Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:ssä kehotetaan pukeutumaan paremmin töissä - valtava viharyöppy trikooperseiltä!

Vierailija
23.10.2017 |

Lukekaa ihmeessä, huvittavaa miten kauheaa olisi jos pitäisi pukeutua paremmin, sanoo kansa.

Kommentit (255)

Vierailija
41/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt edes lähdettäisiin vaikka siitä, että ihmiset vetäisivät edes vähän meikkiä naamaansa ja kampaisivat hiuksensa. Nauratti vähän noi HS:n kuvan tyypit. Ihan hajuttomia ja mauttomia, sopivat suomalaiselle työnantajalle, kun eivät erotu joukosta. Tekstissä kuitenkin annettiin vinkkejä pienistä piristävistä detaljeista, kuvissa ei niitä näkynyt. Ekan kuvan pariskunta näyttää ihan, ei nyt tarjoilijoilta, mutta Finnairin henkilökunnalta. Mutta ehkä kannattaa aloittaa varovaisesti, itseä viehätti kuitenkin henkilöiden siisteys ja se että naisella sai olla pitkät hiukset ja hame.

Vierailija
42/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisin harmaantuneena naisena silmiin sattui eniten teksti ettei naisen ole hyväksyttävää harmaantua, etenkään nelikymppisenä. Ja vielä vähemmän hyväksyttävää on nainen joka ei värjää harmaitaan.

Siis anteeksi mitä. Olen toimistotyössä, pukeuden siististi, jalkaongelmien takia en pukeudu korkoihin enkä läpinäkyviin sukkahousuihin vaikka ajoittain käytän hametta. Harmaita en värjää koska en halua kuormittaa ympäristöä ja itseäni ylimääräisillä kemikaaleilla. Jos sen takia olen firmalle huonompi työntekijä tai vähemmän edustavampi niin sitten olen. Fiksu katsoo työpanostani eikä kenkien korkoa ja hiusten väriä.

Sanoisin että harmaa puurtaja on parempi kuin koroilla keikkuva hepsankeikka jos ajattelen samoin (päinvastoin) kuin Hesarin tyyliasiantuntijat.

Itse en ole harmaantuvaa tyyppiä, mutta minua ärsyttää nimenomaan harmaa juurikasvu toisilla. Näyttää tosi rumalta. Ne jotka antavat tukkansa harmaantua luonnollisesti, näyttävät usein tosi tyylikkäiltä. Ja uskottavilta, koska arvostan ikää ja viisautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla kun ei ole mitään tyylitajua. Ei se jakkupuku todellakaan takaa tyyliä vaan on lähinnä nolo, jos sitä ei osaa käyttää kunnolla vaan ihmisestä näkee, että "ostin jakkupuvun, jotta olen työpukeutunut". Sen tyylin pitäisi tulla sieltä sisältä ja vaatteen tuntua omalta, mikä ei kuitenkaan ole tekosyy pukeutua töissä mihinkään legginseihin. 

Tässä on pari kaunista esimerkkiä siisteistä ja tyylikkäistä asuista, joka kuvaa hyvin sitä, miten pukeudun päivittäin: 

https://i.pinimg.com/736x/05/51/7b/05517b507a4a73e339bf45889dacb1d7--ou…

https://i.pinimg.com/736x/7f/6c/aa/7f6caaf5a200e56917c9ee813e1ec133--na…

https://i.pinimg.com/originals/2b/84/55/2b8455b89469118cfe75773f408a625…

https://i.pinimg.com/736x/c5/72/0f/c5720f9d39df51abf67e0b73761116c8--co…

Vierailija
44/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestä sepalusta voi pitää auki jos on alushousut kumminkin jalassa.

Vierailija
45/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kulttuuri kyllä eroaa tässä suhteessa monista muista maista. Jos ei oteta huomioon konservatiivisinta kansainvälistä bisnesmailmaa, niin liian huolitellusta tai hienosta ulkomuodosta voi olla jopa haittaa. Missään nimessä pukeutuminen ei kompensoi osaamisen puutetta vaan päinvastoin: yleensä asiantuntija-ammateissa just ne parhaat ja jo meriittinsä ansainneet ovat huolettomimpia pukeutujia. Jakkupuku ja kampaajan tekemä tiptop-kampaus sopii edustustilaisuuksiin mutta ei todellakaan näytä uskottavalta arkisessa toimistotyössä.

Siisteys ja henkilökohtainen hygienia olisi tietysti suotavaa kaikilla työpaikasta riippumatta. 

Vierailija
46/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä vähän hieraisin silmiäni, kun Kelan neuvontatiskillä päivysti nuori nainen, jolla oli polvesta revityt farkut työhousuina...

Vierailija
47/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei näillä nettopalkoilla tyylikkäitä vaatteita ostella! Henkkamaukkaa ym halpista vaan. Manikyyrissä käynnitkin jäävät aika vähiin. Ja kampaajalle mennään vasta kun on ihan pakko, valitaan se tylsä kampaus, joka kestää harvat kampaajakäynnit.

Muissa länsimaissa on parempi ostovoima.

Köyhällä ei kyllä ole varaa ostaa paskaa - suoraan sanottuna. Henkkamaukat on kivoja siellä kaupassa, mutta halvat materiaalit näytttävät heti pesujen jälkeen jo huonolta. Jos panostaisit pariin hyvään vaatteeseen, ei tarvitse koko ajan ostaa uutta ja näytät aina siistiltä, vaikka peset ne useasti. 

Itse käyn paljon Second Hand liikkeissä. Sieltä olen tehnyt huikeita löytöjä vaatteista, joista näkee jo materiaalien perusteella, miten kestävät pesua. En osta koskaan tekokuituja second handina, mutta olen löytänyt esimerkiksi upean 10 euron mekon, kuten myös upeita neuleita ja jakkuja. 

Vierailija
48/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Työelämä on lipsunut siihen, että ihmiset vastailevat työmeileihin illalla. Samalla vapaa-ajan vaatteet ovat liukuneet työpaikoille.”

Lähde: https://www.hs.fi/ura/art-2000005416524.html

Mielestäni tuo on kohtuullinen vaihtokauppa, jos ylitöistä/kotona tehdystä työstä ei makseta muuten kuin leikisti.

Vierailija
49/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää kyllä  sanoa että jos artikkelin kuvituksessa ollut parrakas mies hakisi töitä, hylkäisin jo tuon epäsiistin parran takia.

Vierailija
50/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tyylikkyys paljoa vaadi.

Parit mustat housut (ei trikoot) ja 3-5 ohutta tyylikästä paitapuseron (laskeutuvaa kangasta).

Yksi jakku (ajaton malli)

Paitapuseron voi pitää tarvittaessa tunikana. Alla joku kiva printtipaita (ei karhu-logoa kumminkaan)

Kahdet nätit työkengät.

Parit kivat korvikset.

Ja muutama huivi.

Vierailija
51/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljin töissä yhden kesän siten, että mulla oli kolme raitateepaitaa, kahdet housut ja mustat ballerinat.

Hyvin pärjäsin. En nyt ollut tyylikkäin, mutta en ollut asiakaspalvelussa.

Vierailija
52/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen pukeutuminen: littaan astutut ballerinat, nansoa ja musta nyppyinen pomppa!

Miehillä aika harvinainen asu meilläpäin.

Heillä on linttaan astutut likaiset lenkkarit, epäsiistit ja rikkinäiset housut, rähjäinen paita ja kaamea maastotakki.

Vierailija
53/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla kun ei ole mitään tyylitajua. Ei se jakkupuku todellakaan takaa tyyliä vaan on lähinnä nolo, jos sitä ei osaa käyttää kunnolla vaan ihmisestä näkee, että "ostin jakkupuvun, jotta olen työpukeutunut". Sen tyylin pitäisi tulla sieltä sisältä ja vaatteen tuntua omalta, mikä ei kuitenkaan ole tekosyy pukeutua töissä mihinkään legginseihin. 

Tässä on pari kaunista esimerkkiä siisteistä ja tyylikkäistä asuista, joka kuvaa hyvin sitä, miten pukeudun päivittäin: 

https://i.pinimg.com/736x/05/51/7b/05517b507a4a73e339bf45889dacb1d7--ou…

https://i.pinimg.com/736x/7f/6c/aa/7f6caaf5a200e56917c9ee813e1ec133--na…

https://i.pinimg.com/originals/2b/84/55/2b8455b89469118cfe75773f408a625…

https://i.pinimg.com/736x/c5/72/0f/c5720f9d39df51abf67e0b73761116c8--co…

Nää oli kivat. Ei mitään tönkköä mummostailausta.

Vierailija
54/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä näin miehenä sanottava, että meidän työpaikan naiset on kyllä tosi tyylikkäitä jakkupukujensa kanssa. Kyseessä sangen arvostettu työnantaja ja on tosi tiukka seula ketkä töihin pääsee. Mutta tyylikkäästi jakkupukunsa kantavat, sekä kyllä se puku ihan kravatilla on kyllä miestenkin pääsääntöinen vaate. Itselläni räätälintekemät vaatteet, eli ne on vaan tosi mukavat kun justiin omalle kropalle tehty. Ja tyyli tulee siinä kaupantekijäisenä.

Räätälinpuku alkaen 3000 euroa laaki. Saa ollakin sangen arvostettu työnantaja, että sellaiseen on varaa. Onnittelut sinulle.

Vierailija
55/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa työpaikoissa vaatetus on nimenomaan sivuseikka, vaikka sen onkin oltava työhön soveliasta. Jos esim. on keittiössä töissä, ei työ parane lainkaan, jos työntekijät keikistelevät korkokengissä työpaikalla, päinvastoin. Tällaiseen työhön siis on täysin turha ajatella mitään parempaa pukeutumista.[/quote]

Hyvää pukeutumista on aina katsottava suhteessa tilanteeseen ja paikkaan. Eli korkkarit keittiötöissä ei ole hyvää pukeutumista jo työturvallisuudenkaan kannalta. Mutta asialliset korkkarit vaikkapa pr-tehtävissä olevalla on hyvää pukeutumista. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
56/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikooperse on paras. Seksikästä katseltavaa miltei kenen tahansa päällä. Mahtavaa, että naiset esittelevät muotojansa ja suostuvat auliisti esineeksi nykyisin!

Vierailija
57/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*> Ai taas tällainen someraivo. Kuka ottaa somen enää tosissaan? Luonnevikaisten purkautumisreitti ja pään kasassapitoväline.

Vierailija
58/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tein työtä pyjamassa. Päivällä vaihdan collegehousuihin. Joskus olen koko päivän saunatakissa.

Vierailija
59/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ollut huomaavinani ilmiön, että mukavuus näyttää saaneen liikaakin valtaa pukeutumisessa. Julkisilla paikoilla ollaan kuin kotona.

Vierailija
60/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä ymmärsin jutun ja olen aikalailla samaa mieltä siististä pukeutumisesta mutta miksi

nainen ei saa harmaantua? Itse olen antanut hiusteni rauhassa harmaantua, en halunnut lähteä

värjäämiskierteeseen,johan hiusvärit ovat terveysriskikin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme