Mitkä asiat ovat tällä hetkellä elämässänne hyvin?
Laitetaan välillä negatiivisten ketjujen vastapainoksi tällainen :) Asia voi olla pieni tai suuri, pääasia että itse olet siitä onnellinen.
Omani
* Olen terve
* Isäni sairauteen löydettiin viimein lääke joka toimii
* Ihana koiravauvani täyttää tänään vuoden, aion tänään leipoa sille maksalaatikko-nakkikakun
Siinä nyt ensimmäisenä mieleen tulevat, kertokaa omianne :)
Kommentit (56)
Olen masennuksestani voiton puolella. Kun tästä paranen, niin pystyn hakemaan töitä ja solmimaan uusia ihmissuhteita.
Ruokaa, vaatetta, lämmin peti. Siedettävä vointi.
Olen herännyt egon valheista. Ja onhan se kiva että on katto pään päällä. Ruokaa pystyn ostamaan ja olen suht tervekin.
- koko perhe on terveitä
- ollaan saatu kaksi tervettä lasta
- talous on kunnossa, ei tarvitse miettiä voiko hankkia sitä tai tätä tai olla lapsen kanssa kotona
- tänään paistoi aurinko
- minulla on uusia kivoja ystäviä, joihin olen tutustunut parin viime vuoden aikana
- puoliso on ihana, reilu, kiltti ja hyvä isä
Elämässäni on kaikki hyvin. Perhe, läheiset, koti, toimeentulo. Aina olisi valitettavaa ja asioita joita haluaisi, mutta pitää muistaa se kaikki hyvä mitä on eikä vain haaveilla siitä mitä voisi olla:)
Lapseni selvisi hengissä itsemurhayrityksestä pari viikkoa sitten.
En voisi olla onnellisempi. Yritys oli tekotavaltaan sellainen, että olisi voinut vammautua pahastikin. Mutta fyysisesti on aivan ok.
Olen vähentänyt radikaalisti alkon käyttöä viimeisen kolmen viikon aikana. Olen jo vuosikausia ryypännyt vähintään joka viikonloppu, usein muutamana päivänä viikossa, nyt on mennyt vaan pari kertaa eikä edes oikein kännejäkään. Tuli vähän kolhuja niin ei oo tehnyt mieli ryypätä. Mieliala on ollu parempi, ihanaa nauttia omasta rauhasta selvin päin. Keskiviikkona on rahapäivä ja kerrankin en aio juoda :)
Ihanat syyssäätkin vielä, no kyllä tämä tästä vielä kaamosmasennukseksi muuttuu mutta nautin nyt vielä kun voin.
- Kissanpentuni kasvaa hurjaa vauhtia ja on aivan ihana menijä hulluine leikkeineen, saa joka päivä ilahtumaan <3
- Poikaystävän masennus on lieventynyt, jaksaa enemmän ja meillä menee paremmin
- Minulla on oikeastaan aika kiva hymy!
Olen 50v, sain työtä kuukaudeksi, nyt sopimusta on jatkettu jo puoleksi vuodeksi, jatkoa saattaa olla luvassa senkin jälkeen. Nautin työnteosta vaikka se onkin fyysisesti aika raskasta. Kävin tutkimuksissa ja löytyi kasvain. Se todettiin onneksi hyvänlaatuiseksi. Olen saanut pudotettua painoa noin 9 kg 4 kk aikana, vuosia olen yrittänyt. Että voi asiat olla hyvin! Olen kiitollinen.
Sain alkukuusta vuosia odottamani lapsen. Hän on rauhallinen, kaunis ja ilmeikäs pieni tyttö, ja olen rakastunut korviani myöden.
Ainut hyvä asia elämässäni on tämä muutaman kuukauden työ pitkän työttömyyden jälkeen. Tosin esimies suoraan h*lvetistä eli ei tämäkään yhtä juhlaa ole vaan palkka on työn ainoa positiivinen puoli.
N40
Meillä on kiva koti ja muutettiin juuri miehen kanssa isompaan makkariin, lapsen sänky siirrettiin meidän pienempään makkariin kun on kotona niin harvoin. Yllättävän mukavalta tuntui tämä, ollaan jo pitkään odotettu että päästään tähän isompaan makkariin. Lapselle on asunto jo hankittuna ja se valmistuu keväällä, sitäkin odotetaan innolla että päästään katsomaan miltä näyttää ja vähän miettimään sisustusta.
Miehellä hyvä työ ja hyvä palkka, minä olen työtön mutta pääsen ehkä työvoimakoulutukseen, jos löytyy yhteistyöyritys. Ja ainakin sellaiseen toiseen palveluun, missä on vähän uraohjausta ja muuta tsemppausta, pääsen jos ei muuta. Vähän toiveikkaampi olo siis pitkästä aikaa.
Painoa olen saanut 9kg alas. Normaalipainoon on vielä matkaa, mutta tämänkin suhteen jo toiveikkaampi olo, että kyllä tämä tästä pikku hiljaa menee parempaan suuntaan.
