Ylimieliset lääkärit
Onko mikään muu ammattikunta yhtä ylimielistä kuin lääkärit? Lääkärit hyväksyvät pomokseen vain toisen lääkärin.
Ensihoitoa ollaan joillakin alueilla siirtämässä pelastuslaitoksen alle. Ensihoidon lääkärin esihenkilöksi tulisi pelastusjohtaja ja heillä onkin monenkirjavaa koulutusta. Pahimmillaan ylilääkärin pomona voi olla teknikkokoulutuksen suorittanut entinen palomies. Arvon lääkäreiden egolle ja kunnialle tämä ei sovi.
Kommentit (25)
On huomattu.
Pyysin vaihtamaan reseptin halvempaan lääkkeeseen, koska rahat ei enää riitä nykyiseen. Ei suostunut. Lopulta jouduin päivystykseen ja kun kerroin, miksi tilanne on mikä on, päivystyslääkäri teki reseptin halvempaan valmisteeseen.
Naulan kantaan. Lääkäreiden palkkaa alas, ovat päässeet ylpistymään.
Pian onneksi koneet korvaavat mokomat arvailijat.
Perushoitajat. Yleensä esittelevät itsensä ensihoitajiksi (ensihoitaja AMK on ihan kelpo juttu kyllä), ja kuvittelevat olevansa lääkäreitä fiksumpia.
Vierailija kirjoitti:
Perushoitajat. Yleensä esittelevät itsensä ensihoitajiksi (ensihoitaja AMK on ihan kelpo juttu kyllä), ja kuvittelevat olevansa lääkäreitä fiksumpia.
Lääkärit ei ole mitään ilman hoitajia.
Kerran käytyä viikonloppupäivystyksessä jorvissa. Salilla jalka loukkaantui. No nuori naislääkäri alkoi huutaa päinnaamaa kun jonotettuani pääsi vastaanotolle että mitä te täällä teette. Ilmeisesti veronmaksajien ei pitäisi käydä julkisissa terveydenhoidossa. Sain asian hoidettua ja kuvattua kuitenkin. Käsitys lääkärien ammattitaidosta asiakaspalvelussa sai tarkennusta, sitä ei ole
Vierailija kirjoitti:
Kerran käytyä viikonloppupäivystyksessä jorvissa. Salilla jalka loukkaantui. No nuori naislääkäri alkoi huutaa päinnaamaa kun jonotettuani pääsi vastaanotolle että mitä te täällä teette. Ilmeisesti veronmaksajien ei pitäisi käydä julkisissa terveydenhoidossa. Sain asian hoidettua ja kuvattua kuitenkin. Käsitys lääkärien ammattitaidosta asiakaspalvelussa sai tarkennusta, sitä ei ole
Minulle huudettiin terveyskeskuksessa. Olisi pitänyt mennä työterveyteen. Ongelma vaan on se että olin silloin työtön. Kun sen sanoin, lääkäriä ei enää kiinnostanut vaivani lainkaan. Menin sitten yksityiselle ja pääsin onneksi leikkaukseen.
Mulle Acutan sairaalalääkäri laittoi tikit päähän puuduttamatta ja vielä huusi kun yritin vähän nostaa päätä kun meinasin tukehtua kyyneliin, rakään ja vereen.
Olen jo kirjoittanut tästäkin mutta kyllä taas hymyilytti kun puhuin erään kanssa ihmeellisestä kohtelusta terveydenhuollossa ja tuo henkilö sanoi "No se on varmaan siksi kun olet jotenkin ylimielinen." Tuo henkilö ei siis sanonut sitä tahalleen pahalla vaan yritti kai vaan löytää selitystä,un kerroin vähän oudoista kohtelusta
No otetaan tuo käsittelyyn tarkemmin. En viitsinyt tuossa sanoa muuta kun että hei oikeesti, jos potilas on muka ylimielinen oikeuttaako se asiattomaan kohteluun?
Ja en myöskään kertonut, että oli kyse paljon vakavammista asiattomuuksista, ihan rikoksiksi luettavista asioista mitä tehty. Siihen nähden, esittää syyksi ylimielisyys tai sarkastisuus, on aika hulvatonta.
Tai siis Itseasiassa onhan se syy joillekin, mutta kuinka hyväksyttävä. Niinpä niin käydäänkö esim. tyhhmän kimppuun samoista syistä?
Oh boy, ja mninkäköhänlaiseen kohteluun joutuisi sitten vaikka henkilö, joka tehnyt oikeasti jotain pahaa? Ei varmaan mitään, katsos kun sarkastisuus ja ylimielisyys herättää enemmän kostonhimoa ihmisissä.
Oikeasti ihan naurattua kun mietin lasetta: "Ole vähemmän ylimielinen, niin et joudu rikosten ja asiattomuuksien kohteeksi terveydenhuollossa." Ja lisättäköön, että kyseessä ei mt-ongelmat joten siinä mielessä tuomittavampaa kun ei voi vahingossakaan pistää jonnekin höpö löpö osastoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kirjoittanut tästäkin mutta kyllä taas hymyilytti kun puhuin erään kanssa ihmeellisestä kohtelusta terveydenhuollossa ja tuo henkilö sanoi "No se on varmaan siksi kun olet jotenkin ylimielinen." Tuo henkilö ei siis sanonut sitä tahalleen pahalla vaan yritti kai vaan löytää selitystä,un kerroin vähän oudoista kohtelusta
No otetaan tuo käsittelyyn tarkemmin. En viitsinyt tuossa sanoa muuta kun että hei oikeesti, jos potilas on muka ylimielinen oikeuttaako se asiattomaan kohteluun?
Ja en myöskään kertonut, että oli kyse paljon vakavammista asiattomuuksista, ihan rikoksiksi luettavista asioista mitä tehty. Siihen nähden, esittää syyksi ylimielisyys tai sarkastisuus, on aika hulvatonta.
Tai siis Itseasiassa onhan se syy joillekin, mutta kuinka hyväksyttävä. Niinpä niin käydäänkö esim. tyhhmän kimppuun samoista syistä?
Oh boy, ja mninkäköhänlaiseen kohteluun joutuisi sitten vaikka henkilö, joka te
Niin siis tuo kuuluu osastoon: Ylimielinen potilas. Varo! Rikokset odottaa sinua...
Monet lääkärit ovat myös rikollisia, koska he katsovat potilastietoja ilman lupaa tai hyväksyttävää syytä. Harvoin mennään oikeuteen kuitenkaan.
Lääkärit ovat lisensiaatteja tai tohtoreita. Toivottavasti kaikki heidän esimiehensäkin.
En nyt alkaisi aina haukkumaan lääkäreitä, on hyviä ja huonoja ja siltä väliltä. Yhden kerran loukkasin jalkani ja nivelsiteet meni kävellessä, kun kompastuin tiellä olleeseen puunrunkoon. Menin päivystykseen, ja lääkäri oli todella mukava, mutta itse homo sairaanhoitaja mies oli todella ilkeä minua kohtaan. Kun hän sanoi, että näytä, miten tulee kävellä niillä kainalosauvoilla, niin astelin siinä pienessä vastaanotto huoneessa. Mutta se ilkeä mies sairaanhoitaja näytteli ylimielisesti minulle, ja ihan näytti, että kuinka kävelen, siis kuin pelle kävelyä?! Haistakoon oikeasti pitkän paskan tämä mies sairaanhoitaja.
Minulla on ollut enemmän ongelmia ylimielisten hoitajien kanssa kuin lääkäreiden. Ihan on 2 lääkäriä sellaista, joiden vastaanotolle en enää suostuisi menemään uudelleen, mutta hoitajissa enemmän sellaisia, että asenneongelma paha ja toisinaan ammattiaittoakin on tullut mietittyä, tai ammattitaidottomuutta.
Olen myös todella useasti joutunut kohtaamaan ylimielisiä lääkäreitä. Näistä inhottavista kokemuksista ei tullut muuta selittävää tekijää mieleen kuin persoonallisuushäiriöiset yksilöt, jotka nauttivat vallankäyttämisestä väärällä tavalla. Lääkärin työhön hakeutuu myös paljon persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä, jotka käyttävät työtä etupäässä potilaiden mitätöimiseen ja vähättelyyn potilaiden kärsimyksen kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä on että ne on aina nuoria naislääkäreitä, jotka on täysiä vittupäitä?
Vierailija kirjoitti:
En nyt alkaisi aina haukkumaan lääkäreitä, on hyviä ja huonoja ja siltä väliltä. Yhden kerran loukkasin jalkani ja nivelsiteet meni kävellessä, kun kompastuin tiellä olleeseen puunrunkoon. Menin päivystykseen, ja lääkäri oli todella mukava, mutta itse homo sairaanhoitaja mies oli todella ilkeä minua kohtaan. Kun hän sanoi, että näytä, miten tulee kävellä niillä kainalosauvoilla, niin astelin siinä pienessä vastaanotto huoneessa. Mutta se ilkeä mies sairaanhoitaja näytteli ylimielisesti minulle, ja ihan näytti, että kuinka kävelen, siis kuin pelle kävelyä?! Haistakoon oikeasti pitkän paskan tämä mies sairaanhoitaja.
Mikä kaupunki/sairaala? Olen varmaan joutunut saman kusipään uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös todella useasti joutunut kohtaamaan ylimielisiä lääkäreitä. Näistä inhottavista kokemuksista ei tullut muuta selittävää tekijää mieleen kuin persoonallisuushäiriöiset yksilöt, jotka nauttivat vallankäyttämisestä väärällä tavalla. Lääkärin työhön hakeutuu myös paljon persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä, jotka käyttävät työtä etupäässä potilaiden mitätöimiseen ja vähättelyyn potilaiden kärsimyksen kustannuksella.
Sen siitä saa, kun hakeudutaan ammattiin ison rahan ja statuksen perässä. Sellaiset "edut" houkuttelee narsisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä on että ne on aina nuoria naislääkäreitä, jotka on täysiä vittupäitä?
Jaa mulla on ihan erilainen kokemus. Mieslääkärit olettavat lähes aina että nuori naispotilas on hysteerinen ja paniikkihäiriöinen oli sitten syy käyntiin mikä hyvänsä. Nimimerkillä keliakiaa ja paksusuolentulehdusta sairastava nuori nalnen. Viimeistä edeltävä lääkärikäynti päättyi siihen kun lääkäri väitti että kuvittelen kivut ja oireet, ja tarvitsisin mielialalääkkeet, kun ripuliulosteessa on ollut paljon verta. Kyseessä oli paksusuolentulehduksen pahenemisvaihe.
Mikäs ongelma sinulla on? T. Ei lääkäri