En todellakaan ole ilkeä siksi, että haluaisin pahaa, vaan siksi, että mieleni on pahoitettu
Niin. Siksi en aio auttaa läheisiäni, en siksi, että haluaisin kellekään pahaa. Mieleni pahoittamisesta se johtuu EI MINUSTA. Minä olen muille kaikkea hyvää haluava ja toivova ihminen, mutta jos minua loukataan niin että pahoitan mieleni, muut saavat kärsiä.
Ettekö alapeukuttajat kykene kommentoimaan mitään? Ette vissiin. Tajunne ihmismielestä on nolla, ja koitatte vain nähdä kaltaiseni huonoina ihmisinä nostaaksenne itseänne ja välttyäksenne joutumasta katsomaan peiliin loukattuanne muita.
Kommentit (209)
Ap maailmassa on niin paljon hyvää, ja oon surullinen sun puolestasi. Sun on vaikea nähdä sitä hyvää. Ymmärrän hyvin, narsistin lapsi kasvaa vinoon. Syyllistävä kasvatus ja odotus täydellisyydestä on taakka sinulle. Hyvä, kun oot jaksanut hakea apua. Itse oon oppinut, että ihmiset ei lakkaa minua rakastamasta, vaikken ole täydellinen. Epätäydellisyys on luonnollista. Rakasta vihamiestäsi. Halaa niitä, joilla on paha olla. Älä kanna kaunaa, sillä se on raskas taakka vain sinulle.Oma selkä siinä katkeaa.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on totta. Mulle
Kun siis se, etten mä itkenyt sai sen vaikuttamaan siltä, miksi äiti sen halusi, eli hyvältä, lasta ajattelevalta rakkaudelta. Jos siis itkin, tuli rankaisua. (En siis koittanut olla kova, enkä ole ikinä sillä lailla maailmaan suhteutunutkaan. Ylpeyttä minussa ei sillä lailla ole rahtuakaan.)
ap"Ettekö te kommentoijat tajua, että lisäätte vain vettä myllyyn? Ap käsittelee teidän palautetta suhteessa tuohon äiti-suhteeseensa. Jos ap itki, häntä rankaistiin. Nyt kun hän itkee ja pitää mielenosoitusta täällä, te rankaisette henkisesti samalla tavalla haukkumalla häntä.
Jos henkilö on tosi vihainen ja katkera, niin se ettei saisi purkaa sitä ja että ei ole hyväksytty tunteineen, se vain voimistaa ennestään sitä vihaa ja katkeruutta.
Minusta on hyvä, että ap yrittää käsitellä näitä asioita.
Anteeksi nyt, mutta mä luulen että ihmiset täällä alkavat yksinkertaisesti kyllästyä siihen, että ap käyttää tätä palstaa ja hyvääkin tarkoittavia ihmisiä täällä likasankonaan. Ehket tiennyt, mutta ap on jauhanut äitisuhteestaan ja mielenterveysongelmistaan jo monta vuotta tällä palstalla ja käytännössä jokainen hänen aloittamistaan ketjuista päättyy siihen, että hän haukkuu pataluhaksi nekin, joilta on saanut neuvoja. Aluksi, vielä pari, kolme vuotta sitten suurin osa mammoista yritti oikeasti auttaa häntä, mutta hän ei koskaan ole mitään apua huolinut ja suuttui vain neuvoista ja haukkui neuvojansa pataluhaksi.
Tämä on keskustelupalsta, ei aloittajan ikioma purkautumiskanava. Ei tätä ap:n vuosikausia jatkunutta valitusta enää jaksa kun mikään ei ole vuosien varrella muuttunut. Päinvastoin, ap:n psyykkinen kunto tuntuu lähinnä pahenevan täällä, mutta silti hän jatkaa täällä valitustaan viikosta ja vuodesta toiseen. Ja yhtään ainutta täältä saamaansa neuvoa hän ei ole hyväksynyt, eli senkään takia hänellä ei olisi syytä jatkaa täällä näitä monologejaan.
Mutta ilmeisesti tämä palsta ja me paskat mammat olemme aloittajalle samantyyppinen huume kuin hänen äitinsä on. Siis tyyppi jonka vikaa kaikki ap:n pahat olot ovat, mutta jonka seurasta hän ei kuitenkaan halua poiskaan. Ilmeisesti ap tarvitsee paskaämpärinsä ulottuvilleen, lähelleen ihmisiä joita syyttää kaikesta. Normaalisti aikuinen ihminen pyrkii vähentämään yhteydenpitoaan vanhempiinsa, jotka ovat kohdelleet häntä lapsena huonosti, mutta ap ei lukuisista kehotuksista huolimatta ole lakannut pitämästä yhteyttä äitiinsä. Omat lapsensakin hän oikein mielellään uskoo äitinsä hoitoon, vaikka pitää äitiään sadistisena narsistina.
Mitä kivikissaäiti tekee työkseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on totta. Mulle
Kun siis se, etten mä itkenyt sai sen vaikuttamaan siltä, miksi äiti sen halusi, eli hyvältä, lasta ajattelevalta rakkaudelta. Jos siis itkin, tuli rankaisua. (En siis koittanut olla kova, enkä ole ikinä sillä lailla maailmaan suhteutunutkaan. Ylpeyttä minussa ei sillä lailla ole rahtuakaan.)
ap"Ettekö te kommentoijat tajua, että lisäätte vain vettä myllyyn? Ap käsittelee teidän palautetta suhteessa tuohon äiti-suhteeseensa. Jos ap itki, häntä rankaistiin. Nyt kun hän itkee ja pitää mielenosoitusta täällä, te rankaisette henkisesti samalla tavalla haukkumalla häntä.
Jos henkilö on tosi vihainen ja katkera, niin se ettei saisi purkaa sitä ja että ei ole hyväksytty tunteineen, se vain voimistaa ennestään sitä vihaa ja katkeruutta.
Minusta on hyvä, että ap yrittää käsitellä näitä asioita.
Anteeksi nyt, mutta mä luulen että ihmiset täällä alkavat yksinkertaisesti kyllästyä siihen, että ap käyttää tätä palstaa ja hyvääkin tarkoittavia ihmisiä täällä likasankonaan. Ehket tiennyt, mutta ap on jauhanut äitisuhteestaan ja mielenterveysongelmistaan jo monta vuotta tällä palstalla ja käytännössä jokainen hänen aloittamistaan ketjuista päättyy siihen, että hän haukkuu pataluhaksi nekin, joilta on saanut neuvoja. Aluksi, vielä pari, kolme vuotta sitten suurin osa mammoista yritti oikeasti auttaa häntä, mutta hän ei koskaan ole mitään apua huolinut ja suuttui vain neuvoista ja haukkui neuvojansa pataluhaksi.
Tämä on keskustelupalsta, ei aloittajan ikioma purkautumiskanava. Ei tätä ap:n vuosikausia jatkunutta valitusta enää jaksa kun mikään ei ole vuosien varrella muuttunut. Päinvastoin, ap:n psyykkinen kunto tuntuu lähinnä pahenevan täällä, mutta silti hän jatkaa täällä valitustaan viikosta ja vuodesta toiseen. Ja yhtään ainutta täältä saamaansa neuvoa hän ei ole hyväksynyt, eli senkään takia hänellä ei olisi syytä jatkaa täällä näitä monologejaan.
Mutta ilmeisesti tämä palsta ja me paskat mammat olemme aloittajalle samantyyppinen huume kuin hänen äitinsä on. Siis tyyppi jonka vikaa kaikki ap:n pahat olot ovat, mutta jonka seurasta hän ei kuitenkaan halua poiskaan. Ilmeisesti ap tarvitsee paskaämpärinsä ulottuvilleen, lähelleen ihmisiä joita syyttää kaikesta. Normaalisti aikuinen ihminen pyrkii vähentämään yhteydenpitoaan vanhempiinsa, jotka ovat kohdelleet häntä lapsena huonosti, mutta ap ei lukuisista kehotuksista huolimatta ole lakannut pitämästä yhteyttä äitiinsä. Omat lapsensakin hän oikein mielellään uskoo äitinsä hoitoon, vaikka pitää äitiään sadistisena narsistina.
Ensinnäkin olen kirjoittanut täällä kaksi vuotta, en kolmea. Etkä voi syyllistää minua siitä, että en huoli neuvojien neuvoja ja haukun heidät pataluhaksi, koska kun teen sen kerran, minun virheeni, jos joku nyt tarkoittikin vittuilleen kertoessaan saaneensa itse minua paremmin itsensä paranemaan, että se oli apua, mutta jos teen sen samalle ihmiselle toisen kerran, niin itsepähän tuli, hänen ois jo pitänyt tietää, että minulta ei saa siihen kuin vittuilua.
Saan käyttää tätä palstaa ihan mihin haluan, eikä mun kuulu kysellä siihen sinun(laistesi) hyväksyntää. Ja minulle on ollut apua purkautumisesta tänne. Läheisilleni ehkä myös.
ap
Ja äitini vahingoittavuus tuli esille kahdesta kohdasta, jotka eivät lasteni kohdalla toteudu:
1) Pitkäkestoinen altistuminen päivästä, viikosta vuodesta toiseen sille mitätöinnille ja lyttäämiselle, jota äiti kohdisti purkaakseen varmaan paineitaan minuun silloisessa erittäin kuormittuneessa elämäntilanteessaan. Lapsilleni ei ole tätä.
2) Ei muita aikuisia tai edes lapsia todistamassa mitä sanottiin tai tehtiin, jolloin kaasuvalotus mahdollistuu. Lapseni ovat siellä vain lyhyitä aikoja keskenään, mitä.n konflikteja ei ehdi tulla, koska äitihän ei ole edes heihin missään vastuussa kasvatuksellisesti, josta siis minua kuritti ollakseni eduksi hänelle
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A.p. Ihan oikeasti, hae itsellesi apua. jos ei tänään johonkin päivystykseen, niin sitten maanantaina viimeistään. Sun jutut on niin sekavia, että joku psykoosi väkisinkin tulee mieleen, Tarvisit terapiaa ja uskon, että et voi omille lapsillesikaan tuossa kunnossa kovin hyväksi olla. Ja jos saisit apua, katkeruutesikin todennäköiseti helpottaisi, ja itselläsi olisi parempi olla.
En tapaa lapsia paitsi ensi viikolla on lapsen syntymäpäivät niin silloin on pakko. Kai mä nyt koitan silloin kestää näitä mun surujani ja panna ne syrjään.
Ei se ole mikään psykoosi, että ihmisestä nousee vihaa! Mä rakastan itseäni siinä. Jos hyväksyisin teidänkin paskan ja ilkeilynhalun mua kohtaan niin sitten oisin huolissani itsestäni, että vihaan itseäni.
ap
Miksi olet antanut ketjuissasi tänne kuvaa, että eläisitte saman katon alla koko perhe? Täällä on monilla ollut huoli lapsistasi. Joissakin ketjuissa olet tosin maininnut, että sinulla on oma eristetty huone jossakin ja joskus lapset puolisoinesi kävivät sinua katsomassa. Elät (onneksi) erillään lapsistasi ja miehesi on todennköisesti lastesi yksinhuoltaja.
Olen samaa mieltä. Ap:stä kannattaisi tehdä lasu. Paitsi, ap on trolli ja juuri kuvatunlaista ihmistä tai perhetilannetta ei sieltä näppiksen takaa tule löytymään. Miksi te muuten ruokitte trollia. Eihän ap:n lapsistakaan tarvitse olla enää huolissaan kun asuvat isän kanssa. Täällä jauhetaan äitisuhteesta ja jostain vihasta mutta mä en ole törmännyt tässä ketjussa mihinkään kovinkaan huolestuttaviin tekoihin mihin ap olisi syyllistynyt. Pahimmat suunnilleen mitä ap on tehnyt on tyyliin: en nyt jaksaisi olla perheen kanssa ja ne äiti haukkumiset. Ette te terapioi ap:ta vastauksilla Te vaan ruokitte sairasta provoilijaa. Musta olisi järkevintä että näihin ketjuihin ei vastattaisi niin saataisiin tuo trolli vihdoin hiljenemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A.p. Ihan oikeasti, hae itsellesi apua. jos ei tänään johonkin päivystykseen, niin sitten maanantaina viimeistään. Sun jutut on niin sekavia, että joku psykoosi väkisinkin tulee mieleen, Tarvisit terapiaa ja uskon, että et voi omille lapsillesikaan tuossa kunnossa kovin hyväksi olla. Ja jos saisit apua, katkeruutesikin todennäköiseti helpottaisi, ja itselläsi olisi parempi olla.
En tapaa lapsia paitsi ensi viikolla on lapsen syntymäpäivät niin silloin on pakko. Kai mä nyt koitan silloin kestää näitä mun surujani ja panna ne syrjään.
Ei se ole mikään psykoosi, että ihmisestä nousee vihaa! Mä rakastan itseäni siinä. Jos hyväksyisin teidänkin paskan ja ilkeilynhalun mua kohtaan niin sitten oisin huolissani itsestäni, että vihaan itseäni.
apMiksi olet antanut ketjuissasi tänne kuvaa, että eläisitte saman katon alla koko perhe? Täällä on monilla ollut huoli lapsistasi. Joissakin ketjuissa olet tosin maininnut, että sinulla on oma eristetty huone jossakin ja joskus lapset puolisoinesi kävivät sinua katsomassa. Elät (onneksi) erillään lapsistasi ja miehesi on todennköisesti lastesi yksinhuoltaja.
Tää on melko tuore tilanne, etten asu enää saman katon alla.
ap
Voihan itku, parku ja iso kyynel. Kasva aloittaja aikuiseksi. Teinidraama oli ok teininä. Sen jälkeen pitäisi aikuistua. Maailma ei pyöri sun ympärilläsi.