Munasin unelmatyöpaikan
Minulle tarjottiin unelmatyötä 80k vuosipalkalla, nyt palkkani on 40k/vuosi.
Kävin haastattelussa ja haastattelija lupasi työpaikan minulle, soitti vielä peräänkin että pystynhän aloittamaan.
No aloituspäivä siirtyi ja yritin soittamalla sopia uutta päivää, soitin monta kertaa.
Rekryäjä ei vastannut joten laitoin viestin, että olen sopinut töissä lähteväni, voin aloittaa koska vaan.
Rekryäjä vastasi, että pitää katsoa palkkaako minua, koska menin kertomaan työnantajalleni uudesta työstä ennenkuin on sopimuksia tehty ja soitin liian monta kertaa. Sanoi soittelevansa joku päivä, tästä on nyt kuukausi.
Harmittaa älyttömästi, että pilasin mahdollisuuden unelmatyöhöni jonka olisin saanut vain sillä että olisin malttanut odottaa hänen soittoaan.
Yritys olisi ollut iso ja vakavarainen.
Onko minulla enää mahdollisuutta saada työtä ja kumpi tässä on seko minä vai rekryäjä?
Kommentit (55)
Mitä minun kannattaa "vaatia" tässä tilanteessa? Ajattelin pyytää vain toimarilta että rekry soittaisi minulle, mutta jos ei soitakkaan tai haistattelee vain niin mitä teen? Liiton lakimies varmaan osaisi neuvoa...
Harmistunutnainen93 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80k/40k palkka tuon ikäisellä, tämä on aikas surkea trolli. :D
Hah... ei ole trolli :) Joillain aloilla hyvä tekijä saa hyvää palkkaa.
En vieläkään usko.
Mitä minun kannattaa "vaatia" tässä tilanteessa? Ajattelin pyytää vain toimarilta että rekry soittaisi minulle, mutta jos ei soitakkaan tai haistattelee vain niin mitä teen? Liiton lakimies varmaan osaisi neuvoa...
Miksi siihen rekryyn haluaisit yhteyden? Toimarinkin pitäisi tietää syy ja voivat hyväksyä sen, kenet palkataan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään usko.
En minäkään, koska ap puhuu vuosipalkoista eikä kuukausipalkoista. Kuka niin tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään usko.
En minäkään, koska ap puhuu vuosipalkoista eikä kuukausipalkoista. Kuka niin tekee?
Alalla palkkausmalli on sellainen. Arvioidut bonukset/lisät +kiinteäpalkka.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siihen rekryyn haluaisit yhteyden? Toimarinkin pitäisi tietää syy ja voivat hyväksyä sen, kenet palkataan...
Kysyisin, että alkaako työt vai ei (tuskin). Kysyisin myös miksi toimi näin.
Toimari tuskin tietä edes nimeäni, rekry on itse isossa esimiesasemassa ja tuskin ilmoitta toimarille tälläisistä.
Vierailija kirjoitti:
> 24 v nainen
> 80k liksa
> ylintä johtoaJuuh okei.
En olisi mennyt töhin ylimpään johtoon. Rekry on siellä.
Ai että nainen ei voi tienata? Tai jos on nuori? Maailma on täynnä ihmeellisempiäkin saavutuksia..
No persettä myymällä kyllä. Muuten haluaisin nähdä sen paikan jonne pääsee ilman koulutusta ja kokemusta sisään suoraan ylimpään johtoon toimarista seuraavaksi 7000 kuukausipalkalla.
En soittanut vielä toimarille, soitin juristille.
Ehdotti että lähetettäisiin työsuhteen laittomasta purusta haate yritykselle. Jorvausvaatimuksena 3kk palkka eli yli 10 000€, kuulemma juttu olisi hyvinkin mahdollista voittaa oikeudessa jos yritys ei halu sovitella asiaa.
Huomenna soitan toimarille. Vähän mietityttää, että vienkö asian oikeuteen vai en.
Kai on liiton lakimies? Kokemuksesta, lakimiehet omasta pussista maksettuna on kalliita, veloitus ainakin 150-200 e/tunti. Eli ehdottomasti kannattaa liiton kautta haastaa jos haluaa tästä jutun tehdä (jos siis liiton lakimies haluaa tällaisesta jutun tehdä).
Jospa sitä paikkaa hakikin sinun jälkeesi rekrytoijan oma sukulainen, jonka hän halusi ennemmin palkata, mikä tietenkin on väärin
Kuulostaa mielestäni enemmän siltä, että on tullut jotakin jonka takia eivät ole voineetkaan palkata sinua. Kenties parempi hakija tms. Ja sitten koittavat vierittää syyn sinun niskoillesi. Itselläni kynnys puuttua epäkohtiin on aika paljon madaltunut tollasten yritysten myötä. Joten itse varmaan ilmoittaisin asista jonnekin, kosla kyseessä kuitenkin suullinen työsopimus. Ei sillä, että ikinä työtä saisit tai sinne haluaisit enää mennä. Mutta ihan periaatteesta. Työntekijöitä ja työttömiä aina haukutaan, vaikka työnantajissa ja rekrytoijiasa on monesti todellisia mätämunia joukossa.