Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulutettujen työttömien nöyryyttäminen höpökursseilla

Vierailija
27.10.2017 |

Te keskukset olisi hyödyttöminä turhaa byrokratiaa pyörittävänä lopetettava top tykkänään. Rankaisumenetelmät työllisyyden saavuttamiseksi maassa, jossa on 600 000 ilman palkallisia tehtäviä - virkakoneistossa sitäkin enemmän ei tekemässä mtään hyödyllistä - ei 15 k avointa verkostomarkkinointipaikkaa vastaa tarjontaa.

Hyvä KIRJOITUS HESARISSA - naurettavat höpökurssit aikuisille ja pitkälle koulutetuille- pelkkä nöyryytyskö pohjavireenä vai oikeasti tyhmiä lapsellisella tavalla suhtautuvia ns kouluttajia?

Tämä ilman palkallisia tehtäviä olevien syyllistäminen a la nöyryttäminen on lopetettava ja tehtävä jotain paljon suurempia rakenteellisia muutoksia sekä koulutukseen että suoraan työllistämiseen esi m oppisopiuksin vaativiinkiin tehtviiin.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005424287.html

Kommentit (227)

Vierailija
221/227 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ou nouuu

kelan tädeiksi kelan tätien paikalle kai

Vierailija
222/227 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/227 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn parikertaa viikossa nuorten taidetyöpajalla ja minusta siellä on ollut erittäin mukavaa ja rentouttavaa kun esim pääsee tapaamaan ihmisiä ja saa rehellisesti tuoda esikn omaa luovuuttaan. Esn siis koe sitä lainkaan nöyryyttävänä tai kyykyttämisenä. Nämä mielensäpahpittajat jotka kirjoittaa mielipiteitä toisten puolesta, eivät koskaan ole kysyneet kattavasti ja laajaalaisesti meidän työttömien mielipiteitä. Eiköhän tämä asia ole finitto.

T. Työtön

Vierailija
224/227 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy näihin leikkeihin on se, että kunnat joutuvat maksamaan sakkoa, tietyn ajan työttöminä olleista. Koko toiminta perustuu näiden sakkomaksujen välttelemiseen. Siksi työttömät tungetaan ihan minne tahansa pelletouhuihin karenssin uhalla.

Aikuisen ihmisen pitää ottaa vastuu itse omasta elämästään eikä kitistä aina, että hallituksen vika, kun elämäni on hanurista.

Missä on ihmisen oma vastuu?

Vierailija
225/227 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minut pakotetaan kurssille, josta on työllistymiseni kannalta todennäköisesti enemmän haittaa kuin hyötyä."

Toi on kyllä järkyttävää typeryyttä.

Jos olet työtön ja sinut määrätään kuntouttavaan työtoimintaan, niin ei siitä apua ole työllistymisessä, ei sitä kannata mainita, koska tuosta sanasta tulee mieleen että henkilö ei ole täysin työkykyinen tms.

Ja semmoista "oletko hyvin jaksanut nyt kahtena päivänä viikossa tänne tulla, kun on oltava sovittuun aikaan ja herättävä aikaisin että ehdit klo 10 tänne, vai onko ollut vaikeaa herätä tai liian rankkaa". Ai rankkaa tulla istumaan 2x vko neljäksi tunniksi?

Onneksi sain jättää tuon leikin kesken kun yksi työhakemus tuotti tulosta, ja nyt jo pari vuotta herännyt klo 4.30 että ehdin töihin.

Ja tuolla kurssilla ei ollut mitään tekemistä työllistymiseni kanssa, hakemuksia olin lähetellyt itse, ja sitä ne ihmetteli, että "itsekö sinä olet niitä hakemuksia työpaikkoihin lähetellyt, eihän me olla sun kans edes cv:n tekoa vielä ehditty miettiä".

Mulla kuitenkin aika paljon työkokemusta, niin kyllä tuntui typerälle "opetella työelämän pelisääntöjä", eli tulla paikalle sovittuina päivinä. "Oletpa hienosti jaksanut tulla oikeaan aikaan, olethan muistanut levätä tarpeeksi että tämä ei käy liian rankaksi" joo yhteensä 8 tuntia viikossa istumista onkin tooosi rankkaa.

Tämä on nykyaikana tosi jännä ilmiö: Aikuisia ihmisiä pidetään jonain ihme pikkuvauvoina, jotka ei osaa mitään itse ilman kädestäpitoa joka ikisessä tilanteessa.

On tietysti hyvä, että meistä pidetään huolta, mutta kyllä nuo mainitsemasi kommentit ovat todella paapovia ja lässyttäviä. 

Vierailija
226/227 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOLOL kirjoitti:

Ehkä tuossa on enemmänkin viitattu akateemisiin työttömiin, koska tohtorismiehestä oli kyse. Yhtä kaikki. Kenellekään nämä itsestäänselvyyksiä tarjoavat kurssit eivät mitään lisäarvoa tuota. Lähinnä keskitytään mahdollisiin paikallaolijoiden piilokettuiluun ja heille puhutaan, kuin he olisivat pieniä lapsia. Opetetaan nukkumaan ja käymään lenkille. Ja syömään enemmän sitä porkkanaa.  Menkää ajoissa nukkumaan..  *hugzzz*

Kai sitä pikku elmerissä jos liisassakin herää sellainen pikku piru, jos pääsee natsiksi natsin paikalle muita nöyryyttämään - että voi tarjota ihan mitä tahansa kuraa - kun kerta tännehän nämä ovat pikkuiset nyt ihan vapaaehtoisesti tallustelleet. Ainakin melkein. :)

Niinhän se valta usein suhteessa toiseen ihmiseen saa käyttäytymään hyvinkin härskisti. Paljon tutkittua tietoa löytyy. Hyvähän se on todentaa ihan käytännössä ja siltä pohjaltahan tätä katsotaankin. Kokemuksena ihmisluonnosta. Viihdyttävää ja opettavaista.

;)

Nukkua täytyy ja levätä, mutta lenkillä käynti kuormittaa liikaa (kuten tuossa kommentoin aiemmin).

Herääminen jäi mulle vähän epäselväksi, kun sanoin että "laittaa herätyskellon ajoissa soimaan ja lähtee sit töihin", niin vastaukseksi sain "tässä nyt ei kannata viisastella, kun ei se niin helppoa oikeasti ole että laittaa kellon soimaan ja nousee ylös sängystä". Mut eivät kertoneet että miten sitten herätään? Mulla tuo on toiminut työelämässä ollessani, ennen tuota kurssia ja sen jälkeenkin. Mut ilmeisesti siis en osaa herätä oikein.

:DDDDDD

Luoja, mä hajosin!

Vierailija
227/227 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuota.

Toisia silmiin katseltiin ja käteltiin. Itseluottamus kuulemma nousee.

Sitten opeteltiin konkreettisesti uusi taito. kun vetäjä opetti meidät kahdessa päivässä jonglööraamaan! Hoplaa!

Vahvuudet kerättiin paperille ja tehtiin tuntemattomien kesken luottamusharjoituksia: hups! Uskalsin kaatua 10 muun työttömän käsivarsille. Nyt pystyn kuulemma mihin vaan.

Kysyin vuorolla ohjaajalta, että koska tää paskanjauhaminen lopetetaan ja otetaan esille ne listat, jossa on potentiaalisia työpaikkoja kullekin?

Tovin hiljaisuus ja vastaus, että ensin hoidamme kunkin PERUSEDELLYTYKSET tällä kurssilla kuntoon.

Voi vittu.

Päivän jälkeen otti mut sivuun ja sanoi, että haluanko olla jaksolla, kun olen noin kapinahenkinen.

Selvä.

Miksi olit kapinahenkinen?

Tuohan oli ihan normaalia itseluottamusta kohottavaa toimintaa, jota aika moni suomalainen tarvitsisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi