Mitä mieltä ystävistä jotka aina kertovat vain positiivisistä asioista
Eli miten hyvin heillä menee elämässään. Eikö ystävyyteen kuuluisi myös jakaa negatiivisiäkin asioita? Mulla ei mene hyvin elämässä ja mulle kerrotaan vaan positiivisiä asioita. Se tekee mulle vaan huonomman olon ja vertailen elämääni muihin
Kommentit (16)
Kaikenlaisesta sitä valitetaankin.
Yritätkö kalastella juorujen aiheita?
Jospa ne tietää, että sulla ei mene hyvin, ja sen vuoksi eivät halua rasittaa sua vielä omilla murheillaankin?
He eivät ole ystäviäsi. He tapaavat sinua, koska niin kuuluu tehdä, mutta eivät jaksa raskaita juttujasi ja yrittävät siksi pitää keskustelua kepeänä. Hyväksy sellaisena kuin ovat. Monella ei ole tuonkaan vertaa juttuseuraa. Kerro ongelmistasi oikealle terapeutille. Nauti ihmisistä ja hyväksy heidät sellaisina kuin ovat.
Vastoinkäymisistä kerrotaan vain läheisillle ihmisille. Eivät kaikki halua kaataa murheitaan liian monille.
Katkaisin välit yhteen ystävään joka valitti AINA kaikesta. Ei vaan jaksa. On niin lyhyt pyräys tämä elämä, että mieluummin kuuntelen positiivisia asioita ja tarinoita kuin jatkuvaa ruikutusta milloin mistäkin.
No jos ei ole mistään valittamista, niin ei kai sitä väkipakolla voi keksiä valittamisen aihetta.
Sulla ei mene hyvin = kenelläkään ei mene hyvin?
Minä aiemmin tein tuota että keskityin negatiivisiin asioihin tiettyjen ihmisten seurassa koska aistin että heidän kanssaan ei voi jakaa hyviä asioita. Tämä negatiivisuus sitten kasvoi omassakin elämässä joka vaikutti minuun huonosti ja myös parisuhteeseeni. Tämä oli siis huono juttu minulle mutta luulen että tällaiset ihmiset toivovat että saavat jotain saumaa että voivat vaikuttaa muihin huonosti :(
Itse en jaa mitään negatiivisia asioita vieläkään aikuisena ystävieni kanssa, koska sain lapsena kotona turpaani jos valitin yhtään mistään.
Minulla oli ns. ystävä, joka empaattisena kuunteli minun asioita. Menin myöhemmin terapiaan. Tämä ns. ystävä vähätteli tarvettani terapiaan. Löytyyhän näitä.
Täällä palstoilla on sun ystävät. Täällä ei tehdä muuta kuin valitetaan. Täällä ei ole yhtään juttua jossa keskusteltaisiin, kun kaikki on niin hyvin.
Miksi vertailet? Ei ihme, että voit huonosti. Varmaan myös kateellinenkin.
Minua taas on alkanut kyllästyttää kaveri, jolla päällisin puolin asiat erittäin hyvin, mutta valittaa aina ihan naurettavista pikkuasioista. Joskus roskakuski vihaa ja kadehtii häntä, kun ei ole tyhjentänyt hänen roskistaan, joskus sukulaiset eivät puhu hänelle riittävän avoimesti tunteistaan, joskus vaahtosi puoli tuntia siitä kuinka hirveää on, että ei ole yhteiskunnan ylläpitämiä vaihdevuosineuvoloita, jne. Ottaisin äitelän itsekehun ja omalla luksuselämällään keulimisen milloin tahansa, jos olisi vaihtoehtona, mutta ei. eukko vaan märisee.
Kaikki mitä sanot voidaan ja _tullaan_ käyttämään sinua vastaan.
Pitäisikö keksiä jotain negatiivista jottei sinulle tulisi paha mieli?