Munasin unelmatyöpaikan
Minulle tarjottiin unelmatyötä 80k vuosipalkalla, nyt palkkani on 40k/vuosi.
Kävin haastattelussa ja haastattelija lupasi työpaikan minulle, soitti vielä peräänkin että pystynhän aloittamaan.
No aloituspäivä siirtyi ja yritin soittamalla sopia uutta päivää, soitin monta kertaa.
Rekryäjä ei vastannut joten laitoin viestin, että olen sopinut töissä lähteväni, voin aloittaa koska vaan.
Rekryäjä vastasi, että pitää katsoa palkkaako minua, koska menin kertomaan työnantajalleni uudesta työstä ennenkuin on sopimuksia tehty ja soitin liian monta kertaa. Sanoi soittelevansa joku päivä, tästä on nyt kuukausi.
Harmittaa älyttömästi, että pilasin mahdollisuuden unelmatyöhöni jonka olisin saanut vain sillä että olisin malttanut odottaa hänen soittoaan.
Yritys olisi ollut iso ja vakavarainen.
Onko minulla enää mahdollisuutta saada työtä ja kumpi tässä on seko minä vai rekryäjä?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kulostaa omituiselta huijaukselta.Onko toi firma oikeasti olemassa? Miten ne voima maksaa tollasta palkkaa, jos kaikki kaatuu yhteen vesivahinkoon?
Yritys ei ole huijaus ja tämä rekry oikeasti on siellä töissä isossa asemassa. Samaa mietin itsekkin.
Syyllistän kokoajan itseäni siitä, että menin kertomaan tämän hetkiselle työnantajalleni tulevasta työstä ja liiasta soittelusta.
Toisaalta asiallinen rekry olisi vastannut tai laittanut viesin perään, eikä hämmästynyt siitä että otin töissä sen puheeksi koska irtisanomisaika jne.
Vierailija kirjoitti:
80k/40k palkka tuon ikäisellä, tämä on aikas surkea trolli. :D
Hah... ei ole trolli :) Joillain aloilla hyvä tekijä saa hyvää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Harmistunutnainen93 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa omituista. Voit koittaa kysyä joltain ylemmältä henkilöltä, että mikä oli oikea syy, että sinua ei palkattu, koska jotain on voinut tapahtua, kun aloituspäivämäärä yhtäkkiä muutettiin. Milloin olisit tehnyt sopimuksen? Usein se tehdään paljon ennen aloittamista. Suurissa yrityksissä kommunikointi voi olla hidasta eli sen puolesta ei ole outoa, että et ihan heti saanut vastausta.
Kyseinen rekry on aika korkealla yrityksessä, heti hallituksen ja toimarin alapuolella.
Sopimus piti kirjoittaa kaksi viikkoa ennen aloitusta, mutta perui viestillä samana päivänä vesivahingon takia joka oli mukamas sattunut firmalla?? Tämän jälkeen yritin taas soittaa useamman kerran, että mille päivälle siirretään, ei vastausta.
Luulisi, että kuukaudessa ehtisi vastaamaan.Tuskin saan enää työtä, mutta halausin tietää että miksi rekry toimi näin. En voi vaan kysyä sitä suoraan häneltä kun lyö luurit. Tilannetta tuskin auttaa toimarille soitto, mutta saisimpahan vastauksen kysymykseeni.
Oliko firman tilat tosi pienet jos vesivahingon takia ei ole mitään paikkaa missä kirjoittaa sopimusta? Kuinka monta kertaa soitit? Sopimuksen kirjoittamisen peruminen viestillä on erikoista. Jos soitat tj:lle niin ole asiallinen ja soita sellaiseen aikaan, että ei ehkä ole niin paha tilanne.
Yrityksen tilat ovat isot, vesivahinko tietenkin tekosyy. Soitin jokatoinen päivä kolmen viikon ajan... eli aika paljon :(
Tottakai mahdollisimman asiallinen tälläisissä pitää olla.oot kyllä aika maanisesti soittanut jos joka toinen päivä...
Niin, soitin aika paljon, koska tätä ennen hän oli pyytänyt soittamaan ja piti saada tietoa, että mitä teen tän hetkisen työni suhteen. Olisihan hän voinut vastata.
Vierailija kirjoitti:
No nyt alkaa kuulostaa oudolta vesivahinkoineen ja muineen. Luulen, että kyseinen henkilö yrittää vierittää sinun niskoille oman mokansa, eli sen, että esim on jo sovittu että joku muu palkataan tai joku kommunikaatio katkos, ketään ei nyt palkatakaan.
Rekrytoija yrittää vaan esittää että vika on sinussa.
Näin minäkin olen sen ajatellut, netistä näin että palkkasivat toisen, oli kuitenkin puhe että palkkaisivat kaksi.
Mielestäni ei järkevä ihminen toimi näin, miten näin toimiva henkilö voi päästä tälläiseen asemaan?!
Kyllä varmaan kuka tahansa olisi ensimmäisen viikon soittanut joka toinen päivä. Toisella viikolla jos pidentää väliä niin sitten ei saa vastausta ollenkaan? Tuo rekryhän on ihan pimeä, hänen olisi pitänyt ilmoittaa muutoksista kun tietää ne.
Halusi päästä sopimuksesta irti jostain syystä. "Vesivangon" aikaan oli jo tiedossa, että eivät palkkaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
No nyt alkaa kuulostaa oudolta vesivahinkoineen ja muineen. Luulen, että kyseinen henkilö yrittää vierittää sinun niskoille oman mokansa, eli sen, että esim on jo sovittu että joku muu palkataan tai joku kommunikaatio katkos, ketään ei nyt palkatakaan.
Rekrytoija yrittää vaan esittää että vika on sinussa.Näin minäkin olen sen ajatellut, netistä näin että palkkasivat toisen, oli kuitenkin puhe että palkkaisivat kaksi.
Mielestäni ei järkevä ihminen toimi näin, miten näin toimiva henkilö voi päästä tälläiseen asemaan?!
Rekry mokasi. Oletko nuori? Nyt kuvittelee, että pystyy lakaisemaan mokansa maton alle. Ajattelee, että koska olet nuori, et uskalla nostaa meteliä. jos et itse uskalla niin hae apua. Joku liiton lakimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekrytoija yrittää vaan esittää että vika on sinussa.Näin minäkin olen sen ajatellut, netistä näin että palkkasivat toisen, oli kuitenkin puhe että palkkaisivat kaksi.
Mielestäni ei järkevä ihminen toimi näin, miten näin toimiva henkilö voi päästä tälläiseen asemaan?!Rekry mokasi. Oletko nuori? Nyt kuvittelee, että pystyy lakaisemaan mokansa maton alle. Ajattelee, että koska olet nuori, et uskalla nostaa meteliä. jos et itse uskalla niin hae apua. Joku liiton lakimies.
Ja ei kannata ajatella, että jos nostaa metelin, on inhottava mennä enää töihin kyseiseen paikkaan. Mutta palkka kuulostaa niin hyvältä, niin menisin silti ja istuisin vaikka piikkipensaassa, jos vain palkka juoksisi.
Provo, koska iso yritys muka, jonka toiminnassa ei ole päätä eikä häntää.
3/5
Ja ajattele siltä kannalta, että jos olet oikein sinnikäs, ne saattaa lopulta ajatella, että sinut on sittenkin hyvä palkata, koska jaksat yrittää, et anna periksi ja muiden kävellä ylitse. Noita ominaisuuksia ehkä tarviikin jos jollain rahoitusalalla on töissä tms.
Ei sitä työpaikkaa edes ollut. Sua on vedätetty, hkä nimenomaan siksi, että irtisanoutuisit vanhasta työpaikastasi. Tunteeko rekry jonkun sun eksän tai eksän nyksän?
Tehkää työsopimukset aina kirjallisesti. On sitten tj:n tai kesähessun homma. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei järkevä ihminen toimi näin, miten näin toimiva henkilö voi päästä tälläiseen asemaan?!Rekry mokasi. Oletko nuori? Nyt kuvittelee, että pystyy lakaisemaan mokansa maton alle. Ajattelee, että koska olet nuori, et uskalla nostaa meteliä. jos et itse uskalla niin hae apua. Joku liiton lakimies.
Olen nuori, 93 syntynyt.
Jos vien asiaa eteenpäin niin mitä vaadin? Sovittua palkkaa ajalta vai että ottaisivat minut töihin?
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä työpaikkaa edes ollut. Sua on vedätetty, hkä nimenomaan siksi, että irtisanoutuisit vanhasta työpaikastasi. Tunteeko rekry jonkun sun eksän tai eksän nyksän?
Työpaikka oli oikeasti olemassa. Ei tunne, ikäeroa meillä 25 vuotta...
Ei kuulosta unelmatyöpaikalta. Kuka haluaisi tuollaisen pomon alaiseksi. Ainakaan itse en ole valmis kaikkeen rahasta.
Vierailija kirjoitti:
> 24 v nainen
> 80k liksa
> ylintä johtoaJuuh okei.
En olisi mennyt töhin ylimpään johtoon. Rekry on siellä.
Ai että nainen ei voi tienata? Tai jos on nuori? Maailma on täynnä ihmeellisempiäkin saavutuksia..
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin tätä harhaiseksi ajatukseksi, mutta satuinpa seuraamaan sivusta vähän vastaavaa. Firma A:n "hankala" (siis ei tullut toimeen pomon kanssa) tyypin piti saada työtarjous firmasta B. Firman B:n työhönottaja on Firman A pikkupomon (sen, kenen kanssa ei tultu toimeen) kaveri, ja suunnitelma oli saada tyyppi irtisanoutumaan ja sitten koeajalla irtisanoa firmasta B. Tämän tyypin tilalle oli tulossa pikkupomon kaveri.
No tää sankareiden nerokas suunnitelma jäi toteutumatta, mutta kylmäsi kyllä, että jollain käy mielessäkään pelata ihmisillä noin.
oot kyllä aika maanisesti soittanut jos joka toinen päivä...