Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle tarjottiin työpaikkaa, jota ei ollutkaan!

työmarkkinoilla huijattu
27.10.2017 |

Tapasin messuilla erään firman edustajan, joka rekrytoi minut heille töihin. Tästä on kirjallinen todiste, sillä hän iski käteeni "Tule meille töihin!" -pamfletin. Tervetulosuklaatakin sain, sekä oman kynän talon logolla. Ilmoitin aloittavani heti seuraavana arkipäivänä. Suullinen sopimus syntyi siis siinä. Olin onnellinen. Pitkän työttömyyden selättänyt firman mies.

Kuitenkin konttorilla teeskentelivät asiasta autuaan tietämätöntä, ja ilmoittivat, että työsuhdetta ei ole syntynyt. Näyttivät minulle ovea. Eli sain potkut työpaikasta, jossa en ehtinyt edes aloittaa! Kyseistä huijarirekryä en siellä nähnyt, enkä voinut häneltä suoraan kysyä miksi. Mieleni on pahoitettu ja talouteni suistettu radaltaan, sillä ehdin jo tehdä hankintoja uuden työn ansiosta. Olenko nyt oikeutettu laittoman irtisanomisen vuoksi korvauksiin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit puhelimella nauhoittanut keskustelun kyseisen henkilön kanssa.

Vierailija
2/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan oli vain mainos ja sun olis pitänyt erikseen hakea ks työpaikkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ollut jos ap:lle kerran luvattiin se paikka.

Vierailija
4/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harhaanjohtavaa mainontaa siinä tapauksessa. Mitähän mieltä valvova viranomainen on tällaisesta?

Vierailija
5/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridisesti suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Kyse on todistusvoimasta. 

Oliko paikalla muita henkilö, kun tämän työsopimuksen teitte?

Jos ei, niin heikoilla olet ja on vain nieltävä kyyneleensä. Mikään "tervetuloa meille töihin" -lappu ei todista mitään työsuhteen syntymisestä. 

Käytännössä työsuhde syntyy vasta kun työsopimus on allekrijoitettu puolin ja toisin. Ehkä olet seuraavan kerran viisaampi. 

Mutta tosi ikävä juttu tietenkin. 

Vierailija
6/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa ajatella niin, että tapahtuneesta johtuen sinua ja tuota firmaa oli tuskin luotu toisillenne.

Vierailija
7/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli loistava. Missäs nyt viipyy taputtamasta mankuja, joka aina täällä käskee mennä töihin? Näin siinä sitten käy. Missäs mankuja on töissä, sinnehän on kutsu sitten vissiin avoinna?

Vierailija
8/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suullinen sopimus ja sitä rataa, muutenkin koko sun aloitus kuulostaa ih4n v4j44lt4.

Vierailija
9/11 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juridisesti suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Kyse on todistusvoimasta. 

Oliko paikalla muita henkilö, kun tämän työsopimuksen teitte?

Jos ei, niin heikoilla olet ja on vain nieltävä kyyneleensä. Mikään "tervetuloa meille töihin" -lappu ei todista mitään työsuhteen syntymisestä. 

Käytännössä työsuhde syntyy vasta kun työsopimus on allekrijoitettu puolin ja toisin. Ehkä olet seuraavan kerran viisaampi. 

Mutta tosi ikävä juttu tietenkin. 

Käytännössä monta työsuhdetta syntyy suullisen sopimuksen perusteella. Sopimus syntyy myös siten, että työnantaja sallii työnteon. Ap:n olisi vaan pitänyt kävellä sisään ja ryhtyä töihin enempiä kyselemättä. Palkkapäivänä olisi kyllä voitu tarvita juristin apua.

Vierailija
10/11 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja taas pantiin hihat heilumaan olemattoman lupauksen sekä todisteettoman paperin takia...

Vierailija
11/11 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monta kertaa joutunut vastaavanlaiseen tilanteeseen: sähköpostiviestissä on otsikko "Tule meille töihin!" ja kaikista mainonnantorjuntaohjelmista huolimatta jonnekin verkkolehden laitaan silloin tällöin pomppaa huudahdus, jonka mukaan nyt pestataan väkeä, lähetä sinäkin hakemuksesi. Sitten kuitenkin selviää, että rakennusinsinööriä ja sairaanhoitajaa ollaan vailla. Minä en ole kumpaakaan. :(