lempicka Poisonien sun muiden joukossa? No ei.

Mitä merkitystä sillä on, että äidilläsi oli jotain tuoksua kun olit nuori? Miten se vaikuttaa tuoksuun?

Kyseinen herra on muuten myös tiedemies, joten ihan hatusta hänkään ei arvioitaan vedä.

Sinällään sillä ei ole mitään merkitystä, käyttikö sitä äiti vai siskonkumminnkaima.

Tarkoituksena oli sanoa, että haju (tai hajut) on vanhanaikainen, tätimäinen ja 80-lukumaisen voimakas. Tämän varmaan aika moni ymmärsikin. Jo 80-luvulla Poisonia ja kumppaneita pidettiin keskimäärin hirveinä.

Mitä merkitystä sillä taas pitäisi olla, että joku on tiedemies?

Tuon vanhanaikaisuuden ja ajalleen tyypillisyyden voi kokea myös klassisuutena ja toivottuna ominaisuutena. Ei sinulla ole perusteita sanoa, että kyseisiä tuoksuja olisi pidetty "keskimäärin" karmeina. Ne ovat olleet ja ovat edelleen myyviä ja suosittuja tuoksuja. Vuosien mittaan useimpia taitaa olla reformuloitu eli muutettu hieman varmaan sillä ajatuksella, että saataisiin hiukan nykyaikaisempi ja tässä ajassa myyvempi tuoksu. Monien käyttäjien mielestä ne on siinä pilattu ja ovat varjo entisestään. Itse kolmikymppisenä naisena en pelkää hieman vanhahtavia tuoksuja, vaan tunnen monesti vetoa 80-90-lukujen tuoksuihin. Minulla on mm. tuo täälläkin mielipiteitä jakanut Cacharelin LouLou ja nyt haikailen YSL:n Paris:ta.

Minun ensimmäinen hajuveteni oli YSL:n Paris, joka oli/on melkoinen karkkikukkatuoksu eli tosi kaukana noista muista. 

On mulla vähän perusteita sanoa. Ehkä minun tuttavapiirini kaipasi sitten kevyempiä tuoksuja, mutta kyllä esim. tuo Poison yhden jos toisen mielestä tunnustettiin todella tymäkäksi ja nimensä mukaiseksi kamaksi. Ylipäänsä 80-luvulla oli tosi paljon erinäisiä kärpäsmyrkkytuoksuja. En tiedä, miksi ne olikin niin kamalia monet. Nimenomaan jäänyt hajumuistoja, että monet vanhemmat ihmiset, äidit ja mummut, haisivat pahalta.  Myös jotkut omat hajuvedet 90-luvulta ovat jäätäviä, esim. Diorin Dune. Hyi hitto.

:) haha. 4311 pullon (https://en.wikipedia.org/wiki/4711) sain joskus penskana lahjaksi ja tykkäsin siitä. Yves Rocherilla oli muutama hajuvesi joista todella tykkäsin nuorempana. Ei sopisi nyt. Iho muuttuu iän myötä. Ennen tykkäsin Vanderbiltin tuoksuista, mutta niihin tuli kyllästys. Chanel (Chance tai Mademoiselle), Hermesin jotkut tuoksut tai Armanin Mania naisille (haussa - jos joku näkee jossain myynnissä, niin vinkkejä tänne pliis). Ostin pullon SJP:tä (Sarah Jessica Parker) hajuliuskan perusteella kun halusin kokeilla jotain uutta. Iholla haisi aivan Raidille..ei ikinä enää. Chanelin Allure ei sopinut mun nenälle ollenkaan - annoin kaverille joka siitä tykkäsi. Aika yksilöllistä tämä on ja jokaisen iholla omanlaisensa.

Hei mullakin oli Gloria Vanderbiltia joskus teininä! :D Mutta muistaakseni en tykännyt siitä edes silloin aikoinaan oikein. 

Amarige varastettiin Ruisrockissa, jossa meni koko meikkipussi. Terkut vaan, jos joku sattuu tunnistamaan itsensä. Toivottavasti tuli käyttöön. ;) 

4711:n muisti siitä, että myrkytystietokeskuksen numero. 

Kylläpä tulee vanha olo, kun näitä muistelee. No, niinhän sitä jo onkin vanha. 

Vierailija
702/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulun pissikset, joilla keltaisiksi vaalennetut tukat ja kovat meikit, käyttivät tuota Loulouta 90-luvun alussa! Hirveä se katku koulun käytävillä ja luokassa. Siksi minulle jäänyt siitä etova muistikuva.

Nykyään pissistuoksuksi mielletään kai lähinnä ne Escadan kesäkausituoksut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Givenchyn Ysatis oli minun päiväsuosikki pitkän aikaa.

Vivienne Westwoodin Boudoir-tuoksu oli äärettömän seksikäs, oli minun yökerhotuoksu :D

Vierailija
704/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giorgio Beverly Hillsin 'Red'-tuoksu oli yhteen aikaan suosikkini, oli aikas tujua kamaa, enää en pystyisi käyttää. Sitten siirryin saman merkin 'kevyempään Wings'-tuoksuun.

Vierailija
705/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun ne itämaiset ihonläheiset ja puhtaat vesituoksut löivät läpi 2000-luvun puolessa välissä? Sellainen joka tuoksui vain jos tuli tarpeeksi lähelle haistelemaan. Masaki Matshushiman Mat-tuoksu oli tuommoinen, sitten siitä tuli eri värisiä Mat-variaatioita.

Vierailija
706/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dior

Vierailija
707/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dior nr. 1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diorin Forever and ever on aika pehmeä ja mainio päivätuoksu. 

Tämä on niiin ihana tuoksu, kestosuosikkini mutta valitettavasti ei löydy juuri maista... Laivalta olen ostanut.

Tämä on myös minun luottotuoksuni. Ei vaan meinaa löytyä mistään. Sitten kerran jostain Kicksistä tai vastaavasta löysin yhden putelin. 

Miracle muistuttaa tätä hiukan.

Vierailija
708/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estée Lauder. Sen eräs tietty tuoksu on mun "signature scent". Se ainoa, jota käytän.

Vierailija
709/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Giorgio Beverly Hillsin 'Red'-tuoksu oli yhteen aikaan suosikkini, oli aikas tujua kamaa, enää en pystyisi käyttää. Sitten siirryin saman merkin 'kevyempään Wings'-tuoksuun.

Mulla oli tämä myös, mutta annoin pois. Hyvä, pitkäkestoinen ja voimakas tuoksu, varsinkin ottaen huomioon, että on EdT! Ei kuitenkaan lopulta niin mieluinen, että olisi tullut käytettyä tarpeeksi. Arkiseksi päivätuoksuksi minun makuuni turhan "tuju" ja ilta-/juhlakäyttöön minulla on muita, jotka menivät edelle. Mutta tosiaan, jos joku kaipaa edullista mutta laadukasta, kestävää tuoksua eikä säikähdä pientä vanhanaikaisuutta (80-luvun luomus tämäkin) ja pitää melko voimakkaista, mausteisen makeahkoista tuoksuista, niin kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. Saa monesta nettikaupasta. Täällä arvioita:

https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Beverly-Hills/Red-5225.html

Vierailija
710/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulun pissikset, joilla keltaisiksi vaalennetut tukat ja kovat meikit, käyttivät tuota Loulouta 90-luvun alussa! Hirveä se katku koulun käytävillä ja luokassa. Siksi minulle jäänyt siitä etova muistikuva.

Nykyään pissistuoksuksi mielletään kai lähinnä ne Escadan kesäkausituoksut?

Tai joku Victoria's Secret.

Vierailija
711/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tämä myös, mutta annoin pois. Hyvä, pitkäkestoinen ja voimakas tuoksu, varsinkin ottaen huomioon, että on EdT! Ei kuitenkaan lopulta niin mieluinen, että olisi tullut käytettyä tarpeeksi. Arkiseksi päivätuoksuksi minun makuuni turhan "tuju" ja ilta-/juhlakäyttöön minulla on muita, jotka menivät edelle. Mutta tosiaan, jos joku kaipaa edullista mutta laadukasta, kestävää tuoksua eikä säikähdä pientä vanhanaikaisuutta (80-luvun luomus tämäkin) ja pitää melko voimakkaista, mausteisen makeahkoista tuoksuista, niin kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. Saa monesta nettikaupasta. Täällä arvioita:

https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Beverly-Hills/Red-5225.html

Tuosta Red-tuoksusta tulee mieleen Dynastia-sarjan Alexis, eli häikäilemätön, trendikäs, ylimielinen olento! :D Isot olkatoppaukset, sifonkia, punaista paljettia, linjakas iltapuku jossa syvään uurrettu halkio. Klassiset korkkarit jalassa. Kädessä tupakkaholkki ja hönkäilee siitä sensuellisti samalla kuin tarkkailee muita keskellä huonetta ja odottaa että joku tuo hänelle lasillisen Martinia.

Vierailija
712/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^   Tuosta Red-tuoksusta tulee mieleen Dynastia-sarjan Alexis, eli häikäilemätön, trendikäs, ylimielinen olento! :D Isot olkatoppaukset, sifonkia, punaista paljettia, linjakas iltapuku jossa syvään uurrettu halkio. Klassiset korkkarit jalassa. Kädessä tupakkaholkki ja hönkäilee siitä sensuellisti samalla kuin tarkkailee muita keskellä huonetta ja odottaa että joku tuo hänelle lasillisen Martinia.

Vierailija
713/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaas uusiks kun kopiointi meni pieleen kirjoitti:

^   Tuosta Red-tuoksusta tulee mieleen Dynastia-sarjan Alexis, eli häikäilemätön, trendikäs, ylimielinen olento! :D Isot olkatoppaukset, sifonkia, punaista paljettia, linjakas iltapuku jossa syvään uurrettu halkio. Klassiset korkkarit jalassa. Kädessä tupakkaholkki ja hönkäilee siitä sensuellisti samalla kuin tarkkailee muita keskellä huonetta ja odottaa että joku tuo hänelle lasillisen Martinia.

Jep, ei se minkään seinäruusun tuoksu ole😊

Vierailija
714/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paheena ostella tuoksuja sokkona ja testaamatta, siinä on Fragrantica hyväksi avuksi. Metsästän edullisia helmiä (sanotaan, alle 30€) joita ei tule monella vastaan ja 80-90-luvun tuoksut miellyttävät monesti, vaikka olen itse kolmissakymmenissä. En mielelläni nykyään paljasta kysyjille, mitä tuoksua minulla on. Entinen työkaveri kerran "omi" käyttämäni tuoksun, kysyi ihastellen mikä se on ja kas, oli kohta hankkinut samaa ja alkoi myös käyttää töissä. Ehkä olen pikkumainen ja lapsellinen, mutta ärsytti. No, eipä se mikään ikisuosikkini tai "signatureni" ollut.

Vierailija
715/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escada Joyful, Gucci bamboo ja Zadig&Voltaire this is her tuoksut tällä hetkellä enemmän käytössä.

Vierailija
716/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diptyque tai Serge Lutens - mikä tahansa näiltä

Vierailija
717/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Diorin Dior Hommea tai Fahrenheitia, vaikka ovatkin miesten tuoksuja.

Vierailija
718/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diptyque tai Serge Lutens - mikä tahansa näiltä

Myös Muscs koublai khan? ;-)

Vierailija
719/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hugo Boss Ma Vie Pour femme

Vierailija
720/1559 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen La vie est belle ja Burberryn Body. Jotenkin tulee luksusolo näistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme