Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Ai että yleisessä vessassa pitäisi imettää?
Kukaan tuskin haluaa viettää aikaa missään virtsanhajuisessa, tunkkaisessa, ikkunattomassa paikassa, missä eritteet löyhkää joka suunnasta ja seuraava odottaa oven takana päästäkseen ulostamaan viereiseen wc-pönttöön.
Ei ole imettävän vastuulla, jos joku häiriintyy niin paljon imetyksestä, että lähettää valituksen ravintolalle. Eikä imettävällä ole mitään velvollisuutta siirtyä vessaan muiden asiakkaiden vaatimuksesta. Ravintolan henkilökunnaltakin pidän melko ihmeellisenä, että mielistellään valittajia, ketkä "häiriintyvät" nähdessään imetyksen.
Jaa muut ällöttyy siitä, kun joku imettää, mutta sitten ihmetellään, että miten niin imettäjiä ällöttää imettää vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa muut ällöttyy siitä, kun joku imettää, mutta sitten ihmetellään, että miten niin imettäjiä ällöttää imettää vessassa.
Prototyyppi kirjoitti:
Ei voi muuta sanoa, että on kyllä ihmiset nykyään vieraantuneet elämän pikku tosiasioista, jos joku imettäminenkin inhottaa.
Ennen vanhaan, kun ihmiset eivät olleet vieraantuneet elämän pikku tosiasioista, julki-imetys ei tullut kuuloonkaan.
Vähän enempi yritystä näihin omasta mielestä nasevan napakoihin argumentteihin.
Mikä on ennenvanhaan? Ennen ei edes tunnettu kunnollisia korvikkeena ja vauvoja äidit syötti missä itse liikkuivatkin.
Ravintolassa naiset ei edes saaneet käydä ilman miesseuralaista vielä 60-luvulla. Sitäkö kaivataan?
Toisessa ketjussa huomioitiin miksi paljastavien asujen käyttö julkisesti on o.k. muttei imetys? Antavassa puvussa rinnat ovat paljon selkeämmin esillä ja tyrkyllä ..
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vastauksen kysymykseen.
Käyttäjä4891 kirjoitti:
Kysymys teille jotka välttämättä koette tarpeelliseksi ruokkia vauvanne juuri siinä pöydän ääressä sen sijaan että siirtyisitte sivummalle siihen tarkoitettuun paikkaan hoitamaan asian: Onko teidän kotonannekin tapana aina ruokkia vauvanne siinä ruokapöydän ääressä kun muut syövät? Epäilen, että on mukavampiakin paikkoja jossa ruokkia lapsi ja uskon että mielellänne teettekin sen muualla. Ravintolassa valinnanvaraa ei tietysti ole niin paljon kuin kotona, mutta miksei myös muita kunnioittaakseen voi siirtyä hoitamaan ruokinta vaikkapa siihen tarkoitettuun paikkaan tai vessaan? Koska olette huomionkipeitä "minä minä minä"-persoonia joiden on aivan pakko päästä ärsyttämään muita sillä verukkeella, että "minulla on oikeus ja minä haluan."
Kyllä minä imetän vauvan ruokapöydässä kotona, jos sille tulee kesken ruokailuni nälkä.
En ymmärrä kuinka kukaan täysjärkinen voi vaatia syöttämään vauvan VESSASSA?!
Vierailija kirjoitti:
Minä ruokin vauvani tuttipullolla, jos hänelle sattui nälkä julkisella paikalla. Miksi tätä vaihtoehtoa ei tunnu olevan olemassakaan monella? Siinä pullossa voi ihan yhtä hyvin olla äidinmaitoa kuin korvikettakin. Vauvan syöttäminen pullolla ei ole mitenkään loukkaavaa tai irvokasta ja sopii kyllä siihen ravintolapöytäänkin.
Kukaan kolmesta lapsestani ei hyväksynyt pulloa.
Hoitotila ei ole ihan sama kuin vessa.Sitäpaitsi eihän muutkaan omia eväitä ravintolassa syö.Huutavan lapsen paikka ei myöskään ole ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Ai että yleisessä vessassa pitäisi imettää?
Kukaan tuskin haluaa viettää aikaa missään virtsanhajuisessa, tunkkaisessa, ikkunattomassa paikassa, missä eritteet löyhkää joka suunnasta ja seuraava odottaa oven takana päästäkseen ulostamaan viereiseen wc-pönttöön.
Ei ole imettävän vastuulla, jos joku häiriintyy niin paljon imetyksestä, että lähettää valituksen ravintolalle. Eikä imettävällä ole mitään velvollisuutta siirtyä vessaan muiden asiakkaiden vaatimuksesta. Ravintolan henkilökunnaltakin pidän melko ihmeellisenä, että mielistellään valittajia, ketkä "häiriintyvät" nähdessään imetyksen.
Häirintä on AINA häiritsijän vastuulla. Saako ravintolapöydässä röyhtäillä tai piereskellä kuuluvasti? Häiriintyisitkö?
Vierailija kirjoitti:
Saanko minä sitten imettää kyrpääni siellä ravintolassa? Lupana pitää serviettiä näkösuojana. Eihän sellaista voi mennä mihinkään haisevaan vessaankaan tekemään.
Hyi helvetti olet sairas! Hae itsellesi apua. Kukaan täysjärkinen ei voi verrata imetystä tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi vittu. Asun ulkomailla ja täällä on julkinen imetys kielletty. Onneksi! Tosi oksettavaa ajatella, että joku imettää lastaan kaikkien nähden ravintolassa. Ei mitään käytöstapoja, apua.
Jos olisit joskus käynyt Tallinnaa kauempana, tietäisit että tuollaista maata ei maailmassa ole. Saudi-Arabiassa on kyllä rinnan näyttäminen kielletty, mutta imettää saa sielläkin.
Sori, ei ehkä ole laissa kielletty, mutta tarjoilija tms tulisi varmasti huomauttamaan asiasta. Jos järkytykseltään pystyisi. Japanissa siis asun.
Matkustan todella paljon. Lapsia kaikkiaan viisi. Oli maa mikä tahansa, jos tavintolassa syödessämme vauva heräilee kesken ruokailun, henkilökunta todella ystävällisesti suhtautuu imettämiseen ja ihailee pikkuista.
Samoin suhtautuminen isompiinkin lapsiin on herttaista ja ystävällistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on iljettävää. En halua myöskään kuunnella puliukon kurlutusta, kun imee kaljapullostaan nestettä.
Tuttipullosta syöttäminen sitten ok? Ihan sama ääni siitä kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4891 kirjoitti:
Kysymys teille jotka välttämättä koette tarpeelliseksi ruokkia vauvanne juuri siinä pöydän ääressä sen sijaan että siirtyisitte sivummalle siihen tarkoitettuun paikkaan hoitamaan asian: Onko teidän kotonannekin tapana aina ruokkia vauvanne siinä ruokapöydän ääressä kun muut syövät? Epäilen, että on mukavampiakin paikkoja jossa ruokkia lapsi ja uskon että mielellänne teettekin sen muualla. Ravintolassa valinnanvaraa ei tietysti ole niin paljon kuin kotona, mutta miksei myös muita kunnioittaakseen voi siirtyä hoitamaan ruokinta vaikkapa siihen tarkoitettuun paikkaan tai vessaan? Koska olette huomionkipeitä "minä minä minä"-persoonia joiden on aivan pakko päästä ärsyttämään muita sillä verukkeella, että "minulla on oikeus ja minä haluan."
Minä ainakin voin tunnustaa, että istun perheeni kanssa ihan samassa ruokapöydässä (!) ja pyrin siihen, että saisin syödä omankin ruokani lämpimänä. Vauva menee sitten siinä sivussa omalla rytmillään. Julkisesti imettäessäni hakeudun mahdollisuuksien mukaan syrjäiseen paikkaan, mutta vessaan en mene imettämään kotona enkä ravintolassa.
T. Kolmen lapsen äiti, joka hieman hämmästelee kysymystä.
Sama. Saatan niin kotona kuin kylässä kuin ravintolassakin ottaa vauvan tissille ja jatkaa syömistä ja kahvittelua. Neljä olen näin imettänyt enkä koskaan ole pahaa sanaa kuullut. Miehet ovat hienotunteisesti saattaneet siirtyä muualle kyläpaikassa kahvittelemaan, mutta minua ei ole koskaan mihinkään vessaan laitettu.. Mielummin sanottu että anna vaan maitoa, me tästä noustaan, saat juoda sinäkin kahvisi lämpimänä.
Ravintolassa ei kenellekään ole tullut mieleen kyylätä vaan ovat jatkaneet ruokailuaan.En tajua mistä näitä hulluja tälle palstalle sikiää.
Jäivät raukka parat ilman äidin tissiä pienenä ja nyt heillä on paljon patoutunutta vihaa.
1. Jos nimittää toisia aikuisia raukoiksi, on se alkeellinen yritys ylentää itsensä muiden yläpuolelle. Tyhmemmillä käytössä.
2. Ei ole mitään todisteita, että pulloruokitut olisivat sijoittuneet elämässä jotenkin huonommin.
Minä en halua ravintolassa kuulla mitään kyrvänimulutkutusääniä kun olen siellä syömässä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko minä sitten imettää kyrpääni siellä ravintolassa? Lupana pitää serviettiä näkösuojana. Eihän sellaista voi mennä mihinkään haisevaan vessaankaan tekemään.
Hyi helvetti olet sairas! Hae itsellesi apua. Kukaan täysjärkinen ei voi verrata imetystä tuollaiseen.
Vihaan nähdä vauvan imetystä, koska isäni työnsi suuhuni arvaa minkä, kun olin lapsi. Kyllä, sitä tapahtuu oikeasti.
Vain rahvas imettää julkisesti.
Vain rahvas esittelee nännejään julkisesti, ihan sama onko siinä vauva kiinni vai ei.
Jos käyttämissänne ravintoloissa on haisevat vessaat, se kertoo muustakn maustanne. Mä en ole tottunut haiseviin vessoihin enkä siihen, että ruumiinosia esitellään ruokapöydässä.
Meillä ei pöydässä olla yläosattomssa, ei miehet eikä naiset.
mun puolesta saa vetää vaikka koko yläkropan paljaaksi ja vuorotella vauvaa tissiltä toiselle jos haluaa! Kyllä lasta saa imettää, jos ihmiset ei sitä kestä niin huhhuh.
N20
Eihän siinä mitään, jos vähän verhoaa sitä rintaansa.