Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsettomuudessa jotain hyviä puolia?

Vierailija
21.12.2024 |

Minkälaisia? 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muita olekaan

Vierailija
2/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, moniakin. Kyse on siitä millaista elämää haluaa elää, ja tietysti monissa elämän asioissa on hyvät ja huonot puolensa. Riippuu miltä kantilta katsoo. 

Itse olen vapaudenkaipuinen ihminen, joten ymmärrän lapsettoman elämän ihanuuden 20-40v, mutta en haluaisi olla vanhempi lapseton nainen, joten onneksi en ole. Eli en näe lapsettoman vapaudessa mitään ihanaa enää sitten 40+ ja myöhemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei välitä lapsiperhe-elämästä, niin sittenhän siinä on vain hyviä puolia.

Vierailija
4/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, moniakin. Kyse on siitä millaista elämää haluaa elää, ja tietysti monissa elämän asioissa on hyvät ja huonot puolensa. Riippuu miltä kantilta katsoo. 

Itse olen vapaudenkaipuinen ihminen, joten ymmärrän lapsettoman elämän ihanuuden 20-40v, mutta en haluaisi olla vanhempi lapseton nainen, joten onneksi en ole. Eli en näe lapsettoman vapaudessa mitään ihanaa enää sitten 40+ ja myöhemmin. 

Mitä silloin 40-vuotiaana tapahtuu? 

Vierailija
5/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen 62v lapseton omasta tahdosta ja hyviä puolia on kaikki, olen elänyt ja elän sellaista elämää joka itselle sopii.

Vierailija
6/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä puute auttaa olemaan parempi. Lapsetkin muuttaa pois joskus.

Lyhyellä aikavälillä hyötyjä pitkästä haittaa. Toki riippuu miyä elämältä haluaa.

Vierailija
7/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin vaimolta jo ensitreffeillä, montako lasta hän haluaa. Sanoi, ettei ensimmäistäkään, mutta voi yhden mielikseni tehdä. Olin asiasta oikein helpottunut ja otin tiukasti kädestä kiinni. Sillä tiellä on oltu neljännesvuosisata.

Kun olen katsonut kavereideni ja sukulaisteni lapsiperhearkea, en kaipaa siitä mitään. Ensin valvoivat yöt, sitten hoitivat kaiket illat ja teini-ikäisten kanssa olivat jatkuvasti sydän huolesta syrjällään, mitä jälkikasvu keksii. Puhumattakaan vähäisestä vapaa-ajasta ja rahanpuutteesta, mitä lapset aiheuttavat. Kun lapset sitten viimein lähtivät omilleen, kohta menee viikonloput lapsenlapsia hoitaessa.

Vierailija
8/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai silloin mitään ihmeellistä tapahdu, vanhenee vain. Kyse on haluista, arvoista, mielikuvista siitä millaista elämää itse pitää ihanana jne. 

Omat esikuvani ovat olleet menestyneitä, upeita vanhempia naisia, joilla on lapsia ja jotka ovat vanhana ylpeitä lapsistaan. 

Vierailija
9/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kysymys tosissaan esitetty? Tottakai siinä on hyvää se jos ihminen ei lapsia halua, niin silloin elämä siltä osin on hyvää. Koskaan ei lapsia pidä hankkia vain siksi kun "niin täytyy tehdä".

T. Äiti ihminen

Vierailija
10/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Se, kun tietää, että niitä paskageenejä ei enää viedä eteenpäin. Kun koko suku on täynnä perinnöllisiä sydän- ja verisuonisairauksia, joista seuraa äkkikuolema useimmiten n. 40-vuotiaana, niin jonkunhan se on otetettava järki käteen ja lopettaa tautien levitys ainakin omalta osaltaan.

Vierailija
11/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yritimme lasta ja sitä ei vuoteen kuulunut, aloin miettimään B-suunnitelmaa, jossa en voi saada lapsia ja olisin pyhittänyt elämäni harrastuksilleni.  Tulin sitten lopulta raskaaksi ja olen siitä kiitollinen.  Harrastuksia voi edelleen toteuttaa, mutta en varmastikaan siinä mittakaavassa mitä pystyisin lapsettomana toteuttamaan.  

Lapset eivät ole mikään itsestäänselvyys ja en halua ajatella että elämä olisi automaattisesti huonoa jos ei voi saada lapsia.  Elämään mahtuu kaikenlaista, jostain se ilo ja intohimo on revittävä jos yhtään haluaa tästä elämästä nauttia.

Vierailija
12/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vertaa tissejä.

Vierailija
13/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai silloin mitään ihmeellistä tapahdu, vanhenee vain. Kyse on haluista, arvoista, mielikuvista siitä millaista elämää itse pitää ihanana jne. 

Omat esikuvani ovat olleet menestyneitä, upeita vanhempia naisia, joilla on lapsia ja jotka ovat vanhana ylpeitä lapsistaan. 

Et vastannut kysymykseen. Jos on dramaattisesti kurjempi asia olla lapseton 41-vuotiaana niin jotainhan siinä tapahtuu. 

Vierailija
14/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Se, kun tietää, että niitä paskageenejä ei enää viedä eteenpäin. Kun koko suku on täynnä perinnöllisiä sydän- ja verisuonisairauksia, joista seuraa äkkikuolema useimmiten n. 40-vuotiaana, niin jonkunhan se on otetettava järki käteen ja lopettaa tautien levitys ainakin omalta osaltaan.

Kuoleman hetkellä ei ole juuri väliä sillä, olemmeko eläneet 40-vuotta vai 100-vuotta.  Mennyttä kaikki joka tapauksessa.  Olemme saaneet kokea elämää yhtälailla.

Vierailija
15/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siinä vaikka kuinka paljon hyviä puolia.

Vierailija
16/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsettomuutta pitäisi perustella. Eihän se kuulu kenellekkään eikä se ole keneltäkään milläänlailla pois.

Eihän muitakaan asioita tarvitse selitellä jos ei ole sitä eikä tätä. 😁

Eipähän hekään selittele miksi on halunnut lapsia.

Vierailija
17/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastannut kysymykseen. Jos on dramaattisesti kurjempi asia olla lapseton 41-vuotiaana niin jotainhan siinä tapahtuu. 

Vastasin kyllä kysymykseen, lue vastaukseni uudelleen. 

Vierailija
18/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsettomuutta pitäisi perustella. Eihän se kuulu kenellekkään eikä se ole keneltäkään milläänlailla pois.

Eihän muitakaan asioita tarvitse selitellä jos ei ole sitä eikä tätä. 😁

Eipähän hekään selittele miksi on halunnut lapsia.

Onhan se pois eläkkeistä ja geeniperimämme jatkuvuudesta.

Vierailija
19/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpäs on apsulle miettimistä

Vierailija
20/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja vapaus on ainakin ne ilmeisimmät hyödyt.

Välillä näkee näitä laskelmia, että yksi lapsi maksaa yli 100 000 euroa kasvattaa täysi-ikäiseksi. Kummasti sitä jää lapsettomalla pariskunnalla rahaa muuhun käyttöön verrattuna viisilapsiseen perheeseen.

Eikä tartte miettiä koulujen lomaviikkoja kun ostaa etelänmatkaa itselleen.