Ruokaboksi - aiotteko kokeilla? Mikä erottaa muista?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Pettynyt 2018 kirjoitti:
Taitaapi olla tältäkin sivulta 98 % ruokaboksin omaa väkeä kommentoimassa..
Kerran olen tilannyt 4 henkilölle, 3 päivä ruoat. En tilaa enää!
Ruokaboksi oli toimitettu ilmoitettua kellon aikaa huomattavasti aikaisemmin ja jätetty rappukäytävään. Luovutus hetkellä boksin vastuu siirtyy tilaajalle.
Mikäli laatikossa pakastetuotteet sulaa tai muita ruokia menee pilalle niin vastuu on tilaajan.
Selitys: Aikaisemmatkaan tilaajat eivät olleet kotona, joten olemme jättäneet paketteja ovien eteen...
Mitenköhän tämä ei saa enempää keskustelua aikaan kun katsoo googlen arvosteluja (tai arvosteluja mistä tahansa muualta kuin yrityksen nettisivuilta?) ?
Tiedän vain tyytyväisiä someinfluencereita, jotka ovat olleet tyytyväisiä.
Muut ovat pettyneet hintalaatusuhteeseen, puuttuviin tuotteisiin, toimitustapoihin, myyntiin jne jne.
Täällä taitaa edelleen olla fanit ja työntekijät kilpaa kehumassa.
tämä on halpa mainosalusta vaikka palkkaisit muutaman myyrän kehumaan tuotteitasi.
Asun ulkomailla ja ruokaboksi maksaa 60 euroa viikossa. Olen tosi tyytyväinen tilaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja ruokaboksi maksaa 60 euroa viikossa. Olen tosi tyytyväinen tilaukseen.
Ja tähän siihen sisältyy viisi kahden hengen annosta. Tuo riitää paremmin kuin hyvin viikoksi yhdelle ihmiselle ja tulee syötyä ihan monipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vegeboksin kokkailija täällä terve. Ensimmäisen ruuan kokkasin. Ihan reilu annos tuli Vegegulassia tästä pienimmästä boxista. Kolme aikuista söi ja huomiseksi jäi vielä pikku lounas yhdelle. Raaka-aineet olivat kalliimpaa merkkiä mitä itse normaalisti ostan (jalotofua, Muttia). Itse suosin kauppojen omia merkkejä. Pistin mausteita reilummin kuin ohjeessa. Olisi saanut pistää vieläkin reilummin. Eli tosi varovaiset määrät oli ohjeistettu. Mutta kokemuksena varsin positiivinen.
Piti vielä palata tähän kun esim Prisman foodieta suositeltiin. Uteliaisuuttani näpyttelin tuon pienen Vegeboksin tuotteet koriin. 23,56 € tuotteet + keräily s-etukortilla 4,90 € + kotiinkuljetus s-etukortilla 15,90 €= yht. 44,36 € . Ja tämän pienen boksin hinta siis on sen 59 € (josta sain PSBU alekoodilla 20€ alen) . Eli alehinnalla ok mutta tuskin jään normihinnalla säännölliseksi käyttäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio, koska mulla menee viikossa vähemmän kauppaan ja osaan kokata itse ihan ilman reseptejä. Toi on uusavuttomille ja laiskoille.
Miten joku pystyy näkemään kaiken näin positiivisesti 😂 Ei saatana.
Asiaahan ei voi nähdä niin että kun ei käy kaupassa, jää aikaa jollekin tärkeämmille jutuille. Tai että voi joskus kokeilla jotain uutta.
Itse ainakin teen liian usein samoja ruokia.
Osaan tehdä ruokaa, en ole uusavuton enkä myöskään laiska. Päinvastoin, käytän aikaani mieluimmin muuhun kun prismassa juoksuun🤷🏼♀️
Pitää kuitenkin olla tiettynä päivänä tietylla aikavälillä kotona odottelemassa ruokien saapumista. Säätää ilmoittamisten kanssa milloin onkin vaikka mökillä tai muuten reissussa.
Tuo rajoittaa jo aikalailla omaa vapaudentunnetta.
Tuon kun tilaa niin saa suurimman osan ajasta syödä vanhentuvia elintarvikkeita. Kerran viikossa taidetaan toimittaa. Lähes viikon vanha salaattikin alkaa oleen aika huonossa kunnossa, samoin tuorekurkut.
Vierailija kirjoitti:
Tuon kun tilaa niin saa suurimman osan ajasta syödä vanhentuvia elintarvikkeita. Kerran viikossa taidetaan toimittaa. Lähes viikon vanha salaattikin alkaa oleen aika huonossa kunnossa, samoin tuorekurkut.
Maanantai on toimitus. Kolmen tai neljän päivän ruuat eli torstai/perjantai viimeinen ruoka. Ei mulla kyllä tuossa ajassa salaatit/kurkut vanhene kun säilyttää jääkaapin vihanneslaatikossa?? Vai käytkö joka päivä hakeen kaupastakin salaatit? Minä en :) . Tästä vielä sen että ruoka-aineet kyllä saa pilantumaan väärällä säilytyksellä. Jos tuorekurkun jätät jääkaapin hyllylle (eli liian kylmään) on se kyllä pian käyttökelvoton.
Vegeboksin ruuat nyt kokattu.
Vaikka pikkuisen olin pettynyt ainesten määrään niin kummasti tuosta pienestä boksista tulee ruokaa. Mitoitettu siis 1-2 hengen talouksille. Meillä syöjiä on 2 aikuista ja teini. Ja kaikista aterioista on jäänyt mulle vielä seuraavan päivän lounas.
Reseptit on selkeitä ja helppoja. Ja tosi rentouttavaa ettei ole tarvinnu miettiä mitä tänään syötäisiin :). Ainut kritiikki että ohjeiden mauste määrät on tosi maltilliset. Tykkään itse aika maustetetusta ruuasta.
Ihanaa että hävikkiä ei ole tullut. Tämä on itselle ollut opettavaista. Nyt huomaan että teen normisti aivan liian suuria satseja. Eikä niitä tule heitettyä pakkaseen. Hävettävän paljon mennyt ruokaa roskiin.
Seuraavaksi kokeiluun menee normi Ruokaboksi.
Suosittelen ennakkoluulottomasti kokeilemaan. Pientä arjen luksusta. PSBU koodilla saa sen 20 euron alen niin ei ole kalliskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ruokaboksi on kyllä kilpailijoihin verrattuna yllättävän kallis. Sannan ruokakassi ja Anton & Anton ovat halvempia ja omasta mielestäni myös maukkaampia.
Mielellään kokeilisin näitä mutta eivät toimi Oulun seudulla
:(. Joten Ruokaboksin eri versioita nyt kokeilen.
kait joku tuohonkin retkahtaa,koko juttu on täyttä humpuukia.ensinnäkin,marketista saapi tarvikkeet murto-osalla.eihän edes tiedä tarkkaan mitä raaka-aineita loota sisältää.monelle onnettomalle tilaajalle tavarat jätetty rappukäytävään jossa ovat lojuneet tuntikaupalla.OIKEASTI TÄYTTÄ HUMPUUKIA,EI TARVITSE EDES KOKEILLA.PRISMA ON PARIN SADAN METRIN PÄÄSSÄ,SIELTÄ HAETAAN JATKOSSAKIN SE MITÄ TARVITAAN.
Meille on tullut Ruokaboksi ja olemme olleet todella tyytyväisiä.
Ruuanlaittoon osallistui nyt koko perhe. Myös puoliso on innostunut ruuanlaittoon, kun on helpot reseptit ja ainekset valmiina. On tullut uusia ruokalajeja, ruoka-aineita, enemmän kalaa ja kasviksia.
Ruuat tuodaan kotiin. Pakkaustarvikkeet viedään pois. Ei jää ylijäämää tarvikkeista. Ei tarvitse miettiä viikon ostoksia, käydä kaupassa. Välillä ruoka riittää 2 ateriaan. Jos ei, niin vähintään saada yksi lounas.
Ruoka-aineet ovat olleet laadukkaita ja suurelta osin kotimaisia. Lihat laadukkaat erityisesti. Pari reklamaatioita olen tehnyt. Ne hoidettiin nopeasti ja erittäin asiallisesti. Ei mitään valittamista.
Meillä boksi on vähentänyt ruuan kokonaiskustannuksia. Ei tule heräte ostoksia, ei pois heitettävää ruokaa. Myös aikaa ja energiaa säästyy.
Tällaista palvelua olin jo odotellut.
Nimimerkki tyytyväinen asiakas
Komppaan edellistä. Just tämä hävikin lähes nollaantuminen on hyvä ja heräteostot jää pois. Tosi on että kaupasta saa halvemmalla samat aineet. Mutta oon sitten varmaan uusavuton kun ostan liikaa. Mutta käyttäkää 20 kymmenen euron alekoodi tuossa ylhäällä mainittu PSBU vaikka. Niin ei paljon kalliimmaksi tule kuin kaupasta hakis.
en mene halpaan kirjoitti:
kait joku tuohonkin retkahtaa,koko juttu on täyttä humpuukia.ensinnäkin,marketista saapi tarvikkeet murto-osalla.eihän edes tiedä tarkkaan mitä raaka-aineita loota sisältää.monelle onnettomalle tilaajalle tavarat jätetty rappukäytävään jossa ovat lojuneet tuntikaupalla.OIKEASTI TÄYTTÄ HUMPUUKIA,EI TARVITSE EDES KOKEILLA.PRISMA ON PARIN SADAN METRIN PÄÄSSÄ,SIELTÄ HAETAAN JATKOSSAKIN SE MITÄ TARVITAAN.
OMG.... saa käyttää jos haluu.. Mut ei oo pakko 🤪
Olen kokeillut ruokaboksia nyt 2 viikkoa, eka viikko pieni boksi kahdelle aikuiselle 3 päivänä, mutta tällä viikolla suurensin boksin isoon kokoon, että jäisi enemmän safkaa seuraavan päivän lounasta varten. Ensi viikosta lähtien tilasin jo 4 päivän ison boksin. Teen duunia kotona, mies duunipaikalla, joten on mukavaa kun lounaallakin on jotain hyvää syötävää. Kokkaamisesta on tullut taas hauskaa, kun ei tule tehtyä niitä samoja safkoja, mitä normaalisti aina tulee tehtyä. Tämä helpottaa elämää todella paljon, asiantuntijatyötä tekevänä mietin satoja yksityiskohtia joka päivä, ja aivot tuntuu duunipäivän päätteeksi olevan melko lailla "mehuista puristetut", siksi tämä pieneltä tuntuva asia, kuten ruoan miettiminen on usein stressannut liikaa. Nyt vain mietin, että miksi en alkanut tilaamaan ruokaboksia aiemmin? Olen tilannut safkat verkkokaupasta jo monta vuotta, ja silti tulee aina tehtyä verkossakin heräteostoksia ja tilattua kamaa, jonka joutuu heittämään pilaantuneena pois kun tuli ostettua liikaa, tai vääriä juttuja. Väitän, että tämä tulee säästämään meille ruokakustannuksissa pitkällä juoksulla, kun hävikki jää pois ja arkisin vähenee Wolt-tilailut ja noutoruoan hakeminen. Viikonloppuisin käyn ihan mielelläni ulkona syömässä :)
Soittivat sieltä mutta eivät suostuneet kertomaan ainesosia tai mitkä ruuat sisältävät maidon ainesosia siis. Ihmettelin kun eikö se ole kuluttajan oikeus saada tietää mitä on ostamassa, taisi tulla joku direktiivikin asiasta parisen vuotta sitten, väitti tähän vastaan ja löi luurin melkein korvaan. Ei löytynyt ainesosia edes nettisivuilta. En suosittele.
Kokemusta yhdestä boksista ja ihan hyvät ruoat saimme ilman stressiä. Voisi välillä taas tilata, mutta ei säännöllisesti tilata. Meille tuli vegeboksi. Olen kasvissyöjä ja halusin saada kasvisruokaa tehdä stressittä. Tuota Anton Antonia varmaan tulen kokeilemaan.
Tilasin nyt eläkkeellä olevalle isälleni kun tuntui olevan ideat vähissä reseptien suhteen. PSBU koodilla sai tututumis alennuksen ja luultavasti melkein viikon ruoat tulee yhdelle hintaan 39 euroa, ei kallista. Toivottavasti tykkää.
Huonoa asiakaspalvelua firmalta ja laatikon hinta ja laatu suhde ei mielestäni kohtaa. Elintarvikkeet ei kovinkaan tasokkaita (valkosipulit homeessa ja muuta mukavaa)
en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia ?
Joo, kokemus on HUONO - vaikka sanovat, että siitä pääsee irti, jos ei haluakaan enempää bokseja, se on valhetta. Jos kerran tilaat boksin, et pääse siitä irti. He ovat siis huijareita.
Toisaalta varmaan kätevä jollekin lapsiperheelle, joilla ei ole rahasta puutetta ja jotka tosiaan tarvitsevat tuota - he eivät sitten ehkä haluakaan irti tuosta puljusta, koska se on varmaan heille kätevä. En osaa sanoa, onko niin.
se vaalea johtajako niitä kasailee, taitaa kuitenkin mahorkka haista boxeissa.