Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulutettujen työttömien nöyryyttäminen höpökursseilla

Vierailija
27.10.2017 |

Te keskukset olisi hyödyttöminä turhaa byrokratiaa pyörittävänä lopetettava top tykkänään. Rankaisumenetelmät työllisyyden saavuttamiseksi maassa, jossa on 600 000 ilman palkallisia tehtäviä - virkakoneistossa sitäkin enemmän ei tekemässä mtään hyödyllistä - ei 15 k avointa verkostomarkkinointipaikkaa vastaa tarjontaa.

Hyvä KIRJOITUS HESARISSA - naurettavat höpökurssit aikuisille ja pitkälle koulutetuille- pelkkä nöyryytyskö pohjavireenä vai oikeasti tyhmiä lapsellisella tavalla suhtautuvia ns kouluttajia?

Tämä ilman palkallisia tehtäviä olevien syyllistäminen a la nöyryttäminen on lopetettava ja tehtävä jotain paljon suurempia rakenteellisia muutoksia sekä koulutukseen että suoraan työllistämiseen esi m oppisopiuksin vaativiinkiin tehtviiin.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005424287.html

Kommentit (227)

Vierailija
181/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi tarjolla on lasten oma mehuhetki

Vierailija
182/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisille täytyisi löytyä omat palvelunsa. Ihmiset on erilaisia ja tarpeet on erilaisia. 

On hassua, jos KTM ja muurari istutetaan samalle kurssille.

Just näin! Ja se ei todellakaan ole kummankaan vähättelyä tai halveksimista, jos laitetaan erilaisille kursseille.

Nimenomaan ei kummankaan.

Ei kun unohdin, sama kurssi sopii molemmille, yhdessä opetellaan heräämistä, ajoissa oloa, ylipäätään sovittuun paikkaan ilmestymistä ja toki kodinhoitoa, kaikki taidot kun unohtuvat välittömästi tietyn ajan työttömyyden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön = ihmisperse koulutuksesta riippumatta.

Vierailija
184/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopunajan Spugetiede kirjoitti:

kyllä nää 4,5 tunnin ja 3 kkden pakkotyöjaksoton kans olleet lapsellisia, ihan kuin olisi jätteenä jossain avovankilassa, yhdessä paikassa tosin tehtiin vain 2 tuntiä päivässä töitä ja mainokset jaetttu , kotiin ja perjantait oli aina lomaa, vvälillä kun ei ollut töitä niin pomo pisti tekemänä töitä omalla möökillään ajamaan ruhoa ja kantamaan lautoja, yksi tyyppi teki koko kessän kelan avustuksella pomolle laituria! ilmaisa työvoimaa ja omassa tahdissa!

Tuo on laitonta.

Ilmoitus pomosta ja sanktiot hänelle.

Vierailija
185/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakotetaan työtön, jolla 30 vuoden työura takana, menemään "aktivointi" kurssille, karenssin uhalla. Opetetaan elämänhallintataitoja, miten herätään aamulla töihin ja ollaan kuuliainen työnhakija. Voi v..., sanon minä. T. Työtön 55v nainen.

Ihan pakko puuttua tähän "pakotetaan" sanaan. Kuntouttavaan työtoimintaan EI VOI asiakasta pakottaa, jos asiakas siitä kieltäytyy, toki täytyy sitten olla valmis johonkin muuhun palveluun, koska kyse on aktivointisuunnitelmasta. T aktivointisuunnitelmia 20 vuotta laatinut sossun täti

Selitäpä kahdenkymmenen vuoden kokemuksella ja ammattitaidolla miksi se aktivointisuunnitelma on pakollinen ja velvoittaa työttömiä hyödyttämättömiin, jopa nöyryyttäviin toimintoihin?

Millä tavoin asiakas saa palvelua (jos asiakkaaksi katsotaan se työtön)?

Vai olisiko kuitenkin kyse jostain muusta?

Vierailija
186/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisille täytyisi löytyä omat palvelunsa. Ihmiset on erilaisia ja tarpeet on erilaisia. 

On hassua, jos KTM ja muurari istutetaan samalle kurssille.

Just näin! Ja se ei todellakaan ole kummankaan vähättelyä tai halveksimista, jos laitetaan erilaisille kursseille.

Nimenomaan ei kummankaan.

Ei kun unohdin, sama kurssi sopii molemmille, yhdessä opetellaan heräämistä, ajoissa oloa, ylipäätään sovittuun paikkaan ilmestymistä ja toki kodinhoitoa, kaikki taidot kun unohtuvat välittömästi tietyn ajan työttömyyden jälkeen.

Joo tottakai unohtuvat. Heti ensimmäisenä aamuna työttömäksi jäätyään, ihminen alkoholisoituu, alkaa nukkumaan pommiin (eikä varsinkaan herää herätyskelloon) ja unohtaa omasta hygieniasta huolehtimisen. Pissit housuissa sitten pyörii alkon nurkilla.

Vierailija
187/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen teidän personal rainer sanoi mustis kun tuli ohjaamaan kuntosaliryhmää

Vierailija
188/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli oikeasti ihan yllätyksenä, että työttömiä ihmisiä kiusataan tuollaisialla höpökursseilla. Mitä ihmettä? Miksi ei tuollaisten turhien kurssien tilalla ole jotain oikeasti hyödyllisiä kursseja? :O Eikö ne saisi ihan samalla vaivalla järjestettyä? En näe tuossa mitään järkeä, en mitään.

Vierailija
189/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kursseilla on merkitystä myös harmaan talouden torjunnassa. Se, joka istuu pellekurssilla, ei voi samanaikaisesti paiskia kuutamourakkaa.

Vierailija
190/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakotetaan työtön, jolla 30 vuoden työura takana, menemään "aktivointi" kurssille, karenssin uhalla. Opetetaan elämänhallintataitoja, miten herätään aamulla töihin ja ollaan kuuliainen työnhakija. Voi v..., sanon minä. T. Työtön 55v nainen.

Ihan pakko puuttua tähän "pakotetaan" sanaan. Kuntouttavaan työtoimintaan EI VOI asiakasta pakottaa, jos asiakas siitä kieltäytyy, toki täytyy sitten olla valmis johonkin muuhun palveluun, koska kyse on aktivointisuunnitelmasta. T aktivointisuunnitelmia 20 vuotta laatinut sossun täti

Selitäpä kahdenkymmenen vuoden kokemuksella ja ammattitaidolla miksi se aktivointisuunnitelma on pakollinen ja velvoittaa työttömiä hyödyttämättömiin, jopa nöyryyttäviin toimintoihin?

Millä tavoin asiakas saa palvelua (jos asiakkaaksi katsotaan se työtön)?

Vai olisiko kuitenkin kyse jostain muusta?

te tädeiksi ajautuu ne kunnianhimottomat toimistopellet joilla on hammaslääkäritätien sadismi, mutta 10 krt huonommilla eduilla. jonnekihan se turhautuminen pitää purkaa - ei heillä ole tarkoituskaan toimia duunia hakevien eduksi. loppuisi duunit näet - bwhaha.

Vierailija
191/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

piiiipaaa

Vierailija
192/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 2 maisteitutkintoa, mutta häpeän nini paljon typeriä ammatteja kuten pappina oleista (teol maisterikin olen) saati jos pitäs olal työkkärissä töissä, mieluummin työtön kuin turhia ammatteja ja papereiden pyörittämistä

Vierailija
193/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain firmojen edustajia luennoimaan kursseille ja rekrytoimaan väkeä olisi sitä järkevää ''kurssittamista'' mutta eiiiiiiiiiiiiiiiiiii... se olisi aivan liian JÄRKEVÄÄ!!!111

Vierailija
194/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritystukea saavia firmoja työkkärikursseille ja sanktioita, mikäli eivät työllistä työttömiä määräjoin tiettyä prosenttia!! heidän vikansahan se on että ottavat veromarkat päältä ilman työllistämisvelvotteita!!

Vierailija
195/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijuii

Vierailija
196/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hghjkjlöllkhygtttghkjlklkkhgg ghhlkkljhfgcfbhkl

Vierailija
197/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritykset saa kaksin käsin lapata miljoonia taskuunsa sosiaalitukina, antamatta mitään vastinetta esim työllistämisessä... miksi hs ei tee näistä isoa juttua kissankorkuisin kirjaimin.. ja miten se sipiläkin taikoi ne miljoonansa.. hyvävelilainarahoilla sekä lehmänkaupoilla.. on toisia ja toisia.. toisten ketkuilu on ihan ok kuhan on kyse miljoonista..  downshiftajien parisataa kummasti kismittää.... hallitusta.

Vierailija
198/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haen presidentin virkaa.. tai vaikkapa työllisyysministerin, kun nykyinen on niin uuno. Jättänyt jopa 150 miljoonaa työllisyyden edistämiseksi tarkoitettua rahaa uuninpankolle. Idi- oottiko?

Vierailija
199/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
200/227 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helevetin tehokas keino vähentää työttömiä nämä askartelukurssit! Suorastaan nerokasta! Itse kerkesin olla työtön kokonaiset puolipäivää, kun mua jo ahdisteltiin kurssille parin viikon varoitusajalla. Vaikka olenkin jäämässä äitiyslomalta työttömäksi niin olen silti ihminen ja mulla on kaksi lasta hoidettavana. Ja ne on lapsia, eikä mitään koiria, jotka voi noin vaan sysätä jonnekkin tieltä sillä verukkeella että mamman on nyt vähän lähdettävä kursseilemaan. Siis työnhakukurssille, jonka sisältö on mulle niin selvää, että pikemminkin voisin alkaa sitä itse vetämään.

Että kyllä jatkan kotihoidontuella lastenhoitoa siihen saakka kunnes työpaikka löytyy. Mua ei kiinnosta tuollaiset lastenhipat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan