Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

The Walking Dead kausi 8 OFFICIAL

Vierailija
22.10.2017 |

Onko sarjan katsojia paikalla, joko jännittää huominen aloitus? Itse haluaisin jo että Neganista päästäisiin eteenpäin, lähdettäisiin taas liikkeelle vaikka eri kaupunkiin, maahan tai miksei laivalle. Jotain uutta odotan tulevalta kaudelta.

Kommentit (1255)

Vierailija
741/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro itsestäsi sinä OFFICIAL-ketjun aloittaja.

1. Oletko sama, joka perustaa muitakin OFFICIAL-ketjuja?

2. Kirjoitatko tähän ketjuun paljon?

3. Kerro muutakin itsestäsi!

Minusta on hyvä, että perustit tämän ketjun. Tämä on ollut kiinnostava.

1.En ole perustanut muita Official ketjuja. Tämä on kuitenkin niin rakas sarja, että halusin tehdä ketjun jonka alle tulisi paljon keskustelua. Olen huomannut, että juuri official merkattujen alle kertyy suurin osa kommentoinnista.

2.Olen kirjoittanut jonkun verran, ehkä kymmenisen viestiä, lähinnä omia pohdintoja juonesta. Olen seurannut kyllä tiiviisti.

3.Luen päivittäin av palstaa mutta en ole montaa ketjua aloittanut. Olen kahden kouluikäisen lapsen äiti enkä ikinä tykännyt mistään sarjasta näin paljon kuin TWD :)

Voisin heittää vastakysymyksen, millaisia muita sarjan seuraajia siellä ruutujen takana on?:) Ap

Vierailija
742/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta ap. Kuten sanoin, niin hyvä juttu, että perustit ketjun.

Itse seurasin sarjaa alkuun melkein joka kerta pari ekaa kautta. Myöhempiä seurasin harvemmin. Sitten teini-ikäinen tyttäreni kiinnostui sarjasta ja olen katsonut jokaisen jakson hänen kanssaan 3 vuotta ja ostimme ja katsoimme kaikki edeltävät kaudet dvd:inä.

Olen nyt siis tavallaan himoseuraaja ja tästä on tullut minulle jo tottumus. Odotan aina seuraavan puolikauden alkamista.

Tykkään lukea täältä spoilauksia ja tykkään jutella juonikuvioista. Katson tätä keskustelua usein, että onko lisää kirjoituksia.

Haluaisin, että päähenkilöitä näytettäisiin kaikkia enemmän joka jaksossa ja haluaisin nopeampaa juonta enkä pidä kauden jakamisesta kahteen osaan. Olen kuitenkin jo niin tottunut sarjan seuraamiseen, että jatkan seuraamista ja olen kiinnostunut edelleen.

Toistan vielä, että tämä ap:n aloittama ketju on oleellinen osa sarjan fanitustani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni taas spoilaukset ovat mukavia. Tykkään lukea niitä, jos joku tietää jotain tulevasta. Voihan spoilaaja laittaa tekstinsä ensin varoituksen, niin ei tietoa haluamattomien kannata lukea sitten pidemmälle, jos ei halua tietää. Minä taas haluan.

Eikös se sarjan seuraamisen jännitys kärsisi, jos joku olisi kertonut sinulle vaikka heti 8. kauden alussa että Carl Grimes tulee muuten kuolemaan lähinnä omaa huolimattomuuttaan zombin puremaan. En ole itse lukenut niitä sarjakuvialehtiä, joihin tv-sarja perustuu, joten minulle ei ole tullut sitä ongelmaa että pitäisi mielessään verrata miten paljon ne vastaavat toisiaan. Minä ainakin jaksan odottaa maanantai-iltaan klo 22 asti, jolloin 8. kauden finaalijakso esitetään Suomessa Fox-kanavalla.

Game of Thrones ja The Walking Dead ovat minulle siinä määrin isoja suosikkeja, että olen hankkinut molemmista kaikki edelliset sarjakaudet yksi kerrallaan DVD:nä. Kun katsoo jotain aiempaa kautta uudelleen, niin silloin voi enemmän kiinnittää huomioita erilaisiin yksityiskohtiin vaikka tietäisi ja muistaisi kauden pääkohdat.  DVD-boksi mahdollistaa myös intensiivisen sarjan katsomisen esimerkiksi 3 jaksoa joka ilta klo 21 jälkeen.

Kun noita kahta sarjaa vertaa rakenteeltaan toiseen, niin ehkä olisi parempi jos Walking Deadin jaksot ilman mainoksia olisivat lähempänä 60 minuuttia kuin 40 minuuttia, jolloin sen saman jakson aikana ehdittäisiin seurata useamman hahmon vaiheita eri paikoissa. Siis esimerkiksi 12 jaksoa 16 jakson sijasta, mutta sama aika käytettävissä. Silloin se kerronta voisi tuntua tiivimmältä eikä yksi jakso menisi pelkästään yhden paikan tapahtumien kertomiseen.

Vierailija
744/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minun mielestäni oli hyvä esim tietää etukäteen, että Glenn luultavasti tapetaan. Ei sitten ärsyttänyt niin paljon (vaikka silti ärsytti ja ärsyttää vieläkin)

Ja mukavaa tietää, keitä edelleen kuitenkin jatkaa sarjassa. (joku kertoi Täällä tietoja, jota tulee kuvauspaikoilla tarkkailleilta) Ei tarvitse sitten turhaan miettiä niiden kuolemista, jos ovat suosikkejani.

Minusta on vaan kiintoisaa, jos joku kertoo etukäteen urkittuja juttuja.

Eihän kaikki mene kuten sarjakuvakirjoissa. Niistähän Andrea oli Rickin avokkina ja kuoli vasta hiljattain.

Vierailija
745/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään spoilauksista. Laittakaa niitä! Mutta ensin varoitus, jotta ne, jotka ei halua tietää, eivät lue.

Vierailija
746/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käy sille papille? Pidän siitä hahmosta. Gabriel.

Sarjakuvissa sille käy näin:

Löytyy kuolleena roikkumassa muistaakseni pää alaspäin. Joku siis sen tappanut.

Vierailija
747/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, millaisia havaintoja kuvauspaikoilla tähystävät ovat tehneet?

Vierailija
748/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän viestiin hävisi.

Kysyin, että kertokaa suosikkihahmonne ja ne, joista ette tykkää.

Erittäin moni suosikkini on häipynyt sarjasta.

Nykyiset suosikit : Daryl, pappi Gabriel, kuningas Ezekiel, Morgan

Näistä en tykkää: Tara, Carol, Eugene, Michonne, Jadis

Negan olisi sarjaan mainio lisä, mutta en tykkää, kun on niin paljon pahuutta takana hänessä.

Vierailija
749/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas hävisi viestini. Älkää jo ärsyttää. 2 viestini ei ilmaantunut esiin ollenkaan.

Olisin tehnyt vielä lisäyksen koskien mielipidettäni Dwightista, Rickistä ja Jeesuksesta. Mutta ehkä siinä sitten oli joku sopimaton sana ja ei läpäissyt jotain typerää suodatinta ja poistui heti kokonaan!!!!

Vierailija
750/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen vielä. Ärsyttää, kun Rick antoi 2 kertaa miehen sanan ihmisille, jotka kuitenkin kohta tapettin

Vierailija
751/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dwight on alun perin roisto, siihen en vielä luota

Vierailija
752/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus säästi läpimädän pahiksen, josta oli vielä harmia.

Vierailija
753/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tulivat näköjään osissa nuo mielipiteeni sitten lopulta julki.

Kertokaa tekin, keistä tykkäättw ja keistä ette ja perustelkaa.

Vierailija
754/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää jos Dwightin tarina päättyy pian. Sitten siellä jatkaa muita hällä väliä tyyppejä kuten Ezekiel, josta ei katsojille ole annettu paljon mitään.

Vierailija
755/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilen vielä. Ärsyttää, kun Rick antoi 2 kertaa miehen sanan ihmisille, jotka kuitenkin kohta tapettin

Minua on ärsyttänyt Rickin toiminnassa enemmän turhat jahkailut kuten hänen yrityksensä saada Jadiksen johtama kaatopaikkajengi liittolaiseksi. Ensimmäisen kerran jälkeen Jadis petti liittoutuman siirtymällä Neganin liittolaiseksi ja toisella kerralla Rick meni yksi ramboilemaan kaatopaikalle jääden vangiksi mutta onnistui silti vapautumaan. Muutenkin tuon Jadiksen joukon merkitys on ollut hyvin rajallinen, sillä Simon tuhosi lähes porukan yhdellä iskulla, ja sitten Jadis vapautti täysin käsittämättömästi vankina olleen Neganin.

Mitä tulee spoilaamiseen, niin sehän on sama kuin lukisi etukäteen jonkin romaanin loppuratkaisun, jotta ei tarvitsisi lukea koko kirjaa. Etukäteen tapahtuva spekulointi todennäköisillä tapahtumilla on ihan mielenkiintoista aivan kuten jälkikäteen tapahtuva analysointi siitä olivatko tapahtumat uskottavia ja yllättäviä.

Vierailija
756/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku halusi tietää katsojaprofiilia... itse olen 40+ äiti jolla kaksi lasta. TWD:ta katselin aina joskus pätkän sieltä täältä, olikohan joskus v.12-13. Muistan kun kiinnostuin sen intensiivisestä tunnelmasta. Mies sitten osti DVD boxin joululahjaksi 2013 ja sitten ahmittiin kaikki alkukaudet joululoman aikana. Olipa muuten kiva katsoa ilman mainoskatkoja ( iso miinus foxille mainosten määrästä ja ajoituksesta mm. viimeiselle viidelle minuutille 🤬) muutenkin ekat kaudet olivat hiuksia nostattavan jännittäviä. Vuoden 14 alusta sitten siirryttiin live-tahtiin

Spoilereista sen verran että sarjis ”spoilerit” on itselleni ok... nehän on vaan spekulointia mahdollisista tulevista tapahtumista ja sarjahan ei kovin orjallisesti sarjakuvaa seuraa. Kunhan täällä nyt ei kerrota Jenkkijakson tapahtumia edellisillalta tai sitten ainakin iso SPOILERVAROITUS! Kiitos 😌

Vierailija
757/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ ja olen sarjan ahkera seuraaja.

Mainoskatkot ovat liian pitkiä. Teen sitten jotain muuta mainoskatkon aikana ja myöhästyn, kun jatkuu. Käyn usein esim pikasuihkussa.

Vierailija
758/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauskaa tietää muidenkin inhokit ja suosikit. Ja perustelut.

Vierailija
759/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan se Rickin jahkailu kaatisjengin kanssa aivan epäuskottavaa. Hän oli jo 2 kertaa joutunut suureen vaaraan niiden takia ja meni sinne vielä kolmannen kerran pyytämään apua ja vielä ihan yksin. Mitään järkeä tuossa ei ollut.

Vierailija
760/1255 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen kaikenlaisia spoilauksia. Laittakaa varoitus Te, jotka kerrotte USAn tämänpäiväisen jakson tapahtumat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä