Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Chanelin Coco eu de parfym tuoksuu ainakin kalliille ja tyylikkäälle.
Hohhoijaa: en ole laadukas, mutta kirpeät ovat hyviä, esim. Esteé Lauderin Pleasures.
Itse käytän englantilaisia Jo Malonen tuoksuja. Ne on tehty yhdisteltäviksi, joten mulla on yksi suosikkituoksu jonka yhdistän tilanteen mukaan toiseen. Eli lempparini on Jo Malonen Wood Sage and Seasalt. Päivisin yhdistän tähän Lime Basil and Mandarinen ja iltamenohin Dark Amber and Ginger Lilyn. Kicksin nettikaupasta tilaamalla sekä HKI-Vantaan lentokentältä olen ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti käyttää nykyään hajuvesiä. Puhdas iho ja hajusteettomilla pesuaineilla pestyt puhtaat vaatteet ovat se paras tuoksu.
Jos kotona tykkää käyttää, niin siitä vain. Mutta julkisiin tiloihin ei tulla kosmeettisten lemujen kanssa.
En ole mikään hajusteyliherkkä, mutta inhottaa kuitenkin. Eipä enää juuri tapaakaan tätä ilmiötä.
Mahtaa olla tylsä elämä.
Olin ihastunut Armanin Sensiin, harmi, että se on lopetettu jo ajat sitten. En vain ole löytänyt yhtä ihanaa tuoksua. Bvlgarin alkuperäinen on myös hyvä
Narsico Rodriguezia sain lahjaksi ja laitoin kiertoon, tunkkainen, voimakas tuoksu. Thierry MuglerinAngel jotkut kovasti kehuvat, minusta se haisee täsmälleen samalle kuin Raidin kärpäsmyrkky, riippumatta siitä, kenen iholla se on. Tunnistan sen aina.
Tällä hetkellä on käytössä sekalainen valikoima erilaisia vesituoksuja ja iltaan vähän vahvempia, Chanel vitonenkin löytyy ja paljon muita. Etsin, kunnes löydän Sensiä vastaavan.
Perässä juoksevalle ties mistä taka-aasikosta tulleella on selvästi "eau de toilette de pi" mutta se haju on siis viittaa siihen taskumärkään joka kyllä näillä keleillä jäähdyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kokemuksia teillä on hajuvesien kestävyydestä pulloissa? Jos kerran vintagetuoksuja myydään niin pitäähän niiden kestää vuosia tuoksun muuttumatta.
Eivät kestä. Siksi kannattaa valita mieluummin pieni kuin suuri pullo.
Oman kokemuksen ja asiantuntijoiden mukaan kyllä kestävät, kunhan säilyttää oikein: valolta suojattuna normaalissa huoneenlämmössä ja -kosteudessa. Ei siis siellä kylppärin hyllyssä, paitsi ehkä jos käyttää niin usein ettei ehdi mennä huonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisikohan täältä vinkkejä tietynlaisen hajuveden hankintaan? En ole vielä löytänyt täydellisesti itseäni miellyttävää tuoksua. Tykkään pehmeän, puuterisen, vaniljaisen ja makeahkon (mutta ei liian) mahdollisesti hieman hedelmäisen tuoksuista hajuista. Ei saa silti olla liian raskas tai voimakas tuoksu.
Olen ostanut kymmeniä tuoksuja elämäni aikana, mutta yleensä myyn eteenpäin vähän käytettyinä, kun ei vaan tunnu täysin omalta. Paljon on sellaisia ok tuoksuja, mutta haluaisin löytää lopultakin sen aivan täydellisen.
Viimeksi laivalla käydessäni suihkuttelin muutamia Chanelin tuoksuja, ja yksi niistä oli aika hyvä, mutta hitsi kun en muista mikä!
Tykkäisitköhän Elizabeth Arden White Tea -tuoksusta. Noiden speksiesi mukaan voisi olla mieluinen.
Tää on minun muistaakseni hyvä tuoksu! Ardenin hajuvesiä ei vaan myydä juuri missään.
Noilla spekseillä ehdotan myös Dolce & Gabbanan The Onea. Itse tykkäsin sen yhdestä limited editionista, mutta pistän pääni pantiksi, että se ei ollut vain collector bottle (vaikka useampi myyjä Suomessa näin väitti, mutta netistä löytää muuta tietoa), vaan koostumus oli hieman eri. Alkuperäisessä on mulle vähän liian paljon vaniljaa.
Ardenin tuoksuja on lähes jokainen nettikauppa pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun iholla monet hajuvedet muuttuu pahan tuoksuisiksi. :( Kokeiltu mm. black opiumia, la vie est belleä, escadan kesätuoksuja, dkny:n pyöreitä pulloja, ralph laurenin numerotuoksuja ja kenzon jotain kukkaistuoksua, eikä mikään tuoksu enää iholla hyvältä. Osaiskohan joku vinkata tuoksua ”hankalalle” iholle? Tähän mennessä kokeilluista ainoastaan Vercasen bright crystal ja Hugo Bossin the scent for her ovat pysyneet ihan siedettävinä iholla.
Eu kukaan osaa, koska ei voi tietää, miksi tuoksut muuttuvat ihollasi ja mikä tuoksu mahdollisesti ei muuttuisi. Yksilöitä ollaan, vain kokeilemalla selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti käyttää nykyään hajuvesiä. Puhdas iho ja hajusteettomilla pesuaineilla pestyt puhtaat vaatteet ovat se paras tuoksu.
Jos kotona tykkää käyttää, niin siitä vain. Mutta julkisiin tiloihin ei tulla kosmeettisten lemujen kanssa.
En ole mikään hajusteyliherkkä, mutta inhottaa kuitenkin. Eipä enää juuri tapaakaan tätä ilmiötä.
.
Totta, olen samaa mieltä. Onneksi valtaosa on tuoksuttomia mutta sitten joskus ihan joutuu henkeä haukkomaan ja yökkimään, kun joku leidi lemuaa hajuvedelle metrien päähänkin. Eikä edes tuoksu hyvälle vaan pistävälle vanhalle hajuvedelle. Miehistä vois naiset ottaa mallia ja jättää jälkeensä hyvän miedon tuoksun, se tarttuu nenään ja vetää mukaansa :) Astmaatikkoja on paljon ja itselläkin töissä suuria ongelmia vaihtaa pukuhuoneessa työvaatteita jos siellä on hiuslakkoja ym spreijattu ylenmäärin. Alan heti yökkimään. Nykyään joudun kulkemaan työvaatteissa työpaikalle kun en koskaan tiedä pystynkö siellä vaihtamaan.
Elisabeth Adlerin Green Tea edt. Mieto ja hienostunut, sopii arkeen. Juhliin esim. Kalvon Kleinin Euphoric.
Mahtaisi olla melkoinen hienhajun kakofonia, jos näillä helteellä ei käytä deodoranttia.
Puhdas iho on puhdas vain hetken ja aina ei ole mahdollista mennä suihkuun kesken päivän.
Monikin tuntee ne työpaikan tai tuttavapiiein hienhajuiset, joille ei kehtaa sanoa, että haisevat voimakkaasti hielle.
Ympäristölle haju tuntuu, mutta tuskin omaan nenään, itse en ainakaan haluisisi olla se pahanhajuinen. Tuskin hekään tietäessään haisevansa.
Käytin joskus monta pulloa Poemea. Muistaakseni Lancomen tuoksu. Ihanan naisellinen, vanhanajan tuoksu.
Nyt kaapissa tämä Belle la est vie, tai miten se kirjoitetaankin. Tykkään.
Aikoinaan oli pelkällä Laura Biogiotti-nimellä ihana tuoksu, ei ole siis mielestäni tämä Laura.
En ole sitä enää löytänyt, oli joku *valkoisten kukkien tuoksu* tms.
Bamboo myös hyvä tuoksu.
HermesIllä hyviä tuoksuja, ovat vain aika hinnakkaita.
Toivon joskus voivani ostaa.
Elisabeth Ardenin Green Tea edt. Mieto ja hienostunut, sopii arkeen. Juhliin esim. Kalvon Kleinin Euphoric.
Vierailija kirjoitti:
Armanin aqua de gio on ehdoton ja pitkäaikainen suosikkini. Välillä ostan myös ralph laurenin romancea ja calvin keinen eternity momenttia.
Sulla on ihan sama setti kuin mulla :o) aivan ihanat tuoksut.
Minulle sopii Chanel 5. Se siis tuoksuu hyvältä minun ihollani, ei mummomaiselta. Tommy Holfigerin Tommy girl on sellainen, josta monet kysyvät, mikä tuoksu minulla on, kun on niin raikas. Sillä ei saa lotrata liikaa. Chanelin tuoksuista Chance sopii myös minulle hyvin. Mutta ei se vetisin (onkohan cologne), koska tuoksussa on kiva sydäntuoksu, joka paremmin tulee esiin parfyymissa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisi olla melkoinen hienhajun kakofonia, jos näillä helteellä ei käytä deodoranttia.
Puhdas iho on puhdas vain hetken ja aina ei ole mahdollista mennä suihkuun kesken päivän.Monikin tuntee ne työpaikan tai tuttavapiiein hienhajuiset, joille ei kehtaa sanoa, että haisevat voimakkaasti hielle.
Ympäristölle haju tuntuu, mutta tuskin omaan nenään, itse en ainakaan haluisisi olla se pahanhajuinen. Tuskin hekään tietäessään haisevansa.
Käytin joskus monta pulloa Poemea. Muistaakseni Lancomen tuoksu. Ihanan naisellinen, vanhanajan tuoksu.
Nyt kaapissa tämä Belle la est vie, tai miten se kirjoitetaankin. Tykkään.
Aikoinaan oli pelkällä Laura Biogiotti-nimellä ihana tuoksu, ei ole siis mielestäni tämä Laura.
En ole sitä enää löytänyt, oli joku *valkoisten kukkien tuoksu* tms.
Bamboo myös hyvä tuoksu.HermesIllä hyviä tuoksuja, ovat vain aika hinnakkaita.
Toivon joskus voivani ostaa.
Oi, tuo Poeme on ihana! Kunhan käyttää sitä vain pienen määrän. Poemessa parasta on, että se säilyy kivana tuntukausia.
Armanin aqua de gio on ehdoton ja pitkäaikainen suosikkini. Välillä ostan myös ralph laurenin romancea ja calvin keinen eternity momenttia.