Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
En todellakaan jaksanut lukea tätä 95-sivuista ketjua aiheesta, jossa omasta mielestäni ei juuri keskusteltavaa ole. Koska vauvat tarvitsee ruokaa ja äidit ovat ihan normaali osa yhteiskuntaa, niin eipä siinä muuta kuin että imetetään aina siellä missä se suinkin on mahdollista, kuten esimerkiksi ravintolassa, lentokoneessa, jne. Sen sijaan minusta on huomaavaista ja melko normaali tehdä se niin, ettei niitä tissejä erityisesti esitellä. Itselleni ei ainakaan tullut tarvetta esitellä rintavarustustani imetyksen aikana yhtään sen enempää kuin muulloinkaan, joten mulla oli aina käytössä jonkinlainen suri huivi tai vastaava, jolla sain paitsi rinnat piiloon myös läheisyydestä ja ravinnosta nauttivan vauvan jonkinlaiseen yksityisyyteen. Musta on jotenkin ihan käsittämätöntä kuinka tästä aiheesta saadaan niin iso haloo aikaan.
Raivopäätä sakkia.
ap on yksinkeskustelija.
Muiden asiakkaiden viihtyvyyden vuoksi lasten asioiminen ravintolassa voisi alkaa aikaisintaan siinä iässä, kun he hallitsevat suolentoiminnan eli ovat päässeet vaipoista.
Kakanhaju ei sovi ravintolaan, vaikka äitejä se ei häiritsekään.
Mutta tämä on juuri sitä muiden ihmisten huomioon ottamista, mistä tämä ketju lähti liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Muiden asiakkaiden viihtyvyyden vuoksi lasten asioiminen ravintolassa voisi alkaa aikaisintaan siinä iässä, kun he hallitsevat suolentoiminnan eli ovat päässeet vaipoista.
Kakanhaju ei sovi ravintolaan, vaikka äitejä se ei häiritsekään.
Mutta tämä on juuri sitä muiden ihmisten huomioon ottamista, mistä tämä ketju lähti liikkeelle.
Ikävä kyllä se ei ole mahdollista.
Mut siis missä tää ravintola sijaitsee missä on ruiskutissejä ja lapset haisee paskalle?
Siis tää > hieno ravintola
Ei tarvi kuin ilmoittaa näitä ravintoloita niin eihän sinne ruiskutissit ja kakkahousut tule, ettei mene keltään elanto tai tarvi ruveta esittelemään sukuelimiään tai ruveta pissalle pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa imettäminen ei ole peruskoikeus sen enempää kuin ravintolassa piereskely.
Toiset tietää miten siellä käyttäydytään, toiset näköjään ei tiiä.
Imettäminen on hyvä asia, mutta ei suinkaan ravintolassa mikä on julkinen ruokailutila.Todella surullista nämä yksoikoiset ajatukset mitä ihmisillä on vauvan luonnolliseen ruokailuun liittyen. Luonnottomat asiat kuten korvike ja tuttipullo nähdään normaalina, mutta vauvan ensisijaiseksi ravinnoksi tarkoitettu äidinmaito jotenkin ällöttävänä ja alkuperäinen vauvan ruokintatapa käytösongelmana. Mikä teitä ihmiset vaivaa, jotka näin ajattelette?
Uskon, että suurin osa näistä huutelijoista on teinipoikia, junttimiehiä tai 60+ naisia ajalta jolloin naisten ei ollut soveliasta edes näyttäytyä missään julkisesti suurinpiirtein, saati imettää. Vauvoja huudatettiin kelloruokintatyyliin ja liikaa syliä pidettiin vauvalle pahana, pitihän tuo avuton olento karaista kestämään pettymyksiä jo syntymästään saakka. Ainakin siinä kesäisessä Gastro Pub Aunen keississä suurin osa imetykselle "oksentavista" sopi juuri yllä mainittuihin kolmeen esimerkkiprofiiliin.
Mun kokemuksen mukaan aikuiset osaa käyttäytyä paremmin kuin teinipojat, paitsi esim te ravintolaimetyksen puoltajat, joilla ei tunnu tapoja olevan. Eiköhän kommentoijat siis ole aikuisia ihmisiä eikä teinipoikia.
