Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Mä oon neljäkuukautisen vauvan äiti ja käydään usein kavereiden kanssa lounaalla niin että vauva on mukana. Koskaan vauva ei ole itkenyt ravintolassa muutamaa sekuntia kauempaa, imettänyt olen useita kertoja eikä kukaan ole tuntunut sitä edes huomaavan tai ainakaan häiriintyvän. En ymmärrä millä vuosisadalla osa porukasta elää jos kuvittelee että lapsen syntymän jälkeen äidin pitäisi linnottautua vuodeksi kotiin ja liikkua sitten vasta ihmisten ilmoilla kun vauvan voi jättää hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvat ja lapset eivät kuuluisi ravintolaan? Vauvat ja lapset kuuluvat elämään, eikä ravintolat ole tämän suhteen poikkeus. Lapset syövät lastenlistalta, rintaruokinnalla olevat imetetään. Jos ympärillä oleva elämä häiritsee niin parempi pysyä kotona.
Vittu, lasten lista on sen verran vanhoja lapsia varten, jotka osaavat jo syödä ja käyttäytyä kunnolla.
Ei ravintoloihin kuulu vauvoja tuoda tai uhkaikäisiä pikkukakaroita riehumaan ja metelöimään. Pysykää mammat kotonanne jos ette osaa alkeellisiakaan käytöstapoja.
On monia paikkoja minne vauvat ja pikkukakarat EIVÄT kuulu: ravintolat, teatterit, baletit, oopperat, leffat, kirjastot jne. Yrittäkää nyt käsittää!!!
Tän viestin perusteella sanoisin että ne ei taida olla ne mammat joiden pitäis opetella edes alkeelliset käytöstavat. Wink wink.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvat ja lapset eivät kuuluisi ravintolaan? Vauvat ja lapset kuuluvat elämään, eikä ravintolat ole tämän suhteen poikkeus. Lapset syövät lastenlistalta, rintaruokinnalla olevat imetetään. Jos ympärillä oleva elämä häiritsee niin parempi pysyä kotona.
Vittu, lasten lista on sen verran vanhoja lapsia varten, jotka osaavat jo syödä ja käyttäytyä kunnolla.
Ei ravintoloihin kuulu vauvoja tuoda tai uhkaikäisiä pikkukakaroita riehumaan ja metelöimään. Pysykää mammat kotonanne jos ette osaa alkeellisiakaan käytöstapoja.
On monia paikkoja minne vauvat ja pikkukakarat EIVÄT kuulu: ravintolat, teatterit, baletit, oopperat, leffat, kirjastot jne. Yrittäkää nyt käsittää!!!
"Pysykää mammat kotonanne jos ette osaa alkeellisiakaan käytöstapoja"
Ne mammatko siellä huonosti käyttäytyvätkin? Kaikkialla?
(Kohta jollain alkaa kiehua kattila yli)
Vierailija kirjoitti:
Heh, jotkut pikkuvauvojen ja kakaroiden äidit kuvittelevat, että he ja heidän kakaransa ovat maailman keskipiste. Kaikki pyörii heidän ympärillään ja he saavat sikailla miten haluavat. :-)))
Ei kaikki pyöri teidänkään ympärillä.
Vaikka äiti olenkin ja lapsia kolme, me osataan käyttäytyä, eikä meistä kukaan sikailua harrasta missään.
Sikailua taitaa enemmän harrastaa keski-ikäiset miehet ja rouvat muutaman viinilasin jälkeen. Ainakin useilla jutut ovat todella sikamaisia.
Uhkaikäisiä lapsia...:D
Onneks mun tissikaverilla ei oo vielä uhkaikä.
Mä oon imettänyt ravintolassa kahta lastani ja aion imettää vielä tätä kolmattakin juuri silloin kun hänelle tulee nälkä. Mitä ajattelit tehdä asialle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, jotkut pikkuvauvojen ja kakaroiden äidit kuvittelevat, että he ja heidän kakaransa ovat maailman keskipiste. Kaikki pyörii heidän ympärillään ja he saavat sikailla miten haluavat. :-)))
Ei kaikki pyöri teidänkään ympärillä.
Vaikka äiti olenkin ja lapsia kolme, me osataan käyttäytyä, eikä meistä kukaan sikailua harrasta missään.
Sikailua taitaa enemmän harrastaa keski-ikäiset miehet ja rouvat muutaman viinilasin jälkeen. Ainakin useilla jutut ovat todella sikamaisia.
Juu, eikä aina tarvita edes viiniä kun sattuvat huomaamaan äidin ja vauvan niin johan pukumiehet näyttää kikkelin ja iltapukurouvat näppäävät kuvan ja rupeavat heittämään mammaa ulos ravintolasta..
Näin hienoissa ravintoloissa. Ovat hyväkäytöksisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kypsää aloittaa lause "vittu,..."
Kertoo sinusta ainakin sen ettet ole aikuinen vielä itsekään. Ainakaan täysin.
Etkä taida käydä teatterissa, baletissa, oopperassa jne. Ja ne on sitä paitsi niin myöhäisinä aikoinakin ettei lapsia ja vauvoja niihin viedä muutenkaan.
Joten tuulesta temmattua.
Aika paljon muuten leffateattereissa pyörii lasten leffoja -.-
Ja kirjastoissa on lapsille lukunurkkauksia ja lasten kirjoja.
Lapsille jotkut jopa lukevat kirjastossa kirjoja.
Lastenlistoilla ei ole ikärajaa. Kyllä jo 3-6 vuotias osaa itse syödä kun sitä on harjoiteltu kotona että päiväkodissa.
Uhmaahan ne isommatkin lapset joskus ja aikuisetkin uhmaavat muille.
Se on uhmaikä, ei uhkaikä.
Seuraavan kerran kun imetän ravintolassa niin täytyykin muistaa vetää paita kokonaan pois ja tissit tiskiin, muistaa huutaa kaikille että mä imetän nyt että kaikki varmasti huomaa, meluta, kaataa juomia ja ruokia, häiriköidä toisissa pöydissä jne. Hitto kun oon luullu että toi mun tekniikka on toimiva että nostetaan vähän paitaa ja pidetään harsoo edessä ettei rintaa näy, ja muuten ollaan aivan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon imettänyt ravintolassa kahta lastani ja aion imettää vielä tätä kolmattakin juuri silloin kun hänelle tulee nälkä. Mitä ajattelit tehdä asialle?
Sama. Nyt lähtee viides lapsemme kanssamme ravintolaan. Hän syö tissimaitoa. Mukana neljä alle 9- veetä lastamme.
Mennään ja nautitaan hyvästä ruoasta. Imetän jos vauvalle tulee nälkä.
Ravintola on syömistä varten. Imettäminen on syömistä. Miks mä en nyt ymmärrä tätä ongelmaa asiassa?
Sen verran olen sinut kroppani kanssa ja tissieni että senkus otatte niistä kuvan jos siitä hyvä mieli tulee.
Tissejähän te tykkäätte katsella muutenkin.
Mutta vauvaa ette kuvaa, sitä en hyväksy ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola on syömistä varten. Imettäminen on syömistä. Miks mä en nyt ymmärrä tätä ongelmaa asiassa?
En ymmärrä minäkään vaikka kuinka yritän ymmärtää mutta ei ymmärrykseni riitä kun puhutaan luonnollisesta asiasta jota kaikki tekevät tavalla tai toisella:
SYÖMISESTÄ JA YHDESTÄ TAVASTA RUOKAILLA.
(Jota kaikki ovat mahdollisesti itsekin tehneet aikoinaan)
Kyllä monikin on itsekin tissiä saanut ja aivan varmasti ravintoloissakin ja muissa julkisissa paikoissa ennen kun korvikkeet yleistyivät.
Oletteko koskaan tulleet asiaa ajatelleeksi miten teitä on ruokittu? Ja missä?
Tuskin ovat teidänkään äidit kammariin linnottautuneet teidän kanssa ollessanne vauvoja.
Kyllä mä sanon että niillä ihmisillä joilla imetys herättää noin voimakkaita negatiivisia tunteita on omassa lapsuudessa mennyt jotakin pahasti pieleen. Ehkä se on sitä että joskus muinoin lasten tarpeisiin ei oikeasti vastattu vaan neuvolasta ohjattiin vaan antaan lapsen huutaa ja syöttää sen tiettyinä kellonaikoina. Itsekin omaa esikoistani huudatin ennen kuin äiti sanoi että tissiä se vauva tarvitsee silloin kun on nälkä eikä neuvolan määräämiä ruoka-aikoja. On se mukava katsoa nykyään kuinka omat lapsenlapsenlapset syötetään silloin kun on nälkä eikä liikaa mietitä sitä mitä muut sanovat.
https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/perhesuhteet/lasten-kanssa-ra…
Kun lapset ottaa mukaan joka paikkaan, he oppivat ympäristöään tarkkailemalla paljonkin asioita. Myös käytöstapoja.
Köytöstavoista huutelijoiden pitäisi mennä enemmän itseensä ja muistella kuinka heille itselleen on alkeellisetkin käytöstavat opetettu aikoinaan.
Jotenkin eivät natsaa yhteen sanat vittu ja käytöstavat
Mä haluaisin käydä kerrankin siinä ravintolassa missä mammat riehuu tissit paljaana ja sikailee, ja lapset riehuu ja rääkyy valtoimenaan. Istuin tossa yks päivä ideapatkin ravintolassa ja katselin ympärillä olevia lapsiperheitä. Syömässä oli ainakin 15 lapsiperhettä joissa eri ikäisiä muksuja. Yhdenkään perheen lapset eivät huutaneet ja häiriköineet, vaan kaikki istuivat pöydässä nätisti syömässä. Toki pienimmillä pylly vispas ja vähän sotkua syntyi, mutta se kuuluu asiaan. Viereisessä pöydässä ilmeisen tuore äiti imetti vauvaansa, mutta en noin 2 metrin päähänkään voinut kuulla mussutusta tai nähnyt niitä paljon parjattuja rintoja. Itse olin kauhuissani ensin kun tajusin monenko lspsen keskellä joudun ruokailemaan, mutta hetken päästä huomasin että kaikki perheet hoitivat kyllä ruokailun todella hienosti! ☺
Täällä on näköjään jollain ressukalla jäänyt joku äititrauma päälle kun imetys noin ahdistaa. Mä olin just lounaalla ja viereisessä pöydässä äiti imetti vauvaansa samalla, ei hetkauttanut mua suuntaan tai toiseen. Enkä muuten nähnyt edes nänniä. Jatkakaa äidit imettämistä, se on tärkeää touhua. T: M25