Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
1541/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ravintoloissa on vielä lasten listat jos lapsia ei haluta ravintoloihin ja miksei sitten sitä listaa voisi laajentaa korvikepuolellekin jottei tarvisi raahata itse pulloja ja purkkeja mukanaan tai sitten tarvitse alkaa imettämään?

Tässä kun tulee lasten kanssa reissattua aika paljon koska on mukavaa viettää aikaa välillä muuallakin kun kotona.

Vierailija
1542/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisikin oikein loistava ravintola palveluiltaan jos vauvoille tarjottas korvike ja pullo pienellä summalla sekä vaihtoehtoinen loossi imettäjille jossa halutessaan saisi verhon vedettyä eteen ettei pöytään näkisi ollenkaan.

Imettäjiä on aika vähän kansassa muutenkin. Vähän muutella jotain nurkkapaikkaa ja se olisi siinä. Ei vaatisi hirveää remontointia.

Ai niin, voi samperi. Unohdin että tämäkin olisi jollain tapaa pois kukkiksilta ja mielensäpahoittajilta.

Pahoittelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan otsikon kysymykseen:

Kyllä sellaisessa ravintolassa saa imettää joka sen sallii ja kunhan muistaa aivan normaalit käytöstavat.

Ettei traumatisoi ketään tisseillään ja vaihtaa vauvan vaipat vessassa tarvittaessa.

Vierailija
1544/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan presidentin rouva vuoden kotona neljän seinän sisällä imettämässä ettei kansa pahoita mieltään jos sattuukin vauvan kanssa olemaan julkisella paikalla ja vauvan tuleekin nälkä ja on päättänyt imettää eikä tarjota korviketta pullosta?

Presidentin rouvaa voi tuskin verrata av:n julki-imettäjiin!

Hänellä on varmasti käytöstavat kunnossa ja hän varmastikin tietää, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin olla kotona vuoden ajan 24/7 tai mennä imettämään ruokaravintolaan!

Olen julki-imettäjä ja minulla on käytöstavat hallussa. Olen ehkä voinut jopa vieressäsi olla imettämässä mutta etpä ole mitään huomannut.

Ja minusta ravintoloiden vessat ovat ällöjä, ahtaita, pimeitä loukkoja ja todella usein sikamaisessa kunnossa.

Minustakin ravintoloiden vessat ovat ällöjä ja kaikkea muutakin mitä mainitsit, siksi en menekään niihin imettämään, mutta en myöskään imetä ravintolapöydässä.

On katsos olemassa muitakin paikkoja imettää kuin ravintolan vessa tai ruokapöytä!

Narikka, auto, pöydän alla, tuulikaappi.

Onhan se mukavaa myös puolisollekin kun poistuu paikalta ajaksi X ja ruoka kylmenee jos tilauksen on ehtinyt jo tekemään.

Tai sitten olla vaan kotona.

Ei pukkaa turhaa stressiä itselle eikä kenenkään mielenterveys kärsi.

Tai sitten ihan vain suojaa hyvin itse näkyvyyden, hoitaa imettämisen maltilla, tahdikkaasti ja hissuksiin, ilman draamailua ja sirkustelua.

Vierailija
1545/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tuota tissiä tai edes nänniä näy kun käyttää imetysliivejä, imetyspaitaa ja huivia suojana.

Vierailija
1546/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sivistymätöntä vetää meloni esiin ja alkaa imettämään kun naapuri pöydässä syödään.

Mikä näitä nykyajan pölvästejä vaivaa? = sivistymättömyys. Kyllä Pariisissa heivattiin nainen sivummalle kun yritti aloittaa moisen törkeyden.

Vierailija
1547/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se sivistymätöntä vetää meloni esiin ja alkaa imettämään kun naapuri pöydässä syödään.

Mikä näitä nykyajan pölvästejä vaivaa? = sivistymättömyys. Kyllä Pariisissa heivattiin nainen sivummalle kun yritti aloittaa moisen törkeyden.

Onhan se lapsen ruokinta todella sivistymätöntä ja törkeää.

Vain pölvästit ruokkivat lapsensa.

Miettisivät vähän mitä tekevät.

Vierailija
1548/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta me ollaankin Suomessa.

Ehkä voisit itse pysyä siellä Pariisissa tuhahtelemassa patonkiisi.

Vierailija
1549/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mammat valtaavat tisseineen ja vauvoineen vessat, tulee itkupotkuraivarit siitäkin, kun paskalle ei pääse vaikka on jo melkein housussa.

Vierailija
1550/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ällöttävää nähdä ihmisen syövän. Ravintoloissa pitäisi olla seinät joka pöydän ympärillä, tai sitten ihmiset vois vetää jonkun harson päälleen, ettei toisten tarvitsisi nähdä kenenkään ryystämistä ja jauhamista ja mässytystä.

Tai sitten tietty ihmiset voisi jättää menemättä ravintoloihin, jos eivät siedä ruokailevan ihmisen (vauvan tai aikuisen) näkemistä.

Vierailija
1551/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvapa ravintola äitejä käskee menemään muualle imettämään.

Taitaa kovin valittajaryhmä valittaa ainoastaan täällä av:lla kun antaa suoraa palautetta ravintolalle jossa on imettämistä nähty. Ja tuskin ravintola siihen puuttuu siltikään koska pelkäävät saavansa huonon maineen jne jos alkavat äitejä häätämään ravintolasta pois imettämisen pelossa.

Vierailija
1552/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tästä imettämisestä tehdä suuremman numeron siitä mielensä pahoittaneet ammattivalittajat kuin mammat itse :D

Eihän sitä ole mikään pakko jäädä katsomaan. Ei kukaan pakota katsomaan kuinka vauvaa ruokitaan.

Mikä pakollinen tarve on sitä katsoa?

Vierailija
1553/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tööt uusiavuttomat täällä yrittää sanella ja luulee olevansa fiksuja: mammat ovat takaloosteri-tavaraa.

Vierailija
1554/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suuret murheet väellä kuin vauvan ruokinta julkisella paikalla.

Luulisi sitä isompiakin huolen aiheita olevan kuin lapsen ruokkiminen.

Ääliöt kyselee "saanko tehdä näin tai noin?"

No ette missään tapauksessa saa tehdä yhtikäs mitään kun jokuhan saattaa mielensä pahoittaa ja mielenterveytensä menettää lopullisesti.

Järjen käyttö sallittua.

Vierailija
1555/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei kiinnosta ainakaan yhtään ketä imettää ja missä ja miten

molemmat rinnat vaikka paljaaksi ja tissi vauvan suuhun, ei sen kummempaa.

ootte kyllä luonnosta erkaantuneita kun ette tuollaista kestä, häpeäisitte.

N19

Vierailija
1556/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan presidentin rouva vuoden kotona neljän seinän sisällä imettämässä ettei kansa pahoita mieltään jos sattuukin vauvan kanssa olemaan julkisella paikalla ja vauvan tuleekin nälkä ja on päättänyt imettää eikä tarjota korviketta pullosta?

Presidentin rouvaa voi tuskin verrata av:n julki-imettäjiin!

Hänellä on varmasti käytöstavat kunnossa ja hän varmastikin tietää, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin olla kotona vuoden ajan 24/7 tai mennä imettämään ruokaravintolaan!

Olen julki-imettäjä ja minulla on käytöstavat hallussa. Olen ehkä voinut jopa vieressäsi olla imettämässä mutta etpä ole mitään huomannut.

Ja minusta ravintoloiden vessat ovat ällöjä, ahtaita, pimeitä loukkoja ja todella usein sikamaisessa kunnossa.

Minustakin ravintoloiden vessat ovat ällöjä ja kaikkea muutakin mitä mainitsit, siksi en menekään niihin imettämään, mutta en myöskään imetä ravintolapöydässä.

On katsos olemassa muitakin paikkoja imettää kuin ravintolan vessa tai ruokapöytä!

On toki, mutta jos vauvalle tulee siellä ravintolassa nälkä, niin lähdetkö kotiin imettämään? Vai pöydän alle? Vai oletko niitä jotka näiden keskustelujen vuoksi lopettaa lapsentahtisen imetyksen, ostaa muovipulloja ja korviketta, ettei vaan joku av-tonttu arvaa sinun imettävän, mielummin annat korvaavaa tuotetta pullosta kaikkine tilpehööreineen?

Vierailija
1557/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, että missä ravintolassa ja miten usein olet tosiasiassa nähnyt tämän "melonin esiin vetämisen"? Yksikään ei ole tainnut tässä ketjussa useista kysymyksistä huolimatta kertoa, että MISSÄ nämä ongelmaksi saakka parveilevat imettäjät ovat, jotka vetävät tissit näkyviin ja maito roiskuu?

Vierailija
1558/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, että missä ravintolassa ja miten usein olet tosiasiassa nähnyt tämän "melonin esiin vetämisen"? Yksikään ei ole tainnut tässä ketjussa useista kysymyksistä huolimatta kertoa, että MISSÄ nämä ongelmaksi saakka parveilevat imettäjät ovat, jotka vetävät tissit näkyviin ja maito roiskuu?

Mä olen kysynyt ihan samaa jo monta sivua ja vieläkään ei kukaan kerro että MISSÄ!!!!

Vierailija
1559/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, mutta vaikka olen ulkoillut monenkin imeväisikäisen äidin & vauvan kanssa, ollut kaupoilla ja muuta, ei koskaan ole imetystarve päässyt yllättämään tien päällä. Vauvat on ruokittu ja vaipat vaihdettu kotoa lähtiessä, siinä ovat nukkuneet tai jokeltaneet rattaissaan, kun äiti on keskittynyt muihin asioihin.

Mutta ehkä nykyvauvat sitten pitää imettää vartin välein, mistäs minä tiedän.

Vierailija
1560/2693 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa, jaksaa....

Ravintolassa syöminen on minulle harvinaista herkkua.

Se on juhlahetki ja haluan silloin ruokarauhan, vihdoinkin. Siitä haluan maksaa.

En halua silloin ympärilleni nälkäkiukkuisia vauvoja enkä stressaavia äitejä, enkä kakkavaippojen hajua, yleistä vauva- ja taaperosähellystä.

Jos ravintola profiloituu imettämisystävällisenä, en mene sinne asiakkaaksi.

Aikansa kutakin. Toivottavasti tämä valinnanvapaus lisääntyy, niinkuin jo hotelleissakin on valinnanvaraa.

Millä luulet, että vauvan nälkäkiukku ja äidin stressaantuminen saadaan parhaiten ohitettua?

Sillä, että annetaan äitien ruokkia vauvansa ennen kiukun yltymistä, eli juuri siellä missä vauvalla nälkä sattuu tulemaan.

Hahhaha... kolme lasta ja ravintoloissa on käyty, kun ovat ollet vauvoja. Toki heidät on syötetty/imetetty jo ennen ravintolaan menoa niin ei tarvitse julki-imettää:D Se on varmasti ydinfysiikkaa sinulle:D Hienosti on vuosien varrella ravintolakäynnit sujuneet, isommat lapset tietävät kuinka ravintolassa käyttäydytään eikä ole ollut tarvetta häiritä kenenkään ruokailua/ravintola-illallusta. Meillä lapset käyvät hienommissakin ravintoloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän