Asioita jotka "menee tunteisiin"?
Mikä asia sulla ns. menee tunteisiin?
Mulla esim. se, kun joku luonani kylässä käyvä ottaa enemmän ruokaa kuin jaksaa syödä. Ärsyttää kovasti nähdä pöydällä leivän jämät tai puoli lautasellista ruokaa, koska toinen ei ehtinyt syödä sitä, ja en mäkään rupea sitä enää syömään. ARGH!
Mites teillä?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tarjoan kyläilevälle jotain, ja hän ottaa kahvista tyyliin pienen hörpyn ja ei syö mitään/näykkii jotain keksin reunaa. Varsinkin jos tiedän, että on kahviaddikti/herkkuperse. Menee tunteisiin varsinkin jos ei suostuta maistamaan, vaikka itse hiki hatussa tehnyt tarjoiltavia neljä päivää 😥
Turhaan hermostut. Kaikkia ei kiinnosta tarjoilu. Esim. minä en enää viitsi käydä kylässä koska en enää jaksa selittää miksi tyydyn IBSin vuoksi mieluiten lasilliseen vettä. On ärsyttävää kun toinen ei kunnioita ollenkaan vaan alkaa vääntämään veden tilalle kahvia, teetä, kaakaoa, limua, olutta ja tietenkin sitä syötävää. Jos toisella on paljon tuskaa aiheuttava krooninen mahavaiva niin antakaa hänen olla syömättä ja juomatta asioita mitä hän ei kestä. Ei sinun ihmisarvoasi ole kukaan normaali ihminen mittaamassa tarjottavien maistumisen perusteella.
Luulisin suurimman osan ymmärtävän, jos tarjoiluista kieltäydytään jonkin terveydellisen seikan vuoksi, koska eihän sellaiselle voi mitään itse. En minä ainakaan loukkaantuisi (tuskin tuo kirjoittajakaan, hänhän kirjoitti että nimenomaan silloin ärsyttää, jos TIETÄÄ että toinen normaalisti tykkää syödä sellaisia mitä tarjolla on). Ymmärrän kyllä että jos törmää samanlaisiin selittelytilanteisiin koko ajan, niin rupeaa ärsyttämään. Ihmisten toivetta pitäisi kunnioittaa eikä alkaa jankuttaa, jotkut eivät välttämättä tajua itse miten ärsyttäviä ovat tarjotessaan kaikkea mahdollista, luulevat kenties että otat vettä vain "vaatimattomuuttasi".
Itse en juo kahvia, mutta varmaan kohta sorrun, niin ei tarvitse enää selitellä, että en juo teetäkään, mutta sitäkin on joskus tuotu automaattisesti, koska ihmiset olettaa että jos ei juo kahvia, niin sitten teetä (vaikka minusta se on jopa vielä pahempaa). Jotenkin vaan tulee turhan pitkät puheet siitä, että en juo kahvia. Tuntuu että MINÄ olen siinä se hankala, kun en ota vain sitä mitä tarjotaan.
Roskaaminen. Enkä suutu siitä vain luonnon puolesta, vaan myös siksi mitä se (ainakin minulle) kertoo ihmisen perusluonteesta - Kyse kun on tasan tarkkaan vain p*skanlaiskasta ihmisestä, jos ei jaksa niitä roskiaan roskikseen asti viedä, vaan pitää heitellä maahan.
Turkistarhaus menee tunteisiin, oikeastaan kaikki eläimiin ja niiden kohteluun liittyvä, samoin jos joku misogyyni lyttää naama peruslukemilla koko naissukupuolta ni menee tunteisiin.
Se kun...
- Lasket tiskialtaaseen vettä ja sitä kimpoaa jostain lusikasta ympäriinsä
- Otat mikrosta ruokalautasen ja lautanen on tulikuuma- Ruoka kylmä
- Aukaiset ylösalaisin pidetyn ketsuppipullon ja puolet sisällöstä räjähtää lautaselle
- Menet saunaan ja löylykiulu on edellisen saunojan jäljiltä tyhjä
- Vahingossa sammutat tietokoneen- Kun piti laittaa lepotilaan
- Pääset illalla sänkyyn ja muistat että hampaat jäi pesemättä
- Kahvinkeittimessä olikin tippalukko päällä
- Elokuva pätkii syystä x
- Karkkipussista osuu jatkuvasti käteen niitä huonoja karkkeja
- Poltat suun kuumaan ruokaan/juomaan
- Kyynärpään hermo osuu johonkin
- Yrität leikata tylsällä veitsellä/saksilla
- Vessasta puuttuu käsipyyhe
- Sähköt katkeaa yllättäen syystä x
Se kun joku esittää omaa henkilökohtaista mielipidekään jonain maailmankaikkeudellisena faktana.
