Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
1521/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö omien eväitten syönti ole kiellettyä ravintolassa.?? 😉

Monettakohan kertaa luen tämän saman kysymyksen?

Katsos kun ravintolat eivät korviketta myy 😉

Vierailija
1522/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl on ongelmat ihmisillä. Jos menen ravintolaan, menen sinne yleensä ystävieni tai mieheni kanssa, ja mua ei kiinnosta ollenkaan mitä viereisissä pöydissä tapahtuu, vaan mua kiinnostaa mun oma pöytäseurueeni joiden kanssa olen tullut viettämään aikaa. Keskityn omaan seuraani, en naapuripöytiin, vaikka siellä oltais pyllyt paljaana.

Niinpä. Multa menisi pöytäseurueeni jutut kokonaan ohi jos en heihin keskittyisi ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset pois ravintoloista! Niillä saattaa olla vauva piilossa kassissa tai takin alla! Ravintolat vain peräkammarin pojille!

Vierailija
1524/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vaan nuoret äidit ravintolaan. Oppivat nuo ahdistuneet keski-ikäiset sinkkumiehetkin näkemään elämää.

Vierailija
1525/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää vaan nuoret äidit ravintolaan. Oppivat nuo ahdistuneet keski-ikäiset sinkkumiehetkin näkemään elämää.

Sekä keski-ikäiset wunderbaumitäditkin.

Vierailija
1526/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa enemmän ne vauvat ylipäätänsä häiritä ja ahdistaa noin paljon kun ei ennen vanhaan äidit ja vauvat kulkeneet missään, hehän olivat vaan leikkipuistoissa ja kotona 24/7 kun tämä julki-imetys on täysin uusi juttu ja täysin normaalista poikkeavaa, jopa luonnotonta nykyaikana. Kun ei ennen vanhaan ravintoloissa vauvoja rintaruokittu. Ei ennen nettiaikaa koskaan moista tapahtunut. Se on tämän päivän villitys nykyäideiltä, pelkkää huomionhakua, siinä ole kyse vauvasta ollenkaan, vain itsekkäästä, huono tapaisesta äidistä joka ei osaa ottaa muita huomioon, ei välitä muista ihmisistä ollenkaan eikä häntä kiinnosta kenenkään hyvinvointi millään tapaa.

Vauvan ruokinta on rinnasta on käytöshäiriötä..

Eihän se nyt ole soveliasta millään tapaa että äiti menee ravintolaan syömään vauva mukanaan kun sille vauvalle voi tulla nälkä ja apua, se äitihän voi alkaa imettämään minä hetkenä hyvänsä siinä pöydässä koska ei halua lukittautua vessaan jota voi muutkin asiakkaat tarvita.

Se se onkin huonoa käytöstä viedä jokin tila kokonaan muilta pois;

"paskantakaa housuunne, ei mua kiinnosta, kun imetän täällä vessassa".

Eihän se nyt millään tapaa sovi että vauvakin ruokitaan jos vauvan on nälkä kun se ei siitä rintamaidosta tai korvikkeesta mitään maksa kuten muut maksavat ateriastaan.

Ihan kamalaa miten itsekkäitä nykyäidit ovatkaan kun kotona eivät pysy vähintään vuotta vauvan kanssa.

Vierailija
1527/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä aion aivan normaaliin tapaan käydä ravintoloissa syömässä, kaupoilla ja ostareilla vauvan kanssa jahka putkahtaa maailmaan.

Olen ihminen ja en aio eristäytyä kotiini koska minulla on vauva ja ehkä imetän jos se lähtee sujumaan. Ja imetän silloin kun vauvan on nälkä. Eihän se pieni muuten kasva ja kehity jos ei ravintoa saa. Eikä minulla maito nouse jos en syö. Voin syödä kotonakin ja imettää kotona, ei se siitä ole kiinni. Mutta vaihtelu on vaihtelua äidin ja vauvan arkeen poistua kotoa välillä.

Mammakerhoon en ole sovelias, en ole ihan tyypillinen gugguumamma jolla on leggarit ja hemulimekko.

Olen rockmamma klamydia-paidassa ja mustissa farkuissa.

Enkä ole myöskään tissit tiskiin- persoona. Tissini saa nähdä privana vain mieheni, eivät muut vaikka sattuisinkin raflassa imettämään, veikkaanpa ettette edes huomaisikaan mitään ellette sitten todellakin ole tuijottelijoita ja tule siihen viereen tirkistelemään paitani alle, ihan iholleni.

Huomaan kyllä tuijotuksen, vastaan siihen tuijottamalla takaisin tai pyydän sitten katsomaan oikein tarkasti jos kiinnostaa niin paljon lapseni ruokinta.

tarkoitat kai klamydia taudissa?

Oletpa hauska.

Klamydia sentään on hoidettavissa mutta idiotismi ei.

Vain idiootit tuijottelevat vieraisiin pöytiin, normaalit ihmiset eivät.

Kieltämättä tuo oli palsta urani parhaita, mutta oikeasti hei klamydia paita... come on vähän tasoa. Coolilla rokki äidillä olisi vähintään Metallica/AC/DC paita, mutta klamydia... Bändi on 13v pojan huumoria, no okei 11v. Menehän kuuntelemaan uusin kappale Petri Nygård Ja Vesku Jokinen - Nössö ja mieti millaisen kuvan tämä kappale antaa lapsellesi ja mitä ne 13v pojat tästä tuumaa.

Tuskin tuumivat mitään siitä mitä meidän perhe kuuntelee.

Taitaa enemmän teikäläiset kauhistella kuin lapset.

Lapset sitä harvemmin ovat yhtä ennakkoluuloisia kuten aikuiset ovat ;)

Synnärillä soitettiin tyttärelle Klamydian Elämänhalu- biisi kun syntyi :D

Vierailija
1528/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pienet murheet ihmisillä kuin pahoittaa mielensä ravintolan asiakkaana olevasta äidistä jolla on vauva mukana.

Vierailija
1529/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivampi paikka imettämiselle se ravintola on kuin epämukava, haiseva vessa, jossa paskan lisäksi haisee kaiken maailman hajusteet koska ihmiset eivät osaa käyttää niitä oikein.

Ette ottaneet huomioon että imettävällä äidillä voi olla astma tai hajusteallergia jonka vuoksi ei siellä vessassa, pienessä tilassa voi imettää. Tai sillä vauvalla on allergia jne.

Miten on hajusteilla lotraajien kohdalla hallussa muiden huomioonottaminen ja hyvinvointi kun käryätte kuin wunderbaumit kilometrien päähän?

Niitä hajusteita käyttävät eivät osaa hillitä lotraamistaan, mutta imettävä äiti osaa imettää lastaan hillitysti ja hallitusti, muut huomioiden ja vaarantamatta kenenkään hyvinvointia.

Tämä on minun mielipiteeni.

Enemmän häiritsee wunderbaumirouvat kuin imettävät äidit ravintoloissa.

Wunderbaumitädit haistaa jo ravintolan ovelta mutta imettävää äitiä ja vauvaa ei lainkaan.

Jos tälle linjalle lähdetään niin vielä parempi paikka imettämiseen on vauvan rauhallinen koti ilman näitä wunderbaumeja!

Toki on paljon parempia imetyspaikkoja kuin ruokaravintolan vessa, mutta se ei tarkoita sitä, että imettäminen täytyy hoitaa ravintolapöydässä, imetä kotonasi niin on hygienistä!

Vierailija
1530/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan presidentin rouva vuoden kotona neljän seinän sisällä imettämässä ettei kansa pahoita mieltään jos sattuukin vauvan kanssa olemaan julkisella paikalla ja vauvan tuleekin nälkä ja on päättänyt imettää eikä tarjota korviketta pullosta?

Presidentin rouvaa voi tuskin verrata av:n julki-imettäjiin!

Hänellä on varmasti käytöstavat kunnossa ja hän varmastikin tietää, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin olla kotona vuoden ajan 24/7 tai mennä imettämään ruokaravintolaan!

Vierailija
1531/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopivampi paikka imettämiselle se ravintola on kuin epämukava, haiseva vessa, jossa paskan lisäksi haisee kaiken maailman hajusteet koska ihmiset eivät osaa käyttää niitä oikein.

Ette ottaneet huomioon että imettävällä äidillä voi olla astma tai hajusteallergia jonka vuoksi ei siellä vessassa, pienessä tilassa voi imettää. Tai sillä vauvalla on allergia jne.

Miten on hajusteilla lotraajien kohdalla hallussa muiden huomioonottaminen ja hyvinvointi kun käryätte kuin wunderbaumit kilometrien päähän?

Niitä hajusteita käyttävät eivät osaa hillitä lotraamistaan, mutta imettävä äiti osaa imettää lastaan hillitysti ja hallitusti, muut huomioiden ja vaarantamatta kenenkään hyvinvointia.

Tämä on minun mielipiteeni.

Enemmän häiritsee wunderbaumirouvat kuin imettävät äidit ravintoloissa.

Wunderbaumitädit haistaa jo ravintolan ovelta mutta imettävää äitiä ja vauvaa ei lainkaan.

Jos tälle linjalle lähdetään niin vielä parempi paikka imettämiseen on vauvan rauhallinen koti ilman näitä wunderbaumeja!

Toki on paljon parempia imetyspaikkoja kuin ruokaravintolan vessa, mutta se ei tarkoita sitä, että imettäminen täytyy hoitaa ravintolapöydässä, imetä kotonasi niin on hygienistä!

Oletpa sinä hapan kuin hapankaali.

Tuo oli yksi esimerkki minkä moni on unohtanut. Niitä hajusteallergisia ja astmaatikkoja käy myös ravintoloissa joille voi olla kohtalokasta asioida vessassa joka on kemikaalein höystetty.

Emme voi nimittäin päällepäin tätä nähdä ja useissa ravintoloiden vessoissa on todella siivotonta.

Taidat olla siivoton ja hajusteiden peittämä minäminä-täti kun noin meni yksi esimerkki tunteisiin.

Mikä sinä olet päättämään mitään muiden asioista ylipäätänsä ja siitä imettääkö joku siinä pöydässä vai ei?

Kai osaat vaihtaa itse paikkaan mieluisampaan tai olla katsomatta suuntaan jossa on äiti vauvansa kanssa?

Vierailija
1532/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan presidentin rouva vuoden kotona neljän seinän sisällä imettämässä ettei kansa pahoita mieltään jos sattuukin vauvan kanssa olemaan julkisella paikalla ja vauvan tuleekin nälkä ja on päättänyt imettää eikä tarjota korviketta pullosta?

Hänellä on varmasti käytöstavat kunnossa ja hän varmastikin tietää, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin olla kotona vuoden ajan 24/7 tai mennä imettämään ruokaravintolaan!

Olen julki-imettäjä ja minulla on käytöstavat hallussa. Olen ehkä voinut jopa vieressäsi olla imettämässä mutta etpä ole mitään huomannut.

Ja minusta ravintoloiden vessat ovat ällöjä, ahtaita, pimeitä loukkoja ja todella usein sikamaisessa kunnossa.

Vierailija
1533/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä suuresti ihmettelen että miten ihmeessä NAISTEN vessat ovat aivan kamalan sotkuisia useissa paikoissa?

En vain pysty käsittämään tätä.

Ovatko he kotonaankin yhtä sotkuisia?

Kerran olen vessassa imettänyt ja kiinnitin huomioni tähän siellä ollessani tarkemmin ja alkoi todellakin ahdistaa, ällöttämään ja nousi oksennus kurkkuuni.

Joten ei kiitos enää vessaimetystä.

Mieluummin nurkkapöydässä ja huomaamattomasti hoidan asian pois alta, kun menen yhteenkään vessaan muuta kun sinne kuuluvat asiani hoitamaan, siivosti ja sotkematta.

Vierailija
1534/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs teidät ettei hänestä tule av:n julki-imettäjää?

Ihan tavallinen kuolevainen hänkin on.

Läväyttää tissit tiskiin ja pitää puolustuspuheen julki-imetykselle ja kannustaa kaikki mammat imettämään juuri siellä missä sillä hetkellä on :D

Mammat nousee kapinaan rouva presidentin johtamina.

Ai että. Sehän olisikin hienoa.

Vierailija
1535/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistattava ajatus tuli monista kommenteista mieleeni.

Kuvittelen jo sen himokkaan kiillon rivo-riitan tai pervo-pertin silmissä, kun paikalle tulee äiti vauvan kanssa ja vauva hieman ääntelehtii.

Silmät tarkkana seurataan tilanteen kehittymistä vaihe vaiheelta.

Kuulen jo naputuksen korvissani kuinka sormet savuten näpytetään av:lle aloitusta kuinka oli taas julki-imettäjä nähty ravintolassa ja väritetään vähän juttua maitoa suihkuavilla paljailla rinnoilla.

Hyvin liioiteltu rivo-riitat ja pervo-pertit. Te mitään tissejä ole nähneet missään muualla kun netissä ja telkkarissa.

Vierailija
1536/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monettako kertaa sinulle täytyy vastata, että eivät kaikki ravintolat myy hevosenpaistiakaan, pitäähän sitäkin silloin saada itse sinne tuoda!

Eiköhän ravitolat valita sen mukaan, että mitä siellä on tarjolla?

Vierailija
1537/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen julki-imettäjä ja minulla on käytöstavat hallussa. Olen ehkä voinut jopa vieressäsi olla imettämässä mutta etpä ole mitään huomannut.

Ja minusta ravintoloiden vessat ovat ällöjä, ahtaita, pimeitä loukkoja ja todella usein sikamaisessa kunnossa.

Minustakin ravintoloiden vessat ovat ällöjä ja kaikkea muutakin mitä mainitsit, siksi en menekään niihin imettämään, mutta en myöskään imetä ravintolapöydässä.

On katsos olemassa muitakin paikkoja imettää kuin ravintolan vessa tai ruokapöytä!

Vierailija
1538/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ravintolat itse puutu jos pitäisivät pöydissä imettämistä sopimattomana käytöksenä.

Sopimatonta käyttäymistä ovat juuri pöydissä kuseminen, paskantaminen, menkkarättien vaihtaminen, naiminen ja mitä kaikkea tässä on tuotu esille. Mutta nämä ovatkin itsestään selvyyksiä miksi niin ei vain tehdä.

Imettämisessä on kuitenkin kysymys vauvan ravinnon saannista ja se ei ole rikoslainvastaista kuten edellä mainitut ovat julkisilla paikoilla sakkouhalla.

Eikä ketään voi kotiinsa pakottaa vauvan kanssa jäämään sillä perusteella että imettämisen tarve voi tulla missä vain ja milloin vain.

Lastenhoitohuoneet ovat usein harmillisen pieniä ja niissä on useissa vain yksi tuoli imettämistä varten.

Vessojen huono puoli on se, että sitä vessaa tarvitsee niin moni muukin, kurjaahan se on housuunsa laskea hätänsä vessaan pääsyä odotellessa.

Mielestäni julki-imetys ei ole maailmaa mullistava juttu. Eikä ole edes uusi juttu.

Ennen ei vain asiaan kiinnitetty niin paljon huomiota kuten nyt, netin ja somen myötä enimmäkseen.

Vierailija
1539/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ravintola järjestää vessaan imetykselle oman tilan.

Siinä käy hyvin äkkiä siten, että kansa pahoittaa tästä seuraavaksi mielensä, koska vessa on varattu imetyksen vuoksi ja jollain ehtii kaakelit karkaamaan pöksyihin tällä välin.

Tai pääse pissa lirahtamaan jos pidätyskyky sattuu pettämään tai olemaan muuten heikko rakko.

Jollekin iskee ruokamyrkytys ja vessa varattu. Eikä ulos ehdi laatoittamaan jos on kaukana ulko-ovesta ja lähellä olisi vessa, mutta varattuhan se tietenkin on, koska sinne on järjestetty myös se imetystila.

Eli oli se ratkaisu mikä tahansa, valittamisen aihetta löytyy aina.

Aina on joku jota ei annetut ratkaisut miellytä millään tapaa.

Tämä minä eikä kukaan muu- asenne löytyy muiltakin tässä ketjussa kuin imettämistään puolustelevilta äideiltä.

Asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin niiden haluaisi olevan.

Vierailija
1540/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monettako kertaa sinulle täytyy vastata, että eivät kaikki ravintolat myy hevosenpaistiakaan, pitäähän sitäkin silloin saada itse sinne tuoda!

Eiköhän ravitolat valita sen mukaan, että mitä siellä on tarjolla?

No juuri sen tarjonnan vuoksi minä menen sinne ravintolaan itsekin syömään, mutta sinä hyväkäs vaadit etten ruokkisi lastani, koska hän ei maksa annostaan, koska raflan listalta ei korviketta löydy niin pienelle.

Ja omat eväät ovat kiellettyjä kun tarjoilijahan saattaa ylityöllistyä jos vielä korvikkeen lämmittää pienelle raflan mikrossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi