Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vaikeaa naisen on pysytellä hoikkana tai edes melkein hoikkana yli 27-vuotiaana?

Vierailija
23.10.2017 |

Tuntuu välillä, ettei naiset paljon muusta puhukaan kuin laihduttamisesta, niin mietin vain, että miksi se ei sitten onnistu? Kun naiset eivät kerran juo tai herkuttele tai löhöile (aina ovat palstamammatkin kuulemma liikkumassa sen minkä kotitöiltä ja museoiden kiertelyiltä ehtivät), niin kyllä tämä kuvio hieman kummastuttaa.

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla kyllä alkoi painoa kertymään yli 30-vuotiaana. Ihan sama ruokavalio kuin nuorempana. Olen vieläkin normaalipainoinen (170/63), mutta siitä parikymppisen 55 kg saa vain haaveilla...

Vierailija
2/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin mahdotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla kyllä alkoi painoa kertymään yli 30-vuotiaana. Ihan sama ruokavalio kuin nuorempana. Olen vieläkin normaalipainoinen (170/63), mutta siitä parikymppisen 55 kg saa vain haaveilla...

Mutta sehän se idea onkin, että on syötävä vähemmän, koska kulutus iän myötä pienenee. Tietenkin painoa kertyy, jos syö yhtä paljon kuin nuoruudessa. Sehän on aivan selvä.

Vierailija
4/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. 

Mielestäni naisten pitäisi ottaa mallia miehistä, joista vain 66 prosenttia on ylipainoisia.

Vierailija
5/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin mahdotonta.

Miksi?

Vierailija
6/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaa johtuen hormoneista. Tosin sama juttu miehilläkin.

Vierailija
7/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. 

Mielestäni naisten pitäisi ottaa mallia miehistä, joista vain 66 prosenttia on ylipainoisia.

Miehet eivät paljon laihduttamisesta höpisekään. Ja tuo jatkuva painoindeksiin vetoaminen taitaa olla ainoa mieltäsi rauhoittava keino. Laihduttaminen olisi tehokkaampaa, usko pois.

Vierailija
8/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikeaa johtuen hormoneista. Tosin sama juttu miehilläkin.

Eikös naisilla ne hormonit muutu isommin vasta vaihdevuosien aikana? Sen jälkeisen painonnousun kyllä ymmärrän.

Vierailija
9/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. 

Miehet eivät paljon laihduttamisesta höpisekään. Ja tuo jatkuva painoindeksiin vetoaminen taitaa olla ainoa mieltäsi rauhoittava keino. Laihduttaminen olisi tehokkaampaa, usko pois.

Minun mieltäni? Minä kirjoitit kommentin aloitukseesi. 

Vierailija
10/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Itselleni oli tosi helppoa, en vain lihonut vaikka paljon söinkin. Imettäessä laihduin entisestäänkin ja mittari oli 170/52 viel yli 30-vuotiaanakin. Nyt kun ikä lähestyy neljäkymmentä, joudun jo tosissani miettimään mitä syön.

Vierailija
11/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset lihovat helpommin hormoneiden takia, lisäksi raskauksien jälkeen jää helposti ylimääräistä.

Vierailija
12/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Normaalipainoinen olen ja pysyn. En toki mässäile, syön kyllä herkkujakin, mutta liikun suhteelisen paljon. En ole mikään himourheilija silti. 46V

Vierailija
13/165 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. 

Minun mieltäni? Minä kirjoitit kommentin aloitukseesi. 

Et kuitenkaan pyhunut esim vyötärölihavuudesta, joka on naisilla jopa yleisempää kuin miehillä. Vain painoindeksistä, joka ei tee eroa rasvattomalle ja rasvapainolle.

Vierailija
14/165 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin lihoa vasta 47-vuotiaana, kun työ muuttui istumatyöksi. Ei mikään liikunta vapaa-ajalla riitä. Ongelma on se, että mulla on nälkä, jos syön vähemmän. Proteeini ei vie multa nälkää, vaikka niin väitetään, vaan pitää syödä tasapuolisesti kaikkea ja riittävästi. Tää istumatyö tekee sen, ettei oikein kakatakaan ja arkiliikunta töissä jää tosi vähäksi. Ei riitä salilla käynti, työmatkapyöräily ja viikonloppulenkit, kun istuu 8 tuintia päivässä. Taukotilaankin on matkaa vain muutama metri. En tosin lihonut nyt hirveästi, mutta kuitenkin lievään ylipainoon, mitä en tunnu saavan millään pois, muuten kuin olemalla nälkäinen ja sitten en jaksa tehdä töitä ja väsyttää. 

Vierailija
15/165 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painoin 20-27v ikäisenä noin 58kg. Olin hoikka, kävin paljon jumppaamassa, tarkkailin syömisiäni ja kävin usein viikonloppuna bilettämässä.

Nyt olen 30v. Muutama kuukausi sitten painoin 65kg, nyt 62kg, ja tarkoitus pudottaa vielä 2kg. Viime vuoden lähinnä löhöilin, kävin töissä ja söin herkkuja. Liikuntaa harrastin ehkä kerran kuukaudessa. Nyt viimeiset 3kk olen liikkunut 3-5 päivänä viikossa ja syönyt ihan normaalia terveellistä ruokaa. Minulla tuo painon kertyminen johtui nimenomaan tuollaisesta flegmaattisesta elämäntavasta. Onneksi heräsin tuohon 65kiloon ja nyt suunta oikeaan päin :)

Vierailija
16/165 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sehän se idea onkin, että on syötävä vähemmän, koska kulutus iän myötä pienenee. Tietenkin painoa kertyy, jos syö yhtä paljon kuin nuoruudessa. Sehän on aivan selvä.

Mulla kulutus ei ole voinut pienentyä iän myötä, päinvastoin. Parikymppisenä elämäni oli tosi passiivista: lähinnä luin tentteihin enkä harrastanut liikuntaa nimeksikään. Sain syödä ihan mitä tahdoin enkä lihonut.

Nyt 32-vuotiaana kävelen reippaasti tunnin joka päivä, lisäksi harrastan raskasta liikuntaa kolme tuntia viikossa. Vaikka peruskulutus on iän myötä toki hiipunut, niin aktiivisuuteni on takuulla lisääntynyt niin paljon, että kaloreita kuluu enemmän kuin parikymppisenä. Siitä huolimatta joudun katsomaan tosi tarkkaan, mitä syön. Nyt olen 176 cm ja 67 kg – välillä olen painanut vähän enemmän, välillä taas vähemmän.

Iän (ja lastensaannin?) myötä monille vaan tapahtuu jotain sellaista, mikä saa ruoan muuttumaan läskiksi paljon aiempaa helpommin...

Vierailija
17/165 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa.

16v-38v painoin n 55 kiloa

38v-  olen painanut 63 kiloa, nyt 57v

4 lasta. Tuo 8 kilon nousukin tuli lihaksista alun perin. Eli olen muuttunut laihasta normaalipainoiseksi

Vierailija
18/165 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pulskistuin tasaisesti 12-vuotiaasta 24-vuotiaaksi ja sitten laihdutin bmi 27->19. Nyt 30v eikä ole ollut painonhallinnassa ongelmaa, saa nähdä miten käy tällaiselle uushoikalle iän myötä.

Vierailija
19/165 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen ehkäisy sotkee monella kropan toimintaa, että kyllä tämä ihan siitä miesten kikkelin hyvinvoinnin ylläpitämisestä johtuu. Minulla ei ollut pienintäkään taipumusta lihomiseen ennen ehkäisyn aloittamista, sitten saman tien +7kg vaikka MIKÄÄN MUU ei elämäntavoissa muuttunut. Eli mun pitäisi syödä ihan naurettavan vähän, jotta en lihoisi.

Vierailija
20/165 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonaalinen ehkäisy sotkee monella kropan toimintaa, että kyllä tämä ihan siitä miesten kikkelin hyvinvoinnin ylläpitämisestä johtuu. Minulla ei ollut pienintäkään taipumusta lihomiseen ennen ehkäisyn aloittamista, sitten saman tien +7kg vaikka MIKÄÄN MUU ei elämäntavoissa muuttunut. Eli mun pitäisi syödä ihan naurettavan vähän, jotta en lihoisi.

Tuokin on todella yksilöllistä. Söin pillereitä 12v sekä käytin yht 9v hormonikierukkaa eikä vaikuttanut yhtään painoon.

17