Asioita jotka "menee tunteisiin"?
Mikä asia sulla ns. menee tunteisiin?
Mulla esim. se, kun joku luonani kylässä käyvä ottaa enemmän ruokaa kuin jaksaa syödä. Ärsyttää kovasti nähdä pöydällä leivän jämät tai puoli lautasellista ruokaa, koska toinen ei ehtinyt syödä sitä, ja en mäkään rupea sitä enää syömään. ARGH!
Mites teillä?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun haluaa hanasta kylmää vettä ja joutuu valuttamaan ensin liian lämmintä vettä monen litran edestä.
Kun laittaa jääkaappiin vesikannun (välttääkseen yllä mainitun) ja siihen veteen tulee outo sivumaku.
Oletko kokeillut pitää jääkaapissa ruokasoodapurkkia ilman kantta? Poistaa tosi hyvin hajuja.
En ole kokeillut, kiitos vinkistä! Pitääköhän se ruokasooda sitten varata kokonaan siihen käyttöön? Eli ei voi käyttää vaikkapa ruoanlaittoon enää sitä samaa purkkia? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa käy hyvin ilmi se, että ihmiset ei ymmärrä termiä "meni tunteisiin". Se ei ole sama asia, kuin että joku asia vähän ärsyttää.
Nyt mulla meni tunteisiin!
Oikeastiko joku ymmärtää termin "meni tunteisiin" sellaisena asiana, että harmittaa jos joku ei kassajonossa laita kapulaa hihnalle ostoksien perään. Ja vielä näin moni täällä on luetellut vastaavia! Huh huh. En enää ihmettele sitä ketjua jossa joillekin piti selittää suomalaisten biisien sanoituksia. On ihmisiä jotka ei vain näköjään ymmärrä mitään kielikuvia tai sanontoja ja kiertoilmaisuja, vaikka ovatkin ilmeisesti oppineet teknisesti lukemaan ja kirjoittamaan.
Kun prosenttilukuja keksitään itse, tarkoittamatta sitä lukemaa edes kirjaimellisesti.
Esim "99 %" ei monesti tarkoitakaan kirjaimellisesti 99:ää prosenttia vaan samaa kuin "suurin osa", "melkein kaikki" tai "liian moni", mutta kun en minä voi tietää, mitä noista milloinkin tarkoitetaan. Jos kyseessä on oma arvio, voisi lisätä edes "arviolta"-sanan siihen alkuun!
Selvän liioittelun tajuaa, esim. "99,99999 prosenttia ihmisistä on ääliöitä!!!1", mutta silloin ärsyttää, kun tullaan esittämään niitä prosentteja paljon hienovaraisemmin. Prosentit saa väittämän kuulostamaan tarkemmalta ja tieteellisemmältä kuin se oikeasti on, ja sellainen on ärsyttävän harhaanjohtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa käy hyvin ilmi se, että ihmiset ei ymmärrä termiä "meni tunteisiin". Se ei ole sama asia, kuin että joku asia vähän ärsyttää.
Oikeastiko joku ymmärtää termin "meni tunteisiin" sellaisena asiana, että harmittaa jos joku ei kassajonossa laita kapulaa hihnalle ostoksien perään. Ja vielä näin moni täällä on luetellut vastaavia! Huh huh. En enää ihmettele sitä ketjua jossa joillekin piti selittää suomalaisten biisien sanoituksia. On ihmisiä jotka ei vain näköjään ymmärrä mitään kielikuvia tai sanontoja ja kiertoilmaisuja, vaikka ovatkin ilmeisesti oppineet teknisesti lukemaan ja kirjoittamaan.
Täällä on nyt valitettu siitä, ettei ihmiset ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Saa valittaa aivan vapaasti, se jopa on toivottavaa, mutta jotenkin tyhjää, jos ei itse vie asiaa, josta valittaa, mitenkään eteenpäin.
Esim. sinä voisit kertoa mitä tunteisiin meneminen tarkoittaa, jotta muutkin sitten tietäisivät, eikä sua enää sitten harmittaisi?
Se kun näet tv:ssä taas uuden hassunhauskan kotimaisen sarjan jossa on kaikki tutut suosikit: hirviniemi ja exänsä, Janne kataja, leppilampi, Sami hedberg ja Jethro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt valitettu siitä, ettei ihmiset ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Saa valittaa aivan vapaasti, se jopa on toivottavaa, mutta jotenkin tyhjää, jos ei itse vie asiaa, josta valittaa, mitenkään eteenpäin.
Esim. sinä voisit kertoa mitä tunteisiin meneminen tarkoittaa, jotta muutkin sitten tietäisivät, eikä sua enää sitten harmittaisi?
