Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
1781/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois vaan lapsiperheiltä niin loppuu lapsien tekeminen ihmisiltä jotka ei kykene omia lapsiaan edes hoitamaan ilman että muut kärsii.

Eläkkeet pois tuollaisilta.

Laitoksiin vaan unohduksiin ja avain hävitettävä.

Minun ja tulevan sukupolven veroilla et syö edes velliä.

Minä kyllä maksan omat eläkkeeni ihan vapaaehtoisilla eläkkeillä.

Minusta kaikki julkiset eläkkeet voisi lakkauttaa kokonaan.

Ei ne sinun kultamussukkasi mitään työtä tule tekemään. Niin kuin ei nykyinenkään nuoriso tee. Kunhan valittaa kun on niin vaikeata ja raskasta elämä.

Jahka koulusta tulevat ja läksyt ovat tehneet sekä syöneet niin lähtevät kanssani navetalle tekemään iltatyöt.

Eivät valita mistään. Perivät tilan kun aika on. Se on sitten heidän päätettävissä jatkavatko toimintaa vai eivät. Mutta töitä tulevat tekemään, sen tiedän koska kotikasvatus.

Ehkä jossain pääkaupunkiseudulla nuoret valittavat yhtä paljon kuin sinun sukupolvesikin kaikesta mahdollisesta.

Eli elät yhteiskunnan tuilla.

Ilman meitä, jotka ollaan yksi monista, ei sinulla olisi maitoa jääkaapissasi eikä sinun mussukoillasi koulussa tai työpaikoilla.

Ja se tulee lehmän tissistä se maito. Ja samaa maitoa saa vastasyntynyt vasikkakin kasvaakseen tulevan sukupolven lypsylehmäksi.

Tätä ei moni nykylapsi tiedäkään mistä se maito tulee mutta he ovatkin yhtä tyhmiä kuin vanhempansakin ovat maitoasioissa ;)

Minä ostan kaikki tuotteeni ulkomaisilta valmistajilta. En halua tukea kaltaistasi millään tavalla. 

Vierailija
1782/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen ravintolassa tai muussa julkisella paikalla tapahtuva imetys taitaa olla aika suoraan verrannollinen sosioekomiseen asemaan. Hyvät käytöatavat omaava sivistynyt ihminen ymmärtää itsekkin mennä sivumalle hoitamaan tuollaiset asiat.

Tuollaista taphtuu varmaan eniten sellaisissa paikoissa joissa en itse muutenkaan käy, ei ole ikinä sattunut omalle kohdalle, luultavasti se, ettei sisälle pääse lenkkareissa ja verkkareissa, karsii suurimman osan tällaisista ihmistä. Ei ravintolassa, mutta julkisella paikalla, näytti toimivan se, että vieressäni olevaa ihmistä myös ärsytti ja otti puhelimen esiin ja otti valokuvan, salaman kanssa niin ei jäänyt huomaamatta. Nainen lähti lapsensa kanssa, ilmeestä päätellen hyvin ärsyyntyneenä. Jos se niin luonnollista toimintaa on ja sitä varta vasten halutaan tehdä niin julkisesti kuin mahdollista, ei siinä mitään pahaa pitäisi olla ottaa kuvaakaan.

Aika mautonta kuvailla imettäviä äitejä

Julkisella paikalla saa kuvata miten paljon haluaa.

Julkisella paikalla ei pidä tehdä mitään asiaa mitä ei halua julkiseksi koko maailmalle.

Mutta nolaamistarkoiruksella kuvaaminen on todella lapsellista käyttäymistä ja raukkamaista.

Eli ei uskalleta päin näköä mitään sanoa mitä netissä kirjoittelee jälkikäteen.

Enkä usko että koko tapauksessa olisi näkynyt rinnasta tai edes ihosta yhtikäs mitään mutta lapsellinen ihminen päätti kuvan ottaa koska ärsytti kun vauvaa rintaruokittiin. Tai sitten on vain sairas päästään.

On tosiaan käynyt niin, että normaalista ja luonnollisesta asiasta ollaan todella vieraannuttu.

Tissejä vilisee somessa ja mainoksissa yhtenään, mutta kun tissi on vauvan suussa piilossa harson, huivin ja paidan alla niin voi elämän karut kävyt mikä meteli siitä nouseekaan ja kansa loukkaantuu, mielet pahoittuu ikihyviksi jne.

Onpas traumaattista ja dramaattista kaikki, oma elämä lähes pilalla, kun äiti ruokkii lastaan rinnasta.

Miksi rintojen näkyminen muissa tarkoituksissa on ok, mutta vauvan ruokinta rinnasta ei ole ok ja jossa ei edes rintaa näy lainkaan?

En ole yhdenkään äidin paljastelua nähnyt, mutta muiden kyllä heidänkin edestään ja sitä pidetään hyväksyttynä, normaalina ja ok asiana vilautella rintoja paljastavista paidoista ja liian pienistä topeista eikä tämä ärsytä ketään.

Äidit eivät vauvojaan imetä hakeakseen huomiota vaan ruokkiakseen lapsensa ja äiditkin liikkuvat julkisilla paikoilla ja käyvät ravintoloissa syömässä kuten muutkin.

Sillä ei ole huomionhaun kanssa mitään tekemistä. Kyseessä on lapsen ruokailu eikä mikään tissishow.

Miten tämä ei mene millään kenenkään jakokeskukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko että tulen ottamaan kuvan kun olette JULKISESSA vessassa tarpeillanne?

Julkisella paikalla saa kuvata. Myös julkisessa vessassa. Onhan sekin luonnollista istua pytyllä tai seistä pisuaarilla tehden tarpeitaan.

Eikä se ole millään tapaa huonoa käyttäymistä ja on täysin ok kun pari kuvaa ottaa.

Senkus kuvaatte minua ja vauvaani, mutta pettymys tulee kun tissiä ette tule näkemään, edes vilahdusta.

Siitäkin sitten tulee paha mieli ainoastaan ja meni kuvaaminen täysin hukkaan.

Vierailija
1784/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen ravintolassa tai muussa julkisella paikalla tapahtuva imetys taitaa olla aika suoraan verrannollinen sosioekomiseen asemaan. Hyvät käytöatavat omaava sivistynyt ihminen ymmärtää itsekkin mennä sivumalle hoitamaan tuollaiset asiat.

Tuollaista taphtuu varmaan eniten sellaisissa paikoissa joissa en itse muutenkaan käy, ei ole ikinä sattunut omalle kohdalle, luultavasti se, ettei sisälle pääse lenkkareissa ja verkkareissa, karsii suurimman osan tällaisista ihmistä. Ei ravintolassa, mutta julkisella paikalla, näytti toimivan se, että vieressäni olevaa ihmistä myös ärsytti ja otti puhelimen esiin ja otti valokuvan, salaman kanssa niin ei jäänyt huomaamatta. Nainen lähti lapsensa kanssa, ilmeestä päätellen hyvin ärsyyntyneenä. Jos se niin luonnollista toimintaa on ja sitä varta vasten halutaan tehdä niin julkisesti kuin mahdollista, ei siinä mitään pahaa pitäisi olla ottaa kuvaakaan.

Näin minäkin luulen. Omaa rahvautta oikein ylistetään.

Vierailija
1785/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois vaan lapsiperheiltä niin loppuu lapsien tekeminen ihmisiltä jotka ei kykene omia lapsiaan edes hoitamaan ilman että muut kärsii.

Eläkkeet pois tuollaisilta.

Laitoksiin vaan unohduksiin ja avain hävitettävä.

Minun ja tulevan sukupolven veroilla et syö edes velliä.

Minä kyllä maksan omat eläkkeeni ihan vapaaehtoisilla eläkkeillä.

Minusta kaikki julkiset eläkkeet voisi lakkauttaa kokonaan.

Ei ne sinun kultamussukkasi mitään työtä tule tekemään. Niin kuin ei nykyinenkään nuoriso tee. Kunhan valittaa kun on niin vaikeata ja raskasta elämä.

Jahka koulusta tulevat ja läksyt ovat tehneet sekä syöneet niin lähtevät kanssani navetalle tekemään iltatyöt.

Eivät valita mistään. Perivät tilan kun aika on. Se on sitten heidän päätettävissä jatkavatko toimintaa vai eivät. Mutta töitä tulevat tekemään, sen tiedän koska kotikasvatus.

