Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
1481/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki ei kiellä imettämästä.

Eikä ravintolaimetys toisaalta myöskään ole ihmisoikeus. Eli sen voi hyvin kieltääkin.

Laki joka kieltäisi imetyksen? V@#$&*n pelle.

Täällä ei ole kukaan ollut kieltämässä imettämistä, saati syrjimässä imettäviä naisia!

Oletteko niin idiootteja, että ihan selkeä asia ei mene perille. RAVINTOLAIMETTÄMINEN on se asia jota on kritisoitu. Huomatkaa sana RAVINTOLA!

Eikä sinunkaan pieneen päähäsi mahdu tämä lause sitten millään kuten ei monen muukaan päähän;

RAVINTOLOISSA SAA IMETTÄÄ ELLEI RAVINTOLA ITSE SITÄ KIELLÄ ITSE LAATIMISSAAN JÄRJESTYSSÄÄNNÖISSÄ!!!

(kohta tätä taas lainataan johonkin pissakakkanaiminenmenkkarättijne kommenttiin kun mt-potilaat eivät muuta keksi)

Pakkohan tässä on jotakin lainausta käyttää kun sinulla ja kaltaisillasi ei mene muuten jakeluun, että KAIKKI MIKÄ EI OLE KIELLETTYÄ RAVINTOLAN ITSE LAATIMISSAAN JÄRJESTYSSÄÄNÖISSÄ EI OLE SALLITUA!!!

Tähän voisin luetella esimerkkinä ne itse mainitsemasi asiat, mutta olkoon, minulla ei ole tarve luetella kaikkea mikä ei ole sopivaa ravintolapöydässä, et sinä sitä kuitenkaan ymmärrä!

Miten musta tuntuu että ravintolan sisätiloja koskee ihan samat lait kuin ulkomaailmaakin?

Vierailija
1482/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ravintolaimetys toisaalta myöskään ole ihmisoikeus. Eli sen voi hyvin kieltääkin.

Täällä ei ole kukaan ollut kieltämässä imettämistä, saati syrjimässä imettäviä naisia!

Oletteko niin idiootteja, että ihan selkeä asia ei mene perille. RAVINTOLAIMETTÄMINEN on se asia jota on kritisoitu. Huomatkaa sana RAVINTOLA!

Eikä sinunkaan pieneen päähäsi mahdu tämä lause sitten millään kuten ei monen muukaan päähän;

RAVINTOLOISSA SAA IMETTÄÄ ELLEI RAVINTOLA ITSE SITÄ KIELLÄ ITSE LAATIMISSAAN JÄRJESTYSSÄÄNNÖISSÄ!!!

(kohta tätä taas lainataan johonkin pissakakkanaiminenmenkkarättijne kommenttiin kun mt-potilaat eivät muuta keksi)

Pakkohan tässä on jotakin lainausta käyttää kun sinulla ja kaltaisillasi ei mene muuten jakeluun, että KAIKKI MIKÄ EI OLE KIELLETTYÄ RAVINTOLAN ITSE LAATIMISSAAN JÄRJESTYSSÄÄNÖISSÄ EI OLE SALLITUA!!!

Tähän voisin luetella esimerkkinä ne itse mainitsemasi asiat, mutta olkoon, minulla ei ole tarve luetella kaikkea mikä ei ole sopivaa ravintolapöydässä, et sinä sitä kuitenkaan ymmärrä!

Miten musta tuntuu että ravintolan sisätiloja koskee ihan samat lait kuin ulkomaailmaakin?

Luepa edellinen viestini tarkemmin, eli en puhunut mitään laeista vaan siitä, mikä on sopivaa!

Asiat voivat olla kiellettyjä monesta syystä, ei tarvitse aina olla lakipykälää, mutta tämänhän pitäisi olla jokaiselle itsenstäänselvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa edellinen viestini tarkemmin, eli en puhunut mitään laeista vaan siitä, mikä on sopivaa!

Asiat voivat olla kiellettyjä monesta syystä, ei tarvitse aina olla lakipykälää, mutta tämänhän pitäisi olla jokaiselle itsenstäänselvää!

Monelle ravintolalle on sopivasti sallittua imettäminen pöydissä kun sen tekee maltilla ilman draamaa :D

Ei sinulta kysytä onko sopivaa, sallittua tai mitään muutakaan.

Sinulla ei ole määräämisoikeutta muihin ja muiden tekemisiin ravintolassa

Vierailija
1484/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat päättävät itse edelleenkin onko heidän tiloissaan sopivaa ja sallittua imettää vai ei.

Eli kun sen imettämisen hoitaa ilman draamaa, asiallisesti ja huomaamattomasti, on se ok.

Kuten moni muukin on tätä ihmetellyt täällä että missä ihmeen paikoissa niitä tissin vilautuksia mukamas näkee?

En ainakaan normaaleissa ruokaravintoloissa ole moiseen ilmiöön törmännyt ja kuten ei moni muukaan samaa asiaa miettinyt kommentoija.

Tosiaan. Ei se tarkoita vaikka tänne kirjoittaakin että läväyttää tissit esiin ravintolassa että niin tekisi oikeasti, ellei sitten ole mt-ongelmia tai muita ongelmia taustalla että kokee tarpeelliseksi läväyttää tissit esiin.

Vierailija
1485/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta EI OLE SOPIVAA ruokkia lasta vessassa.

Nehän ovat todella epähygieenisiä ja epäsiistejä että huh huh...

Lattiat ja altaiden reunat lainehtivat vedestä, roskikset pursuavat yli ja paperia on kaikkialla. Ja jotkut eivät osaa sitä pönttöä vetää ollenkaan tai toimittaa toimitustaan reunoja sotkematta 😝

Aikuiset ihmiset sikailevat julkisissa vessoissa sen minkä ehtivät ja monesti miettinyt millaista heillä on kotonaan.

T. Julkisia vessoja paljon pessyt siivoojatäti joka on nähnyt jopa paskalla vuoratun naisten vessan työssään

Vierailija
1486/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ravintolassa imetys sinne sopii kun sekin on ruokailuhetki sille vauvalle samalla kun äiti maksavana asiakkaana ruokailee myös siinä pöydässä jonka on mahdollisesti etukäteen varannut tai noin muuten valinnut.

Yksityisyyttä pitää kunnioittaa, ihmiset, eikä tirkistellä ja tuijotella vieraisiin pöytiin.

Ette varmaan itsekään tykkäisi jos teitä joku tuijottaisi koko ajan, estoitta ja ilman mitään kunnioitusta yksityisyyttänne kohtaan.

Imettäminen kun ei ole käytöshäiriötä.

Vessassa sitten on sitten sopivaa toimittaa muut toimitukset kun tarvetta on.

Vierailija
1487/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä oikein kiehtoo siinä että joku julki-imettää ravintolassa tai muualla julkisella paikalla?

En näe siinä mitään kiehtovaa katsottavaa jos joku ruokkii lastaan rinnasta julkisella paikalla tai ravintolassa.

Koska omaan hyvät käytöstavat, en jää tuijottamaan imettävää äitiä, jos sellaisen huomaan.

Jatkan matkaani ja elämääni normaaliin tapaani.

Täällä tuntuu olevan paljon kommentoimassa niitä joilla on jollakin vinksahtaneella tavalla mennyt elämä pilalle kun on imettävän äidin nähnyt ravintolassa tai julkisella paikalla ylipäätänsä.

Vierailija
1488/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle ravintolalle on sopivasti sallittua imettäminen pöydissä kun sen tekee maltilla ilman draamaa :D

Taidat kirjoitella ihan väärällä palstalla!

Eiköhän täällä juurikin kysytty mielipidettä asioihin, eli kyllä kysyttiin myös edelliseltä vastaajalta ja kyllä myös hänellä on oikeus kommenttiinsa.

Luuletko sinä olevasi joku palstapoliisi?

Vierailija
1489/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat kirjoitella ihan väärällä palstalla!

Eiköhän täällä juurikin kysytty mielipidettä asioihin, eli kyllä kysyttiin myös edelliseltä vastaajalta ja kyllä myös hänellä on oikeus kommenttiinsa.

Luuletko sinä olevasi joku palstapoliisi?

Niin täällä kysyttiin mutta ravintolassa tuskin kysytään teikäläisten mielipidettä mihinkään mikä teistä on sallittua ja mikä ei.

Edelleen ravintolat sen itse päättävät, ette te.

Vai onko tästä palstasta tullut ravintola?

Vierailija
1490/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vauvapalsta vai ravintolapalsta?

Vierailija
1491/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivampi paikka imettämiselle se ravintola on kuin epämukava, haiseva vessa, jossa paskan lisäksi haisee kaiken maailman hajusteet koska ihmiset eivät osaa käyttää niitä oikein.

Ette ottaneet huomioon että imettävällä äidillä voi olla astma tai hajusteallergia jonka vuoksi ei siellä vessassa, pienessä tilassa voi imettää. Tai sillä vauvalla on allergia jne.

Miten on hajusteilla lotraajien kohdalla hallussa muiden huomioonottaminen ja hyvinvointi kun käryätte kuin wunderbaumit kilometrien päähän?

Niitä hajusteita käyttävät eivät osaa hillitä lotraamistaan, mutta imettävä äiti osaa imettää lastaan hillitysti ja hallitusti, muut huomioiden ja vaarantamatta kenenkään hyvinvointia.

Tämä on minun mielipiteeni.

Enemmän häiritsee wunderbaumirouvat kuin imettävät äidit ravintoloissa.

Wunderbaumitädit haistaa jo ravintolan ovelta mutta imettävää äitiä ja vauvaa ei lainkaan.

Vierailija
1492/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa ravintolassa olen imettäviä äitejä nähnyt eli on se sallittua siellä ja sopivaa kun on suojattu jne.

Ihmetyttää että missähän ne tissit esillä imettäjät oikein sitten käyvät tai he jotka näitä näkevät kun ei moni muukaan kommentoija, minä mukaan lukien, ole näitä nähnyt normaaleissa eikä paremmissakaan ravintoloissa?

(Veikkaan kylläkin youtubea ja elokuvia sekä sarjoja lähteeksi näille väittämille)

Vierailija
1493/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi katsoa ja kuunnella tämä pätkä tarkkaan

Vierailija
1494/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan presidentin rouva vuoden kotona neljän seinän sisällä imettämässä ettei kansa pahoita mieltään jos sattuukin vauvan kanssa olemaan julkisella paikalla ja vauvan tuleekin nälkä ja on päättänyt imettää eikä tarjota korviketta pullosta?

Vierailija
1495/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko soveliasta kutsua imettävän äidin rintoja utareiksi edes tällä palstalla?

Ei ole.

Vierailija
1496/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä aion aivan normaaliin tapaan käydä ravintoloissa syömässä, kaupoilla ja ostareilla vauvan kanssa jahka putkahtaa maailmaan.

Olen ihminen ja en aio eristäytyä kotiini koska minulla on vauva ja ehkä imetän jos se lähtee sujumaan. Ja imetän silloin kun vauvan on nälkä. Eihän se pieni muuten kasva ja kehity jos ei ravintoa saa. Eikä minulla maito nouse jos en syö. Voin syödä kotonakin ja imettää kotona, ei se siitä ole kiinni. Mutta vaihtelu on vaihtelua äidin ja vauvan arkeen poistua kotoa välillä.

Mammakerhoon en ole sovelias, en ole ihan tyypillinen gugguumamma jolla on leggarit ja hemulimekko.

Olen rockmamma klamydia-paidassa ja mustissa farkuissa.

Enkä ole myöskään tissit tiskiin- persoona. Tissini saa nähdä privana vain mieheni, eivät muut vaikka sattuisinkin raflassa imettämään, veikkaanpa ettette edes huomaisikaan mitään ellette sitten todellakin ole tuijottelijoita ja tule siihen viereen tirkistelemään paitani alle, ihan iholleni.

Huomaan kyllä tuijotuksen, vastaan siihen tuijottamalla takaisin tai pyydän sitten katsomaan oikein tarkasti jos kiinnostaa niin paljon lapseni ruokinta.

Vierailija
1497/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin minä mieleni pahoitin.....

Vierailija
1498/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ravintolassa imetys sinne sopii kun sekin on ruokailuhetki sille vauvalle samalla kun äiti maksavana asiakkaana ruokailee myös siinä pöydässä jonka on mahdollisesti etukäteen varannut tai noin muuten valinnut.

Yksityisyyttä pitää kunnioittaa, ihmiset, eikä tirkistellä ja tuijotella vieraisiin pöytiin.

Ette varmaan itsekään tykkäisi jos teitä joku tuijottaisi koko ajan, estoitta ja ilman mitään kunnioitusta yksityisyyttänne kohtaan.

Imettäminen kun ei ole käytöshäiriötä.

Vessassa sitten on sitten sopivaa toimittaa muut toimitukset kun tarvetta on.

Et voi olla tosissa. Oletko täysi idotti?

Vierailija
1499/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä aion aivan normaaliin tapaan käydä ravintoloissa syömässä, kaupoilla ja ostareilla vauvan kanssa jahka putkahtaa maailmaan.

Olen ihminen ja en aio eristäytyä kotiini koska minulla on vauva ja ehkä imetän jos se lähtee sujumaan. Ja imetän silloin kun vauvan on nälkä. Eihän se pieni muuten kasva ja kehity jos ei ravintoa saa. Eikä minulla maito nouse jos en syö. Voin syödä kotonakin ja imettää kotona, ei se siitä ole kiinni. Mutta vaihtelu on vaihtelua äidin ja vauvan arkeen poistua kotoa välillä.

Mammakerhoon en ole sovelias, en ole ihan tyypillinen gugguumamma jolla on leggarit ja hemulimekko.

Olen rockmamma klamydia-paidassa ja mustissa farkuissa.

Enkä ole myöskään tissit tiskiin- persoona. Tissini saa nähdä privana vain mieheni, eivät muut vaikka sattuisinkin raflassa imettämään, veikkaanpa ettette edes huomaisikaan mitään ellette sitten todellakin ole tuijottelijoita ja tule siihen viereen tirkistelemään paitani alle, ihan iholleni.

Huomaan kyllä tuijotuksen, vastaan siihen tuijottamalla takaisin tai pyydän sitten katsomaan oikein tarkasti jos kiinnostaa niin paljon lapseni ruokinta.

tarkoitat kai klamydia taudissa?

Vierailija
1500/2693 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin imetätte ravintolassa voitte miettiä tämänkö vapauden takia isoisäsi oli rintamalla