Jos ei tällaisia ymmärrä, niin turha niitä on edes selittää. Ei se kannettu vesi kaivossa pysy. (Jos et ymmärrä mitä tuo sanonta tarkoittaa, googleta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla esim. se, kun joku luonani kylässä käyvä ottaa enemmän ruokaa kuin jaksaa syödä. Ärsyttää kovasti nähdä pöydällä leivän jämät tai puoli lautasellista ruokaa, koska toinen ei ehtinyt syödä sitä, ja en mäkään rupea sitä enää syömään. ARGH!
Mites teillä?
Miksi pyydät jonkun syömään luonasi jos sinulla on ruoka noin tiukassa?
En minä ketään nimenomaisesti syömään kutsukaan, vaan luonani käydessään saa syödä, jos on nälkä. Mielellään luovutan ruokaani muille (ovat rahapulassa eräät ihmiset koko ajan, pahemmassa kuin minä), jos se syötäväksi menee, mutta jos se menee roskiin, niin mieluummin olisin syönyt itse. Vaikkei siitä mitään vakavaa tapahdu, että ruokaa menee hukkaan, ei ole kivaa, että rahanarvoista tavaraa ei sen vertaa kunnioiteta (kun se on vielä toisen ihmisen maksamaa), että käytettäisiin se oikeasti syömiseen eikä hukkaanheittoon.
Ethän sä sitä heille mielellään luovuta vaan pitkin hampain ja ehdollisesti.
Luovutan ihan mielelläni, koska musta on mukavaa, että he saavat syödäkseen. Siis sustako tämä olisi mahdollista vain, jos mä kattelisin niitä pois heitettäviä ruoantähteitä ilolla? Mulle ei ole väliä, saako ruoasta hyödyn minä vai se joka käy luonani, kunhan sen saa jompikumpi meistä. Jos näen että jossain heitettäisiin muuten ruokaa roskiin, minä veisin sen mielelläni kotiin, mutta jos joku muu päättääkin ottaa sen, niin en sitten kaipaa itselleni sitä, vaan ole helpottunut siitä, ettei se mennyt roskiin. Eli kyllä se olisi mulle itselleni kelvannut, mutta en ole niin ahne enkä itsekäs, että mua haittaisi, että joku muu ottaakin sen.
Koska tällainen ajatustapa ei sulle tullut mieleen, sinä ilmeisesti ajattelet tätä asiaa vain omalta kannaltasi? Ihan sama meneekö roskiin vai toisen suuhun, koska kun se ei mene juuri sinun suuhusi, niin ei ole väliä mihin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tällaisia ymmärrä, niin turha niitä on edes selittää. Ei se kannettu vesi kaivossa pysy. (Jos et ymmärrä mitä tuo sanonta tarkoittaa, googleta.)
Tällainen ylimielinen muiden vähättely, jonka tarkoitus on piilottaa oma kykenemättömyys johonkin, menee tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites teillä?
Eikö kuuluisi opetella eroon noista "tunteista". On epäkohteliasta tuollalailla olla vihainen ja suuttua muille ihmisille heidän virheistään.
Eikö erilaiset tunteet pitäisi hyväksyä? Miksi "tunteista" oli lainausmerkeissä?
Suuttumus eikä muukaan tunteminen ei ole epäkohteliasta, epäkohteliaasti voi vain käyttäytyä. Toisten tunteiden ääneen kieltäminen ja tuomitseminen on epäkohteliasta.
Se kun meet just ansaitulle iltalevolle peiton alle kattomaan telkkaria ja just ku on mukava asento tajuut et kaukosäädin onki sillee et pitää vielä nousta ylös.tapahtuu joka kerta
Vierailija kirjoitti:
Se kun meet just ansaitulle iltalevolle peiton alle kattomaan telkkaria ja just ku on mukava asento tajuut et kaukosäädin onki sillee et pitää vielä nousta ylös.tapahtuu joka kerta
Tai kun luulet sammuttaneesi kaikki valot, mutta jonkin oven takaa pilkisteleekin kirkas valoviiru, jonka sammuttaakseen pitää vielä nousta. Tai kun läppärin joku pikku valo osuu silmiisi ja pitää käydä kääntämässä kone itsestä poispäin.
Nämä menee tunteisiin, koska en ole vain vähäsen ärtynyt, vaan suorastaan vihainen, kun joudun vielä nousemaan. (Kiroilusta sen kuulee.)
Ei ei ei ei ei.
Tiesin että av:n juttujen taso on heikko, mutta tämä ketju pääsi silti yllättämään.
Kaikki asiat "menevät tunteisiin" – jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. En ymmärrä tuota ilmausta ollenkaan.