Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Siksi, ettei se ole soveliasta käytöstä. Sinne menee ihmiset ruokailemaan, siis oikein maksavat siitä että saavat siellä rauhassa syödä, eikä äidinmaito tai imetys ole sellanen asia jota välttämättä monikaan haluaa ruokaillessaan nähä.
Syö siinä jotain sosekeittoa sitten kun vastapäivään viistoon joku eukko valuttelee nesteitä kehostaan. Ei kiitos.
Imetyksen voi hoitaa muualla.
Ravintolassa imettäminen ei ole peruskoikeus sen enempää kuin ravintolassa piereskely.
Toiset tietää miten siellä käyttäydytään, toiset näköjään ei tiiä.
Imettäminen on hyvä asia, mutta ei suinkaan ravintolassa mikä on julkinen ruokailutila.
Vierailija kirjoitti:
Vauvalla on oikeus syödä julkisella paikalla. Äideillä taas on oikeus liikkua ulkona. Ei heidän tarvitse eristäytyä muusta yhteiskunnasta lapsen syntymän jälkeen. Jos aletaan kieltämään jonkin ihmisryhmän perusoikeuksia ollaan aika vaarallisilla vesillä. Täällä haukutaan imettäviä äitejä solvaavilla nimityksillä ja puhutaan lapsen syömisestä alatyyliseen sävyyn rinnastaen se kaikkiin törkeyksiin ja jopa rikosoikeudellisesti rangaistaviin tekoihin. Missä menee sananvapauden raja?
Mitä ihmettä? Missä tässä on kysymys sananvapaudesta?
Teidän julki-imetys rajoittaa minun sananvapautta ja hallinta- sekä ansaintaoikeuksia, kun sanon yksiselitteisesti, että imetys ei ole täällä sallittua.
En voi noin sanoa, koska multa menee elanto, kun mammat ryntää someen haukkumaan minut ja ravintolani alimpaan helvettiin.
Mammat käyttää oih niin kuuluisaa sananvapauttaan ja tuhoavat monenkin ihmisen elämän vain siksi, että koska vauvalla on oikeus syödä.
Vauvalla on oikeus syödä, mutta sinulla ei ole oikeutta ruokkia täällä, ja sitten mennään...
Sananvapaus jne.
Jos luulette, että olen yksin tämän asian suhteen, olette väärässä.
Monikin hymyileväinen ja ihanan myötämielinen ravintoloitsija pui nyrkkiä teidän selän takana.
Vaan kun se mammojen oman elämisen oikeus ja mamman oma sananvapaus. Muista viis.
Tosiasia on, että imeväisen äiti on imetysajan muusta yhteiskunnasta "poissa".
On perheravintoloita. Halpoja, lapsiystävällisiä.
On laaturavintoloita, joihin mennään viihtymään, nauttimaan pari tuntia ylellisyyttä, tunnelmoimaan.
Voisiko kaikenikäiset lapset rajoittaa (edes pääsääntöisesti, ryhmätilauksia lukuunottamatta) ensimmäisiin? Niissä käydään tankkaamassa edullista mättöä, isot naulakot vaunuille, tilavat vessat vaipanvaihtoon, leikkinurkka legoineen?
Ruoka ei ole kummoista, mutta mauton ruokahan on lasten mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa imettäminen on vauvan tapa ruokailla ja aivan samalla tavalla kuuluu ravintolaan kuin muukin ruokailu.
voi luoja mikä tomppeli olet.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa imettäminen ei ole peruskoikeus sen enempää kuin ravintolassa piereskely.
Imettäminen on hyvä asia, mutta ei suinkaan ravintolassa mikä on julkinen ruokailutila.
Juur näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imettäminen on hyvä asia, mutta ei suinkaan ravintolassa mikä on julkinen ruokailutila.Juur näin.
Vauva saa syödä julkisessa tilassa. Hänellä on ihan samat oikeudet kuin sinullakin! Laki suojelee heikompiosaisia. Lapsillakin on oikeudet, eikä heitä saa kohdella kuinka vain. Minusta on törkeää, että rinnastat vauvan syömisen piereskelyyn. Tällä palstalla lapsen syöminen rinnastetaan kaikkeen alatyyliseen ja jopa rikosoikeudellisesti rangaistavaan toimintaan. Sen sijaan, että arvostelet täällä muiden käyttäytymistä voisit itse vilkaista peiliin. Pienillä vauvoilla ei sinun mukaasi ole oikeutta syödä julkisilla paikoilla. Mitä jos minä ilmoittaisin, että sinä et tästä lähtien saa syödä ravintoloissa? Olisiko se sinusta oikein? Lapsilla on ihan samat oikeudet syödä julkisilla paikoilla kuin sinullakin. Itsekkyys huipussaan!
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista nämä yksoikoiset ajatukset mitä ihmisillä on vauvan luonnolliseen ruokailuun liittyen. Luonnottomat asiat kuten korvike ja tuttipullo nähdään normaalina, mutta vauvan ensisijaiseksi ravinnoksi tarkoitettu äidinmaito jotenkin ällöttävänä ja alkuperäinen vauvan ruokintatapa käytösongelmana. Mikä teitä ihmiset vaivaa, jotka näin ajattelette?
Uskon, että suurin osa näistä huutelijoista on teinipoikia, junttimiehiä tai 60+ naisia ajalta jolloin naisten ei ollut soveliasta edes näyttäytyä missään julkisesti suurinpiirtein, saati imettää. Vauvoja huudatettiin kelloruokintatyyliin ja liikaa syliä pidettiin vauvalle pahana, pitihän tuo avuton olento karaista kestämään pettymyksiä jo syntymästään saakka. Ainakin siinä kesäisessä Gastro Pub Aunen keississä suurin osa imetykselle "oksentavista" sopi juuri yllä mainittuihin kolmeen esimerkkiprofiiliin.
Todella kypsää käytöstä ja puhetta rinnastaa lapsen ruokinta alatyylisiin ja rikoslaissa kiellettyihin asioihin ehkä aikuisilta ihmisiltä (???)
Ja vauvan ruokinta on käytöshäiriötä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa sakkia sivusto täynnä. Miksi pitää väitellä imetyksestä julkisilla paikoilla. Eikö ole itsestään selvää, että hyviin tapoihin kuuluu ottaa muut ihmiset huomioon. Miksi on niin vaikeaa imettää rinta peittäen. Koska ollaan omasta mielestä aina oikeassa. Ravintolassa käy erilaisia ihmisiä, jotka maksavat palveluista. Siellä halutaan viihtyä. Itsekästä ajatella vain tissiään ja vauvaa. Turha sanoa, että on niin luonnollista. Kasvakaa aikuisiksi ja opetelkaa kunnioittamaan toisianne.
Olen 35v nainen. Olen kahden lapsen äiti ja imettänyt lapseni myös julkisissa paikoissa kuten ravintoloissa. Olen aina käyttänyt "kahden paidan taktiikkaa, eli ylempi paita helmasta ylemmäs, alempi kauluksesta alemmas ja kukaan ei ole nähnyt muuta kuin sylissäni poikittain makaavan vauvan. Olen liikkunut paljon ympäriinsä lasten vauvavuosina, ostoskeskukset, kirpparit, kahvilat, ravintolat, leikkipuistot ym. Tuttavapiirissä on paljon myös samanikäisiä lapsia, eli imeväisiässä olevia oli monta usein samassa paikassa. En ole KOSKAAN, siis koskaan nähnyt sellaista äitiä, joka vetää niinsanotusti tissit tiskiin imettäessään. Päinvastoin, imetyshetkeä ei ole edes huomannut (vaikka on itse olen ollut asiaan hyvinkin vihkiytynyt), koska se on tehty huomaamattomasti.
Vastapuolen argumenttien perusteella näitä "tissit tiskiin"-imettäjiä on pilvin pimein, ihan kaikkialla. Olisi kiva jos nyt kertoisitte, että MISSÄ näitä näkee, kun itse en tosiaan muista yhden yhtäkään tissienheiluttelijaimettäjää nähneeni koskaan. Ja ymmärrän, että jos joku on nähnyt yhden jossain, mutta kun puheissa nämä vaikuttavat olevan oikein ongelma ja sen vuoksi imetys on kiellettävä kaikkialla.
Sanokaa nyt minulle, että mihin nämä tissi-ihmiset ovat pesiytyneet?
Tätä minäkin olen täällä monta kertaa ihmetellyt. Mutta sitä eivät kerro.
Näkevät tissitonttuja kaikkialla kun joulukin lähestyy ja mt-ongelmat jääneet hoitamatta ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Outoa sakkia sivusto täynnä. Miksi pitää väitellä imetyksestä julkisilla paikoilla. Eikö ole itsestään selvää, että hyviin tapoihin kuuluu ottaa muut ihmiset huomioon. Miksi on niin vaikeaa imettää rinta peittäen. Koska ollaan omasta mielestä aina oikeassa. Ravintolassa käy erilaisia ihmisiä, jotka maksavat palveluista. Siellä halutaan viihtyä. Itsekästä ajatella vain tissiään ja vauvaa. Turha sanoa, että on niin luonnollista. Kasvakaa aikuisiksi ja opetelkaa kunnioittamaan toisianne.
Imetys on luonnollista, siinä ei ole mitään luonnotonta.
Opettele itse kunnioittamaan muita ja ottamaan muut huomioon sekä käyttäytymään asiallisesti.
Lapsiaan imettävät äiditkö itsekästä minäminä-porukkaa joilla on käytöstavat hukassa???
Ihme vääntöä!
Olen luullut että äitiyshormonit tekee tyyneksi ja lempeäksi, mut ei siltä tunnu.
Raivopäätä sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvalla on oikeus syödä julkisella paikalla. Äideillä taas on oikeus liikkua ulkona. Ei heidän tarvitse eristäytyä muusta yhteiskunnasta lapsen syntymän jälkeen. Jos aletaan kieltämään jonkin ihmisryhmän perusoikeuksia ollaan aika vaarallisilla vesillä. Täällä haukutaan imettäviä äitejä solvaavilla nimityksillä ja puhutaan lapsen syömisestä alatyyliseen sävyyn rinnastaen se kaikkiin törkeyksiin ja jopa rikosoikeudellisesti rangaistaviin tekoihin. Missä menee sananvapauden raja?
Teidän julki-imetys rajoittaa minun sananvapautta ja hallinta- sekä ansaintaoikeuksia, kun sanon yksiselitteisesti, että imetys ei ole täällä sallittua.
En voi noin sanoa, koska multa menee elanto, kun mammat ryntää someen haukkumaan minut ja ravintolani alimpaan helvettiin.
Mammat käyttää oih niin kuuluisaa sananvapauttaan ja tuhoavat monenkin ihmisen elämän vain siksi, että koska vauvalla on oikeus syödä.
Vauvalla on oikeus syödä, mutta sinulla ei ole oikeutta ruokkia täällä, ja sitten mennään...
Sananvapaus jne.Jos luulette, että olen yksin tämän asian suhteen, olette väärässä.
Monikin hymyileväinen ja ihanan myötämielinen ravintoloitsija pui nyrkkiä teidän selän takana.
Vaan kun se mammojen oman elämisen oikeus ja mamman oma sananvapaus. Muista viis.Tosiasia on, että imeväisen äiti on imetysajan muusta yhteiskunnasta "poissa".
Ei taida bisnes luistaa kovin hyvin ja etsit syyllisiä muualta kun omasta peilistäsi ;)
Ei yrityksesi varmastikaan ole imeväisten ja äitien vuoksi kaatumassa, syyttömiä he ovat sinun omaan epäonnistumiseesi ja huonosti hoidettuun bisneksiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sananvapaus jne.Jos luulette, että olen yksin tämän asian suhteen, olette väärässä.
Vaan kun se mammojen oman elämisen oikeus ja mamman oma sananvapaus. Muista viis.Tosiasia on, että imeväisen äiti on imetysajan muusta yhteiskunnasta "poissa".
Olisikohan syy kaatuvaan bisnekseesi syrjivä asenteesi?
"Tänne et ainakaan tule lastasi ruokkimaan" kertoi jo kaiken siitä millainen olet ihmisenä ja näin ollen näen sinut sopimattomana henkilönä asiakaspalveluammattiin sekä todella ammattitaidottomana henkilönä jolla ei ole mitään käytöstapoja eikä kykyä ottaa ihmisiä huomioon.
Vaihda alaa. Olet väärällä alalla.
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn miten toimit käytännössä kun näet äidin ja vaunujen lähestyvän ravintolaasi?
Tähän et ole osannut edelleenkään vastata. Miksi et?
Kuka tämä ravintoloitsija on jolta nyt äidit vie vauvoineen leivän suusta.
Sanoin jo että kerro toki tämä yleisesti tässä ja nyt. Asia on sillä ratkaistu.
Mitä ovat nämä > hienot ravintolat< joissa näitä ruiskutissejä on?
Kun tämä sama jankkaaja nyt käy hienossa ravintolassa pihvillä mutta onkin itse äkkiä se ravintoloitsija.
Eikö se nyt olisi helpointa sanoa mikä tämä ravintola on, niin huomaa ruiskutissit pysyä poissa?
Tätähän tää on. Otetaan yksi lause pois asiayhteydestä ja aletaan vatvoa sitä. Lukemisen ymmärtäminen on hukassa. Tämä ketju alettiin väittämällä, että ravintoloissa imettäminen ilman suojaa ei ole sopivaa. Ei ole kysymys imettämisen luonnollisuudesta. Miksi äidit roikutte näillä sivustoilla, kun se teitä niin kovasti ärsyttää. Voisitte viedä rakkaat vauvanne ulos kanssanne ja nauttia luonnosta ja raikkaasta ulkoilmasta. Vauvoille ja itsellenne terveellistä. Jäisi suuttumus ulos. Lapsi vaistoaa äidin vihaisuuden. Keksii vauvan kanssa kehitttävää tekemistä ja jättää vauvasivustot lukematta. Hyvä olo lisääntyy ja mieli kohenee ja vauva ja äiti voivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan syy kaatuvaan bisnekseesi syrjivä asenteesi?
"Tänne et ainakaan tule lastasi ruokkimaan" kertoi jo kaiken siitä millainen olet ihmisenä ja näin ollen näen sinut sopimattomana henkilönä asiakaspalveluammattiin sekä todella ammattitaidottomana henkilönä jolla ei ole mitään käytöstapoja eikä kykyä ottaa ihmisiä huomioon.Vaihda alaa. Olet väärällä alalla.
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn miten toimit käytännössä kun näet äidin ja vaunujen lähestyvän ravintolaasi?
Tähän et ole osannut edelleenkään vastata. Miksi et?
Odotuin, että lukisit kommentoimasi viestini ja perät ymmärtäisitkin lukemasi.
Ai rintamaito kuuluu nykyääbn ravintoloiden menuun. Idiootti.