Lapsi näyttää pärjäävän koulussa hyvin. Keväällä lakkiaiset. Ja olen toiveikas, että saa varmistettua opiskelupaikan jo keväällä jonkun kilpailun kautta.
Olen terve, minulla on töitä ainakin tällä hetkellä, olen onnellisesti naimisissa ja meillä on kiva koti. Taloudellinen tilanne on myös hyvä, ei tarvitse pihistellä ja säästöön menee myös ihan kivasti rahaa. Pitäisi useammin miettiä mitä kaikkea hyvää elämässä on, koska monesti joku pienikin vastoinkäyminen saa mut murehtimaan miten koko elämä on muka paskaa...
Minulla on aina ollut kaikki todella hyvin mutta olenkin poikkeuksellisen positiivinen ja iloinen luonne. Ehkä tämä johtuu siitä, että olen varmaan ollut aina todella etuoikeutettu. Tai mistä sen tietää, kun minulla ei oikein ole elävässä elämässä vertailukohtia, koska kaikki meidän piireissä ovat hyvin samanlaisista lähtökohdista. Ihan sen perusteella, mitä olen täällä nettipalstoilla voinut lukea, oma ja läheisteni elämäni on kyllä jotain ihan muuta, kuin suomalaisten yleensä. Mutta kyllä se oma luonne varmasti on kaikkein suurin tekijä tässäkin suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina ollut kaikki todella hyvin mutta olenkin poikkeuksellisen positiivinen ja iloinen luonne. Ehkä tämä johtuu siitä, että olen varmaan ollut aina todella etuoikeutettu. Tai mistä sen tietää, kun minulla ei oikein ole elävässä elämässä vertailukohtia, koska kaikki meidän piireissä ovat hyvin samanlaisista lähtökohdista. Ihan sen perusteella, mitä olen täällä nettipalstoilla voinut lukea, oma ja läheisteni elämäni on kyllä jotain ihan muuta, kuin suomalaisten yleensä. Mutta kyllä se oma luonne varmasti on kaikkein suurin tekijä tässäkin suhteessa.
Kyllä se vielä p#ska valuu sinunkin niskaasi kun aika koittaa <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinulla ei ainakaan ole asiat hyvin, kun olet noin katkera. Toivon sinulle tsemppiä, aloitteellisuutta ja positiivisutta, jotta saisit elämäsi kuntoon. Terv se edellinen kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinulla ei ainakaan ole asiat hyvin, kun olet noin katkera. Toivon sinulle tsemppiä, aloitteellisuutta ja positiivisutta, jotta saisit elämäsi kuntoon. Terv se edellinen kirjoittaja
Mulla on kiitos kaikki hyvin, mutta ymmärrän myös että ne asiat mitkä elämässäni on huonosti. esim läheisen vakava sairaus ei ole minusta itsestä/ajatusmaailmastani kiinni
Vastaavaa ajatusmaailmaa olen nähnyt niillä ketkä syntyy ns. "kultalusikka suusa" ja olettaa ansaitsevan sen kaiken enemmän kuin muut. Vähän aikaa sitten jopa kuulin erään neitokaisen selittävän runsasta perintöä sillä, että hyviä asioita tapahtuu hyville ihmisille. Sama ihminen heittäytyy martyyriksi ja kiroaa epäreilua elämää sillä hetkellä kun kaikki ei menekkään niinkuin haluaa/joku muu saa elämässään enemmän kuin itse.
Kaikki me tullaan kohtaamaan vastoinkäymisiä, kannattaa varautua siihen, eikä olettaa että siinä hetkessä oma asenteesi/luonteesi estäisi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sanottakoon, että itsekkin olen syntynyt erittäin etuoikeutettuun asemaan. Sain opiskella rauhassa ilman taloudellisia huolia, eikä nuoruudessani tarvinnut oikeastaan koskaan stressata. terve perhe yms.
Mutta osaan arvostaa tätä enkä oleta että olisimme perheenä vain niiin jumalallisen positiivisia, että asiat toimisi itsestään. Meillä on vain ahkeruus + hyvä tuuri mennyt käsi kädessä. Ymmärrän myös että kaikilla ei ole asiat samoin joten en ylpisty vaan autan minkä pystyn. Kun kohtaa vastoinkäymisiä, niin ne on helpompi hyväksyä kun tietää elämän arvaamattomuuden eikä kuvittele että on itse aiheuttanut ne omalla ajatusmaailmallaan. (koska jos olet ansainnut hyvän elämän asenteellasi, olethan silloin automaattisesti myös ansainnut kaikki elämäsi huonot asiat)
Kaikki muu paitsi raha-asiat. Shoppailuhimoni on lähtenyt tässä syksyn aikana ihan käsistä ja olen shopannut luotolle. Hammaslääkäriin meni lähemmäs 1000 euroa ja kännykkäni hajosi ja piti ostaa uusi. Maksoin juuri yhden ulkomaan matkan ja toisen joudun maksamaan luotolta kun kaikki säästöt ovat menneet. Plääh, menee taas monta kuukautta maksaa luottokorttimaksu takaisin. No, ei voi mitään.