Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua sivustolta: "perheessä 9 kissaa" ...

Vierailija
27.10.2017 |

Ihan oikeesti. Mikä teitä ihmiset vaivaa? Jos ei ole varaa ostaa jouluruokia (jotka on ihan samanhintaisia kuin normaali ruoka, jos ei ole pakko saada kalaa ja juustoa monensorttista pöytään), niin mikä selitys on silloin pitää YHDEKSÄÄ kissaa?

Kommentit (469)

Vierailija
201/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukilla Suomi nousuun! Monessa ilmoituksessa pyydetään villasukkia, mutta mä vähän ihmettelen kun villasukkia tunnutaan tarjottavan ongelman kuin ongelman ratkaisuksi. Onhan se jotenkin liikuttava ajatus, että vähävarainen jouluiltana istuu villasukat jalassa ihailemassa lasten saamia hygieniatuotteita.

Vierailija
202/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyydetään lahjoja täysi-ikäisille lapsille?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täysi-ikäisillekin lapsille joulu tulee ainakin kalenterin mukaan.

Vierailija
204/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukilla Suomi nousuun! Monessa ilmoituksessa pyydetään villasukkia, mutta mä vähän ihmettelen kun villasukkia tunnutaan tarjottavan ongelman kuin ongelman ratkaisuksi. Onhan se jotenkin liikuttava ajatus, että vähävarainen jouluiltana istuu villasukat jalassa ihailemassa lasten saamia hygieniatuotteita.

Villasukat ovat oikein mukava lahja.  Käsityöliikkeissä pyytävät niistä ihan tuntuvaa summaa.

Vierailija
205/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta mielestäni aikuiset eivät tarvitse lahjoja.

Vierailija
206/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on aikuisuuden raja? Kutsuntaikä? 18-vuotias? 20 v?

Jos ei ole kokenut miltä tuntuu kun jouluna ei saa lahjan lahjaa niin ei kannata asiaa kommentoida. Joulu on perinteisesti kuitenkin koko perheen juhla, vauvasta vaariin. Ei se täysi-ikäisyys poista sitä etteikö joulua haluaisi viettää, haluaisi tuntea kerran vuodessa yhden päivän olevan jotenkin erilainen.

Toisekseen voihan sitä pyytää. Ei siinä mitään väärää ole. Sinun ei tarvitse lahjaa antaa jos ei siltä tunnu.

Vierailija
207/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käväsin Facebookin Jouluapua-sivulla.

Sieltä saa vaikutelman, että kansallispukuiset pyytäisivät eniten jouluapua, mutta kyse lienee kuitenkin siitä, että he eivät häpeä köyhyyttä ja pyytämistä niin kovasti, kuin vaaleat suomalaiset.

Lahjoittajista sain hiukan pelottavan kuvan:

"Kävin perheen ovella, eikä edes kunnolla kiitosta sanottu."

"Eivät päästäneet eteistä pidemmälle."

"He eivät olleet kotona, kun MINÄ tulin oven taakse."

"En saanut edes halausta."

"Ei mitään kiitosta, ei korttia, ei kahvia tarjottu eikä myöhemminkään otettu yhteyttä. Kuitenkin annoin yhteensä lähes 500€:n arvosta tavaraa kolmelle perheelle. Kyllä on paha mieli."

Mitä ihmettä he oikein haluavat niiltä köyhiltä! Hämmentävää.

"Eteistä pidemmälle"??

Miksi pitäisi päästää? Ei lahjoittajalla ole mitään oikeutta tehdä tupatarkastusta ja monia varmaan saattaa hävettääkin vanhat tavarat..

Jos joku ostaa multa tavaraa torissa, en päästä häntäkään eteistä pidemmälle. Enkä tarjoa kahvia tms.

Kortti?? Ensin ihmetellään miksei ihmiset käytä rahaa järkevämmin, jotta eivät olisi köyhiä ja sitten vaaditaan kortteja ostamaan ja kahvia keittelemään. Huhhuh.

Vierailija
208/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työssäkäyvä ihminen. Haaveilen lauman jatkoksi vielä yhdestä kissasta mutta olen todennut että ei ole varaa. Ei kannata vetää taloutta liian tiukille.

Teini-ikäisille voi olla hankala järjestää sellaista joulua kun haluaisivat. Pitäisi olla miljonääri. Siihen leikkiin en ole lähtenyt mukaan, meidän perheessä eletään myös joulu tulojen mukaan, tykkäsi teini tai ei.

Autamme aikuisia lapsiamme mutta siinäkin menee raja. Myös omien siipien kantavuutta on testattava ja otettava vastaan mahalaskuja, niistä oppii eikä vanhempi voi olla koko ajan ottamassa koppia ja silittämässä päätä ja maksamassa maksamattomia laskuja lapsen puolesta. No ei meiltä ole sellaista edes kysytty mutta näiden apua pyytäjien teksteistä tulee joskus sellainen olo että aikuinen lapsi käyttää hyväkseen vanhempiaan.

Vierailija
209/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aikaisemmin sivustolla käynyt ja tuntuu kyllä tosi pahalta. Moni pyytää vaatteita, alusvaatteita, hygieniatuotteita. Ei siis mitään kalliita lahjatoiveita ja itse en törmännyt yhteenkään ilmoitukseen, missä olisi pyydetty jotain todella kallista. Monissa oli, että käytettykin käy.

Näitä kommentteja kun luin niin kuvittelin avunpyyntöjä todella härskeiksi.

Olisi hyvä pitää mielessä, että jos siellä yhdellä on mopo vähän karannut käsistä niin ei kaikkia pidä sen vuoksi leimata.

Sama juttu! Oon monena vuonna auttanut ja on ollut erittäin helppo löytää perhe, jolla on järkevät toiveet ja tilanne vaikuttaa sultä, että se on tullut yllättäen, esim. puolison kuolema. Mulla kriteerinä yleensä vielä se, että on mun kanssa samasta kaupungista, vaikka postitankin jutut. Haluan tukea paikallista.

Edellisellä kerralla perheessä oli 2 lasta, tytölle toivittiin kirjaa ja jotain muuta pientä, tykkäsi Frozenista. Lisäksi sukkahousuja ja alusvaatteita. Pojalle toivottiin Legoa (ei määritelty sarjaa eikä suuruutta) ja sukkia tms. ihan tavallisia juttuja.

Lisäksi perhe toivoi jouluruokaa.

Perheen isä oli sairastunut vakavasti ja äiti jäänyt työttömäksi.

Jouluruoka oli kommenttien mukaan jo järjestetty, ostin tytölle Frozen kirjan, pikkareita ja kahdet sukkahousut ja pojalle parinkympin Legon jonka mun oma samanikäinen poika hänelle valitsi + sukkia.

Jäi hyvä mieli. Perheen äiti kiitti vuelä joulun jälkeen sähköpostilla. Aikaisempina vuosina olen mm. lahjoittanut teineille kosmetiikkaa ja esim. 20 € pelilahjakortin.

Vierailija
210/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeesti. Mikä teitä ihmiset vaivaa? Jos ei ole varaa ostaa jouluruokia (jotka on ihan samanhintaisia kuin normaali ruoka, jos ei ole pakko saada kalaa ja juustoa monensorttista pöytään), niin mikä selitys on silloin pitää YHDEKSÄÄ kissaa?

Joka ikinen vuosi löytyy sitten ainakin 1 sankari joka menee nuuskimaan jollekin vähävaraisten "jouluapua"-sivustolle että saa tulla sopivan yksityiskohdan löytyessä paheksumaan sitä tällaisille palstoille.

Huvinsa kullakin mut jotenkin vielä säälittävämpää kuin köyhyys.

Vierailija
211/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole kokenut miltä tuntuu kun jouluna ei saa lahjan lahjaa niin ei kannata asiaa kommentoida. Joulu on perinteisesti kuitenkin koko perheen juhla, vauvasta vaariin. Ei se täysi-ikäisyys poista sitä etteikö joulua haluaisi viettää, haluaisi tuntea kerran vuodessa yhden päivän olevan jotenkin erilainen.

Toisekseen voihan sitä pyytää. Ei siinä mitään väärää ole. Sinun ei tarvitse lahjaa antaa jos ei siltä tunnu.

Joulua voi viettää vallan mainiosti ilman tavaramäärää, ainakin aikuiset.  18-vuotias on aikuinen.

Vierailija
212/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukat ovat oikein mukava lahja.  Käsityöliikkeissä pyytävät niistä ihan tuntuvaa summaa.

Olen ihan samaa mieltä, kivojahan ne ovat. Ja kyllä niistäkin osataan hinta ottaa, en epäile. Mutta kuinka monet villasukat ihminen tarvitsee? Villasukkia on tehty urakalla ainakin maahanmuuttajille, vanhainkoteihin, vähävaraisten jouluun jne.

Vierailija
213/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Olen sosiaalityöntekijä saanut huomata, että ongelmat ja lemmikit kasautuvat samoihin perheisiin. Varmasti myös monilla "normaaleilla" ja varakkailla perheillä on paljon lemmikkejä, mutta heillä niihin onkin varaa.

Olen monesti surkutellut, kun köyhällä perheellä on lemmikki sairaana, eikä ole varaa viedä sitä eläinlääkäriin. Tai ei jaksa hoitaa eläintä.  Ymmärrän, että köyhän elämään lemmikki tuo usein paljon iloa, mutta eläintä pitää myös ajatella: on oltava muutama satanen säästössä sen lääkärikäyntejä varten, ja on oltava jaksamista huolehtia siitä. Ja mikä tärkeintä, on oltava varaa ruokkia ja vaatettaa myös ne perheen ihmiset!

Ja joka ikinen vuosi löytyy se surkutteleva sosiaalityöntekijä , joka sen sijaan että "surkuttelee" tekisi työnsä suoraselkäisesti ja selkärankaisesti. Surkuttelematta.

Ellei heikkoja autettavia olisi, surkuttelevat sosiaalityöntekijät olisivat itse nykysuomessa jouluapu-sivustolla.

Vierailija
214/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulua voi viettää vallan mainiosti ilman tavaramäärää, ainakin aikuiset.  18-vuotias on aikuinen.

Toivottavasti sinulle ei ole lapsia. 18-vuotias saa juoda viinaa, ajaa autolla ja äänestää, mutta monella tapaa on vielä keskenkasvuinen. Aivojen tunne-elämää ohjaava osa kehittymätön. Olet siis sitä mieltä, että 18-vuotias ei enää lahjoja tarvitse. Ja huom! En puhunut "tavaramäärästä" (viitannet valtavaan lahjaröykkiöön) vaan paketista tai kahdesta.

Vierailija
215/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Olen sosiaalityöntekijä saanut huomata, että ongelmat ja lemmikit kasautuvat samoihin perheisiin. Varmasti myös monilla "normaaleilla" ja varakkailla perheillä on paljon lemmikkejä, mutta heillä niihin onkin varaa.

Olen monesti surkutellut, kun köyhällä perheellä on lemmikki sairaana, eikä ole varaa viedä sitä eläinlääkäriin. Tai ei jaksa hoitaa eläintä.  Ymmärrän, että köyhän elämään lemmikki tuo usein paljon iloa, mutta eläintä pitää myös ajatella: on oltava muutama satanen säästössä sen lääkärikäyntejä varten, ja on oltava jaksamista huolehtia siitä. Ja mikä tärkeintä, on oltava varaa ruokkia ja vaatettaa myös ne perheen ihmiset!

Sosiaalityöntekijän käsitteistöä : mikä onkaan kenenkin sosiaalityöntekijän mukaan normaali.

Olisiko keskiverto parempi ilmaisu.

Vierailija
216/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se on sinun MIELIPITEESI. Jonkun toisen mielestä sitten jotain muuta. Absoluuttista totuutta tähän asiaan tuskin löytyy.

Vierailija
217/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli ahdistunut olo, kun luin perheiden toivomuksia. Mietin, voisinko auttaa, mutta ei taida olla varaa. Auttaisin, jos voisin. Mutta miten joku voi arvostella tällaisessa asemassa olevia, apua hakevia ihmisiä? Lyödä lyötyä? Täytyy olla kylmä ja kova ihminen. Sosiaalityöntekijöitäkin täällä ilkkumassa köyhiä perheitä. Täytyy olla itsellä asiat huonosti, jos heikompiaan pitää alkaa haukkumaan.

Kusipäätouhua käydä kyyläämässä tollaisten sivustojen avuntapeita, ilman aikomustakaan auttaa.

Sitten analysoida heidän elämäntilanteitaan tällaisilla nettipalstoilla, ihan hyeenameininkiä. Sairasta. Vielä joku "surkutteleva sosiaalityöntekijäkin" tuossa.  "Ylpeys käy lankeemuksen tiellä" sanoo vanha kansa.

Vierailija
218/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan samaa mieltä, kivojahan ne ovat. Ja kyllä niistäkin osataan hinta ottaa, en epäile. Mutta kuinka monet villasukat ihminen tarvitsee? Villasukkia on tehty urakalla ainakin maahanmuuttajille, vanhainkoteihin, vähävaraisten jouluun jne.

Jos niitä toivotaan lahjoiksi, niin varmasti villasukista tykätään.

Vierailija
219/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käväsin Facebookin Jouluapua-sivulla.

Sieltä saa vaikutelman, että kansallispukuiset pyytäisivät eniten jouluapua, mutta kyse lienee kuitenkin siitä, että he eivät häpeä köyhyyttä ja pyytämistä niin kovasti, kuin vaaleat suomalaiset.

Lahjoittajista sain hiukan pelottavan kuvan:

"Kävin perheen ovella, eikä edes kunnolla kiitosta sanottu."

"Eivät päästäneet eteistä pidemmälle."

"He eivät olleet kotona, kun MINÄ tulin oven taakse."

"En saanut edes halausta."

"Ei mitään kiitosta, ei korttia, ei kahvia tarjottu eikä myöhemminkään otettu yhteyttä. Kuitenkin annoin yhteensä lähes 500€:n arvosta tavaraa kolmelle perheelle. Kyllä on paha mieli."

Mitä ihmettä he oikein haluavat niiltä köyhiltä! Hämmentävää.

Suomessa ei ole yhtään todellista köyhää kansallispukua käyttävissä

Vierailija
220/469 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen vuosi löytyy sitten ainakin 1 sankari joka menee nuuskimaan jollekin vähävaraisten "jouluapua"-sivustolle että saa tulla sopivan yksityiskohdan löytyessä paheksumaan sitä tällaisille palstoille.

Huvinsa kullakin mut jotenkin vielä säälittävämpää kuin köyhyys.

Kun kaikki ei mene potentiaalisille auttajille läpi, mitä siellä toivotaan ja selitetään. Olisikin kerjääjien taivas, kun kaikkea pyytäisivät ja saisivat, ilman omaa vastuuta elämästään. Ja siitä oltaisiin vielä hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme