Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?

Vierailija
28.10.2017 |

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Kommentit (1559)

Vierailija
601/1559 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

De Paris kirjoitti:

Ostin laivalta 5 hajuveden setin ja valitsin niistä mielestäni parhaan parfyymin. Cacherelin LouLou. Hurmaava.

Se on aika ihana ja persoonallinen, mutta varmasti näitä tuoksuja, jotka jakavat mielipiteitä ja osan mielestä ovat "vanhanaikaisia", onhan se 80-luvun luomus. Tosin reformuloitu. Ehdottomasti vain max. 1-2 suihkauksen tuoksu, mun mielestä, ja tuoksuu paremmalta vaatteissa kuin pelkästään iholla. Kestävä tuoksu ja laaja "sillage".

Vierailija
602/1559 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennen.

Tuttu, turvallinen, laadukas.

Nyt ei puhuttu sun juomatottumuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1559 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se yks Chloén hajuvesi on ehkä ihanin hajuvesi mitä oon eläessni haistanut, haistoin sitä laivalla, mutta sillä hetkellä ei ollut niin paljon rahaa, että olisin voinut sen ostaa. Nyt kaduttaa, etten ottanut pullosta kuvaa, koska en löydä sitä enää mistään!! :( kävin Stockmannilla, Sokoksessa jne. ja niissä on Chloén hajuvesiä, mutta ne ei tuoksu ollenkaan hyvältä..

Tsekkaapa tuolta, jos löytyy tutun näköistä putelia ja sitten, löytyykö nettikaupoista.

https://www.fragrantica.com/designers/Chlo%C3%A9.html

Vierailija
604/1559 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chanel Vitosen uusin kevyt L'Eau-versio tuoksuu muuten eniten sille vanhalle muinaiselle Coco Chanelin suunnittelemalle valkoisten kukkien tuoksulle. Ne muut on tehty uudelleen lisäämällä vaniljaa, esansseja. ja siksi ne ovat itätyylisiä. Muistan mummon ja äidin käyttänät Chanel Vitoset vuosikymmenten takaa, ja ne tuoksuivat juuri tuolle L'Eau:lle eivätkä ole tippaakaan raskaita tai tunkkaisia.

Myydäänkö stockalla?

Chanel 5 L'Eau:ta myydään mielestäni Stockalla ja Sokoksella. Sitä en tiedä onko tullut jäädäkseen vai onko joku limited edition joka myynnissä vaan tietyn ajan. Toki jos menekkiä on niin jäänee valikoimaan.

Vierailija
605/1559 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

De Paris kirjoitti:

Ostin laivalta 5 hajuveden setin ja valitsin niistä mielestäni parhaan parfyymin. Cacherelin LouLou. Hurmaava.

Se on aika ihana ja persoonallinen, mutta varmasti näitä tuoksuja, jotka jakavat mielipiteitä ja osan mielestä ovat "vanhanaikaisia", onhan se 80-luvun luomus. Tosin reformuloitu. Ehdottomasti vain max. 1-2 suihkauksen tuoksu, mun mielestä, ja tuoksuu paremmalta vaatteissa kuin pelkästään iholla. Kestävä tuoksu ja laaja "sillage".

Lou lou oli sokerinen ja pistävä, kuin migreenikohtaus pullossa. Se on taidettu lopettaa?

Vierailija
606/1559 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun aiemmin kehumat Guerlainin Aqua Allegoria -sarjan tuoksut ovat ihania. Kuin kosteita kukkaisniittyjä jossa aavistus hedelmätarhaa, ja pysyvät hyvin iholla. Todella laadukkaita hintaansa nähden. Kukaan tuttunikaan ei saa niistä hengenahdistusta tai päänsärkyä.

Vierailija
607/1559 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ohis mutta itse toivoisin maltillisuutta hajuveden käytössä. Sen ei tarvitse olla mikään lemuava pilvi joka jättää hajuvanan jälkeensä. Minusta sellainen antaa muutenkin vähemmän hienostuneen vaikutelman. Vähän kuin olisi heittänyt kaikki korunsa samalla kertaa ylle. Itse en voi surukseni enää käyttää hajuvesiä lainkaan, mutta nyt ymmärrän paremmin miten jotkut siitä kärsivät.

T. Migreenikko

Vierailija
608/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

De Paris kirjoitti:

Lou lou oli sokerinen ja pistävä, kuin migreenikohtaus pullossa. Se on taidettu lopettaa?

Ei ole lopetettu, monesta nettikaupasta saa. Hmm, itse en sokeriseksi kuvailisi ollenkaan enkä kyllä pistäväksikään. Tiettyä makeuttakin on, joo, mutta sehän on sellainen vahva puuterinen, kukkainen, vaniljainen, itämainen. Minusta kohtuudella käytettynä hyvä tuoksu, mutta makunsa kullakin😊

Vierailija
609/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa olla bussissa tai junassa hajustetun vieressä tai edes lähellä. Kevyttä tuoksua vähän ja se on hyvä, mutta eihän se mene niin, valitettavasti, läheskään aina.

Vierailija
610/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään tuoksuista ja toki jos tiedän jonkun henkilön olevan yliherkkä tai muuten kärsivän tuoksuista, jätän suihkauttamatta jos olen hänet tapaamassa tai työpaikalla, tms. Mutta yleisillä paikoilla käytän surutta enkä koe velvollisuudekseni ottaa huomioon kaikkia mahdollisesti yliherkkiä. Pitäisikö sitten olla myös huolissaan kissalle allergisista, sillä kyllä minulla niitäkin allergeeneja on vaatteissani? Tai kirjava mekko voi aiheuttaa jollekulle migreenikohtauksen? Missä se raja menee huomaavaisuuden suhteen, jos sille linjalle lähdetään?

Vierailija
611/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi ohis mutta itse toivoisin maltillisuutta hajuveden käytössä. Sen ei tarvitse olla mikään lemuava pilvi joka jättää hajuvanan jälkeensä. Minusta sellainen antaa muutenkin vähemmän hienostuneen vaikutelman. Vähän kuin olisi heittänyt kaikki korunsa samalla kertaa ylle. Itse en voi surukseni enää käyttää hajuvesiä lainkaan, mutta nyt ymmärrän paremmin miten jotkut siitä kärsivät.

T. Migreenikko

Minulla on migreeni ja astma, ja ainoat tuoksut jotka aiheuttavat minulle oireita, ovat sellaiset hajupommimaiset itämaiset "itätyttötyyliset" jotka jää leijumaan huoneeseen vielä pariksi tunniksi kun henkilö on huoneessa pyörähtänyt. Siistit, tyylikkäät kukkaiset, sitruksiset eivät aiheuta takuuvarmasti mitään. Nykyäänhän on menty siihen suuntaan että tuoksu on laadukas, kevyt mutta kestävä.

Vierailija
612/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

De Paris kirjoitti:

Ei ole lopetettu, monesta nettikaupasta saa. Hmm, itse en sokeriseksi kuvailisi ollenkaan enkä kyllä pistäväksikään. Tiettyä makeuttakin on, joo, mutta sehän on sellainen vahva puuterinen, kukkainen, vaniljainen, itämainen. Minusta kohtuudella käytettynä hyvä tuoksu, mutta makunsa kullakin😊

Ei valmisteta enää, kosmetiikkanettikaupat ovat ostaneet (hamstranneet) todella paljon lopetttujen tuoksujen varastoja ja pistävät niille vanhoille tuotteille tuplahinnat.

Vierailija
613/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten käytin Nina Riccin Lair' du Temps

tuoksua, joka oli ihanassa keltasävyisessä pakkauksessa. Käytin vain pisaran ja monet kyselivät mikä on tuo ihana tuoksu.

Enää en voi tuoksuja käyttää kun sairastuin astmaan.

Vierailija
614/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo Creedit nyt ainakaan laadukkaampia ole kuin esim Chanelit ja Diorit, kalliimpia vain.

Chanelin Chance eau Vive, eau Tendre, eau Fraiche ovat kaikki raikkaita ja kevyitä, ei mitään mummomaista niissä - mitä se sitten tarkoittaakaan..? Iäkkäämpien naisten halveksimista? Nykyään me mummoikäiset käytämme ihan mitä lystäämme.

Chanelit ja diorit on nykyään halpiksia, niiden aineosat on kokonaan vaihdettu halpoihin ja synteettisiin. Hajuvesiharrastajat kiertää ne kaukaa.

Ne on oikeasti samaa tavaraa kuin jotkut vessanraikastajat.

Hmm, öö... ei todellakaan ole. Laadukkaita tuoksuja, tosin aika riskittömiä ja moneen kertaan kohderyhmillä testattuja, eli tylsiä. Hajuvesiharrastajat eivät yleensä innostu niistä koska kunnon hajuvesisnobilla pitää olla tuoksu jota kellään muulla ei ole ;-)

Eikä niche-tuoksut todellakaan ole aina hintansa väärtejä. T. monia kymmeniä tuoksuja testaillut hajuvesiharrastaja joka just osti vaihteeksi Guerlainin.

Vierailija
615/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biagiotti :-)

Vierailija
616/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fragrantica.com  on parfyymien ystävän aarreaitta, kuvaukset tuoksuista auttavat löytämään samankaltaisen tuoksun , jollaisesta on joskus tykännyt. Suosittelen :-) 

Vierailija
617/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. T. monia kymmeniä tuoksuja testaillut hajuvesiharrastaja joka just osti vaihteeksi Guerlainin.

Ei millään pahalla, mutta jos olet testannut "kymmeniä tuoksuja" et ole mikään hajuvesiharrastaja.

Vierailija
618/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisikohan täältä vinkkejä tietynlaisen hajuveden hankintaan? En ole vielä löytänyt täydellisesti itseäni miellyttävää tuoksua. Tykkään pehmeän, puuterisen, vaniljaisen ja makeahkon (mutta ei liian) mahdollisesti hieman hedelmäisen tuoksuista hajuista. Ei saa silti olla liian raskas tai voimakas tuoksu.

Olen ostanut kymmeniä tuoksuja elämäni aikana, mutta yleensä myyn eteenpäin vähän käytettyinä, kun ei vaan tunnu täysin omalta. Paljon on sellaisia ok tuoksuja, mutta haluaisin löytää lopultakin sen aivan täydellisen.

Viimeksi laivalla käydessäni suihkuttelin muutamia Chanelin tuoksuja, ja yksi niistä oli aika hyvä, mutta hitsi kun en muista mikä!

Tykkäisitköhän Elizabeth Arden White Tea -tuoksusta. Noiden speksiesi mukaan voisi olla mieluinen.

Tää on minun muistaakseni hyvä tuoksu! Ardenin hajuvesiä ei vaan myydä juuri missään. 

Noilla spekseillä ehdotan myös Dolce & Gabbanan The Onea. Itse tykkäsin sen yhdestä limited editionista, mutta pistän pääni pantiksi, että se ei ollut vain collector bottle (vaikka useampi myyjä Suomessa näin väitti, mutta netistä löytää muuta tietoa), vaan koostumus oli hieman eri. Alkuperäisessä on mulle vähän liian paljon vaniljaa. 

Ardenin tuoksuja on lähes jokainen nettikauppa pullollaan.

'

Näin on. Jos kuitenkin tuote on tuntematon (henkilö kysyi vinkkejä), niin olisi varmaan ihan hyvä päästä tuoksuttelemaan ensiksi tuotetta eikä esim. tilata netistä testereitä, jos se on seuraava ehdotuksesi. Siksi mainitsin asian. 

Mutta Stockalla olen Ardenia nähnyt, tosin en White teata. Kicksissä taisi olla tuota ainakin aikoinaan. Sokos ei myy Ardenia lainkaan, tosin Emotionista ei täyttä varmuutta. 

Vai miten itse ajattelit?

Vierailija
619/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

YSL:n Manifesto on aika kestosuosikki.

Vierailija
620/1559 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo Creedit nyt ainakaan laadukkaampia ole kuin esim Chanelit ja Diorit, kalliimpia vain.

Chanelin Chance eau Vive, eau Tendre, eau Fraiche ovat kaikki raikkaita ja kevyitä, ei mitään mummomaista niissä - mitä se sitten tarkoittaakaan..? Iäkkäämpien naisten halveksimista? Nykyään me mummoikäiset käytämme ihan mitä lystäämme.

Chanelit ja diorit on nykyään halpiksia, niiden aineosat on kokonaan vaihdettu halpoihin ja synteettisiin. Hajuvesiharrastajat kiertää ne kaukaa.

Ne on oikeasti samaa tavaraa kuin jotkut vessanraikastajat.

Hmm, öö... ei todellakaan ole. Laadukkaita tuoksuja, tosin aika riskittömiä ja moneen kertaan kohderyhmillä testattuja, eli tylsiä. Hajuvesiharrastajat eivät yleensä innostu niistä koska kunnon hajuvesisnobilla pitää olla tuoksu jota kellään muulla ei ole ;-)

Eikä niche-tuoksut todellakaan ole aina hintansa väärtejä. T. monia kymmeniä tuoksuja testaillut hajuvesiharrastaja joka just osti vaihteeksi Guerlainin.

Chanelien ja Diorien laatu laskenut ihan pohjalukemiin. Huomasin sen siitä kun suihkutin niitä ranteen iholle joitakin viikkoja sitten, ja molempien merkkien tuoksut alkoivat kutittamaan ihoani ja aiheuttivat punaisen polttavan ihottuman!