Ehkä jossain pääkaupunkiseudulla nuoret valittavat yhtä paljon kuin sinun sukupolvesikin kaikesta mahdollisesta.

Eli elät yhteiskunnan tuilla.

Ilman meitä, jotka ollaan yksi monista, ei sinulla olisi maitoa jääkaapissasi eikä sinun mussukoillasi koulussa tai työpaikoilla.

Ja se tulee lehmän tissistä se maito. Ja samaa maitoa saa vastasyntynyt vasikkakin kasvaakseen tulevan sukupolven lypsylehmäksi.

Tätä ei moni nykylapsi tiedäkään mistä se maito tulee mutta he ovatkin yhtä tyhmiä kuin vanhempansakin ovat maitoasioissa ;)

Minä ostan kaikki tuotteeni ulkomaisilta valmistajilta. En halua tukea kaltaistasi millään tavalla. 

Se on sinun asiasi, mutta julkiset laitokset ostavat kaltaisieni tuotteita ja varmasti niitä käytät sitä kautta.

Ei toimeentuloni sinusta riipu

Vierailija
1786/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisitkö sinä jos sinusta joku ottaa kuvan julkisessa vessassa kun istut housut kintuissa pytyllä?

Julkinen vessa on julkinen paikka

Vierailija
1787/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot ihmiset ottavat hienoissa ravintoloissa kuvia imettävästä äidistä...?

Ja mulkoilevat ja mielessä pyörii pöydälle kuseminen, paskominen, ejakulointi, suuseksi ja muu vastaava...?

Kylläpä olette hienoja ja hyväkäytöksisiä hienoja ihmisiä. Säälittävää.

Vierailija
1788/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisitkö sinä jos sinusta joku ottaa kuvan julkisessa vessassa kun istut housut kintuissa pytyllä?

Onko teillä ikinä mielessä mitään muuta kuin vessajutut?? Mahtaa se pihvi maistua hyvältä siellä Hans Välimäen ravintolassa.

Imettää ei saa jotta pukumiehet saa puhua pissakakkakikkelipimppa- juttujaan rauhassa.

Vitun apinat.

Vierailija
1789/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollekin tulee hyvä mieli ottaa minusta ja vauvastani kuvan, täysin tuntemattomista ihmisistä, niin mikäs siinä sitten.

Paljastelukuvaa kun ei saa otettua vaikka kuinka mielikuvitustaankin apuna käyttäisi.

Saatanpa kysyä kovaan ääneen;

TULIKO HYVÄ KUVA?

Luulenpa että kuvailut loppuu kovin lyhyeen ;)

Kyllä minä kuvien oton kestän enkä lähde pois. Voin jopa hymyilläkin niin tulee hyvä kuva.

Kuka sitä nyt kuvissaan murjottavaa naamaa haluaa katsella? :)

Vierailija
1790/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienot ihmiset ottavat hienoissa ravintoloissa kuvia imettävästä äidistä...?

Ja mulkoilevat ja mielessä pyörii pöydälle kuseminen, paskominen, ejakulointi, suuseksi ja muu vastaava...?

Kylläpä olette hienoja ja hyväkäytöksisiä hienoja ihmisiä. Säälittävää.

Koska se kuvaaminen tuntuu olevan tärkeää monelle.

Itse keskityn seuraani ja pihviini.

Muusta kansasta en niinkään tiedä mitä mielissään pyörittelevät.

Tosin sairaalta nuo kuulostaa jos imetys aiheuttaa moisia ajatuksia

Vierailija
1791/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ikinä mielessä mitään muuta kuin vessajutut?? Mahtaa se pihvi maistua hyvältä siellä Hans Välimäen ravintolassa.

Imettää ei saa jotta pukumiehet saa puhua pissakakkakikkelipimppa- juttujaan rauhassa.

Vitun apinat.

Koska heille tulee mieleen moiset jutut imettämisestä. Ja monelle muullekin.

Vierailija
1792/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mieheni olla erimieltä jos minusta ja vauvasta kuvan otatte.

Saattaa olla entinen kamera, entinen kuvaaja ja viimeinen kuva sairaalasta :D

Että kannattaa olla varovainen

Vierailija
1793/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ottaa teidän kanssa selfien ilomielin ja omallakin luurilla se onnistuu 😊

Vierailija
1794/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudessa kyllä lapset jo toisella kymmenellä kun mentiin ravintolaan kun rahaa ei kyllä tuolloin kellään paljon ollut?

Vierailija
1795/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon imettänyt varmasti lähemmäs kahdesaakymmenessä ravintolassa ilman että kukaan on kertaakaan kommentoinut negatiivisesti, katsonut pitkään, pyöritellyt silmiään tms. En ymmärrä tätä somessa vellovaa raivoisaa keskustelua, sillä normielämässä ihmisten suhtautuminen julkiseen imetykseen tuntuu olevan suht neutraali. Imetän kyllä niin, että kukaan ulkopuolinen ei rintojani näe sillä ymmärrän että niitä ei kanssaruokailijat halua varmasti tuijotella. Kun lapsellani tulee nälkä niin syötän hänet siellä missä kulloinkin olen, en jätä menemättä ravintolaan tai anna lapseni huutaa nälkäänsä imetyksen pelossa. Ja imetys ei ole verrattavissa vessassa käymiseen, seksiin, masturbointiin tms. Niihin vertaaminen on jo niin naurettavaa että siihen ei viitsi edes kommentoida. Eikä imetys ole riippuvaista ihmisen sosioekonomisesta statuksestakaan, sekin on melko hutera ja kaukaa haettu näkökanta imetyskeskusteluun.

Vierailija
1796/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut kertaakaan käännytetyksi ravintolan ovelta vauvan kanssa. Hyvin ollaan sisälle päästy ja palvelu ollut erinomaista. Myös hienommissa ravintoloissa ollaan asiallista kohtelua saatu.

Vierailija
1797/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon imettänyt varmasti lähemmäs kahdesaakymmenessä ravintolassa ilman että kukaan on kertaakaan kommentoinut negatiivisesti, katsonut pitkään, pyöritellyt silmiään tms. En ymmärrä tätä somessa vellovaa raivoisaa keskustelua, sillä normielämässä ihmisten suhtautuminen julkiseen imetykseen tuntuu olevan suht neutraali. Imetän kyllä niin, että kukaan ulkopuolinen ei rintojani näe sillä ymmärrän että niitä ei kanssaruokailijat halua varmasti tuijotella. Kun lapsellani tulee nälkä niin syötän hänet siellä missä kulloinkin olen, en jätä menemättä ravintolaan tai anna lapseni huutaa nälkäänsä imetyksen pelossa. Ja imetys ei ole verrattavissa vessassa käymiseen, seksiin, masturbointiin tms. Niihin vertaaminen on jo niin naurettavaa että siihen ei viitsi edes kommentoida. Eikä imetys ole riippuvaista ihmisen sosioekonomisesta statuksestakaan, sekin on melko hutera ja kaukaa haettu näkökanta imetyskeskusteluun.

Itsellä sama kokemus imetyksestä ravintolassa. Rinnat piilossa. Tuskin moni on edes tajunnut mitä tapahtuu meidän pöydässä.

Somessa raivoaminen on helpompaa kuin julkisesti omalla naamallaan ;)

Vierailija
1798/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa lapsuudessa kyllä lapset jo toisella kymmenellä kun mentiin ravintolaan kun rahaa ei kyllä tuolloin kellään paljon ollut?

Ajat muuttuvat, ajat muuttuvat.

Vierailija
1799/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt imetyksestä ravintolassa, miksi pitää järkyttää tahallaan muita? Ei välitetä muiden mielpiteistä kunhan saa toteuttaa itseään vai. Miksi muita ei pidä mielestänne kunnioittaa?

Vierailija
1800/2693 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama kokemus imetyksestä ravintolassa. Rinnat piilossa. Tuskin moni on edes tajunnut mitä tapahtuu meidän pöydässä.

Somessa raivoaminen on helpompaa kuin julkisesti omalla naamallaan ;)

En kanssa usko että kukaan on edes huomannut että olen pöydässä imettänyt. Ja jos joku onkin arvannut niin on hienotunteisesti ollut tuijottamatta, sekä ottamatta kuvia. Some on some, onneksi oikea elämä kuitenkin melko erilaista ja ihmiset miellyttävämpiä. ☺