Miten joku voi olla niin mustasukkainen nainen että änkeää "miesteniltaan"??
Päätin yllättää oman mieheni ja laitoin mökin valmiiksi, hain ruokaa ja vein konjakkia yms.
Ja pyysin miehen kavereita että jos pääsevät niin saavat tulla mökillemmeviettämään rentouttavan viikonlopun mieheni kanssa..
Miehelläni on siis syntymäpäivä ja ajattelin että tykkää varmaan viettää aikaa ystävien kanssa kun me lähdemme lapsien kanssa vanhempieni luokse syyslomaksi.
Eilen huomasin että miehen ystävän vaimo oli laittanut pari kuvaa sieltä ja mies soitti ja kertoi että X ei olisi päässyt muuten jos vaimo ei tule mukaan.. Mitä helv?????
Kutsussa nimenomaan sanoin että kyse on miestenillasta, niin miten joku voi ottaa vaimonsa mukaan ja miksi vaino edes änkee sinne ja laittaa vielä kuvia faceen?!?
Mieskin sanoi että ei täällä ihan samanlainen tunnelma ole kun tuo yksi on täällä mutta onneksi lähtevät tänään..
Mitä mieltä?
Kommentit (274)
No mitä sellaista eroa ”miestenilloissa” ja ”naistenilloissa” nyt sitten on, että ne eivät voisi olla yhteisiä? Tietenkään aina ei jaksa viettää kaikkea aikaa yhdessä puolison kanssa, ja mustasukkaisuus on paha turnoff, mutta silti, miksi kaveriporukka pitäisi jakaa sukupuolen mukaan? Itse vietän aikaa mm. opiskelukavereiden, työkavereiden, harrastekavereiden, kummilasten vanhempien, sukulaisten ja naapureiden kanssa. Aika oudoksi menisi, jos se piiri pitäisi jakaa kahtia sukupuolen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tosi mustat sukat :D ja ootko varma, että äijäs haluaa oikeasti näin vai toimii mieliksesi? Kuulostaa huolestuttavalle, ettei saa olla mitään omia menoja....huhhuh
Kyse ei ole mustasukkaisuudesta tai siitä ettei saisi olla mitään omia menoja. :) Ja olen varma, että mies tekee tämän omasta halustaan, itse asiassa hän on meistä se joka haluaisi joka ikisen hetken viettää yhdessä. Luonnollisesti tämä nyt on käytännössä mahdotonta ja sekös miestäni ahdistaa. Juu, voi olla jotain läheisriippuvuutta tms. mutta olen jo tottunut tähän. Alkuun tuntui hieman oudolta, mutta kun yhteistä taivalta on takana jo kymmenisen vuotta niin ei häiritse enää, olen löytänyt itsestäni ihan samoja piirteitä. Noh, tämä sopii meille. Ps. tuosta facebookiin postaamisesta olen samaa mieltä kuin ap, meillä ainakin yksityisissä illanvietoissa kuvattu materiaali pysyy yksityisenä kaikkien osalta, se on ihan itsestäänselvyys ettei niitä levitellä mihinkään someen.
Aloitusta lukiessa tuli mieleen, että mustasukkaisuutta voi olla tämän puolison miesten iltaan ottaneen miehen puolelta. Ei jätä toista yksin kotiin, kun ei pääse vahtimaan.
Tosin tässä tapauksessa niin ei taida olla..
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan sitten varmaan outoja kun ei kumpikaan kaivata mitään erillisiä miesten tai naisten iltoja. Tosin eipä sellaisia ole meidän tuttavapiirissä juurikaan enää järjestetty, ikää alkaa jo olla sen verran että tuollainen tuntuu vähän lapselliselta. Illanviettoihin ovat tervetulleita kaikki sukupuoleen katsomatta. Meistä on tullut muutenkin iän myötä enemmän kotona viihtyviä, vietetään viikonloput yleensä joko kahdestaan tai jomman kumman sukulaisten kanssa. T: viestin 34 kirjoittaja
Sama! Meillä mies kuolisi nauruun jos hänelle järkkäisin jonkun poikien illan..
Oliskohan hyvä idis järkätä tyttöystävälle ”naisten ilta” ja kutsua sinne hänen, minut ja meidän ystäviä miinus miehet ja kieltää miespuolisten puolisoiden osallistuminen... voisi olla aika erikoinen kokemus. Mutta Porvoossa Porvoon tavalla.
Eikö joku tiedä mitä eroa on naisten ja miesten illoilla? Mun on nyt sanottavaa kyllä että onko nykyään porukka jo niin sukupuolineutraalia että niillä on molemmat värkit, eivätkä voi käsittää mitä eroa tällaisilla illanvietoilla voi olla. On niissä eroja! Tyttöjen kanssa kun lähdetään niin kyllä se on hienotunteisempaa ja girlygirl-meininkiä: kuohuvaa tai viiniä, hyvää laadukasta ruokaa, hyviä keskusteluja, juoruja, ihanaa aikaa ilman omia miehiä, ehkä joku konsertti tai tanssipaikka. Miesten illoissa on kaljaa, saunaa ja rasvaisia juttuja. Tai niin ainakin luulen. :)
Ja jatkan.. Ei kävisi mielessäkään että menisin äijien iltaan, jos se on tituleerattu äijien iltana. Meidän kaveriporukassa järjestetään erikseen yhteisiä iltoja, miesten että naisten iltoja. Yleensä vielä nuo menee päällekkäin, kun miehet menevät illanviettoon keskenään niin naiset keksivät jotain yhteistä tekemistä myös samalle ehtoolle.. Tunnetteko tuon miesten iltaan tunkeneen kanssa hyvin? Ensi kerralla (jos sellaista tulee) voisit pyytää häntä kanssasi johonkin?
No Mila tässä vaan kirjoitti:
Eikö joku tiedä mitä eroa on naisten ja miesten illoilla? Mun on nyt sanottavaa kyllä että onko nykyään porukka jo niin sukupuolineutraalia että niillä on molemmat värkit, eivätkä voi käsittää mitä eroa tällaisilla illanvietoilla voi olla. On niissä eroja! Tyttöjen kanssa kun lähdetään niin kyllä se on hienotunteisempaa ja girlygirl-meininkiä: kuohuvaa tai viiniä, hyvää laadukasta ruokaa, hyviä keskusteluja, juoruja, ihanaa aikaa ilman omia miehiä, ehkä joku konsertti tai tanssipaikka. Miesten illoissa on kaljaa, saunaa ja rasvaisia juttuja. Tai niin ainakin luulen. :)
Kokeile joskus sellaista illanviettoa, jossa on tarjolla sekä viiniä että kaljaa. Minulla on myös hyviä kokemuksia kokeilusta, jossa tehtiin hyvää ruokaa, vaikka miehiäkin oli läsnä. Kaikki tykkäsivät, tosin parille osallistujalle tuli jälkikäteen epäilyjä omasta sukupuolisuudestaan. Toinen yritti aamumorkkiksessa ensin oksentaa juomansa mieskaljan ja teki sitten itsarin ompelusaksilla. Toinen on kuulemma nyt Pattayalla ladyboy-prostituoituna, ennen oli sijoitusneuvoja.
Toi facebook-kuvien levittäminen kuvateksteineen kyllä ärsyttäisi minuakin. ihan varmasti kommentoisin kuviin jotain veemäistä joka nolaisi kuvat laittaneen naisen ja tekisi muille selväksi kenen tekemät sapuskat kuvissa on ja ketä varten ne oli tehty.
Mua ainaki ärsyttäis suunnattomasti jos jonkun kaverin mies änkäytyis meidän naisten iltaan! Aika reppapana pitäisin.
Keski-ikäiseksi saakka oon elänyt ilman, että ikinä olisi tullut vastaan tällaista jaottelua miesten ja naisten iltoihin. Onko tää jokin sosioekonominen juttu?
Eli et saanut pointista kiinni yhtään. Pitääkö kaikki vääntää rautalangasta. Provo.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiseksi saakka oon elänyt ilman, että ikinä olisi tullut vastaan tällaista jaottelua miesten ja naisten iltoihin. Onko tää jokin sosioekonominen juttu?
Tuo oli hieno tapa sanoa wt/elämänkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan nyt vaikka tunnistettais tästä. Nainen oli tosiaan laittanu kuvan ruuista (mitkä MÄ olin tehny) tyyliin "vähän sapuskaa äijille kun ne tulee saunasta" ja kuva valtavasta ruokamäärästä
Ap
Ei jumalauta! Ei taida sillä ämmällä olla ihan kaikki inkkarit kanootissa!
Miten ap näet tämän naisen kuvat, ethän sä varmaan se facekaveri ole
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan sitten varmaan outoja kun ei kumpikaan kaivata mitään erillisiä miesten tai naisten iltoja. Tosin eipä sellaisia ole meidän tuttavapiirissä juurikaan enää järjestetty, ikää alkaa jo olla sen verran että tuollainen tuntuu vähän lapselliselta. Illanviettoihin ovat tervetulleita kaikki sukupuoleen katsomatta.
Ehkä minä sitten olen jotenkin lapsellinen, mutta minä kaipaan näitä erillisiä naisteniltoja nimenomaan siksi, että monet naispuoliset ystäväni ovat minulle läheisiä ystäviä jo pitkän ajan takaa, kun taas heidän puolisoitaan en tunne ollenkaan niin hyvin. Joten tietyistä asioista tuntuisi vaikealta ryhtyä puhumaan sellaisten ihmisten kuullen, jotka eivät ole samalla tavalla läheisiä.
Toki meillä on sitten yhteisiäkin iltoja, missä kaikki ovat mukana, mutta niissä keskustelu liikkuu yleisemmällä tasolla eikä mennä "henkilökohtaisuuksiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan sitten varmaan outoja kun ei kumpikaan kaivata mitään erillisiä miesten tai naisten iltoja. Tosin eipä sellaisia ole meidän tuttavapiirissä juurikaan enää järjestetty, ikää alkaa jo olla sen verran että tuollainen tuntuu vähän lapselliselta. Illanviettoihin ovat tervetulleita kaikki sukupuoleen katsomatta.
Ehkä minä sitten olen jotenkin lapsellinen, mutta minä kaipaan näitä erillisiä naisteniltoja nimenomaan siksi, että monet naispuoliset ystäväni ovat minulle läheisiä ystäviä jo pitkän ajan takaa, kun taas heidän puolisoitaan en tunne ollenkaan niin hyvin. Joten tietyistä asioista tuntuisi vaikealta ryhtyä puhumaan sellaisten ihmisten kuullen, jotka eivät ole samalla tavalla läheisiä.
Toki meillä on sitten yhteisiäkin iltoja, missä kaikki ovat mukana, mutta niissä keskustelu liikkuu yleisemmällä tasolla eikä mennä "henkilökohtaisuuksiin".
Sinulla ei ole läheisiä ei-naispuolisia ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Päätin yllättää oman mieheni ja laitoin mökin valmiiksi, hain ruokaa ja vein konjakkia yms.
Ja pyysin miehen kavereita että jos pääsevät niin saavat tulla mökillemmeviettämään rentouttavan viikonlopun mieheni kanssa..Miehelläni on siis syntymäpäivä ja ajattelin että tykkää varmaan viettää aikaa ystävien kanssa kun me lähdemme lapsien kanssa vanhempieni luokse syyslomaksi.
Eilen huomasin että miehen ystävän vaimo oli laittanut pari kuvaa sieltä ja mies soitti ja kertoi että X ei olisi päässyt muuten jos vaimo ei tule mukaan.. Mitä helv?????
Kutsussa nimenomaan sanoin että kyse on miestenillasta, niin miten joku voi ottaa vaimonsa mukaan ja miksi vaino edes änkee sinne ja laittaa vielä kuvia faceen?!?
Mieskin sanoi että ei täällä ihan samanlainen tunnelma ole kun tuo yksi on täällä mutta onneksi lähtevät tänään..
Mitä mieltä?
Jospa kyseinen nainen viihtyy miesporukassa? Ja hänen olisi pitänyt tehdä jäädä kotiin yksin kun mies lähtee pitämään hauskaa?Muutenkin nuo rajaamiset on tosi lame:( Miksei puhuta vaan saunaillasta tai illanvietosta? Onko porukka vieläkin noin rajoittunutta että on tietyt normit jota ei missään nimessä rikota. Tyttöjen ja poikien leikit.. Meillä ainakin molemmat osapuolet saa tulla mukaan kun on kyse illanvietosta kavereiden kesken. Ihan sama montako vastakkaissukupuolen edustajaa on paikalla. Ei se nainen kuitenkaan saunaan ängennyt ja eiköhän heittänyt vitsillä sinne faceen että olisi kokannut saunasafkaa äijille.
"Olet väärässä, kyllä siellä aika moni monikin piittasi siitä että nainen on mukana.. Mies joutui esim. Lainaamaan kaikille shortsit kun päättivät pulahtaa järvessä, kaikista jutuista ei voinut keskustella kun tiedossa on että nainen juoruaa asiat kaikille ja lisäksi kun ryhmä koostuu pitkäaikaisista ystävistä ei voi ns. Muistella menneitä niin ettei joudu koko juttua kertomaan tälle naiselle ettei tunne itseään ulkopuoliseksi keskustelussa jne.."
Tuohan on vain miesten tossukkuutta! Meidän porukassa saa pulahdella järveen alasti jos huvittaa, kyllä se alastomuus on sen ongelma joka sen ongelmaksi kokee, eli kannattaisi pelisäännöt selvittää heti alkuunsa, ja sanoa että jos mukaanlähtee, niin se on omalla vastuulla. Mutta provohan tämä. Miehellä muka josain erämökillä hevonkuusessa mukana kymmenet shortsit :D
Ja miksi kukaan ei voinut sanoa suoraan että nainen on juoruaja? Naisesta taisi tulla juoruaja vasta tämän porvoon myötä ;)
Hyppäsi sun reviirille ja vielä retosteli asialla julkisesti? En muuten ymmärrä miksi risoo niin paljon, että pitää avautua siitä keskustelupalstalla.
Minä minä minä.. Huomaatko minä tulen toimeen, minua ei häiritse, minua ei haittaa..
Yleensä sunlainen ihminen ei edes huomaa että jotain muuta voi haitata saatikka että sulle sen pystyisi sanomaan.