En todellakaan ole ilkeä siksi, että haluaisin pahaa, vaan siksi, että mieleni on pahoitettu
Niin. Siksi en aio auttaa läheisiäni, en siksi, että haluaisin kellekään pahaa. Mieleni pahoittamisesta se johtuu EI MINUSTA. Minä olen muille kaikkea hyvää haluava ja toivova ihminen, mutta jos minua loukataan niin että pahoitan mieleni, muut saavat kärsiä.
Ettekö alapeukuttajat kykene kommentoimaan mitään? Ette vissiin. Tajunne ihmismielestä on nolla, ja koitatte vain nähdä kaltaiseni huonoina ihmisinä nostaaksenne itseänne ja välttyäksenne joutumasta katsomaan peiliin loukattuanne muita.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Siksi en aio auttaa läheisiäni, en siksi, että haluaisin kellekään pahaa. Mieleni pahoittamisesta se johtuu EI MINUSTA. Minä olen muille kaikkea hyvää haluava ja toivova ihminen, mutta jos minua loukataan niin että pahoitan mieleni, muut saavat kärsiä.
Ettekö alapeukuttajat kykene kommentoimaan mitään? Ette vissiin. Tajunne ihmismielestä on nolla, ja koitatte vain nähdä kaltaiseni huonoina ihmisinä nostaaksenne itseänne ja välttyäksenne joutumasta katsomaan peiliin loukattuanne muita.
Eli sinä kostat. Eli vajoat samalle tasolle kuin se loukkaaja. Ei paljon typerämpää ole. Toiselle voi myös sanoa että pahoitin mieleni. Silloin toinen saa mahdollisuuden pyytää anteeksi. Ja anteeksi voi antaa vaikkei toinen pyytäisikään. Kostaminen on typerintä mitä tehdä voi. Kostajana oot myös pelkuri. Rohkea kertoo tunteestaan.
Sitäpaitsi millälailla se, ettei tee muille hyvää on kostamista?
Haista paska, sulle ei ole kenenkään pako tehdä mitään hyvää, etkä sä silti saa sanoa, että sellainen ihminen on ilkeä ja kostaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä kostat. Eli vajoat samalle tasolle kuin se loukkaaja. Ei paljon typerämpää ole. Toiselle voi myös sanoa että pahoitin mieleni. Silloin toinen saa mahdollisuuden pyytää anteeksi. Ja anteeksi voi antaa vaikkei toinen pyytäisikään. Kostaminen on typerintä mitä tehdä voi. Kostajana oot myös pelkuri. Rohkea kertoo tunteestaan.
Ja vielä tääkin: "Rohkea kertoo tunteestaan". Jjjuussst. Eli sä kertoisit sinulle nauraville ihmisillesi, miten sä et halua jotain asiaa, ja oletatkin, että heitä kiinnostaa? Miksi heitä kiinnostaisi, kun he loukkasivat sinua alun alkaenkaan?
ap
Ja rohkea kertoo tunteestaan. Niin, vain TYHMÄ kertoo tunteestaan, kun sen kerrottuaan muut pitää itsekkäänä VAIN SIKSI, että tarpeesi kaventaisi heidän etuaan.
ap
Ja rohkea kertoo tunteestaan. Oletat narsistin aikuisen lapsen olevan se rohkea, kun häntä on aina rankaistu siitä, ettei ajattele vain muita? Huomaa sana vain.
Mikä todennäköisyys mulla ois olettaa, että muut välittäisivät minusta sen enempää? It's a dog eat dog world, jos et oo huomannut. Omia oikeuksiaan pitää vaatia, yleensä, käytännössä.
ap
Ja tää ihminen on vapaalla jalalla eikä hoidossa...
Mullakin oli lapsena pahaa. Ymmärrän.
Asiaan auttoi terapia. Että multa on viety lapsuus, mutta aikuisena voin itse päättää(vaikeaa, mutta mahdollista), että annanko tapahtumien/ihmisen viedä mun loppuikääni. Että enää en ole uhri. Nyt osaisin suojautua. Se lapsuus mikä menetetty sitä ei takaisin saa, ei ehjää enää. Aionko olla pahempi kuin se, joka lapsuuden vei ja hajotti
Ja miten vaatia omia oikeuksiaan niin, ettei vahingossakaan polje kenenkään toisen oikeuksia? Ja sitten loppujenlopuksi jos jokin asia väkisinkin kajoaa toisten oikeuksiin, niin miksi vitussa se olen aina minä, jolta se otetaan? Kun mun on tosi vaikea sanoa, etei käy. Olen huomannut työelämässä sen, että mitä matalammalta ihminen tulee, sen kovampaa hän huutaa ettei hänen oikeuksiaan saa polkea. Sivistymättömät kapeakatseiset pöllöt huutaa heti, jos pitäisi ajatella muitakin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää ap ja muut jos ap ei vastaa että mitä se on mitä ap ei ole tehnyt kun joissain vastauksissa tulee sellaista tekstiä että ap on paha läheisilleen ja jossain taisi ap sanoa että ei tee mitään läheisten hyväksi eli mikä tai mitkä on ne jutut mitä ap ei tee läheistensä hyväksi? Nämä ketjut on kovin ympäripyöreitä ja vaikea saada kiinni mistä on kysymys. Eikö josssin ketjussa ollut että ap ei asu edes lasten kanssa enää ja mies hoitaa täysin lapset? Sittenhän ap:n ei nyt varmaan hirveästi täydy tehdäkään mitään jos kerran yksin asustelee?
Mäkin kaipaisin ap tähän vähän enemmän yksityiskohtaisempaa selostusta miten olet paha tai mitkä ovat ne asiat mitä sinun pitäisi tehdä läheistesi hyväksi mutta et tee? Saanko tarkennusta vielä siihen että asutko yksin ja oliko miehesi vielä työtön kun sanoit jossain ketjussa että miehesi hoitaa lapset ja kaiken muunkin. Näin mielestäni jossain aikaisemmassa ketjussa oli. Nyt nämä sun ketjut on vain jotain epämääräistä psykologista paskaa jostain lapsuusajan traumoista ja äitisuhteesta. Ties vaikka "pahuutesi" on vain mielesi harhoja vai oletko kenties jopa trolli?
"Tämä on totta. Mulle
Kun siis se, etten mä itkenyt sai sen vaikuttamaan siltä, miksi äiti sen halusi, eli hyvältä, lasta ajattelevalta rakkaudelta. Jos siis itkin, tuli rankaisua. (En siis koittanut olla kova, enkä ole ikinä sillä lailla maailmaan suhteutunutkaan. Ylpeyttä minussa ei sillä lailla ole rahtuakaan.)
ap"
Ettekö te kommentoijat tajua, että lisäätte vain vettä myllyyn? Ap käsittelee teidän palautetta suhteessa tuohon äiti-suhteeseensa. Jos ap itki, häntä rankaistiin. Nyt kun hän itkee ja pitää mielenosoitusta täällä, te rankaisette henkisesti samalla tavalla haukkumalla häntä.
Jos henkilö on tosi vihainen ja katkera, niin se ettei saisi purkaa sitä ja että ei ole hyväksytty tunteineen, se vain voimistaa ennestään sitä vihaa ja katkeruutta.
Minusta on hyvä, että ap yrittää käsitellä näitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää ap ja muut jos ap ei vastaa että mitä se on mitä ap ei ole tehnyt kun joissain vastauksissa tulee sellaista tekstiä että ap on paha läheisilleen ja jossain taisi ap sanoa että ei tee mitään läheisten hyväksi eli mikä tai mitkä on ne jutut mitä ap ei tee läheistensä hyväksi? Nämä ketjut on kovin ympäripyöreitä ja vaikea saada kiinni mistä on kysymys. Eikö josssin ketjussa ollut että ap ei asu edes lasten kanssa enää ja mies hoitaa täysin lapset? Sittenhän ap:n ei nyt varmaan hirveästi täydy tehdäkään mitään jos kerran yksin asustelee?
Mäkin kaipaisin ap tähän vähän enemmän yksityiskohtaisempaa selostusta miten olet paha tai mitkä ovat ne asiat mitä sinun pitäisi tehdä läheistesi hyväksi mutta et tee? Saanko tarkennusta vielä siihen että asutko yksin ja oliko miehesi vielä työtön kun sanoit jossain ketjussa että miehesi hoitaa lapset ja kaiken muunkin. Näin mielestäni jossain aikaisemmassa ketjussa oli. Nyt nämä sun ketjut on vain jotain epämääräistä psykologista paskaa jostain lapsuusajan traumoista ja äitisuhteesta. Ties vaikka "pahuutesi" on vain mielesi harhoja vai oletko kenties jopa trolli?
No nyt esim. on pahaa se, että jos mun pitäis järkätä lapsen synttärikutsut niin joutuisin hylkäämään itseni ja jos en sitä halua tehdä, niin oma iyseni ei niitä kykene järjestämään ainakaan ilolla ja nauttimaan siitä ja olemaan siitä yhdessä edes puoliaikaa 24/7 innoissaan lapsen kanssa. Kuten tosi hyvä äiti tekisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on totta. Mulle
Kun siis se, etten mä itkenyt sai sen vaikuttamaan siltä, miksi äiti sen halusi, eli hyvältä, lasta ajattelevalta rakkaudelta. Jos siis itkin, tuli rankaisua. (En siis koittanut olla kova, enkä ole ikinä sillä lailla maailmaan suhteutunutkaan. Ylpeyttä minussa ei sillä lailla ole rahtuakaan.)
ap"Ettekö te kommentoijat tajua, että lisäätte vain vettä myllyyn? Ap käsittelee teidän palautetta suhteessa tuohon äiti-suhteeseensa. Jos ap itki, häntä rankaistiin. Nyt kun hän itkee ja pitää mielenosoitusta täällä, te rankaisette henkisesti samalla tavalla haukkumalla häntä.
Jos henkilö on tosi vihainen ja katkera, niin se ettei saisi purkaa sitä ja että ei ole hyväksytty tunteineen, se vain voimistaa ennestään sitä vihaa ja katkeruutta.
Minusta on hyvä, että ap yrittää käsitellä näitä asioita.
Nniiiinnnpä. Jos itkin, tuli rankaisua. Miettikää!!! Hirveä hätä ollut sillä lapsella takuulla. Koska se on vielä yksi asia, että äidin kanssa tulee lapsena riitaa, mutta sekin, että äiti rankaisee mielipahasta on jo toiseen potenssiin vähintään hirveää sille lapselle.
ap
Ja ihan yksin sain sitten olla kun ei des itku ollut oikein eikä luvallista, koska isi ei asunut meillä. Isi ei voinut tietää, että äiti haluaa minulle pahaa.
ap
Nytkin äitini epäili, että 8 vuotta täyttävä tyttäreni kyllä ymmärtää, ellen järjestä kaverisynttäreitä. Aiemmin on ollut eskarista lähtien. Äitini mielestä kyllä tyttö ymmärtää! Aha. Että kun mä en kykene niin laitetaan lapsi ymmärtämän tämä. Sanoin äidille, että enhän mä voi sanoa lapselle, että äitiä ei nyt kiinnosta. Äitini sanoi, että keksi hätävalhe, sano, ettei ole rahaa, mutta se on älytön syy, ei pidä paikkaansa. Minusta äiti voisi nähdä, että minä olen niin rikki hänestä, ettei minusta ole mihinkään.
Mies onneksi varmaan aa jotain aikaan siis siivous ja lasten kaitsenta, mutta hirveä läävä se on ja mun on pakko hommata lahjat koristeet pöytäkrääsä ja tarjottavat. Mutta henkisesti inhoan koko hommaa aivan kybällä.
ap
Ja suren kun lapsi saa vain synttärit ja äidin jota inhottaa koko asia.
ap
Mä tiedän, et lapsi ois superpettynyt, ja äitini vain kehtaa hokea, että tyttö ymmärtää. Ei olisi minusta oikein lasta kohtaan, vaikka itelle tää on kotimme sotkun ja kaaoksen taia järkyttävä häpeä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et välitä lapsistasi.
Olen aika kova heille se on totta. Entä sitten?
Eli et välitä
Kyllä minä välitän. Vihaan sitä, että olen kova, kovempi sata kertaa, kuin haluaisin, mutta entä sitten????
apSitä että lapsesi kärsivät koska sinä narsistisesti pyörit oman napasi ympärillä. Et yritä yhtään.
No olen tehnyt kaiken, minkä voin.
apEt ole. Ei kiinnosta lasten kanssa oleminen vaan itsesäälissä rypeminen. Sinulla tuskin oli paska äiti, mutta itse olet sellainen.
Ja äitini koitti lohduttaa, että tyttöä ei haittaa sotku. En tiedä haittaako mutta mua haitaa. Ja siis mua haittaa sekin, jos lasta ei haittaa. Miten ne voi olla tyytyväisiä isänsä kanssa moiseen epätäydellisyyteen?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et välitä lapsistasi.
Eli et välitä
Kyllä minä välitän. Vihaan sitä, että olen kova, kovempi sata kertaa, kuin haluaisin, mutta entä sitten????
apSitä että lapsesi kärsivät koska sinä narsistisesti pyörit oman napasi ympärillä. Et yritä yhtään.
apEt ole. Ei kiinnosta lasten kanssa oleminen vaan itsesäälissä rypeminen. Sinulla tuskin oli paska äiti, mutta itse olet sellainen.
Kyllä mä oon. Mun äidistä ois ihan ok aiheuttaa lapselle hitonmoinen pettymys ja varmaan vielä rankaisis siitäkin, jos lapsi sitten niskuroiskin eikä ymmärtäiskään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et välitä lapsistasi.
Eli et välitä
Kyllä mä oon. Mun äidistä ois ihan ok aiheuttaa lapselle hitonmoinen pettymys ja varmaan vielä rankaisis siitäkin, jos lapsi sitten niskuroiskin eikä ymmärtäiskään.
apSiis kyllä mä oon tehnyt kaiken, minkä mä voin.
ap
Sä oot typerä, etkä tajua narsistin kanssa kasvamisesta mitään. Ai narsisti pyytämässä anteeksi ja hyväksymässä sinulle mitään oikeuksia asiassa? Et sä niitä saa, kun sun kasvattajasi on narsisti.
ap