Selitä toki ravintolaimetystä vastustavat kommentit itsellesi mieluisammalla tavalla, kieltäen totuus, jos se oloasi helpottaa, mutta ei se sitä asiaa miksikään muuta, suuriosa ei tuollasta ymmärrä. Imetyksen kun voi hoitaa muuallakin, pilaamatta ventovieraiden ruokahalua julkisessa ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme vääntöä!
Olen luullut että äitiyshormonit tekee tyyneksi ja lempeäksi, mut ei siltä tunnu.
Raivopäätä sakkia.
Juu nää imetyksen puolustelijat riehuu kuin päättömät kanat, varsinkin yksi jonka tunnistaa juuri tuosta riehumisesta. Onneksi itellä ei noita raskaus- tai raskaudenjälkeisiä hormoneita ole ollu elimistössä enää vuosiin, näkyy tekevän osasta aivan hulluja moukkia.. kun "minä haluun, mitä se sulle kuuluu, mä imetän vaikka sun naamalla sä senkin mt-ongelmainen täti vittu, onneksi sä et sitä päätä, juo sä kusta ja paskaa"..
:D Huh.. ei taida ottaa kovin hyvin sitä tosiasiaa, että kaikki eivät yhdy hänen ravintolaimetyshypeensä ja pidä sitä ihmisoikeutena tehä ravintolassa mitä huvittaa.
^päättömiä kanoja ovat kyllä ne joiden mielestä se, että äiti imettää lastaan huivin tai paidan suojissa, oikeuttaa sen että nämä saavat itse sitten ottaa mieheltä suihin siinä ravintolan pöydässä... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme vääntöä!
Olen luullut että äitiyshormonit tekee tyyneksi ja lempeäksi, mut ei siltä tunnu.
Raivopäätä sakkia.Juu nää imetyksen puolustelijat riehuu kuin päättömät kanat, varsinkin yksi jonka tunnistaa juuri tuosta riehumisesta. Onneksi itellä ei noita raskaus- tai raskaudenjälkeisiä hormoneita ole ollu elimistössä enää vuosiin, näkyy tekevän osasta aivan hulluja moukkia.. kun "minä haluun, mitä se sulle kuuluu, mä imetän vaikka sun naamalla sä senkin mt-ongelmainen täti vittu, onneksi sä et sitä päätä, juo sä kusta ja paskaa"..
:D Huh.. ei taida ottaa kovin hyvin sitä tosiasiaa, että kaikki eivät yhdy hänen ravintolaimetyshypeensä ja pidä sitä ihmisoikeutena tehä ravintolassa mitä huvittaa.
Kukaan ei ole kyllä sanonut noin, paitsi sinä jolle tulee valtava tarve pissiä tai kakkia tai ejakuloida kun näet imettävän äidin.
Imetys on asia joka vaan täytyy hoitaa ja se on täysin luonnollista. Kukaan muu siitä ei ikävä kyllä häiriinny kuin sinä.
Kerro jo se ravintola.
Vierailija kirjoitti:
^päättömiä kanoja ovat kyllä ne joiden mielestä se, että äiti imettää lastaan huivin tai paidan suojissa, oikeuttaa sen että nämä saavat itse sitten ottaa mieheltä suihin siinä ravintolan pöydässä... 🙄
No vaikka sen tekisi miten itsestä ja vauvasta parhaalta tuntuu, ei kuitenkaan voi ruveta suorittamaan laittomuuksia. Silloin täytyy kääntää katseensa pois tai vaihtaa pöytää, ikävä kyllä näin.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tämä lapsiviha on rinnastettavissa rasismiin ja syrjintään. Vauvalla on oikeus syödä julkisella paikalla, aivan samalla tavalla kuin kenellä tahansa ihmisellä. Kuinka kauan ylläpito katsoo tällaista syrjivää ja törkeää keskustelua. Ylläpito voisi tehdä rikosilmoituksen tällaisista törkeistä lasten oikeuksia loukkaavista kommenteista.
:D jollain imetyshormonit noussu päähän.
:D Kiitos nauruista.
Tokihan se on vauvojen rääkkäystä jos niitä ei viiä ravintolaan, ihan hirveää. Tee joku adressi äkkiä niin huomiomammat allekirjottaa sormet ruvella, sehän on lastenrääkkäystä jos mamma ei pääse ravintolaan imettämmään, kun ei vauvaa voi kotona imettää, se taas on mamman rääkkäystä se. :D
LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Vierailija kirjoitti:
Todella kypsää käytöstä ja puhetta rinnastaa lapsen ruokinta alatyylisiin ja rikoslaissa kiellettyihin asioihin ehkä aikuisilta ihmisiltä (???)
Ja vauvan ruokinta on käytöshäiriötä???
Pitääkö teille jokaiselle julki-imettäjälle vääntää rautalangasta, että jos sanotaan, että kuseminen ja imettäminen on kiellettyä ravintolassa, niin se ei tarkoita, että nämä kaksi asiaa rinnastetaan tarkoittamaan samaa asiaa!
Ainoastaan kerrotaan kaksi täysin erillistä esimerkkiä ERILAISISTA, RINNASTAMATTOMISTA tapahtumista, joita ei ole sovieliasta ravintolapöydässä tehdä!
Yritys "kieltää" imetys ravintoloissa on samalla yritys poistaa yksi väestöryhmä eli nuoret äidit vuodeksi pois ravintolasta. Eli kahden lapsen äidin pitäisi olla 2 v pois ravintolasta. Ei vetele. Menkää ravintoloihin, ottakaa lapset mukaan ja antakaa palstanillittäjien vinkua!
Menkää lasten kanssa ravintolaan, ei ravintolakulttuuria opi metsässä! Antaa valittajien valittaa.
Jokuhan voisi perustaa sellaisen lapsille suunnatun ravintolaketjun, minne muut eivät eksyisi.
Siellä saisi melskata vapaasti. Astiat muovia, ruoat ilman mausteita.
Kiva nimi olisi vaikka Haisuli!
Eivät lapset ravintolassa mekasta. Esim. laivalla he käyttäytyvät aina tyylikkäästi. Lasten "mekastus" on vain sen yhden palstahäirikön pään sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme vääntöä!
Raivopäätä sakkia.Juu nää imetyksen puolustelijat riehuu kuin päättömät kanat, varsinkin yksi jonka tunnistaa juuri tuosta riehumisesta. Onneksi itellä ei noita raskaus- tai raskaudenjälkeisiä hormoneita ole ollu elimistössä enää vuosiin, näkyy tekevän osasta aivan hulluja moukkia.. kun "minä haluun, mitä se sulle kuuluu, mä imetän vaikka sun naamalla sä senkin mt-ongelmainen täti vittu, onneksi sä et sitä päätä, juo sä kusta ja paskaa"..
Mä en ole sanonut sanaakaan kusesta tai kakasta tässä ketjussa, paitsi äsken kun karrikoin ilmeisesti juuri sua, vaikutat siltä hullulta joka jauhaa tuota täällä vieläkin
Kukaan ei ole kyllä sanonut noin, paitsi sinä jolle tulee valtava tarve pissiä tai kakkia tai ejakuloida kun näet imettävän äidin.
Imetys on asia joka vaan täytyy hoitaa ja se on täysin luonnollista. Kukaan muu siitä ei ikävä kyllä häiriinny kuin sinä.
Kerro jo se ravintola.
Mä en ole sanonut sanaakaan kusesta tai kakasta tässä ketjussa, paitsi just äsken kun karrikoin ilmeisesti sitä huutavaa hullua joka niin tekee, vaikutat siltä samalta, sellanen jauhoi tuota "sinä teit sitä ja sanoit tätä minä teen mitä huvittaa täti juo kusta" solkkausta täällä noin 50 sivua sitten ja sama jankutus näkyy jatkuvan.
Vierailija kirjoitti:
Laki ei kiellä imettämästä.
Eikä ravintolaimetys toisaalta myöskään ole ihmisoikeus. Eli sen voi hyvin kieltääkin.
Yritys syrjiä imettäviä naisia on taas yksi yritys käyttää valtaa naisia vastaan. Yritys määrätä kaapin paikkaa jollekin yhteiskunnassa.
Niin elikä oliko sulla joku ravintola mitä nyt raivokkaasti puolustat vai ei?