Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Mulle ei aikoinaan ollut mikään ongelma mennä wc-tiloihin imettämään ja meninkin. Se oli kuitenkin hieman kurjaa, kun ravintolassa oli vain yksi vessa ja kun istuin siellä imettämässä, niin eräs, ilmeisesti jostain suolisto-ongelmasta kärsivä rouva ei päässyt ajoissa tarpeilleen ja ripuloi housuihinsa siinä vessaan pääsyä odotellessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä aion aivan normaaliin tapaan käydä ravintoloissa syömässä, kaupoilla ja ostareilla vauvan kanssa jahka putkahtaa maailmaan.
Olen ihminen ja en aio eristäytyä kotiini koska minulla on vauva ja ehkä imetän jos se lähtee sujumaan. Ja imetän silloin kun vauvan on nälkä. Eihän se pieni muuten kasva ja kehity jos ei ravintoa saa. Eikä minulla maito nouse jos en syö. Voin syödä kotonakin ja imettää kotona, ei se siitä ole kiinni. Mutta vaihtelu on vaihtelua äidin ja vauvan arkeen poistua kotoa välillä.
Mammakerhoon en ole sovelias, en ole ihan tyypillinen gugguumamma jolla on leggarit ja hemulimekko.
Olen rockmamma klamydia-paidassa ja mustissa farkuissa.
Enkä ole myöskään tissit tiskiin- persoona. Tissini saa nähdä privana vain mieheni, eivät muut vaikka sattuisinkin raflassa imettämään, veikkaanpa ettette edes huomaisikaan mitään ellette sitten todellakin ole tuijottelijoita ja tule siihen viereen tirkistelemään paitani alle, ihan iholleni.Huomaan kyllä tuijotuksen, vastaan siihen tuijottamalla takaisin tai pyydän sitten katsomaan oikein tarkasti jos kiinnostaa niin paljon lapseni ruokinta.
tarkoitat kai klamydia taudissa?
Oletpa hauska.
Klamydia sentään on hoidettavissa mutta idiotismi ei.
Vain idiootit tuijottelevat vieraisiin pöytiin, normaalit ihmiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei aikoinaan ollut mikään ongelma mennä wc-tiloihin imettämään ja meninkin. Se oli kuitenkin hieman kurjaa, kun ravintolassa oli vain yksi vessa ja kun istuin siellä imettämässä, niin eräs, ilmeisesti jostain suolisto-ongelmasta kärsivä rouva ei päässyt ajoissa tarpeilleen ja ripuloi housuihinsa siinä vessaan pääsyä odotellessa...
Varmasti oli kurjaa sekä sinulle ja erityisesti sille rouvalle.
Juuri siksi en kannata vessassa imettämistä koska sitä vessaa tarvitsee niin moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin imetätte ravintolassa voitte miettiä tämänkö vapauden takia isoisäsi oli rintamalla
Eihän sitä julki-imettämistä ole koskaan kiellettykään missään.
Ja kyllä pappani sodassa oli. Kääntyilee kylläkin haudassaan tämän päivän hallituksen vuoksi.Suomi 100 ja Suomen kansa vihaa lapsia, äitejä ja perheitä.
Eikä varmastikaan tämänkään takia pappani sotinut aikoinaan ja hällä sentään 7 lasta jäi kun sydänkohtaukseen navetassa kuoli alle kuuskymppisenä.
Aina täällä väitetään, että vihataan lapsia. Ei jumalauta, onko tyhmempää väitettä. Kukaan ei vihaa lapsia. Ihmiset vihaavat lapsia, jotka eivät käyttäydy. Usein lapsi ei käyttäydy koska, haluaa huomiota äidiltään ja kuin perus AV-mamma ajattelee minä, minä minä, niin ei ihme että lapsi hakee huomiota juoksemalla huutaen ravintolaa ympäri. Mikäs siinä jos joku tästä valittaa niin hän vihaa lapsia!
Yksikään vauva ei ole myöskään vastuussa siitä että hän joutui imetettäväksi ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä aion aivan normaaliin tapaan käydä ravintoloissa syömässä, kaupoilla ja ostareilla vauvan kanssa jahka putkahtaa maailmaan.
Olen ihminen ja en aio eristäytyä kotiini koska minulla on vauva ja ehkä imetän jos se lähtee sujumaan. Ja imetän silloin kun vauvan on nälkä. Eihän se pieni muuten kasva ja kehity jos ei ravintoa saa. Eikä minulla maito nouse jos en syö. Voin syödä kotonakin ja imettää kotona, ei se siitä ole kiinni. Mutta vaihtelu on vaihtelua äidin ja vauvan arkeen poistua kotoa välillä.
Mammakerhoon en ole sovelias, en ole ihan tyypillinen gugguumamma jolla on leggarit ja hemulimekko.
Enkä ole myöskään tissit tiskiin- persoona. Tissini saa nähdä privana vain mieheni, eivät muut vaikka sattuisinkin raflassa imettämään, veikkaanpa ettette edes huomaisikaan mitään ellette sitten todellakin ole tuijottelijoita ja tule siihen viereen tirkistelemään paitani alle, ihan iholleni.Huomaan kyllä tuijotuksen, vastaan siihen tuijottamalla takaisin tai pyydän sitten katsomaan oikein tarkasti jos kiinnostaa niin paljon lapseni ruokinta.
Oletpa hauska.
Vain idiootit tuijottelevat vieraisiin pöytiin, normaalit ihmiset eivät.
Kieltämättä tuo oli palsta urani parhaita, mutta oikeasti hei klamydia paita... come on vähän tasoa. Coolilla rokki äidillä olisi vähintään Metallica/AC/DC paita, mutta klamydia... Bändi on 13v pojan huumoria, no okei 11v. Menehän kuuntelemaan uusin kappale Petri Nygård Ja Vesku Jokinen - Nössö ja mieti millaisen kuvan tämä kappale antaa lapsellesi ja mitä ne 13v pojat tästä tuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihan oikeasti tissit tiskiin-mammoja olette nähneet?
Täällä on moni kysynyt samaa ja jankkaatte ihan muuta kysymyksen vierestä.
Vastaus siis on että olette kuvitelleet aivan kaiken ihan itse pienessä sairaassa päässänne.
Suosittelen pikaisesti menemään terapiaan ja hankkimaan asian mukaisen lääkityksen kun näette tissejä kaikkialla heti kun vauva ilmaantuu näköpiiriin äitinsä kanssa.
Jos juli-imettäjä mesuaa tässä ketjussa, että menee jatkossakin ravintolaan ja iskee tissit pöytään niin siinä sinulle vastaus!
Eiköhän se kerro, että heitä on olemassa ja kertoo myös sen, että kuinka normaalilta julki-imettäjät kuulostavat!
Kuka on sanonut iskevänsä tissit pöytään?
Eli sinä et ole törmännyt yhteenkään julki-imettäjään, tai ainakaan et ole huomannut, että vieressä on ollut käynnissä imetystapahtuma kun se on ollut niin huomaamaton, mutta silti meuhkaat asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki ei kiellä imettämästä.
Eikä ravintolaimetys toisaalta myöskään ole ihmisoikeus. Eli sen voi hyvin kieltääkin.
Laki joka kieltäisi imetyksen? V@#$&*n pelle.
Täällä ei ole kukaan ollut kieltämässä imettämistä, saati syrjimässä imettäviä naisia!
Oletteko niin idiootteja, että ihan selkeä asia ei mene perille. RAVINTOLAIMETTÄMINEN on se asia jota on kritisoitu. Huomatkaa sana RAVINTOLA!
Eikä sinunkaan pieneen päähäsi mahdu tämä lause sitten millään kuten ei monen muukaan päähän;
RAVINTOLOISSA SAA IMETTÄÄ ELLEI RAVINTOLA ITSE SITÄ KIELLÄ ITSE LAATIMISSAAN JÄRJESTYSSÄÄNNÖISSÄ!!!
(kohta tätä taas lainataan johonkin pissakakkanaiminenmenkkarättijne kommenttiin kun mt-potilaat eivät muuta keksi)
Pakkohan tässä on jotakin lainausta käyttää kun sinulla ja kaltaisillasi ei mene muuten jakeluun, että KAIKKI MIKÄ EI OLE KIELLETTYÄ RAVINTOLAN ITSE LAATIMISSAAN JÄRJESTYSSÄÄNÖISSÄ EI OLE SALLITUA!!!
Tähän voisin luetella esimerkkinä ne itse mainitsemasi asiat, mutta olkoon, minulla ei ole tarve luetella kaikkea mikä ei ole sopivaa ravintolapöydässä, et sinä sitä kuitenkaan ymmärrä!
Miten musta tuntuu että ravintolan sisätiloja koskee ihan samat lait kuin ulkomaailmaakin?
Luepa edellinen viestini tarkemmin, eli en puhunut mitään laeista vaan siitä, mikä on sopivaa!
Asiat voivat olla kiellettyjä monesta syystä, ei tarvitse aina olla lakipykälää, mutta tämänhän pitäisi olla jokaiselle itsenstäänselvää!
Aatella, että nyt tänne imetysketjuun on saatu puhumaan asiaa se tämän maan ainut henkilö, joka päättää mikä on missäkin sopivaa. Mikä kunnia, tervetuloa :)
Jaksaa, jaksaa....
Ravintolassa syöminen on minulle harvinaista herkkua.
Se on juhlahetki ja haluan silloin ruokarauhan, vihdoinkin. Siitä haluan maksaa.
En halua silloin ympärilleni nälkäkiukkuisia vauvoja enkä stressaavia äitejä, enkä kakkavaippojen hajua, yleistä vauva- ja taaperosähellystä.
Jos ravintola profiloituu imettämisystävällisenä, en mene sinne asiakkaaksi.
Aikansa kutakin. Toivottavasti tämä valinnanvapaus lisääntyy, niinkuin jo hotelleissakin on valinnanvaraa.
Kinalaista äidinmaitokorviketta mukana vai?
Suomi 100 vuotta ja ihmiset pahastuvat julki-imetyksestä, jota on ennen nettiäkin harjoitettu ilman meteliä asiasta
Vierailija kirjoitti:
Tuttipulloon voi laittaa ihan sitä omaa äidinmaitoaankin, kun kotona lypsää sen pulloon valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hauska.
Vain idiootit tuijottelevat vieraisiin pöytiin, normaalit ihmiset eivät.Kieltämättä tuo oli palsta urani parhaita, mutta oikeasti hei klamydia paita... come on vähän tasoa. Coolilla rokki äidillä olisi vähintään Metallica/AC/DC paita, mutta klamydia... Bändi on 13v pojan huumoria, no okei 11v. Menehän kuuntelemaan uusin kappale Petri Nygård Ja Vesku Jokinen - Nössö ja mieti millaisen kuvan tämä kappale antaa lapsellesi ja mitä ne 13v pojat tästä tuumaa.
Kuuntelin jo ja tykkäsin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hauska.
Vain idiootit tuijottelevat vieraisiin pöytiin, normaalit ihmiset eivät.Kieltämättä tuo oli palsta urani parhaita, mutta oikeasti hei klamydia paita... come on vähän tasoa. Coolilla rokki äidillä olisi vähintään Metallica/AC/DC paita, mutta klamydia... Bändi on 13v pojan huumoria, no okei 11v. Menehän kuuntelemaan uusin kappale Petri Nygård Ja Vesku Jokinen - Nössö ja mieti millaisen kuvan tämä kappale antaa lapsellesi ja mitä ne 13v pojat tästä tuumaa.
Meillä kuunnellaan klamydiaa. Pojilla hiukset kuin veskulla konsanaan :)
Vierailija kirjoitti:
Jaksaa, jaksaa....
Ravintolassa syöminen on minulle harvinaista herkkua.
Se on juhlahetki ja haluan silloin ruokarauhan, vihdoinkin. Siitä haluan maksaa.
En halua silloin ympärilleni nälkäkiukkuisia vauvoja enkä stressaavia äitejä, enkä kakkavaippojen hajua, yleistä vauva- ja taaperosähellystä.
Jos ravintola profiloituu imettämisystävällisenä, en mene sinne asiakkaaksi.
Aikansa kutakin. Toivottavasti tämä valinnanvapaus lisääntyy, niinkuin jo hotelleissakin on valinnanvaraa.
Millä luulet, että vauvan nälkäkiukku ja äidin stressaantuminen saadaan parhaiten ohitettua?
Sillä, että annetaan äitien ruokkia vauvansa ennen kiukun yltymistä, eli juuri siellä missä vauvalla nälkä sattuu tulemaan.
ei tissimaito kuulu sinne. se on erite, kuten täällä moni on sanonut, koko ketjua en jaksanu kahlata. luulis olevan aika selvää ettei ihmiseritteiden paikka ole siel missä muut aterioi.
vaikka kotona imettäs pöydässä, se on hiukka eri asia kuin ravintola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttipulloon voi laittaa ihan sitä omaa äidinmaitoaankin, kun kotona lypsää sen pulloon valmiiksi.
Eli jonkun henkilökohtaisten esteiden tai ajatusten vuoksi toisen tulisi ostaa tuttipullo (tai siis monta, vauvat harvoin huolivat minkä tahansa tuttipullon, osa ei huoli mitään eikä tuttiakaan)? Lisäksi pitäisi ostaa rintapumppu ja toivoa että sillä heruu maitoa, sekään kun ei ole itsestäänselvyys. Sitten tämän toisen pitää käyttää aikaa pullojen ja pumppujen desinfiointiin, kuljettaa pulloa mukana ja pähkäillä, että missä sen maidon pitää kaupunkireissun aikana ettei pilaannu, etsiä joku paikka missä maidon voi lämmittää, ehkä häiritä tarjoilijaa pyytämällä tätä lämmittämään maidon, jolloin hänen muut hommansa viivästyvät ja vauva ehtii tuskastua nälkäänsä, huutaa ja häiritsee koko ravintolasalia.
Sen sijaan, että vauvan ensiäännähdyksistä olisi voinut nostaa vauvan syliin, nostaa vähän paidan helmaa ja ruokkia vauvan kaikessa hiljaisuudessa, ilman ylimääräisiä muoviputeleita, lämmittelyä, desinfiointia ja muiden häiritsemistä. Mukaan lukien se sinun tarjoilijasi.
Kyl on ongelmat ihmisillä. Jos menen ravintolaan, menen sinne yleensä ystävieni tai mieheni kanssa, ja mua ei kiinnosta ollenkaan mitä viereisissä pöydissä tapahtuu, vaan mua kiinnostaa mun oma pöytäseurueeni joiden kanssa olen tullut viettämään aikaa. Keskityn omaan seuraani, en naapuripöytiin, vaikka siellä oltais pyllyt paljaana.
Eikö omien eväitten syönti ole kiellettyä ravintolassa.?? 😉
Vierailija kirjoitti:
ei tissimaito kuulu sinne. se on erite, kuten täällä moni on sanonut, koko ketjua en jaksanu kahlata. luulis olevan aika selvää ettei ihmiseritteiden paikka ole siel missä muut aterioi.
vaikka kotona imettäs pöydässä, se on hiukka eri asia kuin ravintola.
Ettekö te pääse näistä eritteistä jo millään yli?
Eihän sitä julki-imettämistä ole koskaan kiellettykään missään.
Ja kyllä pappani sodassa oli. Kääntyilee kylläkin haudassaan tämän päivän hallituksen vuoksi.
Suomi 100 ja Suomen kansa vihaa lapsia, äitejä ja perheitä.
Eikä varmastikaan tämänkään takia pappani sotinut aikoinaan ja hällä sentään 7 lasta jäi kun sydänkohtaukseen navetassa kuoli alle kuuskymppisenä.