Aivan sama mitä vaikka tiede ja asiansa tietävät tutkijat sanovat, he ovat väärässä koska tämän henkilön mutu sanoo toisin.
Pahinta se että näiden ihmisten määrä tuntuu kasvavan jatkuvasti.
Viime aikoina on mennyt tunteisiin ihmisten kykenemättömyys mediakriittisyyteen. Joka paikasta tulvii tätä "en halua töihin, elän tuilla"-propagandaa, jonka tarkoituksena on selvästi muuttaa asenneilmapiiriä tiettyyn suuntaan ja tasoitella tietä leikkauksille ja hyvinvointivaltion alasajolle. Kommenttikentät pursuavat kommentteja tyyliin "TUET POIS NIIN ALKAA TYÖ MAISTUA! Kuolkoot nälkään!" Siis oikeasti? En ole koulutettu enkä fiksu ihminen, mutta jopa MINÄ osaan ajatella asioita laaja-alaisemmin kuin nuo idiootit. Kuka helvetti haluaa asua sellaisessa Suomessa, jossa kansalaiset ajetaan kadulle kerjäämään tai kuolemaan nälkään? Fakta kun on se, ettei työtä riitä kaikille haluavillekaan, mitä väliä sillä on, jos joukossa on _pieni_ prosentti, joka tyytyy elämään hyvin vaatimattomalla tukirahalla? Ja miten jotkut eivät tajua, ettei siitäkään seuraa mitään hyvää, että kaikenmaailman "työkokeilut" ja "palkkatuet" lisääntyvät?
Eli siis ihmisten tyhmyys menee tunteisiin :)
Eläinrääkkäys, tuotantoeläinten kehnot olot, turkistarhaus ja kaikki eläinten kaltoinkohtelu saa sapen kiehumaan ja tekisi mieli viedä nämä kaltoinkohtelijat saunantaakse!!
Köyhien/huono-osaisten kyykytys tässä "hyvinvointivaltiossa".
Syömäkelpoisen ruoan heittäminen roskiin.
Poliitikkojen tyhjät lupaukset vaalien alla.
Ihmiset, jotka syyttävät kaikista virheistään toisia.
Liian tiukkapipoiset ihmiset (ns. mielensäpahoittajat).
Oman pomoni idiotismi ja narsismi menee tunteisiin aivan liikaa.
Kun haluaa hanasta kylmää vettä ja joutuu valuttamaan ensin liian lämmintä vettä monen litran edestä.
Kun laittaa jääkaappiin vesikannun (välttääkseen yllä mainitun) ja siihen veteen tulee outo sivumaku.
Ihmiset ei välitä mielipiteidensä oikeutuksesta, vaan siitä että muut on samaa mieltä.
Itse en aina viitsi tuoda mielipiteitäni esiin, koska olen epäileväinen että olenko miettinyt sitä oikeasti kaikilta kannoilta, mutta sitten kaikki mustavalkoisesti ajattelevat on valmiita huutamaan omia mielipiteitään ainoina oikeina totuuksina ja haukkumaat kaikki muut järjeltään vajavaisiksi.
Vanhuksiin kohdistuva kaltoinkohtelu joissakin hoitolaitoksissa (mm. Kupittaa) ja vanhusten yksinäisyys.
Kun sinappipurkista ensimmäiset tipat on jotain nestettä 🤢😭
Lasten kidutus.
Epäoikeudenmukaisuus.
Ihmisten suunnaton typeryys.
-Se kun edellinen asiakas ei laita muovikapulaa kassalla omien ostostensa perään vaan seisoo tumput suorana.
-Se kun käsipyyhe on valmiiksi märkä
-Kun ostaa jotain ja se on seuraana päivänä alennusmyynnissä
-Kun terottaa kynää tai meikkikynää ja aina se terä katkeaa terottimeen
-Kun kerron ihmisille että mulla on migreeni ja kommentti on joko "aijaa mullakin on joskus pää kipeä" tai "aijaa mulla ei ole koskaan pää kipeä" Ihan kuin reumaa sairastavalle ois ok sanoa että aijaa ei mulla koske paikkoihin
-kun ei voitakaan lotossa
Kun maksaa 5500e/kk yksityisestä hoitokodista, jonne vanhus joutui pakon sanelemana ja huomaa 3 v maksamisen jälkeen, että paikka on paljon surkeampi kuin kunnalliset. Huonoa ruokaa, ei mitään tekemistä, liian vähän hoitajia. Avuttomia vanhuksia rahastetaan lähes tyhjästä. Päiväkahvin jälkeen laitetaan osa jo nukkumaan. Summalla olisi ostanut asunnon.
Se kun kyläilee jossakin ja kysytään muutenkin elämässä joka päivä ahdistavista aiheista, jotka ei kiinnosta ja joista pitää jauhaa jatkuvasti muuallakin.
Esim. Työttömältä kysytään työnsaannista, työssäkäyvältä työkuvioista, opiskelukiireuseltä opinnoista tai lapsettomalta lapsista.
Ja joka kerta ne samat kysymykset
Miksi ei tajuta että työssä käyvää ei kiinnosta rupatella työasioista, työtön ei halua muistutusta siitä että on edelleen työtön vaikka kahvia pöydässä juokin, opiskelijalla voi olla paineita valmistumisestaan ja lapseton ei joko halua lapsia tai aihe ei ole ajankohtainen tai sitten lapsettomuus on kipeä asia.
Oikeasti.. Miksi aina samat kysymykset, samat aiheet, samat neuvot, jne. Ei jaksa. Eikö voisi joskus puhua muusta, vieras voisi hetkeksi unohtaa työkiireet, työttömyyden, opiskelut, jne.
Just tulin kyläilemästä..
Väsynyt kysymyksiin kirjoitti:
Se kun kyläilee jossakin ja kysytään muutenkin elämässä joka päivä ahdistavista aiheista, jotka ei kiinnosta ja joista pitää jauhaa jatkuvasti muuallakin.
Esim. Työttömältä kysytään työnsaannista, työssäkäyvältä työkuvioista, opiskelukiireuseltä opinnoista tai lapsettomalta lapsista.
Ja joka kerta ne samat kysymykset
Miksi ei tajuta että työssä käyvää ei kiinnosta rupatella työasioista, työtön ei halua muistutusta siitä että on edelleen työtön vaikka kahvia pöydässä juokin, opiskelijalla voi olla paineita valmistumisestaan ja lapseton ei joko halua lapsia tai aihe ei ole ajankohtainen tai sitten lapsettomuus on kipeä asia.
Oikeasti.. Miksi aina samat kysymykset, samat aiheet, samat neuvot, jne. Ei jaksa. Eikö voisi joskus puhua muusta, vieras voisi hetkeksi unohtaa työkiireet, työttömyyden, opiskelut, jne.
Just tulin kyläilemästä..
Miksi alapeukut? Vai jauhatteko ite näistä aiheista joka ikinen kerta?
Mä oon kyllästynyt näihin aihepiireihin. Ei siinä mitään jos kysyisi vain joskus tai juteltaisiin muustakin. Aina sukulaisilla kysytään nykyisin vain siitä olenko löytänyt töitä eikä mitään muuta, jopa veljeni kysyy ja neuvoo. Silloin kun olin töissä, sain puhua vain töistä töistä töistä kun tein muutenkin paljon ylitöitä. Ja toki kerroin ne samat jutut myös asiakkaille kun he kysyivät samoja kysymyksiä. Jne.
Jutella voi muustakin ja ei tartte kertoa mielipiteitä jatkuvasti uudelleen. Ja muutenkin tietyt aihepiirit pyörii aina. On tullut selväksi millainen auto tulisi ostaa, millainen pesukone olisi pitänyt ostaa, että kannattaisi jo mies hankkia kun biologinen kello.. jne.
Anteeksi avautuminen mut tuntuu ihan että voimat menee kun joku sama levy soi.
Että mua kans sieppaa tämä. Ja satun olemaan vielä sellainen "riistäjä" kuin (yksin)yrittäjä. Vituttaa kun "etujärjestöni" Suomen yrittäjät on lähtenyt myös mukaan tähän. Porukoissa otetaan kaikki ilo irti 9 €/pv -orjista. Oksettaa.
Olen yksinyrittäjä, joka ei ole koskaan ollut palkkatöissä alaisen asemassa ja ei tulisi mieleenkään ottaa orjiksi näitä työkkärin lannistamia tai opiskelijoita.