Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset jotka on "nähneet elämän rankemman puolen"

Vierailija
21.10.2017 |

Pari vanhaa kaveria jaksaa tätä toistella, ja ovat sen johdosta asiantuntijoita kaikessa. Muut eivät voi tietää mistään mitään, kun ei ole eletty tarpeeksi rankkaa elämää.

Ihmettelen miksi joku nuoruudessa tapahtunut sekakäyttö, paska lapsuus, raskas ero tai paniikkihäiriö ovat juuri näitä asioita, jotka tekevät ihmisestä kaikkien aiheiden asiantuntijan. Tuntuu että yritetään väkisin saada oman elämän huonommista vaiheista väännettyä edes jotain hyvää, mutta minulle tuollainen näyttäytyy vain vanhojen asioiden jatkuvana jankkaamisena, täytenä kykenemättömyytenä siirtyä elämässä eteenpäin. On toki kauheaa että ei ole päässyt elämässään helpolla, mutta se ei mielestäni ole syy nostaa itseään jalustalle eikä varsinkaan lytätä muita!

Kommentit (171)

Vierailija
1/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niille hali?

Vierailija
2/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa joka sana! Itselläni on aika rankka menneisyys, mutta pidän siitä visusti pääni kiinni. Haluan, että minut otetaan vastaan sellaisena kuin olen nyt, eikä minään oman menneisyyteni edustajana. Eteenpäin, sanoi mummo jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla ihmisillä on yleensä myös heikko itsetunto ja ovat itsekeskeisiä. ei mikään ihme, että kuvittelevat tietävänsä "kaiken". ehkä myös keskivertoa huonompi äo?

Vierailija
4/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna niille hali?

Olen antanut monta, ja kuunnellut ja tukenut. Ymmärrän että kokemukset ovat olleet rankkoja. Siltikään en pidä siitä, että näitä kokemuksia käytetään toisten hiljentämiseen.

Tiedättekö, sellainen ivallinen suhtautuminen, että sä et tiedä mistään mitään kun et ole koskaan väärinkäyttänyt lääkkeitä? Se tarkoittaa etten tiedä kyseisestä aiheesta, ei etten voisi tietää elämästä mitään muuta :D -ap

Vierailija
5/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna niille hali?

Seksuaalista häirintää.

Vierailija
6/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noilla ihmisillä on yleensä myös heikko itsetunto ja ovat itsekeskeisiä. ei mikään ihme, että kuvittelevat tietävänsä "kaiken". ehkä myös keskivertoa huonompi äo?

Täh? Nuo  ihmiset osaavat mun kokemuksen mukaan arvostaa elämän pieniä  iloja keskivertokansalaista enemmän koska ne pienet ilot eivät heille ole kuinkaan mitään itsestäänselvyyksiä kuten sellaisille jotka eivät ole koskaan vaikeuksia kokeneet. Kyllä he tietävät elämästä enemmän, toki aina  riippuu henkilöstä itsestään miten asian on tykönään työstänyt. Se että selviää vaikeuksista  voittajaksi kertoo sopeutumiskyvystä ja sinnikkyydestä, ei  tyhmyydestä.

Vierailija
7/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15 vuotta dokaamista ja sekakäyttöä vastaa yliopiston käyntiä. V*tuttaa nää "Elämän kovan korkea koulun" ylistäjät.

Vierailija
8/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Nuo  ihmiset osaavat mun kokemuksen mukaan arvostaa elämän pieniä  iloja keskivertokansalaista enemmän koska ne pienet ilot eivät heille ole kuinkaan mitään itsestäänselvyyksiä kuten sellaisille jotka eivät ole koskaan vaikeuksia kokeneet. Kyllä he tietävät elämästä enemmän, toki aina  riippuu henkilöstä itsestään miten asian on tykönään työstänyt. Se että selviää vaikeuksista  voittajaksi kertoo sopeutumiskyvystä ja sinnikkyydestä, ei  tyhmyydestä.

Osaavat ehkä arvostaa sitä, että kaapissa on kaljaa, mutta vastoinkäymisiä ei osata ottaa vastaan yhtään.

Vierailija
9/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää eräs tuttu, joka katsoo elävänsä "värikästä elämää" = alkoholinhuuruista.

Vierailija
10/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sitä näkemystä, että rankat kokemukset ovat aina kasvattavia ja ihmistä vahvistavia. Ei, joskus ja itse asiassa melko useinkin ne ovat hajottavia, rikkovia ja musertavia, eikä niistä saa parempia vaikka miten uskoisi facebook-aforismeihin.

Vierailija
11/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, tunnistin ja en tunnistanut itseäni :) Olen elänyt tosi vaikean elämän mutta mistään ei saanut koskaan puhua eikä tunteita tuntea. Vasta sairastumiseni jälkeen olen tajunnut käydä asioita läpi. Ja se voi olla jopa loppuelämän mittainen prosessi. Kun asiat ovat pinnalla, niitä käy läpi. Onneksi on terapeutti ja onneksi on ystävät, joiden kanssa saa jankattua ja jankattua. Puolin ja toisin. Mieluummin näin kuin kuolleena. Ja tietenkin yritän löytää tästä hyvää, se on yksi selviytymiskeino. En väitä olevani muita parempi tai tietäväni enemmän, mutta onneksi empatia ja ymmärrys on kasvanut kaiken myötä.

Vierailija
12/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mullakin on kokemusta siitä, miten joku julistaa kuinka hänellä on ollut niin rankkaa, että siitä on oppinut arvostamaan sitä mitä on ja blaablaa. Samaan aikaan hän ei kysy eikä ole pätkääkään kiinnostunut muiden elämänkokemuksista, rankkuuksista ja mitä he ovat oppineet.

Vierailija
13/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaavat ehkä arvostaa sitä, että kaapissa on kaljaa, mutta vastoinkäymisiä ei osata ottaa vastaan yhtään.

Onpa hurja yleistys. En nyt oikein tiedä, että ketä oikein tarkoitat. Niitä jotka ovat itse oman elämänsä "sössineet" vai niitä jotka ovat joutuneet kärsimään lapsena ilman omaa syytään.

Vierailija
14/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain kertoa, että teillä on pienet murheet. Minulla oli vaikea lapsuus, mutta en silti jäänyt rypemään itsesääliin, kuten on tyylikästä tehdä vaan menin töihin. Yleensä kun joku kertoo hänellä olleen vaikea elämä kannattaa ymmärtää, että sinun vastoinkäymisesi ovat olemattomia ja voisit vaan olla hiljaa ja tehdä asialle jotain.

Vierailija
15/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä oikeasti ole kovaa ollut. Oikesti kovia kokeneet ei niistä yleensä puhu.

Vierailija
16/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan sitä näkemystä, että rankat kokemukset ovat aina kasvattavia ja ihmistä vahvistavia. Ei, joskus ja itse asiassa melko useinkin ne ovat hajottavia, rikkovia ja musertavia, eikä niistä saa parempia vaikka miten uskoisi facebook-aforismeihin.

Heikoille kaikki on musertavaa ja rikkovaa, mutta ihmisille jotka ovat oikeasti vaikeita aikoja eläneet ei sellaiset pikku jutut ole kuin yksi pieni haaste, eikä tapa uhriutua ja kerätä huomiota.

Vierailija
17/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyyteen juuttunut jankkaava "ystävä" = painajainen josta ei pääse eroon!

Vierailija
18/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt paljonkin "elämän rankkoja puolia", ja juuri sen vuoksi en ole itse halunnut osallistua niihin ainakaan omilla valinnoillani. Se kai sitten on "nössöä" ja tylsää.

Vierailija
19/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä oikeasti ole kovaa ollut. Oikesti kovia kokeneet ei niistä yleensä puhu.

Vierailija
20/171 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua tarpeeksi ärsyttäis, sä pitäisit vaan turpas kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi